Heos Bar zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 64 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Heos Bar zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Wezenberg 27-11-2017

Mooi spul

Geschreven voor: Heos Bar zwart

De HEOS bar is makkelijk te installeren en te gebruiken. Dankzij de app snel te bedienen.
Krijg van alle kanten complimenten wat een goed tvgeluid we nu hebben.

Pluspunten

• Fijn geluid
  • Makkelijke installatie

Minpunten

• Toch wat groot voor een 42inch tv

Davy 26-11-2017

Groots geluid en surround!

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Na het lezen van diverse reviews ben ik overgestapt van de sonos 5.1 setup naar Denon heos 5.1 setup, voorzien van de heos bar, de heos sub en 2 heos 3 speakers. Ik kan iedereen alleen maar aanraden om voor het heos systeem te kiezen. Dit is naar mijn mening een stap hoger qua geluid en functionaliteit. Het surroundgeluid van de Heos Bar zonder de toegevoegde speakers is geweldig. En met alle aansluitingen maakt het het systeem alleen maar meer geweldig. Bluetooth en high res geluid geeft alleen al een meerwaarde voor mij. Voor mensen die twijfelen, zoek niet verder, u zult niet teleurgesteld worden!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Aansluitingen 4x HDMI, optisch, Bluetooth, ...
  • High res geluid
  • Surround formaten

Minpunten

• groot formaat (voor kleine tv’s)

mpeters99 26-11-2017

Perfect geluid met veel mogelijkheden.

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Deze soundbar ziet er niet alleen mooi uit, maar het geluid is perfect. Ik heb de soundbar, de subwoofer en 2 x Heos 1 met Go-pack. de Heos 1 nemen we geregeld mee als we ergens heen gaan. De accu gaat lang mee en hij is ook nog eens bestand tegen regen en water. Mijn vrouw neemt de Heos 1vaak mee naar de zolder als ze even gaat strijken. De soundbar is gewoon perfect. Het geluid is zo goed dat ik mijn vorige 5.1 set echt niet mis.
De app voor de heos werkt heel gemakkelijk en snel.

Pluspunten

• Prachtig geluid
  • Aanlsuitingsmogelijkheden
  • Accu van Heos 1

Minpunten

• Synchronisatie tussen soundbar en Soundbar

Wim van Kregten 26-11-2017

Zeer goede soudbar met uitbreidingsmogelijkheden

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Ik heb de Heos Bar gekocht vanwege de vele mogelijkheden en de aansluitmogelijkheden HDMI en ARC. Daarnaast heeft de Heos Bar 4 HDMI poorten die voor andere apparaten kunnen worden gebruikt, denk PS4, Nintendo Switch, Mediaplayer e.d. Ik had eerst Sonos (Playbase) maar de gebrek aan HDMI en ook hires audio support (flac) heb ik deze ingeruild voor de Heos Bar. Nog geen seconde spijt gehad :)

Pluspunten

• Geluid
  • uitbreidingsmogelijkheden naar 5.0,5.1
  • Multi-room
  • Solide en strak

Minpunten

• Best breed, maar goed voor 55 inch plus tv's
  • Prijs

Derrick 26-11-2017

HEOS beats Sonos!! Pun intended...

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Ik had altijd mooie zuil luidsprekers staan, maar door ruimtegebrek moest ik deze wegdoen. Aangezien ik wel mooi geluid wilde behouden ging ik op zoek naar alternatieven.

Door grotere merkbekendheid kwam ik als eerst bij Sonos terecht. De Mediamarkt bij mij om de hoek heeft ook een grote Sonos afdeling. Maar na een rondje te hebben gelopen kwam ik Heos by Denon tegen. Heos zei mij niets maar Denon natuurlijk wel! Deze natuurlijk ook beluisterd en wat een geluid komt hieruit! Dit klonk beter dan de concurrent.

