Nikon D7100 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 102 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7100 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Sandra 13-12-2016

Super camera

Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Na 4 jaar te hebben gefotografeerd met een D3100 ben ik nu overgestapt naar een D7100. Veel cursussen gehad en had de D3100 helemaal eigen gemaakt. Nu nog even oefenen met de D7100 maar hij ligt lekker in de hand. Hij is licht en heeft ontzettend veel mogelijkheden die ik nog nader moet onderzoeken. Ik heb veel reviews gelezen over deze camera en deze zijn allemaal positief.

Pluspunten

• Licht goed in de hand
  • Veel mogelijkheden
  • Heel veel functies
  • Betaalbaar

Annemieke 01-02-2016
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Deze camera gekocht bij Foto Semeins in Tiel. Met een lens 18-300. Even geoefend in de winkel. Ziet er erg goed uit. Vol met mogelijkheden voor een semi-professioneel gebruik. Lijkt ons een erg geweldige camera.

keesh58 16-05-2015
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Een half jaar geleden overgestapt van de D3100 naar de D7100.
Waar ik toch meestal op de autostand fotografeerde ben ik nu alles op de M stand aan het doen om dat ik zoveel mogelijk uit de cameramogelijkheden wil halen. Al weet ik zeker dat er nog veel meer in zit dan wat ik er op dit moment ui haal.
Aanvankelijk leek mij het erg gecompliceerd om de goede knoppen te vinden maar eenmaal wat gewend zit alles goed onder handbereik en is al snel een goede instelling ingesteld zonder het oog van de zoeker te halen.
Kwaliteit van foto's heb ik ook beoordeeld maar hangt altijd van het glas af wat je gebruikt maar ik merk wel dat mijn lenzen beter presteren dan op de D3100.
Al met al vind ik het een geweldige camera welke ook nog wat beter presteert dan zijn voorganger de D7000 waar mijn zoon mee fotografeert.
Een absolute aanrader dus!

RT1982 01-05-2015
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

5 jaar bezig geweest met D3000 en D3200 , ben ik overgestapt naar D7100, en het is hele mooie ervaring! Ik weet nu wat ik miste, en dat waren meer knoppen en schermpje met info's zonder dat ik steeds naar menu moet kijken, dat is heel handig.
Dit is echt prima camera! Ik maak met plezier mooie foto's!
Wel helemaal schieten in JPG-RAW, zodat ik bestanden wil bewerken, dan neem ik RAW bestanden aan, deze hebben meer informatie aan beeld. Uitstekend camera!

wolde147 29-12-2014
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Heb de D7100 nu ongeveer een half jaar. Uitstekende camera en dito prestaties. Een score 6 op degelijkheid omdat ik sinds kort enkele vlekjes op de sensor heb. Onbekend hoe dit is ontstaan en ik wissel ook niet veel van lenzen. Wordt dit probleem herkend en wat te doen? Zal overigens zelf professionele 'schoonmaker' zoeken.

haand069 28-12-2014
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Meer dan fantastische camera ook gezien de prijs. Heeft veel optie,s van een professionele camera die minstens 2 keer zo duur is.
De mogelijkheden zijn fantastisch en na een tijdje heel snel en overzichtelijk te gebruiken. De output de foto,s dus zijn zeer mooi heelscherp en zeer gedetailleerd. De batterij met 950 foto, s mag ook niet worden vergeten net als het filmen, beide zijn prima. Dit is een klasse camera en beter dan zijn voorganger die ik ook heb gehad en zeker niet slechts, de Nikon D7000.
Daarnaast de uitstekende service van Nikon NL, ik had een Duitse handleiding na een belletje werd gelijk de Nederlandse gratis opgestuurd.
Werkelijk een topper van een camera.

diana30 28-12-2014

mag ik vragen welk telefoonnummer jij gebeld hebt? Want ik heb ook een buitenlandse handleiding en NL alleen digitaal, wat niet echt makkelijk leest bij het uitproberen.

