Nikon D7100 - Reviews

Filmen in full hd
3 inch

Annemieke 01-02-2016 Product paar dagen in bezit

9,4
Deze camera gekocht bij Foto Semeins in Tiel. Met een lens 18-300. Even geoefend in de winkel. Ziet er erg goed uit. Vol met mogelijkheden voor een semi-professioneel gebruik. Lijkt ons een erg geweldige camera.

keesh58 16-05-2015 Product half jaar in bezit

9,6
Een half jaar geleden overgestapt van de D3100 naar de D7100.
Waar ik toch meestal op de autostand fotografeerde ben ik nu alles op de M stand aan het doen om dat ik zoveel mogelijk uit de cameramogelijkheden wil halen. Al weet ik zeker dat er nog veel meer in zit dan wat ik er op dit moment ui haal.
Aanvankelijk leek mij het erg gecompliceerd om de goede knoppen te vinden maar eenmaal wat gewend zit alles goed onder handbereik en is al snel een goede instelling ingesteld zonder het oog van de zoeker te halen.
Kwaliteit van foto's heb ik ook beoordeeld maar hangt altijd van het glas af wat je gebruikt maar ik merk wel dat mijn lenzen beter presteren dan op de D3100.
Al met al vind ik het een geweldige camera welke ook nog wat beter presteert dan zijn voorganger de D7000 waar mijn zoon mee fotografeert.
Een absolute aanrader dus!

RT1982 01-05-2015 Product kwartaal in bezit

5 jaar bezig geweest met D3000 en D3200 , ben ik overgestapt naar D7100, en het is hele mooie ervaring! Ik weet nu wat ik miste, en dat waren meer knoppen en schermpje met info's zonder dat ik steeds naar menu moet kijken, dat is heel handig.
Dit is echt prima camera! Ik maak met plezier mooie foto's!
Wel helemaal schieten in JPG-RAW, zodat ik bestanden wil bewerken, dan neem ik RAW bestanden aan, deze hebben meer informatie aan beeld. Uitstekend camera!

wolde147 29-12-2014 Product half jaar in bezit

Heb de D7100 nu ongeveer een half jaar. Uitstekende camera en dito prestaties. Een score 6 op degelijkheid omdat ik sinds kort enkele vlekjes op de sensor heb. Onbekend hoe dit is ontstaan en ik wissel ook niet veel van lenzen. Wordt dit probleem herkend en wat te doen? Zal overigens zelf professionele 'schoonmaker' zoeken.

haand069 28-12-2014 Product maand in bezit

Meer dan fantastische camera ook gezien de prijs. Heeft veel optie,s van een professionele camera die minstens 2 keer zo duur is.
De mogelijkheden zijn fantastisch en na een tijdje heel snel en overzichtelijk te gebruiken. De output de foto,s dus zijn zeer mooi heelscherp en zeer gedetailleerd. De batterij met 950 foto, s mag ook niet worden vergeten net als het filmen, beide zijn prima. Dit is een klasse camera en beter dan zijn voorganger die ik ook heb gehad en zeker niet slechts, de Nikon D7000.
Daarnaast de uitstekende service van Nikon NL, ik had een Duitse handleiding na een belletje werd gelijk de Nederlandse gratis opgestuurd.
Werkelijk een topper van een camera.

ro.es 02-11-2014 Product paar dagen in bezit

9,6
Heb deze D7100 nu een jaar in bezit. Goede NIKON kwaliteit, niks te klagen. Nou ja hij is dan wel wat zwaar in gebruik. Ik neem hem daarom minder mee op reis als dat geld voor mijn Sony RX10.

Deze Nikon D7100 samen met de fantastische Nikkon 18-200mmm lens en Nikon SB700 flitser is het een mooie creatieve set. Resultaten blijven prachtig met deze camera. Verder biedt deze D7100 de vertrouwde Nikon kwaliteit. Ik ben er zeer tevreden mee.

ro.es 14-07-2014 Product jaar of meer in bezit

Ik heb de Nikon D7100 inmiddels een jaar (naast een Sony RX10 24-200mm). De D7100 heb ik sinds kort uitgebreid met een Nikkon 18-200mmm lens. Als extrene flitser gebruik ik de Nikon SB 700. Maakt deze Nikon combinatie wel zwaar. Er valt enorm veel in te stellen op de D7100. Soms is het best lang zoeken waarom foto´s bijv. niet scherp zijn of de autofocus, het scherpstellen niet werkt. Diep in het menu en één instelling verkeerd en onscherpe foto´s zijn het resultaat. Als dat niet het geval is (een kwestie van veel lezen over de D7100, YouTube demonstraties filmpjes bekijken enz) dan is de D7100 een absolute winnaar als het gaat om foto eind resultaat. Over elke instelling (en dat zijn er nog al wat op deze camera) is wel iets te lezen op het internet. Anderzijds door de vele instelling die de camera bied leid dat tot meer creatief fotograferen.

