Yamaha YAS-306 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Yamaha YAS-306 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

Kwens 14-01-2018

Yamaha YAS-306

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

De soundbar ziet er mooi uit en is makkelijk aan te sluiten en ook makkelijk te bedienen met de afstandsbediening, maar ook met een app op je telefoon of tab. Ik heb deze soundbar mogen testen met een speaker. Zowel apart als samen geven ze een mooi geluid af. Ik miste alleen bij tv en film het surroundgeluid. Prijs/kwaliteit is goed.

Pluspunten

• Ziet er mooi uit
  • Goed geluid
  • Makkelijk aan te sluiten en te bedienen

Minpunten

• Geen surroundgeluid

Remco 12-01-2018

Perfect als je weinig ruimte hebt

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Mooi en makkelijk systeem.
Erg makkelijk te bedienen met al je media apparaten. Veel beter geluid dan je tv.
Helaas niet echt super surround geluid en wat vlak geluid in vergelijking met mijn zuil speakers, maar dat is misschien niet en hele eerlijke vergelijking

Pluspunten

• Makkelijk

Minpunten

• Geluid

Kwens 09-01-2018

Yas306 Yamaha

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

De soundbar is makkelijk te installeren en te bedienen via een app op je telefoon of tab. Goed geluid om muziek mee te luisteren. Het tv geluid van onze eigen tv vinden we zelf toch beter klinken. Kan ook door de ruimte komen.

• Makkelijk te bedienen
  • Lekker geluid om muziek mee te luisteren

Minpunten

• Voor de tv niet voldoende kwaliteit qua geluid

Jlyn 06-01-2018

Geweldige geluidservaring voor een mooie prijs

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Na meerdere soundbars geprobeerd te hebben, kan ik vertellen dat ik zeer tevreden ben met de Yamaha YAS-306 soundbar. De zilveren variant past perfect in mijn interieur en is ook nog eens goedkoper dan de zwarte. Ik was op zoek naar een soundbar waarmee ik niet alleen het geluid van mijn tv kon verbeteren, maar ook nog eens mijn telefoon mee kon verbinden voor het luisteren van muziek. Met deze soundbar heb ik gevonden wat ik zocht. Hij is met een klein kabeltje te verbinden met de tv, en eenvoudig via Wi-Fi te verbinden met mijn telefoon en tablet. Via de Musiccast App kan ik meerdere soundbars met elkaar verbinden en zo genieten van een optimale geluidservaring. Ik heb zowel de YAS-306 gebruikt, als de WX-010 en merkte dat de YAS-306 niet alleen het meest heldere geluid had, maar ook het meest stabiel bleef op mijn Wi-Fi netwerk. Wat nog een mooi extra effect geeft, is de ondersteuning van Dolby Digital en Dolby Pro Logic II. Door de ingebouwde subwoofers komt het geluid mooi vol over, deze is tevens apart te bedienen via de afstandsbediening. Via de Yamaha MusicCast app kun je vervolgens Clear Voice en Bass Extention activeren voor een nog beter geluid. Ook maakt het selecteren van het juiste geluidsprogramma enorm verschil in weergave van het juiste geluid. Deze Yamaha YAS-306 is zeer gebruiksvriendelijk. Mijn vriend is niet erg handig met de meeste apparatuur, maar vanwege het gebruik van de handige Musiccast App en simpele afstandsbediening had zelfs hij het zo onder de knie. Ook het aansluiten van de soundbar aan de tv had hij zo onder de knie, het is een kwestie van stekker in het stopcontact, en stekker in de tv, en de soundbar is klaar voor gebruik. Ik kan deze soundbar dan ook van harte aanbevelen. Enorm veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • WiFi aansluiting
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Geen HDMI aansluiting

Quinten 28-12-2017

Super geluid!!

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Ik had een Home cinema set van LG staan, maar deze soundbar geeft een geweldig realistisch geluid. Zeker een aanrader voor iedereen die op zoek is naar een mooie soundbar met een hoge kwaliteit geluid. De beleving bij het kijken van films en spelen van games is fenomenaal.

