Nikon D7200 - Reviews

Resolutie
24 MP
Filmen in Full HD
3 inch

Beoordeling op basis van 9 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Rob 20-07-2016 Product half jaar in bezit

Gewoon degelijke camera die het verrassend goed doet bij hoge iso's

Ik heb deze camera als opvolger van mijn D7000 gekocht en ik heb daar geen moment spijt van gehad.
Op alle fronten doet deze camera het beduidend beter dan mijn vorige toestel (waar ik ook tevreden over was).
Doorslag om toch over te stappen zijn de veel ruimere mogelijkheden om bij hoge iso waarden te fotograferen, ik fotografeer veel in theater en dergelijke.
Ik heb zelfs enkele zeer acceptabele opnamen gemaakt met de 7200 bij 8000 iso!
Schaf daarbij goede objectieven aan en je maakt werkelijk echt mooie foto's met dit toestel.
Verder ligt hij goed in de hand en voelt bijzonder degelijk en solide aan.

Voor een amateurcamera is het geen koopje geweest alles bij elkaar (met kwaliteitsobjectieven) maar het plezier dat ik aan deze camera beleef maakt dat voor mij meer dan waard.
De objectieven die ik stapsgewijs aan het aanschaffen ben zijn trouwens geschikt voor de fullframe camera's van Nikon.
Tzt wil ik daar wel op overstappen, het glaswerk heb ik dan tenminste al.

Cyril 03-03-2016 Product paar dagen in bezit

Ik ben zelf begonnen met de D5100 . daar was ik erg tevreden over en ben ik nog steeds erg tevreden over. Maar deze is in veel opzichten stukken beter. Een van de grootste pluspunten vind ik is de bediening van het d7200 je kan bijna alles met knopen doen zonder dat je eindeloos in het menu moet werken . Twee geheugen slot,s en een erg sterken batterij. Geen draai scherm vind ik zelf ook lekkerder werken ik gebruikten in de drie jaar dat ik me d5100 had het draai scherm bijna nooit. Ik zelf vind het vaak eerde onhandig dan dat je er echt want aan heb. maar dat is natuurlijk mijn eigen meningen en ervaringen. De snelheid is ook prima van de D7200. maar wat ik al eerde aan gaf is de bedieningen van de D7200 is top . Tijdens het fotograferen ben je veel minder tijd kwijt om dat je bijna alles met bedingingen,s knopen kunt doen. en dat gemak had ik niet op de D5100 . En 51 zoek punten werkt ook erg prettig. Het is een pittige prijs deze d7200 maar je krijgt er een hoop voor terug . Ik zelf vind het dat waar voor je geld krijgt.

A. V. 24-03-2016

Nu heb ik een Nikon D5000. Wil er op vooruit gaan, vooral wat betreft foto's nemen met minder licht omstandigheden. Is dan de D7200 aan te bevelen?
En ik denk aan een 18-300 lens van Nikon. Welke lens is aan te bevelen, de oudere 5.6 of de nieuwe 6.3.

Aalt Vreekamp

Cyril 02-04-2016

Dag Aalt Vreekamp.

Het voor deel dat de D7200 heeft op de d5000 is dat de sensor beter en sneller is en een hogere megapixsel heeft,wat heel.handig is als je stukken van je foto wegsnijd zonder te veel kwaltijd verlies . Mag ook wel voor het geld wat je er voor neer moet leggen. Het is zeker een aan rader om voor D7200 te gaan. Twee gooie redens zijn dat het de beste crop camera die nikon te bieden heeft. De stap daar na weet je fullframe. Dus als je de stap naar fullframe niet wilt maken is dit een top koop. Reden 2 de objectiefen zijn lichter en goedkopen van crop camera's. En nog een voordeel is 51 zoek punten in plaats als 13 .

Wat de 18.300 mm objectief betreft is het een moeilijke keuzen. Je moet kijken wat de verbeter punten zij met de nieuwe op het oude model. En dan overwegen of het de moeite waard is meer gelt uit te geven voor de nieuwe. Het zijn bijden erg gooien zoom objectiefen. Als je nog meer vragen heb graag zelf is een van mijn favoriete hobby's. Je nag me gewoon mailen op sipmaurer@gmail.com

Met vriendelijke groet cyril

Rob 21-07-2016

Dag Aalt,

Ik weet niet of je ondertussen al een D7200 hebt aangeschaft, maar hier nog wat info.