Huiswaartsgekeert om reviews/testen en vergelijkingen te lezen tussen Heos en zijn concurrent. En ook hieruit blijkt dat op geluid de Heos wint. Maar niet alleen dat, de aansluitmogelijkheden zijn zeer uitgebreid en dat al helemaal vergeleken met zijn directe concurrent. Na mijn eigen luisterervaring en de uitgebreide aansluitmogelijkheden was ik er van overtuigd om deze mooi HEOS Bar te kopen in combinatie met de HEOS Subwoofer.

In de verpakking krijg je alles wat je nodig hebt om de HEOS Bar aan te sluiten. Ik heb het zelf aan de muur bevestigt en dit ziet er prachtig uit. En in tegenstelling tot wat anderen aangeven vond ik het aansluiten en installeren eenvoudig.

Sindsdien probeer ik andere ervan te overtuigen om de middelmatige concurrent links te laten liggen en HEOS te kopen.

Enig minpuntje is de app, deze vind ik niet zo prettig werken vergeleken met de app van de concurrent. Aangezien geluid belangrijker is dan de functionaliteit van een app was dit zeker geen probleem voor mij. De app werkt goed maar is niet uitstekend.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Aansluitmogelijkheden
  • Vormgeving
  • Uitbreidigsmogelijkheden

Minpunten

• de bijbehorende app werkt goed, niet uitstekend

Pim 25-11-2017

Geen noodzaak voor TV geluid over mijn geluidsinstallatie.

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Bij een goed film speelde ik TV geluid af via de geluidsinstallatie. Met de HEOS soundbar heb je prima geluid zonder verdere poespas en kabels.

Schutje 25-11-2017

Duur maar puur

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Was al even op zoek naar een soundbar. Na enig veldonderzoek op internet en luister sessies gegaan voor deze Heos bar. Direct sub erbij genomen. Sound is super. Bas wel wat overweldigend maar met enig pielen wel mooi in te stellen. Mis wel een EQ . Nu alleen hoog en laag te regelen. Zou toch niet zo moeilijk voor Heos( Denon) om deze toe te voegen aan de app. Dit zou het afstellen van de juiste waarden super maken. App werkt prima maar vergt in het begin enig zoekwerk. Eenmaal door hoe het werkt dan top. Effe verder sparen voor de HS 1 erbij voor de surround sound en een HS 5 voor in de keuken. Nog maar even sparen maar zou mijn installatie helemaal af maken. Zeer blij met de aanschaf

Pluspunten

• Vermogen/ sound/ helderheid
  • Vormgeving
  • Aansluitmogelijkheden
  • Installatie
  • Met sub als optie erbij helemaal top

Minpunten

• Mis een EQ . Nu alleen hoog en laag.

Ken4u 25-11-2017

Heos Bar

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Deze bar heb ik samen in combo met een Heos hs1. We runnen een B&B en met schoonmaken is het loskoppelen van de HS1 zo super, dat je overal op alle kamers muziek heb die beneden in de huiskamer ook te horen is via de Heos BAR.
De bar is gemaakt voor de tv, en als sávonds de tv aan gaat met een goeie biosfilm dat knalt het geluid er uit. De buren klagen wel eens over te harde subwoofer :)
Dus ja zeker een aanrader en van alle gemakken voorzien.
Alleen jammer dat HS1 niet samen gaat met de tv soundbar (wegens vertraging) Want als dit opgelost kan worden dan is het een dikke 10

Pluspunten

• kwaliteit
  • geluid
  • uitbreiding

Minpunten

• prijs
  • tv sound gaat niet gelijk op alle (extra) boxen

Simone 25-11-2017

Prachtig geluid!!!!??????

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Ik zou niet meer zonder het mooie geluid kunnen ik heb een huishouden met de soundbar, subwoofer, en 6 heos 1 speakers in huis staan.

Of we nu een film kijken of radio luisteren of onze eigen gemaakte afspeellijst willen afspelen het kan ook allemaal!
Ik ben voor heos gegaan omdat ik dit het mooiste geluid vond hebben. Terwijl heos destijds nog niet zo bekend was! Ik ben blij dat ik deze keuze heb gemaakt, en sta en nog steeds achter dat heos de beste kwaliteit heeft! En een super makkelijk bedienbare app.