Na een jaar leer ik nog steeds van de camera en de mogelijkheden. Al jaren ben ik een trouwe Nikon gebruiker als het om DSLR camera´s gaat. De Nikkon D7100 is daarop aansluitend een absolute Topper in de wereld van digitale fotografie!

tjee 27-01-2014 Product paar dagen in bezit

Het is wel bijzonder dat sommige reviewers een 10 voor degelijkheid geven terwijl ze de camera een paar dagen in bezit hebben.
Maar goed: Het is wel een camera waar je even voor moet gaan zitten. Had hiervoor een simpele Olympus DSLR die overigens zeker niet slecht was, maar de d7100 is wel echt heel veelzijdig.
Veel instellingen zijn via knoppen en dials snel te wijzigen. De OK knop is in te stellen om snel een gemaakte opname in te zoomen, geniaal!
De virtuele horizon is echt heel handig. Automatische ISO is handig, maar niet in combinatie met de flits. Wanneer je flitst in auto-iso kiest de camera een hoge iso waarde en dat wil je (waarschijnlijk) niet.
Heb de witbalans iets naar Magenta afgesteld. Vond de foto's iets te groen (bekend Nikon fenomeen). De autofocus is geweldig.

Het gaat natuurlijk om de foto's en die zijn top. Scherpte, belichting, kleur (na wat tweaken) zijn erg goed.
Nu nog een mooie 85 mm portretlens.

ralfwassen 23-09-2013 Product kwartaal in bezit

Perfecte camera voor de ambitieuse hobby fotograaf. Met een super snelle AF en 5 fotos /sec. Perfect voor de meest uitennlopende situaties. Ergonimisch zeer goed met een indrukwekkend display. De tweede dail aan de linker draaischijf is super handig voor opnamestand instelling. De kwaliteit van de foto's is heel erg goed. Kortom een zeer veelzijdige camera waar elke hobbyfotograaf een hele tijd mee vooruit kan.

ralfwassen 23-09-2013 Product kwartaal in bezit

useradema 23-09-2013 Product kwartaal in bezit

Geweldige camera die heel degelijk aanvoelt.

Fotokwaliteit is perfect!
Nadeel hiervan is dat ik nu tegen de beperkingen van een aantal van mijn lenzen aanloop. Die ik niet zag met mijn vorige camera...(D60)

Bediening is even wennen, maar als je de toetscombinaties eenmaal kent kun je supersnel de camera instellen voor een foto..

Ook had ik nooit gedacht te gaan filmen met een spiegelreflexcamera, maar na een paar testfilmpjes ben ik verkocht en film ik ook met enige regelmaat.
Het geluid met de ingebouwde microfoons is zelfs heel goed te noemen.

Kortom zeer tevreden...

mandersp 20-09-2013 Product kwartaal in bezit

Een mooi fototoestel met zeer veel mogelijkheden. Maakt ook goeie foto's. Alleen jammer dat er geen bescherming zit op de monitor zoals de D7000.

