Samsung HW-K950 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 54 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Fons van Straalen 05-06-2017

Fantasisch geluid

Na het een en ander te hebben gegoogeld is mijn keuze op de Samsung soundbar HW K950 gevallen. Wat een super geluid. Helder, mooi, vol en kamer vullend. Vermogen kom je niet te kort, 500 watt. Woohh. Dat surround effect is super. Films beleef je weer opnieuw, alsof je er zelf bij bent. Mooi en strak design. Zeer zeker een aanrader.

Pluspunten

• Zeer mooi en helder geluid
  • Super surround effect

Tweet 25-01-2018

Waanzinnig!

Ik heb deze set gekocht ter vervanging van een 5.1 systeem (Onkyo versterker + JBL 5.1 set) omdat de subwoofer het begeven had (ploffend geluid). Na de nodige sets vergeleken en beluisterd te hebben is de keuze op deze set van Samsung gevallen. Het grote voordeel ten opzichte van andere soundbars, zoals Sonos en Bose, is de prijs kwaliteit verhouding. Bij deze set zijn de surroundspeakers en subwoofer inbegrepen wat hem gunstig geprijsd maakt ten andere sets.

De installatie is werkelijke een fluitje van een set. Aanvankelijk wilde alleen de draadloze subwoofer geen verbinding maken, maar na de gebruiksaanwijzing te hebben geraadpleegd was dit zo opgelost.

De geluidskwaliteit van deze set is werkelijk fanatastisch (nog geen atmos kunnen testen), zowel bij films, muziek of andere bronnen. De subwoofer kan soms iets wat overheersend te zijn en het is jammer dat deze geen eigen volumeknop heeft.

Maar goed, al met al bijzonder tevreden met deze aankoop en de investering zeker waard.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Bedieningsgemak
  • 2 HDMI poorten

Minpunten

• onbreken volumeknop subwoofer

Kevin 01-07-2017

Samsung Soundbar HW-K950

Deze soundbar van samsung is zeker aan te raden, hoewel het een van de eerste modellen is met dolby atmos is het zeker een mooi model. Het 5.1.4 wordt nog niet overal door ondersteund, maar dat komt vanzelf met de nieuwste films, en ook las ik dat netflix daar ook mee bezig is. de soundbar zelf is aan de grote en vooral zware kant, maar de subwoofen en de achterspeakers zijn mooi en strak ontworpen.

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Strak design
  • Makkelijk te installeren
  • Makkelijk gebruik

Minpunten

• Dolby Atmos wordt nog niet overal ondersteund
  • De soundbar is groot en zwaar

Evelyn 23-05-2017

Sterk geluid, Goede kwalitieit

Het instellen van de HW-K950 verliep snel en simpel. In het begin vonden we de surround speakers achter wel wat zwak en er zat een lichte ruis in. Echter door de speakers beter te plaatsen en het geluid van de speakers harder te zetten was dit snel opgelost. Voor het harder zetten van de speakers moet je wel even de handleiding goed doorlezen want er wordt gebruik gemaakt van afkortingen op het matrix display van de soundbar. De handleiding is online zeer uitgebreid en duidelijk dus op zich was dat geen probleem. En nadat je de soundbar naar wens hebt ingesteld, heb je de handleiding ook niet meer nodig! Multiroom app is verder snel en soepel op de telefoon en je kunt hier ook de equalizer makkelijk instellen. Het geluid is zowel via de HDMI als Wifi en Bluetooth erg goed maar is natuurlijk het best als je een film kijkt. Dan kan je namelijk gebruik maken van Dolby wat toch echt wel een verschil maakt.

Kortom:
De soundbar heeft een geweldig geluid en komt vooral goed uit de verf bij films met Dolby geluid. De app is handig en voegt veel functionaliteit toe zoals een equalizer, volumeknop en muziekdiensten via wifi. Je zult wel even de handleiding moeten lezen wil je het maximale uit je soundbar halen maar dat is het uiteindelijk allemaal waard!

Pluspunten

• De app is handig en voegt veel functionaliteit toe
  • Kan zonder zorgen harder worden gezet
  • Geweldig geluid!

Minpunten

• Handleiding noodzakelijk voor optimaal gebruik
  • Soundbar overheerst t.o.v de surround speakers
  • speaker geluid bijstellen is dus wel nodig!

Roy E. 07-05-2017

Perfect Geluid!

Ik was op zoek naar een nieuwe soundbar omdat mijn oude niet genoeg vermogen had voor de ruimte waar deze in stond. Na lang zoeken kwam ik uit bij de K950 van Samsung. Zeer makkelijk te installeren, goed te bedienen, speakers afzonderlijk in te stellen en Multiroom compatible! Ik ben blij met dit mooie product.

Pluspunten

• Achter speakers draadloos
  • Multiroom
  • Makkelijk te installeren
  • Perfect geluid!

