Yamaha YAS-107 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha YAS-107 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

9,3

Hans 12-12-2018

Hier val je je geen buil aan

Geschreven voor: Yamaha YAS-107 zwart

De sounbar wordt verkocht voor de adviesprijs bij slechts een enkele retailer. Dit is opvallend. De recensies zijn overal goed en dat is ook mijn ervaring, de prijs in ogenschouw genomen. Natuurlijk zijn er betere soundbars (voor veel meer geld) te verkrijgen maar deze is waar voor zijn geld. Wat me opvalt dat de adviesprijs nog steeds wordt gehanteerd; iets meer concurrentie met dit type zou de prijs ten goede komen. Ik heb heel specifiek gezocht en kwam daarom tot deze keuze. Ik zocht een soundbar die met name voor praatprogramma's geschikt was. Deze heeft dan ook en spraakverhelderaar, vrij uniek in zijn klasse. Aangezien ik een perfecte surround installatie heb, hoef ik voor films en muziek niet de allerbeste soundbar te hebben. De mogelijkheid om op deze soundbar een losse bedrade subwoofer aan te sluiten is voor mij ideaal want die heb ik inderdaad al in mijn huidige surroundsysteem en kan ik eventueel gebruiken als ik dat wil. De verschillende modi die bij films gebruikt kunnen worden, vallen zeker niet tegen maar mocht je een hele grote huiskamer hebben dan is wat meer power aanbevolen. Prettig is de display waarop af te lezen valt welke modi zijn ingeschakeld (mits de bar aan de muur hangt). Maar al met al voor zijn prijs (die misschien best lager kan als er wat meer concurrenten komen) is dit zeker een soundbar met goede specificaties.

Pluspunten

• geluid
  • display
  • Zelf te kiezen subwoofer evt. aan te sluiten

Bas 21-02-2018

Super geluid

Geschreven voor: Yamaha YAS-107 zwart

Heb eerst een samsung hwk450 in huis gehad maar viel me tegen qua geluid als je het niet al te hard zette.Lette teveel op hoeveelheid watt.
Daarna kwam ik deze yamaha tegen en dacht met 120 watt dat het niet wat was voor mij.
Met ingebouwde subwoofer en optie tot het aansluiten van een aktieve subwoofer is dit een goede set met genoeg aansluit mogelijkheden.
Mooi diep geluid en mooi design voor een redelijke prijs.
Externe subwoofer mis je niet in dit geheel maar ik heb hem er wel achter zitten voor een ietwat zwaarder geluid.

Pluspunten

• Geluid
  • Extra subwoofer aansluiting
  • Goed werkende app

Minpunten

Marc 03-12-2017

Prima update voor LED Tv

Geschreven voor: Yamaha YAS-107 zwart

Prima update voor het geluid van je Led Tv waar het geluid te wensen overlaat. Er zijn misschien betere Soundbars te koop maar voor deze prijs een goede verhouding tot geleverde prestatie. Ik kocht hem bij de Mediamarkt on Black Friday met grote korting. Veel mogelijkheden en aansluitingen. HDMI ARC en optische aansluiting waren voor mij doorslaggevend. Punt van aandacht. Deze Soundbar heeft ingebouwde subwoofer. Met de Bas extension aan soms te veel bas en zonder net te weinig. Met de eenvoudige remote app is dit nog af te stellen. Goed geluid in clear Voice modus en daar ging het bij mij om. Blu ray en Muziek blijf ik afspelen met HiFi installatie.

Pluspunten

• Goede prijs tov prestatie
  • Prima update voor TV
  • Afstandsbediening en app degelijk

Minpunten

Ron Bunschoten 16-08-2017

Werkelijk fantastisch

Geschreven voor: Yamaha YAS-107 zwart

Nadat onze ''oude'' (4 jaar) SONY Soundbar kapot ging afgelopen week zijn we op zoek gegaan naar een andere. Het liefst wel weer een SONY aangezien de soundbar onder de TV tegen de muur hangt en de TV een SONY 4K is. We kochten eerst de Sony soundbar HTCT290.CEL, hier kan ik kort over zijn. Een drama qua geluid. Het allergrootste voordeel is de display aan de voorkant maar qua geluid is het echt niks. Toen op zoek naar een andere, kwamen we uit bij de JBL soundbar Cinema SB350 , qua muziek zeer aan te raden, qua tv geluid valt hij erg tegen. Dus ook terug gebracht. (Hier ga ik nog een review over schrijven) Toen de Yamaha YAS-107 gekocht. Ik wilde voor mezelf een budget aanhouden van €300,=. Deze opgehangen onder de TV en getest, en ja, dit is hem. Als je muziek opzet dan hoor je een warm mooi geluid met meer dan voldoende vermogen. Het feit dat er geen losse subwoofer bij zit mis je totaal niet. De JBL heeft echt wel een dikkere bas erin maar dat hoeft voor ons echt niet zo zwaar te zijn en dan volstaat deze van Yamaha meer dan voldoende. Je verbaast je echt over het geluid. En qua tv geluid is het ook een aanrader. Een zeer fijne en goed bedienbare afstandbediening, de display zit aan de voorkant zodat je precies ziet wat je doet. Ik kan deze soundbar absoluut aanraden. In de winkel klinkt de JBL echt briljant maar vergeet niet dat je in een winkel staat, hier wordt muziek aangezet om maar wat te noemen en de verkoper zet er flink wat volume op, en ja, dan klinkt de JBL zonder meer fantastisch, eenmaal thuis waar je toch (althans wij) zelden harde muziek door de soundbar draaien, dan is het geluid wat minder mooi en zeker als je de TV aanzet, dan is de Yamaha echt een klasse beter!
Voor dit budget (+/- 300 euro) kan ik deze soundbar zeker aanbevelen!!
Mvg Ron Bunschoten

Pluspunten

• Geluid
  • Afstandbediening
  • Prijs/Kwalitieit

ada 17-08-2017

Nu een prachtig review want ik had al langere tijd interesse in de 107 maar weet niet waar je deze kan kopen momenteel. Heb pas een sony 65 inch tv hdr gekocht met een hopeloos slecht geluid. Zit nu nog te twijfelen tussen de 107 en de 207 maar daar zit dan weer een basbox erbij en heb al cinema set 5.1 vandaar.