Magnat Monitor Supreme 200 boekenplankspeaker / bruin

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Magnat Monitor Supreme 200 boekenplankspeaker / bruin op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Anoniem 18-08-2011

Voor een niet meer in gebruik zijnde, 37-jr oud lossecomponenten-set o.a. Sansui receiver en tuner AU+TU 505 (2x90W muziekverm.), zocht ik goekope boxen. De supere KEF-boxen die ik had heb ik n.l. voor een nieuw set gebruikt. Ik wil het nu op zich nog prima set, voor wat ''oude Phono-platen en cassettes'' gaan gebruiken. Na wat zwerven op internet, viel mijn short-listkeuze o.a. op de Supreme 100, mede gezien muziekvermogen 100W en lage-prijs tov goede reviews, al blijft geluids-beleving ook iets persoonlijks.
Voor een iets hogere prijs stootte ik op type Supreme 200 die toch wat meer ''volwassen'' is. Is in Duitsland bij gerenormeerde testen 2x uitgeroepen als ''beste koop'' en 1x als beste prijs-kwaliteit. Ik waagde de gok en ben geheel niet teleurgesteld.
De boxen (zwart) zien er solide-sober en netjes afgewerkt uit en voelen volwassen aan, mede gezien gewicht ca 6kg (zijn dus geen ''6-plankjes'').
Snoer-aansluitingen solide; vergt wel wat pruts-werk.
Geheel geeft vertrouwen mbt duurzaamheid al heb ik daar nog weinig praktijk mee.
Over een breed gebied, zuivere-heldere tonen, geen vervormingen en uitstekende, niet te overheersende bas.
Direct al veel volume aanwezig ondanks dat mijn versterker max 90W muziekverm. en 25W-Sinus per kanaal heeft en deze box 180-W en 90W RMS-Sinus!
Doen qua geluids-kwaliteit niet veel onder voor mijn KEF-Cadenza boxen; deze kostten in 1974 NLG 1200/pr. Dat was toen een vermogen ! De KEF''s klinken wel beter in grotere ruimtes, maar deze boxen zullen een doorsnee woonkamer zeer goed kunnen vullen, zelfs tot ongenoegen van de buren !
Alleen bij ''rommelige muziek/hip-hop/ge-tetter'', lijkt het of ze dit wat minder goed in balans kunnen verwerken. Ook wat minder geschikt voor wie van disco/pop-hard en dreun-boxen houdt.
Kortom: echt veel goede waar voor ongeloofelijk weinig geld om fijne muziek te horen!