Quad 21L2 vloerspeaker / zwart, beige, bruin, geel, grijs, oranje, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 2 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Quad 21L2 vloerspeaker / zwart, beige, bruin, geel, grijs, oranje, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,7

Thijs197 30-03-2011
Ook ik heb deze set aangesloten op een Marantz versterker, de PM-8003. Deze versterker geeft echt volledige controle en een geweldige geluidskwaliteit. Een sprankelend midden/hoog-gebied zonder dat het scherp wordt en een indrukwekkende laagweergave

Ik heb er ook de L-series subwoofer bij, maar achteraf was deze eigenlijk niet nodig. De 21L zelf in combinatie met de Marantz versterker geeft meer dan genoeg bass.

De afwerking van de kast is echt fenomenaal, een meerdere malen hoogglans gelakte kast, degelijke aansluitterminals.

Heyjijdaar1 12-07-2010
Heb de Quad 21L2 in combinatie met de L2 Centre en de 9L2 en een losse subwoofer.

Alles is netjes geinstalleerd, de Quad 21L2 is verbonden met dure Monster Cable luidsprekerkabel en alles draadeinden zijn met bananapluggen verbonden met de luidspreker en de versterker.

De gebruikte versterker voor dit alles is de Marantz SR6003, met 7x110WRMS vind ik deze krachtig genoeg voor de meeste woonkamers. Toch vergen de speakers een goede versterker, een stereo versterker met nog meer vermogen zouden ze zeker wel kunnen gebruiken.

De losse subwoofer is eigenlijk niet eens nodig. 21L2 geven een vol geluid, instrumenten komen redelijk los, toch wordt ik nooit helemaal gegrepen door het geluid, kan beter, maar ben zeker niet ontevreden.

Bij films is deze combinatie helemaal top, het geluid is in combinatie met Blueray geluidsbestanden overweldigend. Wat een geweld en effecten komen er uit deze set! Daaruit blijken de luidsprekers wel van andere klasse te zijn dan de homecinemasetjes die iedereen thuis heeft.

Wel vind ik de perfect afgewerkte speakers toch wat smetgevoelig. Met de zwarte hoogglans uitvoering die ik gekozen heb, is het een spiegel, maar alle vingerafdrukken, krasjes door poetsen en dergelijke zijn zichtbaar. Dus niet te vaak poetsen. Ik gebruik een plumeau en een microvezel stoefdoekje, die ik alleen voor de speakers gebruik. Zoek nog goede schoonmaaktips... en schoonmaker ;-)