Teufel Ultima 40 Mk2 - Reviews

Type speaker
3-weg
Aantal drivers/units
Aanbevolen max. vermogen

Beoordeling op basis van 48 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Deefzeeduke 19-10-2015 Product half jaar in bezit

6,3
In april wilde ik mezelf eens trakteren op een leuk verjaardagscadeau. Een set Teufel Ultima 40 Mk2 zou het worden. Eigenlijk was het een "emo-aankoop" , aangezien ik het namelijk opvallend vond, dat er maar een beperkt aantal verouderde (nogal subjectieve) reviews op het net te lezen waren. Mijn "oude" speakers , een set Final 90I elektostaten met S220 sub kon ik verkopen, dus er moest wel iets nieuws komen. Het afscheid van mijn oude set was eigenlijk alleen maar vanwege het feit, dat ik het volume niet erg hoog kon zetten zonder geknetter te horen.
Qua geluid ben ik erg enorm fan van elektrostaten geworden, alleen de prijs en duurzaamheid zijn niet in verhouding. Vandaar maar over op de Ultima 40 Mk2. Aangezien ik geen fortuin wilde uitgeven aan bijvoorbeeld een set Bowers&Wilkins CM10, dacht ik een slimme koop te doen om voor 400eu een set potente luidsprekers aan te schaffen.
Ik heb het verkeerd gedacht.. Achteraf klagen is misschien makkelijk, zeker gezien de 12 weken speeltijd die je van Teufel krijgt, maar ik had beter niets kunnen kopen, dan mezelf de gehele tijd te ergeren aan een net niet geluid.
Als ik de alle reviews nalees van de Ultima 40 Mk2, bekruipt mij het gevoel dat eea rooskleuriger is weergegeven.
Aangestuurd door een NAD Viso two heb ik genoeg peut om de luidsprekers voort te stuwen.

Ikzelf vind het geluid erg mank en los. De veelgeprezen bass is weggemoffeld onder het geluidstapijt dat uit de Teufels klinkt.
Als ik de eerste dag "Thousands years" van Sting opzet, schrik ik gewoonweg. Op mijn vorige set dreunde je vanaf de eerste seconde de kamer uit met het dreigende intro van lage tonen.
Bij de Teufel.. Niets(!) Geen lage tonen, geen gedreun. Ik dacht in het begin, de boxen moeten nog ingespeeld worden, maar helaas, Valse hoop.
Ook de scherpe drums van Vinnie Colaiuta vallen weg van de voorgrond, en verzuipen in de brei van de Ultima's. Ik mis gewoonweg onderscheid in de verschillende tonen/frequenties.Ook de wat oudere opnames van "Ghost in the machine" van The Police, missen het authentieke, pure geluid wat het drietal zo bekend maakte. De drums van Copeland blijft niet rechtop staan, en de Fender-bass van Sting klinkt wollig.
Mahler's 9e symphonie bijvoorbeeld, komt niet dramatisch genoeg uit de verf. Wederom zijn de lage tonen nauwelijks aansprekend en blijft het totaalbeeld ondermaats.
Alleen bij Paul Simon's Graceland krijg ik een ietwat warmer gevoel. De vocale wonderstukken uitgevoerd Diamonds on the soles of her shoes en Homeless, uitgevoerd door Ladysmith Black Mambazo blijven wel overeind staan in helderheid en kracht.
Al moet ik dan toch eerlijksheidshalve toegeven, dat ik meer onder de indruk ben van de nummers op zichzelf, dan van de Teufels.

Eindconclusie: Het zou wat te makkelijk zijn om te zeggen: "Wat verwacht je dan voor 400eu". Ik trate in de goede marketing en baal de komende jaren stilletjes van deze luidsprekers, want ik geloof wel dat ze erg duurzaam zijn.. jammer genoeg.

G.Burgers 31-12-2015

Heb je ze niet om kunnen ruilen dan? misschien had je net een maandagochtend product.
Hoe is het nu? ben daar wel benieuwd naar.

Frank 15-08-2016 Product paar dagen in bezit

New meets old !

New: Teufel 40 mk2 luidsprekers. Old: Versterker Denon PMA 1060 met gemodificeerde Rotel cd speler.Van de Hul bekabeling.De luidsprekers nu 1 week in bezit : wat een geluid !Bijna onvoorstelbaar voor dat geld.