Minpunten

• Stroomkabels van achter speakers zijn te kort

simon 13-10-2018

samsung hw-k950

geweldig geluid voor deze prijs een aanwinst voor in de huiskamer,makkelijk te installeren en een mooi strak design

Pluspunten

• geluid
  • prijs

pietje 08-08-2018

geweldig apparaat

mijn man is er super blij mee en heeft hem zelf geinstaleerd ,het geeft een prachtig geluid het is net of je in de bioscoop zit

Cinéfiel 07-08-2018

Sublieme sound .. een aanrader voor cinéfielen.

Met hoge verwachting naar de levering van deze soundbar-combinatie uitgekeken. Mijn bose soundbaar voldeed niet meer aan mijn verwachtingen. Maar deze HW K950 slaat werkelijk alles. Buiten mijn verwachting heel heldere klank en niet zo moeilijk om die aan de praat te krijgen. (met wat geduld raakt men overal ;) ) Nee, de ciné-ervaring is werkelijk een belevenis voor mijn oren. (en voor mijn ogen ook met de tv die ik eerder dit jaar van Samsung kocht) Een prima combinatie, waarvan ik hoop nog veel jaren intens te mogen genieten. Enig minpuntje misschien zijn de te korte snoeren voor de surroundspeakers.

Pluspunten

• sound
  • ciné-ervaring
  • Gemakkelijk te installeren
  • Draadloze connecties

Minpunten

• Te korte snoeren voor de surroundspeakers

Dolby atmos soundbar 18-07-2018

Geweldige soundbar met een vol rijk geluid.

Deze soundbar is super strak in design en zeer goed qua geluid. De achter speakers zorgen voor een volledige surround ervaring waar je letterlijk van top tot teen in zit, vanwege de 4 hoogte kanalen.

Het geluid is zeer zuiver en viel mij niks tegen wat betreft afspelen van muziek. De film ervaring is wel een stuk beter dankzij deze geweldige set. De sub is zeer krachtig voor goeie meelevende bassen en film scenes.

Pluspunten

• Zeer goeie prijs voor zo'n goede set.
  • Fantastische film ervaring.
  • Draadloos van elkaar.

Minpunten

• In afspelen van muziek niet het allerbeste

Koannet 16-07-2018

Super geluid

Ik heb de set nu al 2 weken en speel er veel spellen en films mee. Het geluid is super. Diepe bas en met de achter boxen compleet. En met de arc HDMI kan ik ook geluid van de tv er mee afspelen.

M.Keulens 13-07-2018

Soundbar Samsung K950

Geweldige mooie Soundbar met tevens fantastisch geluid. Het is alsof jezelf in een luxe bioscoop zit maar dan met alle gemakken van thuis.

• Vormgeving
  • Gaat goed samen met Samsung TV

Minpunten

• Aansluiten, maar is eenmalig.

free 04-07-2018

draadloze 5.1 set met dolby atmos

beste, deze volwaardige maar toch nog vrij compacte draadloze 5.1 samsung sounbar set heeft dus ook 2 achterluidsprekers, er zitten in totaal 4 dolby atmos speakers in deze set, 2 vooraan in de soundbar en 2 in de achter surround speakers die dus het geluid van boven laten komen door weerkaatsing. het is door deze techniek een 5.1.4 systeem. het geluid van deze set is zeer goed en helder en deze is zeer krachtig met een totaal vermogen van 500 watt continu r.m.s dus. ook het gebruikte matriaal is van zeer goede kwaliteit, alles is dus zeer stevig genouwd uit metaal met een zeer stevige metalen grillen rondom de speakers om alles goed te kunnen beschermen. de onder en achterhand is zeer stevig pvc. voor zo een kleine subwoofer (8") en zo een kleine subwooferkast, geeft hij toch echt wel nog een krachtige bas weergave op middelmatig volume al zet ik de woofer dan wel op de max. stand van +3, deze kan van - 3 tot + 3 de trebel van de soundbar is ook te regelen van -3 tot plus 3. bij mij staat de trebel ook op +3. ik heb altijd een zeer krachtige 12" subwoofer en set gehad van logitech z5500. dus had ik wel graag een iets grotere subwoofer gehad (maar dit is dan persoonlijk) van bv 10, 12 of 15" of de mogelijkheid bij samsung gezien om zo een 2 de subwoofer bij te kunnen kopen van 8" dus 2 subs van 8 " aan elke kant van de tv. aangezien ik gelezen heb dat 2 kleine subs langs de 2 kanten nog veel betere basweergave geeft dan 1 grote, maar dat is dan enkel persoonlijke smaak. 1 minpuntje heb ik wel: dat er veel te weinig instellingen zijn om de bas en trebel te regelen voor elk -3 t.e.m.+3 is veel te weinig. want je moet de bas dan op +3 zetten en de soundbar al op het volume tussen de 30 en 50 zetten, voor dat de bas perfect tot zijn recht komt en je volledig kan laten meeslepen, op dit volume hoor en voel je de bas dan weer wel bij een goede film met explosies of andere films met veel basweergave. (het max volume van de soundbar is 100). ook zijn de instellingen om de bas en trebel te regelen via afstandsbediening deze werkt soms wel en soms niet. waarschijnlijk opgelost via de gratis app op de telefoon. het volume kan ik niet regelen via afstandsbediening maar het is mogelijk om het volume van de soundbar met het volume te bedienen van de afstandsbediening van mijn tv toestel heb ik eens gemerkt (ik weet alleen niet meer hoe) dus gewoon nog even zoeken. voor de rest zijn de intellingen wel allemaal zeer goed. ;-) Bluetooth / WiFi / Streaming en
bediening via gratis app daar kan ik nog niks over zeggen, omdat ik deze nog niet getest heb. de installatie liep perfect al heb ik wel ff gevloekt om alles te vinden voor de instellingen allemaal te doen, maar dit is ook compleet normaal als je iets nieuw koopt van elektronica. kortom: voor zo een draadloze, volwaardige 5.1 home cinema set die via de atmos speakers een volwaardige 5.1.4 systeem word zoals deze, die ook nog eens 4 dolby atmos speakers heeft en waar geen aparte versterker meer nodig is, dan is deze set zeker de beste keuze kwa prijs/kwaliteit en een echte topper te noemen... ik beveel dit product dus zeker aan. :-)

