Nikon D7200 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 31 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nikon D7200 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Marc B. 01-07-2019

Prettig in de hand liggend toestel!

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Op zoek naar vervanger voor m'n oude D70s.
Toestel reageert prima, mooi scherm, genoeg mogelijkheden voor foto's en film!
Ligt prima in de hand.

Lien 13-06-2019

Super snel

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na 8 jaar lang de nikon d3100 te hebben gehad nu een update gekocht. En wat een verschil. Snelheid ,scherpte . Het is weer even zoeken waar wat zit maar gelukkig zit er een old scool boekwerk bij.

F.Scheijen 07-06-2019

Geweldige camera.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Een geweldige camera. Ligt goed en stevig in je hand. Gebruikersvriendelijk.
Alle knoppen goed binnen handbereik en de lenzen die ik heb reageren snel en goed met deze camera. Levert mooie haarscherpe beelden op met prachtige kleuren. Van deze koop krijg je echt geen spijt. Is zijn geld dubbel en dwars waard.

Pluspunten

• Goede kwalitiet
  • zijn geld dubbel en dwars waard.
  • veel menukeuzes
  • mooie scherpe kleurrijke opnames
  • stelt snel en nauwkeirig scherp

RD 02-06-2019

Goede camera

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Goede camera, goede opties. Grip is goed. Gekocht bij de Kamera Express: goed advies gekregen bij de aankoop van de camera.

Pluspunten

• Makkelijk te begrijpen menu
  • Mooie camera

Minpunten

• Zwaar met lens
  • Geen roteerbaar touch screen

Wendy 03-05-2019

Nikon D7200

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Deze camera net twee dagen in huis. Vandaag veel uitgeprobeerd. Ik ben een beginnend fotograaf en volgende week ga ik een cursus volgen. Toch heb ik nu al prachtige foto's kunnen maken in A en S stand. Zoveel mogelijkheden met deze camera. Ik kan niet wachten om er alles over te leren.

Winkels 25-03-2019

Stevige body, gebruiksvriendelijk

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na lang zoeken en vergelijken heb ik voor deze kamera gekozen. Camera is gebruiksvriendelijk, heeft een stevige body. Nadeel is wel het gewicht..., 1.2kg

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Gewicht

André 03-03-2019

Een geweldige camera met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Al heel veel jaar gebruik ik Nikon camera's, mijn Nikon D7000 was toe aan een update, ik heb gekozen voor de Nikon D7200 welke voor mij de volgende stap is met weer meer mogelijkheden en toch weer voor betere foto's zorgt. Ik heb camera nu kort in gebruik en eerste resultaten mogen er wezen. De camera heb ik gekocht bij Kemera-Express omdat ik daar altijd goed wordt geholpen en duidelijk advies krijg.

Pluspunten

• Veel mogelijkheden
  • Een stevige camera

Minpunten

• Nog niet kunnen ontdekken

Roy W. 17-02-2019

Nikon D7200

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik ben in het bezit van een Olympus E-PL5 wat een uitstekende kamera is. Ik wilde toch meer mogelijkheden en na lang zoeken heb ik de Nikon D7200 gekocht met de kitlens 18-55mm. Kamera Express had hiervoor een hele goede deal. Een goede combinatie bij voldoende licht maar vanwege de mindere reviews van deze kitlens bij low-lights heb ik gelijk de Nikor 35mm besteld. De kamera een paar dagen in bezit en onder de indruk van de kwaliteit en scherpte. Bij low lights is de Nikkor 35mm voor mij een must.

Pluspunten

• kwaliteit foto's/video
  • bediening
  • WIFI-mogelijkheid

Minpunten

• kitlens 15-55mm minder bij low light

Harold Miesen 09-01-2019

Waardige opvolger van de D90

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik heb de Nikon D7200 naar aanleiding van de vele positieve reviews en testen op het internet gekocht als vervanger van mijn D90. Hoewel de body ondertussen al meer dan drie jaar op de markt is, is het volgens reviews nog steeds één van de betere DX-bodies. Bijkomstig voordeel van de leeftijd is dat de prijzen van de body beginnen te dalen waardoor er in toenemende mate sprake is van een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.

De bouwkwaliteit van de D7200 is uitstekend. Het is een zeer solide body met - met onder andere - een vertrouwd menu en vertrouwde bedieningsknoppen, een uitstekend en snel autofocus systeem, een 24MP sensor en een hoge ISO-gevoeligheid. De foto's tot zover zijn helder en mooi. Een grote stap vooruit in vergelijking met de overgrootvader D90, die overigens ook een goede en degelijke body was.

Gekocht bij Kamera Express Tilburg.
Fijne service, laagste prijs!

