Harman Kardon SB20 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon SB20 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,5

Rashid 14-10-2017

Top systeem

Ik heb mijn harman kardon avr132 5.1 suround set vervangen voor de SB20
Natuurlijk mis je het geluid van achter
Maar de SB20 is de perfecte vervanger zuiver geluid en een perfecte bas
Bas is appart in testellen
De SB20 kan elke afstands bediening inleren
Instructies zijn verkrijgbaar via de site of gewoon op google
Al met al een top systeem

Pluspunten

• Zuiver geluid en bass
  • Afstands bedining inleren

Minpunten

• Slechte handleiding bij geleverd

Sven van Dongen 24-01-2017

Zeer goed geluid, wel basic.

Geschreven voor: Harman Kardon SB20 zwart

Als je een televisie koopt hoort daar ook een goed geluidssysteem bij. Voor het optimaal genieten van films, serie's en tv-programma's is een goed geluidssysteem zeer prettig. Aansluiten was binnen no time gedaan, wel vond ik de handleiding erg beperkt en onduidelijk. Dus niet gebruikt en zelf uitgevogeld hoe alles werkt.

Het design van de soundbar SB20 is erg mooi. Niet te groot, ook niet te klein. De SUB is draadloos, wat erg prettig is. Zo kan je hem plaatsen waar je maar wil. Uit de soundbar zelf komt een zeer goed geluid. Mooie heldere klanken! Je hebt een extra optie op de afstandsbediening 'surround sound', die geeft een net wat ander geluid. Persoonlijk vind ik het geluid van de soundbar mooier. Dus die extra optie gebruik ik eigenlijk nooit. Wat wel prettig is: je kan het volume van de soundbar en de SUB apart van elkaar regelen.

Het geluid van de soundbar is dus zeer mooi, maar persoonlijk vind ik het jammer dat er geen optie is om het geluid aan te passen. Dus doormiddel van het geluid aanpassen via een equalizer. Deze optie mis ik, die ik eigenlijk wel had verwacht.

De SB20 is een erg mooi product met goed geluid. Ik mis een paar optie's, maar je krijgt waar voor je geld. Absoluut geen miskoop!

Pluspunten

• Zeer goed geluid
  • Goede prijs/kwaliteit
  • Eenvoudig in gebruik

Minpunten

• Extra optie's zijn beperkt

Robert 23-01-2017

Betaalbare Soundbar

Geschreven voor: Harman Kardon SB20 zwart

Mijn nieuwe TV beschikt over een prachtig beeld maar helaas geen prachtig geluid. Een speurtocht na een goede oplossing voor een passend budget bracht me bij de SB20. Zowel voor het “normaal” tv kijken als voor films en muziek is het geluid met de SB20 een enorme verbetering. Ik heb dan ook geen spijt van mijn keuze. Uiteraard kan het allemaal nog mooiere maar vaak niet voor een prijs van nog een € 400,=.
Ik heb de bar gekoppeld aan de HDMI-ARC ingang van mijn tv waardoor de bar bij het ontvangen van een geluidssignaal automatisch aangaat. Helaas is het volume niet zichtbaar op de tv, dit maakt het volume regelen wat lastig.
De bar wordt compleet geleverd, incl. kabels en een kleine afstand bediening. Voor de bediening is de afstandsbediening overbodig. Door de HDMI-ARC verbinding regel je het volume met de afstandsbediening van je TV.
Het inschakelen van bluetooth kan met de afstandsbediening maar ik maak altijd gebruik van de knop op de bar om bluetooth in te schakelen. De bluetooth verbinding is nodig om muziek af te spelen via je smartphone of tablet. Het inschakelen van de bluetooth duurt wat lang. Helaas heeft de bar heeft geen WIFI of Ethernet aansluiting, je kan dus niet direct vanaf je netwerk of Internet muziek afspelen.
De paar kleine minpuntjes wegen niet op tegen het bijzonder mooie geluid en de prijs.