A Wentink 03-07-2016 Product jaar of meer in bezit

Ultima 40 Mk2 / T300 MK2

gelijk bij aanschaf een erg goed geluid. NA diverse uren "warm "lopen wordt het geluid alleen maar beter. Deze speakers leveren een breed geluid zowel als het geluid zacht staat en bij buren tergend volume :) Ik gebruik deze speakers als front speakers.Ik heb deze speakers gekocht met een subwoofer maar de speakers zelf leveren alleen ook voldoende bass. Als back-speakers gebruik ik de T300 MK2, ondanks dat dit 2-weg speakers zijn is het geluid hiervan ook erg goed. De speakers zijn aangesloten op de marantz SR6007.

Asagi73 06-06-2014 Product paar dagen in bezit

Door de vele erg positieve reviews, van zowel gebruikers als pro`s, was mijn nieuwsgierigheid gewekt. Ik was al een poosje op zoek naar vloerstaande stereo speakers. Ik had hiervoor een 5.1 opstelling van Pioneer. Inmiddels al een andere versterker aangeschaft, de Onkyo TX-DS595. De Teufels op woensdag 04-06-2014 besteld via het net bij de fabrikant, ergens anders is ook niet mogelijk. Ik kreeg een mail, dat de speakers de volgende week geleverd werden. Er zat 3 tot 11 dagen levertijd op, aldus Teufel. Echter, een dag later kreeg ik een mail, dat de zending verzonden was via UPS, en dat hij onderweg was, helemaal in mijn nopjes natuurlijk. En jahoor, op 06-06-2014 zijn de speakers gearriveerd !! Supersnel en eerder dan gepland...Hulde !!
Tijdens het uitpakken viel op, dat ze erg goed verpakt waren. Als extra werden er rubberen voetjes mee geleverd, ik denk, dat ik er nog spikes bij ga bestellen, om het helemaal af te maken.
Met spanning op zijn plek gezet, aangesloten en laten spelen...Even met de instellingen van de versterker gespeeld...
Wauw...Wàt een verbetering ten opzichte van die kleine 5.1 speakertjes van Pioneer ! Wàt had ik veel gemist qua geluid, wat zijn die speakertjes van Pioneer qua geluid dan vlak.
En het geheel is nog niet eens goed ingespeeld !!
Zelfs de subwoofer, eveneens van Pioneer, kan de deur uit !!
Het geluid is nu al fris...volledig...ik hoorde instrumenten op sommige cd`s die ik voorheen niet hoorde ! Geluisterd naar vinyl van CCR...TOP !! Geluisterd naar cd van Dire Straits...ook TOP! En dan helemaal bij het vocaal van Beth Hart...Muziek is emotie !!
Zoals ik al zei...ik ben nu al heel erg tevreden met de Teufel Ultima 40 mk2...Een erg snelle levertijd, van te voren wordt je via mail netjes op de hoogte gehouden v.w.b. de zending.
Als ik het niet vergeet, zal ik later nog eens een update plaatsen als de speakers ingespeeld zijn !
Ik ga nu eerst genieten !!

Asagi73 02-07-2014

Update !!

Nou, wat ik in mijn review beschreef, wordt alleen maar beter !!
Het geluid komt lekker los van de speakers, het is een compleet spectrum aan geluid, en niets overheerst, het hoog is mooi sprankelend, helder, en laag niet tè aanwezig, heb mijn subwoofer de deur uit kunnen doen. Het middenbereik is heel mooi, helder en erg duidelijk, zang is voortreffelijk !
Ik heb daarbij ook nog eens een andere platenspeler aangeschaft, een Reloop RP4000, en dit draagt zekers bij aan het luistergenot aan het vinyl.

ThaiP 24-01-2017 Product paar weken in bezit

Fantastisch in alle opzichten

Na maanden lang te hebben getwijfeld om deze speakers aan te schaffen hebben de reviews en advertenties me uiteindelijk overtuigd. Ik heb gekozen voor de B-ware versie omdat ik een kleine beschadiging niet zo erg vind. Scheelt ook behoorlijk in de prijs.
Ze zijn een stuk forser en zwaarder dan ik me had voorgesteld, maar wat zijn ze mooi zeg! Prachtig afgewerkt en geen schade kunnen ontdekken. Meteen aangesloten om mijn oude Yamaha receiver en werd meteen van de bank geblazen. Wat een vet geluid en sprankelend hoog. Het middengebied is strak en zuiver. Alle muziekgenres pakt ie heel mooi op. Ook bij films zetten de speakers ie een mooi ruimtelijk beeld neer. Hoe is het mogelijk dat je zo'n goeie speakers voor zo'n bespottelijke prijs kan maken. Je kan ze 8 weken uitproberen en gratis terugsturen als ze niet bevallen maar die kans is nihil.

