Yamaha YAS-306 - Reviews

Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen
Soundbar vermogen

Beoordeling op basis van 3 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Erik 31-05-2017 Product paar dagen in bezit

Fantastische prijs/kwaliteitsverhouding

Ik heb meerdere muzieksystemen geprobeerd en ben erg tevreden over deze Yamaha YAS-306. Ik heb gekozen voor de wit/zilveren variant omdat deze mooi wegvalt op mijn witte TV meubel, oogt chiquer dan zo'n grote zwarte bar vind ik.
Dat de wit/zilveren (289,- mei-17) ook nog eens 40 euro goedkoper is dan de zwarte is mooi meegenomen.

Ik zocht een systeem ter verbetering van mijn TV geluid waar ik ook eenvoudig internetradio en Spotify op kon luisteren. Deze YAS-306 voorziet daar uitstekend in. De soundbar is gemaakt van mooie materialen en komt premium over, afgewerkt met fraaie stof. Heel anders dan veel andere voordelige soundbars die veelal volledig van plastic zijn gemaakt. De Yamaha lijkt zelfs een beetje op de Sonos Playbar welke 2,5 keer zo duur is terwijl ik me echt afvraag of dat geluid wel beter is!

De Yamaha YAS-306 zit ruim in de aansluitmogelijkheden, zo is er een optische-ingang, coaxial-ingang,analoge audio-ingang, netwerkaansluiting (draadloos of bedraad). Bovendien maakt de YAS-306 deel uit van de MusicCast-serie van Yamaha zodat je de soundbar heel makkelijk integreert in je MusicCast-luidsprekernetwerk voor multiroom-luisterplezier. Zo heb ik er een Yamaha wx-030 MusicCast speaker extra bij gekocht voor in de keuken, het geheel klinkt gewoon erg goed. De WX-030 wordt regelmatig aangeboden voor rond de 200 euro, kijk ook eens op Amazon Duitsland voor lage prijzen. Maar ook zonder een extra speaker als de WX-030 ben je prima in staat een feestje te geven met de Yamaha YAS-306 ;-)

De YAS-306 ondersteunt Dolby Digital en Dolby Pro Logic II en via Bluetooth stream je draadloos de muziek van je smartphone, tablet of computer. Door de ingebouwde subwoofers komt het geluid mooi vol over. Ik vind de geïntegreerde subwoofer fantastisch. Bij veel andere (voordelige) soundbars met losse subwoofer vind ik met name muziek luisteren vaak niet prettig vanwege enige vertraging naar de draadloze subwoofer, je krijgt dan een erg ongecontroleerd en onrustig geluid. Hier heeft deze Yamaha dus totaal geen last van. Via de Yamaha MusicCast app kun je vervolgens Clear Voice en Bass Extention activeren voor een nog beter geluid. Ook maakt het selecteren van het juiste geluidsprogramma (kan alleen via de app) enorm verschil in weergave van het juiste geluid (stereo, muziek, film etc).

Gebruiksgemak, misschien wel het belangrijkste. Niets is immers irritanter dan slecht werkende software waarbij je minuten bezig bent om bijvoorbeeld te switchen van TV naar een radiozender. Yamaha heeft ook dat stukje goed geregeld. De MusicCast-app werkt uitstekend en snel. Daarnaast wordt de Yamaha YAS-306 geleverd met een goede volwaardige afstandsbediening in plaats van zo'n creditcard dingetje zoals je veel ziet bij andere soundbars. De afstandsbediening is tevens voorzien van 3 voorkeuzeknoppen waarmee je met éen druk op de knop naar je favoriete radiozender gaat. Super handig om niet elke keer je telefoon te hoeven pakken om de radio even aan te zetten. Nu kan mijn vrouw de radio ook eenvoudig aanzetten, iedereen blij ;-)

Ik kan je deze soundbar dan ook van harte aanbevelen. Enorm veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Ingebouwde subwoofers
  • Yamaha MusicCast
  • Bediening/software
  • Bluetooth

Minpunten

• Voor dit geld? Geen!

Jan-Geert 16-06-2017 Product paar dagen in bezit

Voordelig kunnen kopen,

Had eerst de yas 105 silver waar een gaatje in de stof zat dus geretourneerd. Daarna de yas 306 besteld ook hier was de afwerking niet helemaal oke hierdoor heb ik €30 korting gekregen op t produkt en heb uiteindelijk €267 betaald terwijl de originele adviesprijs €429 is. Momenteel kost de zwarte overal €333 dus ik heb een goede koop gedaan. Dan mogelijkheden zeer goed, geluidskwaliteit ruim voldoende/goed, helaas niet echt surround gevoel, musiccast en internetradio werken perfekt! Mis absoluut GEEN aparte subwoofer bass is echt voldoende! Als ik de originele prijs had moeten betalen had ik m te duur gevonden voor t gebodene maar nu vind ik t een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Musicast
  • Goede app
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Afwerking
  • Geen surround gevoel

Leo 21-03-2017 Product paar weken in bezit

Zeer grote verbetering van het tv beluid

Prachtig product. Erg jammer dat er geen afschermkapje over de aansluitingen zit die zichtbaar zijn als je hem ophangt.

Pluspunten

• Zeer komplete levering

Minpunten

• Geen afscherming van de aansluitingen