Pluspunten

• dolby atmos 5.1.4
  • zeer goede kwaliteit, ook de prijs is perfect
  • draadloos
  • volwaardige home cinema door de achterspeakers
  • mooi, zuiver en krachtig geluid

Minpunten

• instellingen regeling te weinig
  • sub mocht groter en krachtiger geweest zijn

VanBreemen1977 03-07-2018

Samsung Sounbar HW K950

De Soundbar heeft een mooie robuust Design en is makkelijk te installeren en het geluid wat er uit de soundbar compleet komt is wonderbaarlijk mooie strak geluid en daarbij wordt het kijken van tv,sport,en films geweldigend en zeker met het geluid van de Dolby Atmoz het is net als of je in de bioscoop zit.

Het is zeker een aanrader voor de mensen die opzoek zijn naar een soundbar.

Pluspunten

• HDMI aansluitingen
  • Draadloos

Minpunten

• tekorte stroomkabels bij RearSpeakers
  • One Connectbox voor Soundbar

Carl 01-07-2018

Geweldig geluid, eenvoudige installatie

Zeer eenvoudig uit te pakken en te installeren. Goede geluidskwaliteit (verwacht!). Beperkt aantal HDMI-poorten, nog 1 zou nuttig zijn geweest. Stroomkabel voor achterluidsprekers is te kort! Past goed voor tv (Samsung).

Pluspunten

• eenvoudig uit te pakken en te installeren
  • Goede geluidskwaliteit

Minpunten

• Stroomkabel voor achterluidsprekers is te kort

Anoniem 27-06-2018

Eenvoud en perfectie in één

Ik heb de soundbar gisteren gekocht en het instaleren was geweldig geen verve lemde verrassingen maar gewoon in 1 keer goed.

Vincent 26-06-2018

PERFECT GELUID!

Dolby Atmos is echt de bom! wat een geluid niet normaal echte aanrader!!

is een ware upgrade vanuit mijn hw-f750 echt zon mooi geluid!

Pluspunten

• Dolby Atmos
  • Surround Speakers
  • Bass

A. Willemsen 24-06-2018

Samsung HW-K950 Soundbar

Fantastische soundbar, geweldige weergave. Zeer mooi design, en natuurlijk draadloos waardoor de basbox en luidsprekers overal kunnen staan.
Zeer tevreden met mijn aankoop.

• Kleur
  • Draadloos

Nick89 23-06-2018

Helaas

Ik was erg enthausiast over het design en de beloftes die gedaan werden in de winkel. Helaas was het thuis wat minder rooskleurig. De instellingen met het zoeken van de bluetooth speakers vond ik erg lastig. Ik lukster nu ook al een tijdje met maar 1 achter speaker, omdat de 2e speaker niet gevonden wordt door de soundbar. Ik haal dus niet het maximale uit het systeem en ik kan ook nergens de standaards vinden die ze in de winkel ook gebruiken. Al met al.... nog niet tevreden.

simon 23-06-2018

samsung hw -k950

top product geweldig geluid, kwaliteit prijs verhouding klopt prima.we zijn hier heel blij mee. zal dit zeker promoten.

Pluspunten

• zuiver geluid uitstekend
  • makkelijk te instaleren

Minpunten

• niet
  • niet

anja 23-06-2018

super

ik heb hem thuis gekregen, binnen een half uur was hij aangesloten makkelijk neer te zetten en aan te sluiten .het geluid is geweldig en we zijn er heel blij mee.