Pluspunten

• Uitvoering
  • Geluidskwaliteit
  • Prijs/kwaliteisverhoudig

Martin Sint Jansklooster 01-06-2016 Product paar dagen in bezit

Top speakers

Aangesloten op mn Arcam A85 versterker. Wat een geweldig geluid. Vooral laag is top. Ik mis nog wat hoog in vergelijk met mijn AudioPhysic Spark3 speakers maar ik hoop dat dat na een tijd spelen beter zal worden. Voor dit geld is het absoluut een top speaker die zich niet hoeft te schamen voor de "grote jongens".

RuudGeert 31-08-2016

En zijn de hoge tonen na het inspelen nog geworden wat je ervan hoopte?

Teun Haarlem 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Speakers net binnen. Direct al het wow-gevoel. Ze zijn meteen beste vriendjes geworden met mijn 15 jaar oude Vincent 2 x 35 watt Class A versterker met buizen voorversterking. Wat een geniale combi! Enorm schoon geluid, breed podium. Nu al, terwijl ze pas een paar uur gespeeld hebben. Alle lof naar Berlijn!
Heb geluisterd naar B&W, Dali enz. van 5 keer zo duur, maar dat was het net niet. Voor mijn oren en in mijn huis is dit het zeker wel. En voor dat geld......

D.Beljan 05-02-2015 Product kwartaal in bezit

Beste Teufel en potentiële klanten,

Wat betreft aankoop proces , was perfect , alles op afgesproken tijd.
Speakers hebben een zeer mooi design. Ik heb besteld de witte kleur.
Past net zo goed als zwart bij woonkamer meubel.
Speakers zijn aangesloten op Pioneer VSX 920-K. Wat betreft afstellingen op versterker zelf, heb ik niks aan gedaan. Het eerste indruk was - klinkt goed, maar ik wist dat speakers moeten ingespeld worden. Ik heb elke dag intensief geluisterd naar music, en elke dag klink beter en beter. Natuurlijk kwaliteit wan geluid hangt af van de bron. So hoge kwaliteit audio file- digitaal of hoge segment platen speller levert uitstekend geluid.
Nu ben ik met alle plezier eigenaar van Ultima MK -40.
Absolute aanrader, prijs is top , kwaliteit is top.

Teufel
Bedankt voor zo mooie product.
Vriendelijke groeten
D.Beljan

Hansie2015 15-03-2015

Helemaal mee eens. Wat een geweldige speaker. Nog nooit zoiets gehad. Hier is elke Euro goed besteed.
Het geluid is zonder gebruik te maken van toonregeling fantastisch. Ook voor het oog met het doek eraf zijn ze een lust om te zien. Goed te zien is dat het een topprodukt betreft.
Van hoog tot laag superklinkend. Het hoog sprankelt, het laag is mooi diep met een volle warme bas.
Een echte aanrader!
Hans

dijkstra205 21-12-2016 Product paar maanden in bezit

Echt genieten

In aansluiting op mijn vorig review kan ik zeggen dat na ruim vier maanden het product me steeds beter bevalt. Ik kan ze dan ook echt aanbevelen. De omvang was even wennen maar dat heb ik er graag voor over.

Pluspunten

• goede geluidskwaliteit
  • Mooie grote speakers voor een zachte prijs

dijkstra205 02-09-2016 Product paar weken in bezit

Verrassende speakers

Zeven weken geleden speakers ontvangen en aangesloten op een Marantz PM 7001. Ik had sinds 31 jaar een paar boxen van het merk Dantax MC402, welke mij zeer goed bevielen. Maar na zo'n lange tijd wil je wel eens wat anders. Ze zagen er niet meer uit. De nieuwe werden zeer snel geleverd. Het eerste geluid stelde me niet teleur, integendeel: ondanks dat ze nog "ingespeeld" moesten worden was het geluid verrassend mooi en werd na verloop van tijd nog mooier. De basweergave is erg mooi, bij sommige muziekpassages voel je de trilling. De hoge tonen komen goed tot hun recht, zonder schel te zijn. Ook de middentonen zijn erg prettig. De speakers en ook bovengenoemde versterker zijn voorzien van bi-wiring. Voor mij is dat niet nodig, maar ik kan me voorstellen dat de weergave daardoor nog beter wordt. Het stereobeeld is ook prima. Kortom, ik ben dan ook dik tevreden.Ik begrijp de subjectiviteit van dit verhaal.
Ondanks m'n 69 jaar oude oren: "TOPPIE".

