Nikon D5200 zwart

Nikon D7200 + AF-S DX 18-105mm + 70-300mm ED VR zwart

Nikon D7200 + AF-S DX 18-105mm + 70-300mm ED VR zwart

Nikon D750 + 24-70mm F/2.8G ED + 70-300mm F/4.5-6.3E ED VR zwart

Nikon D750 + 24-70mm F/2.8G ED + 70-300mm F/4.5-6.3E ED VR zwart

Beoordeling op basis van 91 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

JohnH 16-06-2016 Product paar dagen in bezit

klasse camera voor een goede prijs

De Nikon D5200 ligt goed in de hand. Bevat wel veel kunststof, maar zo zat mijn oude D40 ook in elkaar. Makkelijke bediening en reageert snel. Fijn dat het scherm kantelbaar is - geeft vele nieuwe mogelijkheden om foto's te schieten.

Huppeltjes 18-03-2015 Product kwartaal in bezit

Na jaren te hebben getwijfeld, ben ik toch overgestapt van een compact camera naar deze spiegel reflex. Onlangs ik maar een hobby fotograaf ben, hou ik van scherpe foto's. Dat vind ik erg belangrijk. Jammer dat er een klein gebruiksaanwijzing boekje bij zit. En wat ben ik blij dat ik het heb gedaan! Het beeldscherm kan je draaien en kantelen. Overigens heb ik 18-140mm f/3.5-5.6G ED AF-S VR DX lens erbij gekocht. Ik ben zeer tevreden over deze camera, en wat maakt ie mooie heldere & scherpe foto's! De camera body ligt lekker in de hand, niet onhandig groot. Aangezien ik maar kleine handen heb. Vind alleen jammer dat ze er geen gps bij hebben gedaan.

FJPM 09-09-2013 Product maand in bezit

Kwaliteit foto; kleuren komen overeen met werkelijke kleuren en bij het uitvergroten van foto's op de laptop zie je pas hoe hoog het oplossend vermogen van deze camera is.
Mogelijkheden; met maar 1 lens zijn de mogelijkheden beperkt. Fotograferen via het uitklapbare scherm gaat langzaam en dit gebruik ik daarom ook niet.
Gebruiksgemak; de camera werkt goed in programma, close-up en sport stand, de andere instellingen gebruik ik (nog) niet.
Vormgeving; camera is goed stabiel vast te houden en hierbij raak je niet onbedoeld knopjes aan, dit had ik in de winkel bij verschillende andere camera's wel.
Degelijkheid; de camera voelt stevig aan en er zit 2 jaar garantie op.

Japie1967 30-08-2013 Product kwartaal in bezit

Camera is licht, compact en erg compleet. Zeer hoge resolutie, HD filmen, kantelbaar scherm, live view zijn echte pluspunten van deze camera. Ook zitten er mooie presets op als HDR (niet RAW das jammer), en kan je het menu instellen naar je wensen. Mindere punten zijn de hoorbaarheid van het scherpstellen tijdens het filmen (komt door microfoon positie), het ontbreken van GPS en de beperkte bruikbaarheid van oudere lenzen op deze camera.
Maar al met al heel blij met aankoop !

keurige keuze 15-05-2015 Product half jaar in bezit

handzame camera met vele mogelijkheden en goede resultaten.
door de vele mogelijkheden soms wel even puzzelen.
ondanks dat is het een echte aanrader!

keurige keuze 28-03-2015 Product jaar of meer in bezit

fijne camera, licht lekker in de hand, heeft vele mogelijkheden en de resultaten zijn prachtig.
een echte aanrader!

Harrier 09-01-2014 Product paar weken in bezit

Helemaal tevreden over deze camera. Absoluut goede foto's, ruime gebruiksmogelijkheden, uitstekende prijs-/kwaliteitsverhouding. Fotografeer al jaren met Nikon en denk aan deze camera ook weer veel plezier te gaan beleven. In vergelijking met mijn vorige Nikon's inderdaad wel wat meer kunststof maar heb op dit moment niet direct de indruk dat dit echt een verslechtering is; voelt stevig en robuust aan.