Pluspunten

• Prijs
  • Het geluid
  • Installatie
  • Incl Subwoofer

Minpunten

• Geen netwerk
  • Regelen volume

Michel 23-01-2017

Krachtig geluid, mooi design

Geschreven voor: Harman Kardon SB20 zwart

De harman kardon soundbar is eenvoudig aan te sluiten. Een kabel van tv naar de soundbar en je kunt al bijna genieten van het zeer krachtige en volle geluid.
Naast het verbeteren van normaal tv geluid wordt het kijken van films en series weer een beleving. De draadloze subwoofer staat echt zijn mannetje en kan ervoor zorgen dat zelfs de buren meegenieten. Gelukkig kan de bass handmatig worden ingesteld.
Maar ook met het beluisteren van je favoriete muziek zal je verbaasd worden door deze soundbar, het geluid is zelfs op hoog volume erg goed.
Het design is erg mooi, zeer minimalistisch en past eigenlijk wel in de meeste huishouden.
Een nadeel vind ik zelf dat het systeem niet uitgebreid kan worden met meerdere componenten. Vind je dat geen probleem dat is deze soundbar, zeker voor de prijs een uitstekende koop.

Pluspunten

• eenvoudig aansluiten
  • vol geluid, goede bass
  • mooi design

Minpunten

• de set is niet uit te breiden

Mrpalm 22-01-2017

Kwaliteit had meer mogen zijn voor deze prijs.

Geschreven voor: Harman Kardon SB20 zwart

Geluid is goed van de soundbar, instellen... geen probleem (simpel in gebruik)

Afstandsbediening werkt niet optimaal, reageerd vaker niet dan wel.
Tevens vind ik de afstandsbediening een goedkoop klein prulletje.

Al met al wel tevreden, al had die wel wat goedkoper geprijsd mogen zijn.

Pluspunten

• Geluid zuiver
  • Simpel in gebruik

Minpunten

• Klein goedkoop prullig ding als afstandsbediening
  • Handleiding staat niet alles in

TCteB 22-01-2017

geschikt voor tv

Geschreven voor: Harman Kardon SB20 zwart

Het eenvoudige systeem is als vervanging voor de huidige surround set. Het is een mooi compact systeem zonder kabels en maar twee speakers, center en subwoofer.
Na het aansluiten van de radiotuner beginnen met geluidkwaliteit testen, het volume is meer dan voldoende en de bas kan van niet hoorbaar tot veel te zwaar. De stappen voor de subwoofer zijn te groot zodat er te veel bas of te weinig is.
Conclusie, om puur muziek te luisteren is het geen aanrader.
Verder met waar de systemen eigenlijk voor gemaakt zijn, vervangen van de speakers op de tv.
Met de optische kabel de ziggo tuner aangesloten en met alle mogelijke instellingen het geluid proberen goed te krijgen.
Dit is met de standaard instellingen op de afstandsbediening redelijk goed te krijgen. Zo voor de tv is het een prima setje, zeker het geluid van de tv zelf uitzetten.
Nu een film aan en de surround effecten beluisteren, het is een virtual surround systeem en dat is ook te horen, de bas is voor mij te zwaar en de echte surround beleving is niet haalbaar.
De uiteindelijke conclusie is voor mij, systeem voldoet niet aan mijn wensen. Als vervanging voor het standaard geluidssysteem van de tv is er echt helemaal niks mee.
Voor het doel wat ik wil bereiken, lekker muziek te kunnen luisteren en een film in mooi surround te bekijken / luisteren is het geen goede keus, dan gaat er niks boven de extra speakers en de daarbij behorende kabels. Maar voor TV te kijken is het echt een prima set.

Pluspunten

• eenvoudige bediening
  • makkelijk aan te sluiten
  • goede vervanging voor de standaard tv speakers

Minpunten

• alleen muziek valt tegen