Mocht je ook ooit eens een vraag hebben dan zijn de mannen van de klantenservice ook super behulpzaam.

Pluspunten

• Geluid kwaliteit
  • Strak design
  • Apart bedienbaar

Alex M 25-11-2017

Geweldig Product!

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Wauw! Wat een product zeg. Ik heb deze heos bar nu ongeveer 3 weken in huis en ik ben echt uitermate tevreden!

Ik verdeel mijn review in een paar stukjes....

Verpakking: De heos bar zit erg goed ingepakt in de doos, doos ziet er erg netjes uit. Niks op aan te merken.

Installatie: ging erg makkelijk, kabeltjes er in, heos app downloaden, toevoegen, even updaten, klaar voor gebruik.

Functies: Deze bar heeft een flinke lading aan opties! Echt geweldig. Wat ik nog het meest efficiënt vind is het feit dat de bar 4 HDMI ingangen heeft. Ideaal om al mijn spelcomputers op aan te sluiten! Tv heeft er ook maar 4 wat eigenlijk te weinig is. Nu heb ik er 7 die ik kan gebruiken!

Gebruiksgemak: De app zal voor sommige even wennen zijn, maar ik had deze zelf al ivm mijn werk. Even een heos account aanmaken, speaker toevoegen en klaar! Vele opties wat betreft instellen van bar. Led lampje helderheid, geluidsopties. Echt top!

Wat ik zelf echt tof vind is dat de soundbar gelijk zelf op TV geluid springt als de tv aan gaat. Ook kan ik het geluid bedienen met mijn Philips remote. Dit kan ook als de tv uit staat wanneer je puur radio luistert bijvoorbeeld.

Geluid is echt erg hoogwaardig. 3 speakers voor left, 3 voor center, 3 voor right. En een ingebouwde sub! Altijd fijn. Deze voldoet trouwens prima. Ik zou voor nu nog even geen losse subwoofer hoeven.

Conclusie: mooie maar wat dure soundbar, maar je ziet wel duidelijk waar je voor betaald. Geen spijt van deze aankoop.

Uiteindelijk komt mijn hele huis vol met HEOS 😎

Pluspunten

• Geluid! 3x3 speakers
  • Heos App
  • Uiterlijk
  • Plaatsings mogelijkheden + Plug&Play
  • Accesoirespakket

Minpunten

• Sterk netwerk nodig
  • Speakers toevoegen dmv aux-kabeltje
  • Prijs

John Tousain 25-11-2017

Wat een geluid en gemak!

Geschreven voor: Heos Bar zwart

In de ING rentepunten voor een leuk bedrag de Heos bar gekocht.
En wat een goede koop is dat geweest. De Heos bar is zeker geen kleine soundbar, maar past prima onder mijn 65inch tv. Het formaat is voor mij dus geen probleem.
Via een korte handleiding was het aansluiten echt binnen enkele minuten geregeld. En daarna kan de pret beginnen. Ik heb de Heos bar zonder probleem gekoppeld aan twee Heos 1 speakers. Sinds het aansluiten heb ik nog geen enkele storing oid gehad en de verbinding is altijd stabiel.
De bediening via de app is super handig en overzichtelijk. De meegeleverde afstandsbediening voelt alleen wat goedkoop aan en soms moet ik enkele keren drukken om een reactie te krijgen .
Het geluid is loep zuiver en is een van de beste in zijn klasse. Hiervoor had ik een Focal soundbar die de Heos bar alleen kon overklassen in de bass weergave.

Niet alleen door de geluidsweergave en het bedieningsgemak springt deze soundbar eruit. Het aantal aansluitingen is ook top. Ik kan al mijn apparatuur met een HDMI kabel aansluiten.

Tot nu toe dus zeer tevreden over mijn aankoop.
Oja, er verschijnen regelmatig updates voor de app en de speakers, zodat mijn producten altijd uo tot date blijven.