Bedankt alvast !

Groeten, Diana

haand069 29-12-2014

Telefoon: 09001 – 225564 (09001 - CALLNIKON). Lokaal tarief (via de vaste telefoon)

ro.es 02-11-2014
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Heb deze D7100 nu een jaar in bezit. Goede NIKON kwaliteit, niks te klagen. Nou ja hij is dan wel wat zwaar in gebruik. Ik neem hem daarom minder mee op reis als dat geld voor mijn Sony RX10.

Deze Nikon D7100 samen met de fantastische Nikkon 18-200mmm lens en Nikon SB700 flitser is het een mooie creatieve set. Resultaten blijven prachtig met deze camera. Verder biedt deze D7100 de vertrouwde Nikon kwaliteit. Ik ben er zeer tevreden mee.

ro.es 14-07-2014
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Ik heb de Nikon D7100 inmiddels een jaar (naast een Sony RX10 24-200mm). De D7100 heb ik sinds kort uitgebreid met een Nikkon 18-200mmm lens. Als extrene flitser gebruik ik de Nikon SB 700. Maakt deze Nikon combinatie wel zwaar. Er valt enorm veel in te stellen op de D7100. Soms is het best lang zoeken waarom foto´s bijv. niet scherp zijn of de autofocus, het scherpstellen niet werkt. Diep in het menu en één instelling verkeerd en onscherpe foto´s zijn het resultaat. Als dat niet het geval is (een kwestie van veel lezen over de D7100, YouTube demonstraties filmpjes bekijken enz) dan is de D7100 een absolute winnaar als het gaat om foto eind resultaat. Over elke instelling (en dat zijn er nog al wat op deze camera) is wel iets te lezen op het internet. Anderzijds door de vele instelling die de camera bied leid dat tot meer creatief fotograferen.

Na een jaar leer ik nog steeds van de camera en de mogelijkheden. Al jaren ben ik een trouwe Nikon gebruiker als het om DSLR camera´s gaat. De Nikkon D7100 is daarop aansluitend een absolute Topper in de wereld van digitale fotografie!

tjee 27-01-2014
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Het is wel bijzonder dat sommige reviewers een 10 voor degelijkheid geven terwijl ze de camera een paar dagen in bezit hebben.
Maar goed: Het is wel een camera waar je even voor moet gaan zitten. Had hiervoor een simpele Olympus DSLR die overigens zeker niet slecht was, maar de d7100 is wel echt heel veelzijdig.
Veel instellingen zijn via knoppen en dials snel te wijzigen. De OK knop is in te stellen om snel een gemaakte opname in te zoomen, geniaal!
De virtuele horizon is echt heel handig. Automatische ISO is handig, maar niet in combinatie met de flits. Wanneer je flitst in auto-iso kiest de camera een hoge iso waarde en dat wil je (waarschijnlijk) niet.
Heb de witbalans iets naar Magenta afgesteld. Vond de foto's iets te groen (bekend Nikon fenomeen). De autofocus is geweldig.

Het gaat natuurlijk om de foto's en die zijn top. Scherpte, belichting, kleur (na wat tweaken) zijn erg goed.
Nu nog een mooie 85 mm portretlens.

Theo 03-08-2016

dag heer/mevr "Tjee". U geeft uzelf deze naam.

Nu is het zo dat vloeken misbruik maken is van de Naam van God.
Er bestaan ook zogenaamde bastaardvloeken. Dat zijn afkortingen (verbasteringen) van de Naam van God of Jezus.
Voorbeelden: “jee”, “jeetje”, “o jee”, ‘jemig”, “goh”, "Tjee".

Vandaar dat ik het niet prettig vind dat u zichzelf zo noemt.

Ik realiseer me dat u dit vast niet zo bedoeld hebt, en ook niemand wilt kwetsen!
Desondanks wilde ik u er toch op attenderen

Succes met de fotografie!