Pluspunten

• Snel autofocus systeem, ook bij weinig licht
  • 24MP sensor
  • Hoge ISO-gevoeligheid
  • Zeer solide body
  • Ligt zeer goed in de hand

Minpunten

• Verouderde video-mogelijkheden

Robert 02-01-2019

Alles wat ik nodig heb.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Ik twijfelde tussen de Canon 80D en de Nikon D7200. Wat voor mij de doorslag gaf was de betere kwaliteit bij lage lichtopbrengst.
Gekocht bij Kamera Express Eindhoven.
Fijne service, laagste prijs!

masiva 26-12-2018

handig in het gebruik

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

prima foto toestel hiervoor een Minolta gehad maar dit werkt toch veel prettiger.handig in het gebruik en makkelijk verwisselbare lensen

W. Stam 03-10-2018

Nikon D 7200 body

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Mooie uitbreiding op mijn andere Nikon. Hierdoor hoef ik niet meer zoveel met mijn objectieven te wisselen.
Moet wel even goed kijken hoe alle knopjes werken. Bij de standenknop moet je bijv eerst het knopje indrukken voordat je kan draaien.
De body ligt fijn in de hand.
Het enige minpuntje wat ik tot nu toe kan ontdekken is dat er geen kantelbaar scherm op zit.

Pluspunten

• ligt fijn in de hand

Minpunten

• geen kantelbaar scherm

Carl Van Gucht 20-06-2018

De ideale opvolger van mijn D80

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Nadat mijn D80 het begeven had was ik op zoek naar een vervanger. Het is de Nikon D7200 geworden zodat ik mijn lenzen kon blijven gebruiken en het toestel in gebruik vergelijkbaar is.
Na 2 dagen super tevreden van mijn aankoop. Vooral de nieuwe features vragen nog wat aandacht maar de kwaliteit ligt, zoals te verwachten, toch een stuk hoger dan de 10 jaar oude D80.

Pluspunten

• Degelijke semi proffesionele camera.
  • prijs/kwaliteit verhouding (cash-back actie)

Marlies 24-05-2018

Degelijk, veel opties

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Nikon d7200 als opvolging van de d3100.
Veel meer opties op de camera, betere iso, meer scherpstelpunten.
Een meerwaarde als je meer uit je camera wil halen.
Wel even goed de handleiding lezen, de bediening werkt net wat anders dan bij de 3100. Maar alles staat duidelijk beschreven in de handleiding.

Pluspunten

• Scherpstelpunten
  • Iso bereik
  • Bedieningsgemak

Henk 19-02-2018

goede camera

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

voor dat ik de Nikon D7200 kocht had ik ook nog de Nkon D 3200/5200 was ik ook te vreden over. ik heb de Nikon D 7200 nu ongeveer 5 weken wat een fijne camera met veel mogelijk heden vooral bij avond/nacht opnames maakt de Nikon hele mooie foto's heel veel mogelijk heden met de iso, heeft lekker veel scherpstel punten al bij al een hele goede camera ik maak alleen nog foto's met de Nikon D 7200, het duurt wel even voor dat je het menu onder de knie hebt maar dat zal geen probleem zijn bij deze camera.

Pluspunten

• iso/witbalans waardes
  • ligt goed in de hand

Minpunten

• nvt
  • nvt

Marald Wilkes 04-01-2018

Prima vervanging van mijn D7100

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Nadat mijn D7100 vorige maand van de tafel viel bij Kamera Espress een D7200 gekocht. Ten opzichte van mijn oude D7100 ligt de D7200 iets makkelijker in de hand. De mogelijkheden voor beeldbewerking zijn een stuk groter. Tevens zijn de aanwezigheid van Wifi / NFC een pluspunt voor mij.

Pluspunten

• Aanwezigheid Wifi / NFC
  • Snelle processor

De_Kuijp 13-09-2017

Mooie opvolger van de Nikon D90

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na de Nikon D40 en D90(die het nog steeds goed doen met elk minimaal 38.000 clicks) was het tijd voor en nieuwe body en dat is de D7200 geworden. Ik ga nog wel eens de deur uit als er een buitje kan vallen en vond de spatwaterdichte behuizing een mooie extra evenals stofdicht op reizen naar bijvoorbeeld Azië en Afrika. Wat menu betreft is deze bijna identiek aan de voorgangers. En er zitten weer genoeg zaken op om te ontdekken. Ik maak met deze camera ook net weer even betere foto's in slecht verlichte of schemerige gebieden(zonder statief) en dat is altijd een plus.

Pluspunten

• 51 focus punten
  • Dubbel slot voor SD cards
  • Spatwater dicht
  • Stofdicht
  • Helder 3 inch scherm

A.Welle 15-08-2017

Voor een vogelaar een prachtige camera gecombineerd met lens

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Als vogelaar een mooie combinatie met de Nikon D7200 en de Nikon lens 200x500.
Echte aanrader!!!!!!!