Pluspunten

• Geluid
  • Installatie
  • Aantal aansluitingen

Minpunten

• Afstandsbediening voelt wagoedkoop aan

Adriana 25-11-2017

Heel tevreden

Geschreven voor: Heos Bar zwart

We hebben deze Soundbar gekozen, omdat we graag goed geluid willen en omdat we een grote keuze willen aan muziek.

Pluspunten

• veel keuze aan muziek
  • makkelijke app
  • makkelijk te bedienen
  • automatische koppeling geluid TV

Minpunten

• soms werkt het pas na een herstart

Joost 25-11-2017

Erg tevreden en werkt zelfs met oude panasonic TV

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Sinds oktober 2017 in het bezit van de Heos bar ter vervanging van mijn meer dan 10 jaar oude Denon receiver. Door een kleine verbouwing kwam de TV en audio installatie op een andere plek te staan waar het niet gemakkelijk mogelijk was om de 5 surround speakers via de dikke kabels te blijven aansluiten.

Het is de bedoeling om later nog de subwoofer en twee Heos 1 speakers er bij te nemen, maar dat heb ik gezien de prijs nog even uitgesteld. Maar met alleen de Bar is het geluid al heel behoorlijk en zeker beter dan het stereo geluid uit alleen de TV.

Ik heb een oude Panasonic TV. Deze heeft wel viera link, maar is blijkbaar te oud om met HDMI-ARC te werken. Maar wanneer de optische kabel wordt gebruikt dan werkt alles prima. Even de afstandbediening van de TV inleren op de Bar en alles werkt zoals het hoort.

Mijn huidige TV is een stuk kleiner dan de Bar. En zelfs het kastje dat we nu hebben is iets kleiner. Dit ziet er een beetje gek uit. Het is echt een groot apparaat. We gaan toch andere meubels en TV aanschaffen, dus geen problem voor ons. Maar let hier als koper goed op!

De Heos Bar heeft natuurlijk concurrentie. Met name van Sonos natuurlijk. De hoofdreden om voor Heos te kiezen was voor mij de grote hoeveelheid aansluitingen. Ik heb best veel HDMI apparaten en die kunnen nu allemaal direct worden aangesloten. Hiermee is de Bar meer het centrum van alle aansluitingen geworden ipv de TV. En dat is een goede zaak want nu zijn er minder kabels nodig en ben ik minder afhankelijk van TV fabrikanten die software support voor hun product vaak al na twee jaar stoppen.

Ik heb gemerkt dat stof makkelijk aan de bekleding van het apparaat kleeft. Na enig vegen komt het wel los, maar schoonmaken is iets lastiger dan ik had gehoopt. Misschien ga ik de bar later aan de muur hangen en ik denk dat het dan minder een probleem is.

Met de fabrieksinstellingen vind ik persoonlijk de bas te overdreven aanwezig, maar die is gelukkig met de app makkelijk te verminderen. Daarmee kom ik meteen op een kritiekpuntje. Qua instellingen zijn alleen treble en bass in te stellen. Dit is wat mager voor een product in deze prijsklasse. Meer equalizer opties of geluidskleur presets zouden welkom zijn.

Deze week een app update gehad. Het is nu mogelijk om de helderheid van het status lampje in te stellen. Top! Ik vond de blauwe led veel te aanwezig. Je kan hem uitzetten, maar dat heb ik niet gedaan, want op het laagste niveau is het niet meer hinderlijk.

Ik vind het echt een goede zaak dat Heos de app blijft door ontwikkelen om het product voor nieuwe en bestaande klanten beter te maken. Dit is hoe het hoort anno 2017, maar is helaas nog geen vanzelfsprekendheid bij veel fabrikanten.