JTE67 18-09-2013 Product half jaar in bezit

Omdat ik me ben gaan toeleggen op wild- en vogelfotografie heb ik ong. 5 maanden geleden mijn D700 full-frame body verruild voor de D7100 .
Aanvankelijk met pijn in het hart, maar dat was snel verdwenen. Ik heb de camera sindsdien al intensief gebruikt, meestal voor foto’s in de M [ manual ] mode.
De camera ligt goed in de hand en kan ook de FX lenzen goed hebben.
De plaatsing van de knoppen is uitstekend. Je hebt met 2 vingers en een duim alle essentiële functies onder controle [ tijd, diafragma, en AF veldstand ] en dat betekent dat je razendsnel kunt aanpassen aan de omstandigheden, terwijl je door de zoeker blijft kijken.
De kwaliteit van de foto’s [ scherpte en belichting ] is zeer goed. Boven de ISO 1600 wordt wel ruis zichtbaar.
De 1,3 x digitale zoom is wel leuk maar had er van mij niet op hoeven zitten. Een beetje gevorderde amateur bewerkt zijn foto’s toch nog op de computer en je loopt dan niet het risico dat er net een staart of pootje buiten beeld valt.
Een pluspunt is de dubbele kaartsleuf met opties, ook bij het leren in RAW te werken.
Een puntje van kritiek is de beperkte oogcorrectie van de zoeker, die gaat maar tot +/- 2 en dat is voor oudere gebruikers net te weinig om zonder leesbril te werken.
Resumerend: de prijs-kwaliteit verhouding van deze camera vind ik goed.
Je kan voor dat geld geen weatherproof body verwachten, maar ik hoop wel dat Nikon daar nog eens mee komt.

Ferdi1960 18-09-2013 Product kwartaal in bezit

Overgestapt van de D7000, dan kom je in een warm bad terecht. De extra mogelijkheid van de 1,3 crop geeft je veel extra mogelijkheden! Heb er 2 supersneel kaartjes inzitten dus ook in de busrtmodus, werkt het goed! Fantastische camera kan hem aanbevelen

HWS_M 17-09-2013 Product kwartaal in bezit

Overgestapt van de D300 naar deze camera. Prima apparaat, nog nooit zo'n goede camera gehad. Iets minder degelijk als de D300 maar dan ook lichter, ook voor mijn vrouw hanteerbaar. Met de volledige automaat (groen gemarkeerd op de keuze stand knop) kan iedereen die onbekend is met fotograferen toch goed belichte foto's maken.
Een van de redenen van de overstap naar deze camera is de mogelijkheid van de wifi adapter WB-1 die het beeld van de zoeker draadloos weer kan geven op één van de devices Apple iOS of Google Android. Geen acrobatische toeren om toch een goede macrofoto vanaf grond niveau te kunne maken. Een geweldige optie.
Door een goede handleiding nog verschillende opties die het leren waard zijn.

janvandenhoek 13-09-2013 Product maand in bezit

Fijne degelijke camera om mee te werken, met auto-ISO kan je bijvoorbeeld snel werken bij ongunstige lichtomstandigheden. Is gekomen naast mijn (10 jaar geleden fantastische)D70.

icetea58 11-09-2013 Product kwartaal in bezit

De D7100 maakt erg mooie foto's, scherp, helder en mooi van kleur.
Bediening is prima in orde, alleen als je van een Canon afkomt is het wel zoeken waar wat zit.
Handleiding zou beter kunnen, er zijn opties aanwezig die in de handleiding niet besproken wordt.
Houd fijn vast en vooral met grote handen is het geen probleem, body voelt ook stevig aan.

Maar al met al een fijn toestel en aan te bevelen voor die gene die wat meer wilt doen.

Leeuweriklaan 11-09-2013 Product half jaar in bezit

Fijne goed in de hand liggende camera, met meer mogelijkheden dan mijn "oude vertrouwde D 90". Werkt snel, zeker wanneer je ook een snelle geheugenkaart gebruikt. Camera voelt alsof hij tegen een stootje kan. Ik ben er blij mee!

Thijs Both 10-09-2013 Product kwartaal in bezit

Camera nu vijf maanden in bezit en nu ongeveer 4000 foto's gemaakt en een aantal filmpjes. Erg tevreden met de kwaliteit. Bij de aankoop ook een nikon 70-300mm lens gekocht en dan beginnen de uitdagingen. Snelle auto's, motoren, vliegtuigen en vogels op volle snelheid mooi op beeld krijgen blijkt dan een goeie uitdaging. Fijn dat je dan een goed gewicht in handen hebt voor een stabiele hand.
Al met al zeer tevreden over de Nikon D7100.

Rouz79 10-09-2013 Product maand in bezit

9,4
Een fantastische high end crop camera! Ben zeer tevreden over de camera; solide gebouwd, goede houvast en super snel. Ook de vele persoonlijk instelbare opties maken deze camera tot het topsegment wat nu verkrijgbaar is op de markt (vwb crop). Na mijn overstap van de D60 is dit een monster. Prijs/kwaliteit verhouding erg goed, een aanrader!