JanAlbert 06-11-2013 Product jaar of meer in bezit

Goede camera met veel mogelijkheden. Zonder flits kan je wel tot 300 foto's en meer schieten. Reserve batterij heb ik ook nooit gemist.
Maar waar hij erg gevoelig voor is zeker als je er een grotere lens op hebt, is stoten en vallen!
Daar kan hij absoluut niet tegen!
Het hele binnen werk is nl van plastic, bij het vallen houdt dat niet. De schroefjes die het geheel bij elkaar houden, scheuren dan uit en daarna is de camera ten dode opgeschreven. Met de standaard lens valt dat nog wel mee, maar met een grotere lens gaat dat fout.
BDit is bj mij dus gebeurd, zowel de lens als de body door een val van de camera in het gras, vanaf een stoel, dus niet eens zo hard en hoog.
Maar hij is ook niet gemaakt om te vallen!
En zolang dat niet gebeurd een fantastische camera!
De volgende is toch weer een Nikon!

ansdejong 19-11-2013

Goede avond JanAlbert,
Even een vraagje n.a.v. je review in Kieskeurig.
Die plastic body is niet zo sterk zeg je. Betekent dat, dat je er eigenlijk geen flinke zoom op kan zetten zonder gevaar voor scheuren? Ik heb namelijk een heerlijke 18-200 zoom, maar die is behoorlijk zwaar.
Alvast bedankt voor je antwoord.
Ans de Jong.

coba 46 20-11-2013

Ik vind dat de body helemaal niet van plastiek is. Het is een mooie stevige goed in hand liggende body. Ik heb er regelmatig een 300 lens opzitten en dat geeft totaal geen probleem.
Je moet er uiteraard voorzichtig mee zijn en niet zomaar even wegleggen. Dus Ans, aan de slag met je lens van 200 erop. Succes

janaljansma 25-02-2014

Nog even (zei het erg laat) een reactie op de beide reviews:
Het binnenwerk van de lens die ik erop had, is zeker geheel van plastic (Tamron 18 - 200)
Het binnenwerk daarvan zit met maar 4 kleine parker achtige schroefjes vast. Dit is zo niet te zien, maar daar mijn lens bij het vallen was open geknikt was dit duidelijk zichtbaar. En dat maakt hem niet zo sterk!
Maar zoals gezegd het ding is niet gemaakt om te vallen!
En de combinatie lens en body is fantastisch. Deze lens vervangt in een keer dat systeem met 2 lenzen.
De body zelf was niet zichtbaar kapot gegaan bij die val maar de beeldsensor was daarbij ook defect geraakt.
Ik denk ook door die lens, dat geeft dan door de grote een dermate (hefboom) kracht op de body dat die het ook te kwaad krijgt. Ik denk dan ook dat het met de standaard lens allemaal niet zo erg was geworden. Dus was ook de camera niet meer bruikbaar.
Inmiddels heb ik weer een nieuwe NIKON!
En nu maar niet weer laten vallen!

Lukas Taverne 19-09-2013 Product kwartaal in bezit

9,4
Op alles is wel iets te verbeteren, ik ga in een keer van 30 jaar analoog naar Digitaal, wel altijd Nikon (FT2 en FE2 naar een D5200) er zijn behoorlijk wat instellingen en probeer en fotografeer elke dag wel zo rond de 100 foto's ben nog niet echt handig met de nachtopnames maar dat komt nog wel. Ik zoek ook nog een goed macrolens om m'n kennis nog verder uit te breiden. Ik leg ook voornamelijk de nadruk op weerfotografie en natuur. Ook sport met name autosport en vliegtuigfotografie wil ik me meer in verdiepen. Verder fotografeer ik alles wat me boeit en deel ik via Facebook!

D. Wachtel 19-09-2013 Product kwartaal in bezit

Het is een goed aanvoelend apparaat.
Duidelijke knoppen (sommige zijn wel een beetje wennen...bijv. de ISO knop zit wel heel dicht bij de flits knop).

Hij voelt stevig aan, smoelt lekker...misschien iets aan de zwaardere kant?

maar de fotos die er vanaf komen zijn geweldig.
In Finland met -30 buitengestaan en zonder problemen het Noorderlicht te pakken gehad...thx Nikon!