Mvrgr Theo

ralfwassen 23-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Perfecte camera voor de ambitieuse hobby fotograaf. Met een super snelle AF en 5 fotos /sec. Perfect voor de meest uitennlopende situaties. Ergonimisch zeer goed met een indrukwekkend display. De tweede dail aan de linker draaischijf is super handig voor opnamestand instelling. De kwaliteit van de foto's is heel erg goed. Kortom een zeer veelzijdige camera waar elke hobbyfotograaf een hele tijd mee vooruit kan.

ralfwassen 23-09-2013

useradema 23-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Geweldige camera die heel degelijk aanvoelt.

Fotokwaliteit is perfect!
Nadeel hiervan is dat ik nu tegen de beperkingen van een aantal van mijn lenzen aanloop. Die ik niet zag met mijn vorige camera...(D60)

Bediening is even wennen, maar als je de toetscombinaties eenmaal kent kun je supersnel de camera instellen voor een foto..

Ook had ik nooit gedacht te gaan filmen met een spiegelreflexcamera, maar na een paar testfilmpjes ben ik verkocht en film ik ook met enige regelmaat.
Het geluid met de ingebouwde microfoons is zelfs heel goed te noemen.

Kortom zeer tevreden...

mandersp 20-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Een mooi fototoestel met zeer veel mogelijkheden. Maakt ook goeie foto's. Alleen jammer dat er geen bescherming zit op de monitor zoals de D7000.

JTE67 18-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Omdat ik me ben gaan toeleggen op wild- en vogelfotografie heb ik ong. 5 maanden geleden mijn D700 full-frame body verruild voor de D7100 .
Aanvankelijk met pijn in het hart, maar dat was snel verdwenen. Ik heb de camera sindsdien al intensief gebruikt, meestal voor foto’s in de M [ manual ] mode.
De camera ligt goed in de hand en kan ook de FX lenzen goed hebben.
De plaatsing van de knoppen is uitstekend. Je hebt met 2 vingers en een duim alle essentiële functies onder controle [ tijd, diafragma, en AF veldstand ] en dat betekent dat je razendsnel kunt aanpassen aan de omstandigheden, terwijl je door de zoeker blijft kijken.
De kwaliteit van de foto’s [ scherpte en belichting ] is zeer goed. Boven de ISO 1600 wordt wel ruis zichtbaar.
De 1,3 x digitale zoom is wel leuk maar had er van mij niet op hoeven zitten. Een beetje gevorderde amateur bewerkt zijn foto’s toch nog op de computer en je loopt dan niet het risico dat er net een staart of pootje buiten beeld valt.
Een pluspunt is de dubbele kaartsleuf met opties, ook bij het leren in RAW te werken.
Een puntje van kritiek is de beperkte oogcorrectie van de zoeker, die gaat maar tot +/- 2 en dat is voor oudere gebruikers net te weinig om zonder leesbril te werken.
Resumerend: de prijs-kwaliteit verhouding van deze camera vind ik goed.
Je kan voor dat geld geen weatherproof body verwachten, maar ik hoop wel dat Nikon daar nog eens mee komt.

Her7man 19-10-2013

Dag Job, Nu maar afwachten of je het cadeau krijgt van Nikon;-)

Ferdi1960 18-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Overgestapt van de D7000, dan kom je in een warm bad terecht. De extra mogelijkheid van de 1,3 crop geeft je veel extra mogelijkheden! Heb er 2 supersneel kaartjes inzitten dus ook in de busrtmodus, werkt het goed! Fantastische camera kan hem aanbevelen