Shalini 27-12-2017

Mooie design soundbar op afstand te bedienen

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Door de app is deze soundbar of afstand te bedienen. Heel ideaal. Bluetooth verbinding, Spotify connect. Goede geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Door de app op afstand te bedienen

Minpunten

• De installatie vergt wat tijd

afkok 27-12-2017

Prachtige geluidkwaiteit met een mooi design

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Eenvoudig te monteren en installeren houdbaar met voldoende aansluitmogelijkheden en Wifi en Bluetooth ondersteuning. Kan gemakkelijk worden aangesproken door iTunes via het netwerk of muziek te streamen via bijvoorbeeld Spitify. Instellen van de soundbar is eenvoudig via de MusicCast app te doen. Jammer dat niet meer via de afstandsbediening kan worden ingesteld zoals het geluidsprogramma.

Wanneer de soundbar gekoppeld wordt met een andere netwerkspeaker (zoals de Yamaha WX-010) wordt de geluidservaring nog verder verrijkt.

Conclusie: prachtige geluidskwaliteit met een mooi design

• Aansluitmogelijkheden
  • WiFi/Bluetooth
  • Geluid
  • Prijs

Minpunten

• Beperkte instelmogelijkheden via soundbar zelf

Mark 27-12-2017

Goed geluid, maar geen 7.1 surround sound

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen. In de omschrijving staat dat het een geweldig geluid moet geven, met een virtuele 7.1 surround geluidservaring. Helaas komt dat laatste niet helemaal goed uit de verf. Het geluid is goed, dat absoluut, maar de ervaring van een 7.1 surroundsysteem zal dit apparaat niet halen helaas. Regelmatig heb ik het idee dat de soundbar nog steeds in een doos zit, het is geen helder geluid. De bass is OK, maar zou wat mij betreft wel iets steviger kunnen. Het is een prima systeem om aan te sluiten op de tv (echter zonder HDMI, want die aansluiting zit er niet op!) en er de dagelijkse programma's mee te kijken, maar een surround sound, wat bij films en series nu net dat extra’s geeft, heb ik niet ondervonden.

Een heel positief punt is wel dat je erg makkelijk verbinding kan maken met Spotify, kunt streamen van filmpjes vanaf smartphone of tablet en er eenvoudig meerdere (Yamaha) speakers mee kunt verbinden. Je creëert eenvoudig een Multiroom systeem, waarbij je in elke gewenste ruimte dezelfde muziek kunt luisteren. Ook de MultiCast app is erg handig.

Pluspunten

• Eenvoudige bediening
  • Handige app
  • Multiroom mogelijkheden

Minpunten

• Geen HDMI aansluiting
  • Geluid is niet helder
  • Bass kan beter

EdB 27-12-2017

Mooi design en eenvoudig in gebruik

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

De Yas is erg handig en heeft een mooi design. Ideaal om met de beschikbare Yamaha Multicast app de soundbar te bedienen.
Het syncen met de televisie is me nog niet goed gelukt.

• Gebruikersgemak
  • Werkt met Multicast app

Minpunten

• Moeilijk syncen met tv

renzoluitjes 26-12-2017

Eenvoudige installatie, niet zo indrukwekkend geluid

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Tijdelijk dit product gratis mogen gebruiken maar na 2 dagen terug in de doos gezet. Geluid uit deze soundbar is oke maar daar is alles mee gezegd. Ik heb zelf een relatief oude Onkyo (LS3100) en die produceert een veel strakker geluid dan deze soundbar voor een lagere prijs. Wat design betreft moet je hiervan houden, volgens mij zien alle soundbars er zo uit dus valt daar weinig positief/negatiefs over te zeggen.

Naast het niet zo indrukwekkende geluid is een andere punt voor mij doorslaggevend geweest om het product niet te kopen. Deze box mist namelijk een HDMI aansluiting. Dat heeft mijn huidige set ook niet maar die is toch echt een jaar of 6 oud (en dus eigenlijk aan vervanging toe). Al met al dus geen meerwaarde om deze soundbar aan te schaffen. Positief punt is de installatie die redelijk eenvoudig is en het feit dat je de set kunt ophangen of neerzetten biedt ook meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie
  • Prijs?

