Polk Audio POLK SIGNA S2 ZWART

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Polk Audio POLK SIGNA S2 ZWART op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Pat1970 06-12-2020

Prima soundbar met wat + en - punten

We hebben deze soundbar nu 1 week in huis na deze te hebben gekocht op blackfriday.
We hadden eerst de Polk Sigma 3 van 299,- gekocht en onderweg naar huis even wat googlen kwam ik op een advertentie van de mediamarkt uit dat de Polk Sigma 2 was afgeprijst van 249.- naar 149,-.
Het verschil tussen de Polk 2 en Polk 3 is dat de laatste 160w is en google assistend en wifi heeft.
De Polk 2 heeft dit niet.
Hierop hebben we al rijdend besloten om de Polk 3 terug te brengen en de Polk Sigma 2 te nemen.

Thuis gekomen de zeer goed gesloten doos geopend.
De soundbar oogt mooi en de subwoofer heeft een design uitstraling.
Er zitten ruim voldoende kabels bij o.a. Hdmi en optische kabel + 2 stroomkabels, één voor de soundbar en één voor de subwoofer.
Dat zijn gelijk ook alle kabels die je nodig hebt.
Het aansluiten is zo gedaan en er werd gelijk een verbinding gemaakt tussen onze tv en soundbar.
De afstandsbediening oogt wat goedkoop, maar met de afstandsbediening van de tv kan je de soundbar ook bedienen.
Het geluid is goed te noemen en het volume en bas is appart in te stellen.
Ook zit er een voice adjust op de afstandsbediening wat inhoud dat je hiermee de spraak tijdens een film of programma op de voorgrond kunt laten komen, dit kan in 3 stappen.
Ook kun je kiezen uit film, muziek of nacht modus.
De nachtmodus is fijn als je huisgenoten in bed liggen en hierdoor niet wakker getrild worden, het geluid wordt min of meer gedeeltelijk onderdrukt.
Het enige minpunt aan deze soundbar vind ik toch wel dat je heel moeilijk kunt zien of de soundbar nu aanstaat en je ziet geen display als je de afstandsbediening bedient dus je moet het op gevoel doen.
Hierin verschilt de Polk S2 en de Polk S3 overigens niets.
We hadden al de google mini speaker in huis en deze heb ik via bluetooth gekoppeld aan de soundbar.
De gesproken opdrachten verlopen dan wel nog via de google mini speaker, maar bij het kiezen van een muziekzender zend deze het geluid door naar de soundbar.
Je tv hoeft hiervoor dus niet aan te staan.
Dit en dat de Polk 2, €100, - was afgeprijst was voor ons de reden om de Polk 3 terug te brengen.
Nog een minpuntje is dat ik de dag na het aansluiten de tv aanzette en dat het geluid dus niet via de soundbar te horen was maar via de tv speaker.
De 2e dag gebeurde dit weer.
Hiervan heb ik helaas nog niet van kunnen vinden wat de oplossing is.
Op dit moment trek ik de stroomkabel enkele minuten uit de stekkerdoos en bij het weer insteken koppelt de soundbar zich wel weer aan de tv.
Mocht dit probleem blijven zonder een oplossing dan gaan we deze soundbar wel retouneren.
Jammer want deze soundbar heeft een mooi vol geluid en uitstraling.

Pluspunten Mooie design uitstraling Makkelijk te instaleren Goed geluid Google mini speaker via bluetooth te koppelen
Minpunten Afstandsbediening oogt goedkoop Visueel slecht te zien als je de soundbar bediend. Geluid bij opnieuw aanzetten van de tv niet meer gekoppeld aan soundbar.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Mooi Design

Minpunten

• Geen display
  • Geluid wordt niet gekoppeld bij het aanzetten tv

Bram 16-12-2019

Net geluid voor een nette prijs

Redelijk brede soundbar met draadloze subwoofer. Design valt niet echt op maar is voor mij niet belangrijk. Het gaat mij om gebruiksgemak en geluidskwaliteit, en dat laatste zit goed. Verwacht geen mega diepe bas met een vloeiende crossover, maar wel strak, helder en duidelijk geluid dat het spraakniveau 1, 2 of 3 tandjes op kan schroeven. Muziek klinkt goed (fijne balans, niet dof of blikkerig) en spraak in films en series klinkt dus duidelijk. Strak geluid voor een strakke prijs dus. Gebruiksgemak zit ook wel goed: aansluiting via HDMI, optisch of bluetooth is eenvoudig. Draadloze subwoofer is in de fabriek al gesynchroniseerd, dus daar heb je geen omkijken naar. Enig minpuntje is wel dat hij zich na een tijdje uitschakelt bij geen gebruik, minder prettig als iemand naar de wc moet of popcorn gaat maken. Maar je zet hem zo weer aan met de bijgeleverde afstandsbediening (wel even aan denken dus om frustratie te voorkomen).

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Nadruk op spraak

Minpunten

• Automatische stand-by

Roy 20-07-2019

Prima prijs kwaliteit

Goede soundbar.
Nu schakelt alleen de soundbar niet meer met de tv uit en aan en moet je het volume appart aanpassen.. Even naar kijken.

Minpunten

• Geen display
  • De geluids niveaus staan nergens afgebeeld.

Hans 01-02-2019

Soundbar

Prima soundbar, gemakkelijk aan te sluiten. Prima geluid voor een mooie prijs. zeer strakke bas en gebruiksvriendelijk.