HWS_M 17-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Overgestapt van de D300 naar deze camera. Prima apparaat, nog nooit zo'n goede camera gehad. Iets minder degelijk als de D300 maar dan ook lichter, ook voor mijn vrouw hanteerbaar. Met de volledige automaat (groen gemarkeerd op de keuze stand knop) kan iedereen die onbekend is met fotograferen toch goed belichte foto's maken.
Een van de redenen van de overstap naar deze camera is de mogelijkheid van de wifi adapter WB-1 die het beeld van de zoeker draadloos weer kan geven op één van de devices Apple iOS of Google Android. Geen acrobatische toeren om toch een goede macrofoto vanaf grond niveau te kunne maken. Een geweldige optie.
Door een goede handleiding nog verschillende opties die het leren waard zijn.

janvandenhoek 13-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Fijne degelijke camera om mee te werken, met auto-ISO kan je bijvoorbeeld snel werken bij ongunstige lichtomstandigheden. Is gekomen naast mijn (10 jaar geleden fantastische)D70.

icetea58 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

De D7100 maakt erg mooie foto's, scherp, helder en mooi van kleur.
Bediening is prima in orde, alleen als je van een Canon afkomt is het wel zoeken waar wat zit.
Handleiding zou beter kunnen, er zijn opties aanwezig die in de handleiding niet besproken wordt.
Houd fijn vast en vooral met grote handen is het geen probleem, body voelt ook stevig aan.

Maar al met al een fijn toestel en aan te bevelen voor die gene die wat meer wilt doen.

Leeuweriklaan 11-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Fijne goed in de hand liggende camera, met meer mogelijkheden dan mijn "oude vertrouwde D 90". Werkt snel, zeker wanneer je ook een snelle geheugenkaart gebruikt. Camera voelt alsof hij tegen een stootje kan. Ik ben er blij mee!

wim5911 10-11-2013

Welke geheugen kaart heeft u aangeschaft.?

wim5911 10-11-2013

Welke geheugen kaart heeft u aangeschaft.?

Thijs Both 10-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Camera nu vijf maanden in bezit en nu ongeveer 4000 foto's gemaakt en een aantal filmpjes. Erg tevreden met de kwaliteit. Bij de aankoop ook een nikon 70-300mm lens gekocht en dan beginnen de uitdagingen. Snelle auto's, motoren, vliegtuigen en vogels op volle snelheid mooi op beeld krijgen blijkt dan een goeie uitdaging. Fijn dat je dan een goed gewicht in handen hebt voor een stabiele hand.
Al met al zeer tevreden over de Nikon D7100.

Rouz79 10-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Een fantastische high end crop camera! Ben zeer tevreden over de camera; solide gebouwd, goede houvast en super snel. Ook de vele persoonlijk instelbare opties maken deze camera tot het topsegment wat nu verkrijgbaar is op de markt (vwb crop). Na mijn overstap van de D60 is dit een monster. Prijs/kwaliteit verhouding erg goed, een aanrader!

klatje 10-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

goede camera om mee te werken, degelijk van kwaliteit en gebruikersgemak. niet te overdreven moeilijk in gebruik .kwaliteit foto erg hoog staand

lammir 09-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Excellent machine with photo of high quality. With Nikon D7100, it is possible to tune all the settings according to your taste. However due to the multiple ways to set up the different settings is somehow cumbersome to learn.

AvO-te-E 09-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Zichtbaar betere foto´s dan met de D7000. Heb wel last van backfocus met mijn 18-200 dat ik in de camera heb gecompenseerd met de AF-fijnafstelling. Had daar op de D7000 geen last van.

Nilse 09-09-2013
Geschreven voor: Nikon D7100 zwart

Deze camera biedt een uitstekende grip voor een prima houvast waardoor het zeer prettig fotograferen is. Beeldkwaliteit is uitstekend, ofschoon een extra flitser onontbeerlijk is. De standaard zoomlens 18-105 is prima om de camera goed te leren kennen. Ik verwachtte geen wonderen, maar tot nu toe bevalt deze kitlens goed. De camera laat zich voor elke situatie volledig naar de hand zetten (muv de eigen flitser, die eigenlijk niet voldoende krachtig is). De accuduur is tot op heden voortreffelijk! Misschien wel het best bewaarde geheim van deze Nikon.