Wat betreft fotograferen met minder licht ga je er enorm op vooruit met de D7200!
Wat betreft de objectieven, ik ben niet bekend met alle technische specificaties.
Maar wanneer goede opnamen bij minder licht voor jou echt belangrijk zijn, ben ik geneigd te kijken naar de 5:6 omdat die natuurlijk lichtsterker is dan een 6:3.
Maar gaat het wel om twee objectieven en niet om één met een diafragma verloop van 5:6 - 6:3?

Maar denk nog even goed na, de D7200 verdient echt de betere objectieven van Nikon (zijn wel duurder) want dan haal je echt veel meer uit je nieuwe toestel.
Alles is dan beter in balance.

Zelf ben ik momenteel aan het investeren in de duurdere objectieven met lichtsterktes vanaf 2:8.
Ik combinatie met de D7200 leveren die enorm veel winst op bij het fotograferen onder minder goede lichtomstandigheden, maar ook gewoon buiten in goed licht.
Dan komt de kwaliteit van de D7200 pas echt tot zijn recht.
Maar daar hangt wel een stevig prijskaartje aan en ik weet niet wat jij bereid bent uit te geven.
Tegenwoordig is net de D500 uit, ook een crop camera en meteen het nieuwe topmodel van Nikon crop-toestellen.
Die scoort nog beter op oge iso-waarden dan de D7200 maar is wel ongeveer twee keer zo duur!

Groet, Rob

Bart Peeters 13-01-2017 Product paar weken in bezit

Van de Nikon D3100 naar D7200

In 2012 mijn eerste spiegelreflex camera gekocht, de Nikon D3100. Na 5 jaar toe aan een stap hogerop en na uitgebreid onderzoek en advies van deskundigen (collega amateur fotografen, gebruikers en verkoop-advisuers) de keuze gemaakt voor de D7200. Bewust weer gekozen voor een body van Nikon, ook om mijn objectieven te kunnen gebruiken. Uitstekende prijs / kwaliteitsverhouding (incl. de cashback actie Nikon). Goed leesbare menu's, prettige camera, heel veel instel mogelijkheden voor fotografie en voor het maken van films.

Pluspunten

• Grote zoeker
  • 51 scherpstelpunten
  • Goede autofocus
  • Hoge ISO waarden mogelijk
  • Kan mijn objectieven blijven gebruiken

Minpunten

• Nog niet gevonden

Erik 30-12-2016 Product paar weken in bezit

Mooie spiegelreflexcamera met zeer veel mogelijkheden

De Nikon D7200 is een complete spiegelreflexcamera met een uitgebreid menu. Door de functionele knoppen kun je heel veel functies snel oproepen en instellingen veranderen. Hoge kwaliteit van de foto's en de filmfunctie is ook van hoge kwaliteit. Toestel ligt fijn in de hand en heeft een goede batterijduur. Tevens heeft de camera dubbele geheugenkaarten waardoor opnames verschillend opgeslagen kunnen worden.

Pluspunten

• Duidelijk en uitgebreid menu
  • Goede batterij
  • Dubbele geheugenkaarten
  • Hoge kwaliteit foto's

Minpunten

• Geen draaibaar lcd-scherm

petra 24-12-2016 Product paar dagen in bezit

Gebruiksvriendelijk, kleuren scherptediepte afdrukken +++

Na veel onderzoek uitgekomen op dit model door prijs/kwaliteit, gebruiksvriendelijkheid en net even wat meer scherpte/diepte en kleur helderheid dan vergelijkbare modellen. Vele instel mogelijkheden een body waar je als amateurfotograaf veel plezier aan beleeft. En ligt prettig in de hand.

Pluspunten

• 51 scherpstelpunten
  • gebruiksvriendelijk
  • hoge iso waarden
  • veel instelmogelijkheden
  • goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• nog niet ontdekt

Fons 12-02-2017

Prettig in de hand wordt hier gezegd, maar ik vraag me af of dat voor iedereen het geval is. Ik ben aan het bekijken of overstappen van Canon naar Nikon zinvol is, met name de bluetoothfunctie lijkt me een plus en Canon heeft dat in geen enkel spiegelreflexmodel. Men loopt dus achter op Nikon. Wat ik echter vreemd vind bij deze Nikon is de plek van de instelknopjes op de plaats waar ik de camera met de beide handen vasthoud. Ik ga dat toch eens proberen in de winkel, maar op het oog zit de verticale knoppenreeks aan de linkerzijde toch behoorlijk in de weg, en dat lijkt me niet bepaald gebruiksvriendelijk.