Pluspunten

• Werkt ook zonder ARC goed
  • Vervanging voor complete audio installatie
  • App krijgt steeds goede updates
  • Status lampje is nu instelbaar
  • Veel aansluitmogelijkheden

Minpunten

• De bar is erg breed
  • Hoge prijs
  • Stof 'kleeft' snel aan de bekleding
  • Beperkte mogelijkheden geluidsinstellingen

Jerni 24-11-2017

Audio-oplossing van formaat!

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Ons vorige 7.1 surroundsysteem was wel heel prominent aanwezig qua aantal speakers en kabels. Daarom een tijdje op zoek geweest naar een systeem wat alles in zich heeft: volop streaming mogelijkheden, compacte en minder speakers, app-bediening, maar toch een geweldige geluidskwaliteit. Geen enkele receiver kon dit alles bieden, dus toch maar eens verdiept in de wereld van de soundbars. Enfin, de shortlist kwam tot HEOS, Sonos en Bose. Bose viel snel af. Sonos bood minder mogelijkheden en connectiviteit. Vervolgens heeel veel reviews gelezen en daarna een HEOS bar aangeschaft. Wat een apparaat! TV-geluid, internetradio, muziek vanaf de NAS (flac) alles werkt probleemloos en wat een sound! Heb wel meteen de HEOS sub erbij genomen. Binnenkort breid ik de set uit met goeie surrounds en later met multiroom speakers. Kortom, zeer tevreden met mijn keus voor HEOS. Het is even omschakelen als je jarenlang receivers gebruikt hebt, maar ik was snel overtuigd van dit systeem en wil ook niet anders meer!

Pluspunten

• Connectiviteit (veel aansluitmogelijkheden)
  • Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Minder en kleinere speakers tov 7.1 surround

Minpunten

• De bar is volumineus tov de concurrentie

Johan 24-11-2017

Top geluid zonder grote zuilen

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Mijn vrouw wilde af van mijn lekkere Magnat zuilen. Stelde haar voor om dan voor een Soundbar te gaan. Hiermee kan je lekker geluid uit je tv krijgen, maar ook lekker geluid voor je muziek. Daarnaast ook nog uitbreidbaar met draadloze subwoofer en boxen. Dit sprak haar wel aan. Ben toen op zoek gegaan. Uiteindelijk voor het systeem gekozen met de meeste mogelijkheden en beste uitbreidings mogelijkheden. Kon in de winkel niet goed horen wat het beste geluid had. Gezien mijn budget heb ik de subwoofer nog even uitgesteld, maar ik de bas nog niet.
Mijn vrouw schrok wel even over de grote van de Heos bar. Hij is breder dan mijn tv en net iets hoger dan de poot van mijn scherm, maar niet storend. Nu zijn we het al gewend😉

Pluspunten

• Geluid zonder subwoofer
  • Meerdere uitgangen
  • Uitbreiding naar 5.1/3.1 mogelijk

Minpunten

• Switchen tv naar ext gaat niet altijd automatisch
  • Radiozenders in app starten niet direct

Stephan 24-11-2017

Perfect geluid, maar nog beter icm de Heos subwoofer

Geschreven voor: Heos Bar zwart

De Heos bar zier er mooi uit en levert een zeer goed geluid. Na het toevoegen van de subwoofer werd het geluid nog beter. Het configureren en aansluiten was zeer eenvoudig. De duurzaamheid moest wel ingevuld worden, maar dat weet ik natuurlijk nog niet. Echter mijn denon versterken gaat al 10 jaar mee zonder mankementen daarom heb ik hier goed ingevuld...

Pluspunten

• Goed geluid
  • Mooi uiterlijk
  • Eenvoudige configuratie

Minpunten

• prijs

Pieter 24-11-2017

Hart van systeem

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Naast de HEOS subwoofer en 2 x HEOS 1 speakers deze Soundbar aangeschaft.
Geen lelijke draden meer. Het instaleren is echt een fluitje van een cent. Geluid is echt fantastisch. Alle Heos apparaten worden door deze Heosbar gekoppeld en draadloos aangestuurd eenmaal gekoppeld aan je netwerk kan je overal ter wereld de Sounbar bedienen met de HEOS app. Spotify of honderden digitale radiozenders met een paar klikken, m,n eigen muziek op de Nas streamen naar de Heos gaat heel simpel, kortom zeer tevreden met deze kanjer.