Henryne 20-09-2013

Hallo D. Wachtel,
Ik heb deze camera ook recent gekocht en ben er ook erg van gecharmeerd.
Ik ben van plan volgend jaar ook het Noorderlicht ermee te gaan fotograferen.
Heb je nog tips qua instelling ed van de D5200 daarvoor?
Met dank en vriendelijke groet,
HenrYne

dave1969 13-09-2013 Product half jaar in bezit

Deze Nikon (D5200) is een lichte en handig camera met een fantastische beeldkwaliteit.
Voordelen met de 3200 is het klapscherm, meer AF-velden, bracketing- en HDR mogelijkheden.

Wat jammer is: geen standaard wifi maar dat heb ik opgelost met de aanschaf van WU-1a adapter.

aanrader!

D5200 12-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik gebruik mijn hele fotoleven al nikons.Mijn vorige nikon was een D50., een van de eerste digitale voor meer dan amateurgebruik. Deze nieuwe, de D5200 is heel duidelijk ver vooruit gegaan , een juweel. Ik zit nog in het proefstadium wat alle mogelijkheden betreft maar het is weer een beauty.

HoFa 09-09-2013 Product kwartaal in bezit

Een prima camera die lekker in de hand ligt. De foto's zijn uitstekend, zowel op de automaat als volledig handmatig. Alles is goed in te stellen, maar er zijn ook voldoende presets. Het is daarmee een riante instapcamera die ook de gevorderde zeker als hoofdtoestel in zijn tas kan stoppen.
Geen ervaring met filmen omdat ik alleen foto's maak.

Herman TR 08-09-2013 Product kwartaal in bezit

je doet de body tekort wanneer je geen goede lens erbij aanschaft.
bediening is eenvoudig maar enige kennis van fotografie is wel gewenst

Herman TR 27-12-2013

Als brildrager is het beweegbare scherm een groot voordeel. je hoeft je niet in allerlei bochten te wringen om toch die mooie foto te schieten. Batterij is toereikend. Ik koop geen reserve batterij. Overweeg nog wel een opzetflitser voor buiten.

svankruistum 05-09-2013 Product kwartaal in bezit

9,6
camere ligt lekker in de hand, je kunt er goede foto's meemaken en filmen gaat heel erg goed, kortom een zeer goede camera

Gibson 04-09-2013 Product half jaar in bezit

geweldige kwaliteit camera. Voor zowel beginnende als gevorderde fotograaf zeer geschikt door het bedieningsgemak gecombineerd door de mogelijkheden van het spelen met instellingen.
Deze Nikon maakt fotograferen weer leuk

zark 04-09-2013 Product kwartaal in bezit

Ik ben zeer tevreden over het toestel. Ik leer nog steeds wat de mogelijkheden zijn. Een aanrader. De foto's zijn uitstekend. Ook de sportfoto's zijn scherp. Ik ga binnenkort een foto cessie maken op een treinenbeurs. Ik ben zeer benieuwd of de camera in alle situaties zo goed is als ik hoop.

Benhelleman 03-09-2013 Product half jaar in bezit

Een geweldige camera. Is snel met focussen en maakt mooie foto's.
Als ik een minpuntje zou moeten aangeven zou dat de wifi adapter (is acc.) zijn.
Is jammer dat ze deze niet ingebouwd hebben.

MartijnTack 03-09-2013 Product paar weken in bezit

Een geweldige camera als je iets meer wilt dan de eenvoudigere SLR's. Voelt goed en degelijk aan. De mogelijkheden zijn enorm! Geen seconde spijt van deze aankoop. Hier ga ik veel plezier mee hebben.

markroestenburg 03-09-2013 Product half jaar in bezit

De camera is erg goed in zijn gebruiksmogelijkheden, zeker met de 24 mega-pixel sensor en het autofocus systeem met 39AF-punten is de camera uitstekend in staat om scherp te stellen. Handig is ook het kantelbare live view scherm zodat je uit alle standen kan fotograferen. De bediening van de camera is zoals we gewend zijn van Nikon zeer oké. Ik ben ook erg enthousiast over de beeldkwaliteit. De scherpte (resolutie) vind ik zeer goed. De D5200 is een fantastische camera met een uitstekend beeldkwaliteit. Ook de prijs/kwaliteit verhouding is naar mijn mening zeer goed.