Sander 14-12-2016 Product maand in bezit

Van instap naar semi professionele camera

Afgelopen week ben ik overgestapt van de Nikon d3200 naar de Nikon d7200. Hiermee ga ik van instap naar een semi professionele camera. Wat een stap vooruit met dit top product. Alles voelt beter, groter en sneller. Eigenlijk niet met elkaar te vergelijken. Maar daar is de stevige prijs ook naar. Inmiddels zo'n 100 foto's geschoten waarbij vooral de prestaties bij minder licht opvallen. Top op heden ben ik dan ook zeer tevreden. Duidelijk instructies op YouTube te vinden.

Pluspunten

• Snelheid
  • Mogelijkheden
  • Scherm
  • Prestaties bij minder licht

Minpunten

• Scherm niet klapbaar.

J.Talen 01-12-2016 Product paar dagen in bezit

Van Nikon D7100 naar D7200

Na al bijna 3 jaar een tevreden gebruiker van een Nikon D7100; moest ik, nadat deze "total loss" was na een val, plotseling een nieuw toestel kiezen. Voor de opvolger, de D7200, gekozen...
Verschil in prijs met een D500 was me te veel en daarnaast kan ik nu dezelfde batterijen gebuiken en de batterijgrip gewoon overzetten.

Qua knoppen en menu's denk je dat de 2 identiek zijn, maar het display is net iets anders waardoor je soms toch opnieuw in de manual moet duiken.
Gelukkig kan ik weer in de user mode's "U1" en "U2" mijn favoriete instellingen zetten.

Mijn UT-1a WiFi adapter heb ik niet meer nodig aangezien WiFi nu is ingebouwd. Maar aangezien de verbinding met NFC is op te zetten hoef ik alleen mijn mobiel er naast te houden en de verbinding wordt gemaakt. Voorheen moest je eerst het netwerk overzetten.

Bij mijn eerste foto's op Auto-ISO was de ISO ongemerkt ver omhoog gegaan, de instelling voor een maximale ISO op de Auto stand zoals op de D7100 moet ik nog tegenkomen en instellen, zodat de qualiteit van de foto altijd goed blijft.

Snelheid van het toestel heb ik nog niet goed kunnen testen. Vooralsnog alleen nog in RAW geschoten van stilstaande objecten.
Toestel maakt volgens mij minder geluid dan de D7100, daar had ik nergens in de reviews iets over gelezen.
Overigens kun je met de D7200 alleen in versie 6 van Adobe Ligthroom de foto's bewerken, dus mijn versie 5 is inmiddels omgezet naar 6 en het verschil tussen deze 2 is mij nog niet opgevallen.

Pluspunten

• Genoeg pixels voor DX 1,3 crop mode
  • Lichtgevoelig

Minpunten

• Duidelijk display, maar anders als de D7100

a v lonkhuijzen 30-09-2016 Product paar dagen in bezit

Mooie camera

Overgestapt van de Nikon D80 naar D7200. Veel meer mogelijkheden, maar toch de bekende werkwijze. Het vergt even wat tijd om de camera nog beter te leren kennen maar de resultaten zijn goed. Erg blij mee

Pluspunten

• makkelijk handteerbaar
  • oude lens blijft bruikbaar

Minpunten

• geen touchscreen

Gigi 06-06-2016 Product paar weken in bezit

Op en top tevreden over deze camera!

Ze zeiden dat het niet verstandig was om met zn nieuwe en hoog gegrepen camera te beginnen. Onzin als je de handleiding leest weet je eigenlijk al heel veel. En al doende leert men. Wat een fijn toestel en wat een mooie foto's. Dat niet alleen zet ze met WIFI stand zo op mijn telefoon en deel ze met al mijn vrienden en de rest van de wereld. Je kan al veel dankzij alle opties op het toestel. Echt een aanrader!