Pluspunten

• 4xHDMI ingangen
  • Zeer stabiele verbinding netwerk
  • Laag verbruik

Tomas 24-11-2017

Geweldige soundbar

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Deze HEOS Soundbar is ronduit geweldig. Het geluid is warm en de Soundbar heeft van zichzelf een goede bass. De soundbar beschikt over een groot aantal aansluitingen waar je eigenlijk alle bronnen op kunt aansluiten, inclusief Wifi en Bluetooth (wat SONOS niet heeft). Soundbar is heel eenvoudig te koppelen via de Denon HEOS app.

De prijs is wel wat aan de hoge kant, maar feitelijk geldt dat voor alle soundbars in deze categorie.

Verder past deze soundbar vanwege zijn formaat minder goed onder een TV kleiner dan 49 inch. Ik heb hem zelf 10cm onder een TV van 50 inch hangen en qua vorm lopen ze prachtig in elkaar over. Qua design is deze soundbar ook echt uniek ten opzichte van de concurrentie.

Ik raad dit product aan een ieder aan!

Pluspunten

• Geluid
  • Bass geluid
  • Connectiviteit
  • Bluetooth
  • Stijlvol

Minpunten

• Prijs
  • Alleen voor 49 inch TV en groter

Tim Verbugt 24-11-2017

Fantastische sound bar!

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Na heel lang zoeken uiteindelijk voor deze sound bar gekozen, in combinatie met de subwoofer.
Niet enkel de kwaliteit van het geluid gaf de doorslag, maar zeker ook de mogelijkheden die geboden worden. Groot voordeel ten opzichte van de grote concurrent Sonos vind ik persoonlijk de flexibiliteit die geboden wordt. Laatste technologie, veel aansluitmogelijkheden en makkelijk uit te breiden met aanvullende speakers.
Als ik al een puntje van kritiek zou moeten hebben, is het dat de app iets gebruiksvriendelijker zou kunnen. Maar is niet echt storend.
Ongeveer 2 maanden in bezit nu en heb er nog geen seconde spijt van!

Pluspunten

• Flexibel
  • Aansluitmogelijkheden
  • Goed geluid
  • Makkelijk uit te breiden

Minpunten

• App misschien iets gebruiksvriendelijker

Henk S 24-11-2017

Prachtige vormgeving geweldig geluid

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Prachtig vormgegeven sound bar met geweldig ruimtelijk geluid. Een lust voor oog en oor.
Handig gratis te downloaden app voor instellingen en dagelijks gebruik. De sound bar zorgt voor geweldig tv geluid. Maar ook muziek op een NAS of pc is eenvoudig af te luisteren.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Hoogwaardige geluidskwaliteit
  • Instelling voor gesproken woord
  • Handige app

Minpunten

• Verslavende werking 😉

Kevin 24-11-2017

Werking

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Nou ik moet zeggen wanneer mijn systeem werkt een soundbar en 2 heos 1 speakers klinkt het super.
Maar ik heb de soundbar nu voor de tweede keer terug gekregen van denon Nederland maar het werkt nog steeds niet zoals het hoort, dus nu kan ik hem maandag weer opsturen en mag ik de soundbar weer missen voor twee weken.
Zonde van zo'n service en al helemaal met deze kosten?

Pluspunten

• Goed geluid

Minpunten

• Service van denon

Jeroen 24-11-2017

Veelzijdige Bar met indrukwekkend geluid

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Na goed vergelijken, luisteren en reviews lezen heb ik gekozen voor de Heos Bar om het geluid van mijn nieuwe tv te boosten. Wat een schot in de roos blijkt dit te zijn.

Bij het uitpakken van het product krijg je al een premiumgevoel: alle kabels en mogelijke benodigdheden worden bij de Heos Bar meegeleverd zodat je direct aan de slag kunt.
Zelfs in een sjabloon om eventuele muurbevestiging eenvoudiger te maken en handige pootjes om de bar over een voet van de tv te zetten is voorzien.