• vormgeving
  • prijs/kwaliteit
  • zien er degelijk uit

Noorman64 04-02-2016 Product paar weken in bezit

Aangetrokken door alle positieve reviews over deze luidsprekers bestelde ik een set in het wit voor mijn muziekkamer. De speakers werden sneller geleerd dan aangekondigd dus dat was een meevaller. De verpakking was gedegen, toch was één van de speakers fors beschadigd. Waarschijnlijk erg lomp mee omgegaan tijdens transport. Voor een retourzending/omruiling moet je een servicenummer bellen. Ondanks dat ik na 15.00 belde (volgens het bandje een beter moment dan vroeg op de dag) heb ik meer dan een half uur moeten wachten om iemand te spreken. Vervolgens was de retourzending vlot geregeld. Er werd direct een nieuwe speaker verzonden, de beschadigde werd de volgende dag opgehaald (moet je dan zelf wel een afspraak voor maken bij UPS) UPS berekend vervolgens ophaalkosten (€ 4,00) hetgeen niet correct is volgens Teufel, maar toch wordt geïnd. Teufel stort dit vervolgens weer terug. Kortom, gezeur.
In mijn muziekkamer kwamen deze speakers niet goed uit de verf. De bas was niet voldoende onder controle te krijgen en te overheersend. Ik moest de speaker 1,5 meter van de muur plaatsen om de lage tonen zonder dreunen te laten klinken. Daarvoor is de kamer te klein. Het middengebied en de hoge tonen alsook de ruimtelijke weergave is zeer goed. Verder was de afwerking van 1 speaker niet 100%. De kast heeft afgeronde hoeken en deze waren bij 1 speaker niet mooi geschuurd alvorens de kast met kunststof folie te beplakken. Daardoor waren de hoeken bij deze speaker niet strak hetgeen vooral opviel in direct daglicht (speaker stond dicht bij raam). Maar vanwege de slechte combinatie met de akoestiek van de ruimte heb ik de set teruggestuurd.
Om de verzendkosten (€ 29,95) ook terug te krijgen moet je de speakers wel binnen 2 weken terugsturen. Ook toen weer een lange wachttijd aan de telefoon. UPS kondigde aan € 7,00 ophaalkosten in rekening te brengen, dus dat is nog steeds een verschil van inzicht met Teufel. Vervolgens vernam ik niets over de status van de retourzending en moest ik elke dag maar checken in hoeverre het geld op mijn rekening teruggestort werd.
Kortom, hele mooie luidsprekers in relatie tot de lage prijs. Beter geschikt voor iets grotere ruimtes (vanaf 30 m2) Teufel kan in mijn geval de communicatie nog verbeteren.

Kieskeuringe1991 04-02-2016 Product maand in bezit

na 6,5 week eindelijk 100% overtuigd! de juiste handmatige instellingen via een equalizer op de denon x2200.(ik ben nogal kritisch)
voorheen bekend met de oudere series van B&W.
Nu de overstap naar Teufel en ik kan niet anders zeggen dan TOP!
Prijs kwaliteit is gewoon een dikke 10 als je het mij vraagt!

Wij vonden de grote van de center alleen wel even wennen.. maar als je een film aan zet, dan ben je dat al weer heel snel vergeten..
want de 5.1 presteert ook perfect!

Apex 02-02-2016 Product paar dagen in bezit

Voor iedereen die nog twijfelt,

Heb deze speakers enkel op review gekocht dus niet wetende hoe deze klinkt. Ik kan enkel dit zeggen de speakers zijn van een klasse die bv. de monitor bronze reeks als amateurmateriaal laat lijken. echte aanrader voor dit bedrag dus NIET twijfelen. Heb de speakers op zowel een oude versterker Pioneer vsx-827k als een NAD T758 amp getest en moet zeggen de speakers hebben zeker genoeg met een low lvl amp, eerlijkheid dwingt me om te zeggen dat de NAD T758 de speakers een nog mooiere detail geeft wat het geluid zeer crisp maakt.
Afwerking vlekkeloos en stijlvol. Ook heb ik de spikes en bananenstekker van Teufel gekocht echt een aanrader! Dus wie twijfelt als ik deed niet doen probeer ze uit je zal merken dat je ze nooit meer weg wil. Bedankt Teufel bijkomende aankoop volgt voor 5.1 set te maken!

michel 05-01-2016 Product paar dagen in bezit

Net binnen, was wel ff spannend. Maar ben in deze korte tijd al zeer tevreden. Alle soorten muziek en film geluid / muziek komen goed tot hun recht.
Goede kwaliteit cq afwerking. Top geluid kwa lage, midden en hoge tonen. Kortom zeer tevreden met deze speakers van Teufel. Een echte aanrader.