Maarten Wildeman 22-05-2017

zeer fijne camera

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

wat een geweldige allround camera! body ligt heerlijk in de hand en hele fijne verbinding met wifi. daarnaast super snel met mooie video's

avl 28-03-2017

Mooi toestel maar wel schade

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Werkt prettig en gelukkig tov andere nikon niet teveel ingewikkelde wijzigingen. Op zich jammer dat er geen touch screen is.

Pluspunten

• mooie foto's
  • geen grote wijzigingen tov vorogangers que gebruik

Minpunten

• geen touchsrceen
  • snel beschadiging afleesscherm

Fotosgunnie 24-03-2017

Zeer degelijke camera.

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Heel goede uitleg gekregen bij het aankopen van mijn nieuwe camera en lens bij camera express in de vesting in Antwerpen.De verkoper was super vriendelijk en heeft me perfect verdergeholpen met het kiezen van de camera en objectief. Thx

Pluspunten

• degelijke bouw
  • vlijmscherpe fotos
  • heel veel opties

Minpunten

• nog geen gevonden

Bart Peeters 13-01-2017

Van de Nikon D3100 naar D7200

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

In 2012 mijn eerste spiegelreflex camera gekocht, de Nikon D3100. Na 5 jaar toe aan een stap hogerop en na uitgebreid onderzoek en advies van deskundigen (collega amateur fotografen, gebruikers en verkoop-advisuers) de keuze gemaakt voor de D7200. Bewust weer gekozen voor een body van Nikon, ook om mijn objectieven te kunnen gebruiken. Uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding (incl. de cashback actie Nikon). Goed leesbare menu's, prettige camera, heel veel instel mogelijkheden voor fotografie en voor het maken van films.

Pluspunten

• Grote zoeker
  • 51 scherpstelpunten
  • Goede autofocus
  • Hoge ISO waarden mogelijk
  • Kan mijn objectieven blijven gebruiken

Minpunten

• Nog niet gevonden

Erik 30-12-2016

Mooie spiegelreflexcamera met zeer veel mogelijkheden

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

De Nikon D7200 is een complete spiegelreflexcamera met een uitgebreid menu. Door de functionele knoppen kun je heel veel functies snel oproepen en instellingen veranderen. Hoge kwaliteit van de foto's en de filmfunctie is ook van hoge kwaliteit. Toestel ligt fijn in de hand en heeft een goede batterijduur. Tevens heeft de camera dubbele geheugenkaarten waardoor opnames verschillend opgeslagen kunnen worden.

Pluspunten

• Duidelijk en uitgebreid menu
  • Goede batterij
  • Dubbele geheugenkaarten
  • Hoge kwaliteit foto's

Minpunten

• Geen draaibaar lcd-scherm

petra 24-12-2016

Gebruiksvriendelijk, kleuren scherptediepte afdrukken +++

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Na veel onderzoek uitgekomen op dit model door prijs/kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en net even wat meer scherpte/diepte en kleur helderheid dan vergelijkbare modellen. Vele instel mogelijkheden een body waar je als amateurfotograaf veel plezier aan beleeft. En ligt prettig in de hand.

Pluspunten

• 51 scherpstelpunten
  • gebruiksvriendelijk
  • hoge iso waarden
  • veel instelmogelijkheden
  • goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• nog niet ontdekt

Fons 12-02-2017

Prettig in de hand wordt hier gezegd, maar ik vraag me af of dat voor iedereen het geval is. Ik ben aan het bekijken of overstappen van Canon naar Nikon zinvol is, met name de bluetoothfunctie lijkt me een plus en Canon heeft dat in geen enkel spiegelreflexmodel. Men loopt dus achter op Nikon. Wat ik echter vreemd vind bij deze Nikon is de plek van de instelknopjes op de plaats waar ik de camera met de beide handen vasthoud. Ik ga dat toch eens proberen in de winkel, maar op het oog zit de verticale knoppenreeks aan de linkerzijde toch behoorlijk in de weg, en dat lijkt me niet bepaald gebruiksvriendelijk.

Sander 14-12-2016

Van instap naar semi professionele camera

Geschreven voor: Nikon D7200 zwart

Afgelopen week ben ik overgestapt van de Nikon d3200 naar de Nikon d7200. Hiermee ga ik van instap naar een semi professionele camera. Wat een stap vooruit met dit top product. Alles voelt beter, groter en sneller. Eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Maar daar is de stevige prijs ook naar. Inmiddels zo'n 100 foto's geschoten waarbij vooral de prestaties bij minder licht opvallen. Top op heden ben ik dan ook zeer tevreden. Duidelijk instructies op YouTube te vinden.

Pluspunten

• Snelheid
  • Mogelijkheden
  • Scherm
  • Prestaties bij minder licht

Minpunten

• Scherm niet klapbaar.