Na installatie van de Heos app word je stap voor stap door het proces begeleid. Na voltooiing van de installatie volgt er automatische en software update waar je even een aantal minuten geduld voor moet nemen. De vele ingangen op de Bar (o.a. 4x HDMI, 1x ARC HDMI, 1x optical) is een van de belangrijkere pluspunten, zeker als je veel randapparatuur rechtstreeks op de Bar wilt aansluiten. Daarnaast is het ook mogelijk om via USB een muziekcollectie af te spelen door deze rechtstreeks op de Bar aan te sluiten. Eenmaal aangesloten blijkt het geluid spectaculair.

Via de HEOS app zijn de belangrijkste audio opties snel toegankelijk (TV, Spotify, Tidal, radio via TuneIn, Deezer, SoundCloud). Indien je over meerdere HEOS speakers beschikt kun je via de app deze eenvoudig groeperen zodat je dezelfde audio over al deze speakers kunt afspelen.
Op die manier kun je eenvoudig een 3.1-opstelling maken door een HEOS subwoofer aan de Bar toe te voegen, of een 5.1-opstelling maken door naast de subwoofer ook nog een twee HEOS 3 HS2 speakers toe te voegen.

De app bevat ook nog een paar handige extra features om tv-kijken helemaal plezierig te maken: “Dialog Enhancer” brengt het volume van gesprekken meer naar de voorgrond (3 stappen mogelijk) in de audiomix en “Night Mode” zorgt er voor dat je ook ’s nachts optimaal kunt genieten van een spectaculaire actiefilm zonder dat je buren last van je hebben door op subtiele wijze zachtere geluiden wat te versterken en luide geluiden wat te dimmen in de audiomix. Erg fijn. Daarnaast is het mogelijk om via de equalizer in de app de lage en hoge tonen nog wat verder af te stemmen en is het zelfs mogelijk om het blauwe LED-lampje in de speaker te dimmen of volledig uit te zetten.

Ik kan iedereen die een premium geluidsbeleving voor zijn of haar home entertainment zoekt de veelzijdige HEOS Bar aanbevelen.

Pluspunten

• Premium audiobeleving
  • Veelzijdige aansluitopties
  • Overzichtelijke app

Minpunten

• Even geduld hebben bij het update van de firmware

Paul Meijvogel 24-11-2017

Super strak geluid

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Echt super strak geluid. diepe bas ,maar overheerst niet. Design is ook heel netjes.
Heel makkelijk in gebruik en weigert nooit net zoals andere producten in dit segment.
Kortom een aanrader

Pluspunten

• mooie bas
  • gebruiksgemak

Edwin dontje 24-11-2017

Super geluid

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Zojuist mijn heos soundbar vervangen voor het nieuwste model van heos met surround.
Waanzinnig mooi.
Zeker in combinatie met ale heos speakers die al in huis aanwezig zijn.
Woonkamer 2x heos 7 met soundbar, keuken en bijkeuken worden voorzien van heos versterker met universele speakers en op boven verdieping 3x heos 1.
Wat een uitvinding een zeer goed te bedienen met de bijbehoorende app

Pluspunten

• Gemakkelijk ijn gebruik
  • Zeer goed geluid

Jacco 24-11-2017

HEOS Bar & Sub, Top entertainment voor het hele gezin

Geschreven voor: Heos Bar zwart

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de HEOS Bar en tevens ook de HEOS Sub. Mijn oude Pioneer 5.1 receiver begon wat slechter te worden en het formaat van de speakers was voor mijn vrouw al lange tijd een doorn in het oog. Het vermogen van de oude set had ik niet ten volle nodig, maar ik wilde wel een beetje leuk vermogen overhouden bij de aanschaf van iets vervangends.