Richard 24-10-2015 Product paar dagen in bezit

Waanzinnig snelle levering.Top.Grandioos verpakt.
Top zuil in alle opzichten.Perfect produkt.
Wit met zwart mooie kleuren combinatie.

ton 10-03-2016

Hoi Richard,ik zie op de foto's geen wit (dat wil ik ook graag hebben nl, ik dacht dat dat alleen de ultima 40 (zonder mk2 was)
hoor t graag van je

groeten Ton

Remon34 23-07-2015 Product paar weken in bezit

Ongelooflijk geluid! En wat een super mooie luidsprekers. Ik had eerst de 2 zuilluidsprekers besteld,maar kwam er al snel achter dat ik de hele set compleet wou hebben. Normaal heb je pech als je alles niet in 1x besteld,maar niet bij Teufel,ze hebben me alsnog een mooie prijs aangeboden voor het resterende gedeelte van de set. En alles super keurig netjes afgehandeld! Maar wat een power in die speakers! Hiervoor had ik een 5,1 set van Pioneer,....niet te vergelijken..echt niet! Niets dan lof dus over Teufel!!

kohni 15-04-2015 Product half jaar in bezit

Normaal gesproken ben ik niet een persoon om snel een review over een aangekocht product te plaatsen. Alleen voor de Teufel Ultima 40 MK2 maak ik een uitzondering want na een half jaar heb ik nog geen moment spijt gehad van mijn aankoop. Een geweldige geluidskwaliteit en daarbij ook nog eens een lust voor het oog! Alles wordt goed verpakt geleverd en ik kan dan werkelijk niks negatiefs bedenken. Mijn verwachtingen werden volledig overtroffen voor een hele redelijke prijs. Twijfel niet langer over de aanschaf van de Ultima 40 MK2, want deze speakers zorgen voor een volledig nieuwe geluidsbeleving. Je zult er geen spijt van krijgen.

Arrowhead 30-03-2015 Product maand in bezit

Enige jaren terug heb ik mijn Millon zuilen verkocht daar in de kamer surround de voorkeur had en ik muziek ook in mijn homestudio over mijn Adam speakers beluisteren kon, incl room correctie...dus zeer neutrale weergave. Ben dus wel enigzins verwend.

Ik heb deze speakers begin februari bestelt omdat ik toch ook in de huiskamer weer goede audio wilde. Uitgeprobeerd en na 3 weken tot de conclusie gekomen dat het op zich prima speakers zijn maar dat de dreunende basweergave veel te sterk is voor mijn situatie en smaak. Pluspunten zijn vooral de ruimtelijkheid (3D stagesound) en redelijk neutrale weergave. Vooral open en goed opgenomen muziek (denk aan Al Dimeola of Mike Stern en sommige songs van George Duke) doen ze het goed maar bij drukkere (hard)rock muziek wordt het gauw wat rommelig op hoger volume.

Dus toch maar teruggestuurd en blijf ik luisteren in mijn studiootje.

Note: let er wel op dat als je de boxen na 14 dagen terug stuurt je alleen het bedrag van de boxen terug krijgt en niet de verzendkosten (29,99 euro). Dit staat overigens nergens duidelijk vermeld.

Philman 28-03-2015 Product half jaar in bezit

Na de bestelling werden de speakers na twee dagen keurig verpakt geleverd. De Courier is er speciaal dezelfde dag nog een keer voor teruggekomen na al eerst aan de deur geweest te zijn. Na het aansluiten even testen, Top geluid! Wat een verademing. Heerlijk volle bas prachtige verdeling over het volledige bereik. Voor deze prijs. Ook nu is het iedere keer weer een lust voor het oor om even het volume open te zetten. Heerlijk :)

TOTAALFOTOGRAFIE 21-01-2015 Product kwartaal in bezit

Voor de prijs een zeer indrukwekkende set! Natuurlijk zijn er betere speakers maar niet in deze prijsklasse!

Ik gebruik de mk2 icm de nieuwe Marantz PM7005 stereo versterker en een Technics SL 1200 platenspeler met een Tonar Banana Naald. Het geluid is werkelijk indrukwekkend! Zeer zuiver, warm en naast de goede hoge tonen ook perfecte midtonen en zoals anderen ook aangegeven hebben een diepe bass. De combinatie met de pm7005 is perfect. Met de marantz pm6005 haal je niet het maximale eruit.

Zelf luister ik alleen reggae platen. De bass is diep en zuiver. En dan ben ik een subwoofer gewend. Deze komt er voorlopig nog niet!

Ook niet onbelangrijk, ik heb de witte variant en die ziet er prachtig uit!

Zeker een aanrader en geschikt voor zware versterkers!!!