In mijn zoektocht naar iets nieuws, zou ik sowieso voor een nieuwe 3.1 setup gaan. Op het internet waren er al een aantal soundbars de revue gepasseerd, vele reviews werden er gelezen en op Youtybe bekeken. Middels een commentaar van een gebruiker in de een of andere review, werd mijn aandacht gevestigd op de Denon HEOS serie. Op het eerste oog stonden de 4x 4K HDMI-aansluitingen, de diverse Dolby DTS-afspeelmogelijkheden, de mogelijkheid om uit te breiden naar een 5.1 setup en het design mij erg aan. Na mijzelf hierover grondig verdiept te hebben, werd het de hoogste tijd om maar eens in levenden lijve mijn favoriet te gaan beluisteren. De opstelling in de winkel klonk zeer overtuigend, mede vanwege het feit dat er direct ter plaatste een vergelijk te maken was met de eerdere verschenen HEOS Homecinema. Deze laatste klonk al goed maar de HEOS Bar en Sub nog net iets beter. De HEOS Bar en Sub werden aangeschaft.

Na de bezorging, heb ik de spullen direct uitgepakt. Daarna volgde een snelle eenvoudige installatie, om het een en ander te kunnen beluisteren. Later die week zou ik alles netjes aansluiten en de oude spullen verwijderen. Zo gezegd zo gedaan, de totale installatie verliep vlotjes. De HEOS Bar heb ik met de mooie platte zwarte meegeleverde netwerkkabel direct op de router aangesloten en werd direct door de HEOS app gevonden. De HEOS Sub moest ik nog wel even met de tevens meegeleverde audio kabel installeren, maar ook dat was zo gebeurd. Er worden daarnaast ook nog twee beugeltjes meegeleverd, die je als voetjes of als muursteuntjes kunt monteren. Ik heb ze gebruikt als voetjes, op deze manier valt de bar mooi over de voet van mijn TV en ziet het geheel er strak uit.

De set klinkt erg goed, functies zoals het verbeteren van het dialoog werken zoals verwacht, de losse draadloze Sub klinkt lekker en is zoals al eerder ergens gelezen, standaard behoorlijk aanwezig. Maar in de App settings kun je dit prima regelen, zowel op apparaat niveau als ook in de equalizer. Het schakelen middels de Quickselect knoppen gaat eenvoudig en even naar een TuneIn internetradiostation luisteren of wat muziek van een DLNA server, iPhone of dienst als Spotify of Deezer is snel geselecteerd. Het is alleen jammer dat je geen favoriet internetradiostation aan 1 van de Quickselect knoppen kan koppelen. Zo zijn er nog wel wat meer app software dingetjes, maar ik verwacht dat er nog wel enige tijd actief gewerkt blijft worden om de functionaliteit te verbeteren. Sonos heeft kwa app nog wel een voorsprong, maar de HEOS app zal in de toekomst zeker een soortgelijke bediening en functionaliteit gaan bieden.

Trouwens, het favoriete internetradiostation dingetje is door mijn Harmony Hub remote verholpen. Middels deze afstandsbediening kun je wel een activiteit aanmaken, die een HEOS favoriet start en tevens kun je dan ook een standaard volume selecteren die wordt gebruikt bij het starten van desbetreffende activiteit. En wat schetste mijn verbazing, de aan mijn Hub verbonden Harmony Touch remote toont trouwens ook keurig de ‘Wat speelt’ informatie in full color!

Gedurende de dag luisteren wij middels TuneIn naar het internetradiostation 3FM, deze klinkt lekker vol en gedetailleerd. De te beluisteren kwaliteit is in de App in te stellen. Onze jeugd streamt graag wat moderne songs op een wat hoger volume door de kamer. En ik geniet van mijn nieuwe installatie als er een film of tv-programma wordt vertoond.

Pluspunten

• 4x 4K HDMI aansluitingen
  • DTS afspeelmogelijkheden
  • Draadloze uitbreidbaarheid
  • Prachtig Geluid

Minpunten

• Afmetingen(indien kleine tv)
  • Misschien wat prijzig