Minpunten

• Geluidskwaliteit
  • Ontbreken HDMI

Petra 24-12-2017

Surround sound op zijn best

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Wat een fantastisch geluid komt er uit deze prachtige Yamaha soundbar. Buiten het perfecte design waardoor het een plaatje is in je interieur, komt er werkelijk een top geluid uit. Surround sound op zijn best! Keuze uit verschillende surround sound modi voor films, sport, muziek of gewoon een tv programma waardoor je het perfect af kunt stemmen op wat je dan ook kijkt.

Pluspunten

• Top geluid
  • Multiroom
  • Makkelijk in gebruik
  • Makkelijk aan te sluiten
  • Beste soundbar in zijn klasse

Marcelle 20-12-2017

Eindeloos

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Wat een heerlijke soundbar. Super makkelijk aan te sluiten. Prachtig geluid! Zwart past prima bij m’n TV. Films, tv kijken, gamen, spotify- een volledige verrijking!

Pluspunten

• Heerlijk geluid
  • Makkelijk in de bediening
  • Goede afmeting
  • Bedieningspaneel bovenzijde mooi weggewerkt
  • Handzame afstandsbediening

Minpunten

• Bedrading bovenlangs is voor mij onhandig ophangen

Jan-Geert 16-06-2017

Voordelig kunnen kopen,

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zwart

Had eerst de yas 105 silver waar een gaatje in de stof zat dus geretourneerd. Daarna de yas 306 besteld ook hier was de afwerking niet helemaal oke hierdoor heb ik €30 korting gekregen op t produkt en heb uiteindelijk €267 betaald terwijl de originele adviesprijs €429 is. Momenteel kost de zwarte overal €333 dus ik heb een goede koop gedaan. Dan mogelijkheden zeer goed, geluidskwaliteit ruim voldoende/goed, helaas niet echt surround gevoel, musiccast en internetradio werken perfekt! Mis absoluut GEEN aparte subwoofer bass is echt voldoende! Als ik de originele prijs had moeten betalen had ik m te duur gevonden voor t gebodene maar nu vind ik t een prima prijs/kwaliteit verhouding.

Pluspunten

• Mogelijkheden
  • Musicast
  • Goede app
  • Afstandsbediening

Minpunten

• Afwerking
  • Geen surround gevoel

Erik 31-05-2017

Fantastische prijs/kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Ik heb meerdere muzieksystemen geprobeerd en ben erg tevreden over deze Yamaha YAS-306. Ik heb gekozen voor de wit/zilveren variant omdat deze mooi wegvalt op mijn witte TV meubel, oogt chiquer dan zo'n grote zwarte bar vind ik.
Dat de wit/zilveren (289,- mei-17) ook nog eens 40 euro goedkoper is dan de zwarte is mooi meegenomen.

Ik zocht een systeem ter verbetering van mijn TV geluid waar ik ook eenvoudig internetradio en Spotify op kon luisteren. Deze YAS-306 voorziet daar uitstekend in. De soundbar is gemaakt van mooie materialen en komt premium over, afgewerkt met fraaie stof. Heel anders dan veel andere voordelige soundbars die veelal volledig van plastic zijn gemaakt. De Yamaha lijkt zelfs een beetje op de Sonos Playbar welke 2,5 keer zo duur is terwijl ik me echt afvraag of dat geluid wel beter is!

De Yamaha YAS-306 zit ruim in de aansluitmogelijkheden, zo is er een optische-ingang, coaxial-ingang,analoge audio-ingang, netwerkaansluiting (draadloos of bedraad). Bovendien maakt de YAS-306 deel uit van de MusicCast-serie van Yamaha zodat je de soundbar heel makkelijk integreert in je MusicCast-luidsprekernetwerk voor multiroom-luisterplezier. Zo heb ik er een Yamaha wx-030 MusicCast speaker extra bij gekocht voor in de keuken, het geheel klinkt gewoon erg goed. De WX-030 wordt regelmatig aangeboden voor rond de 200 euro, kijk ook eens op Amazon Duitsland voor lage prijzen. Maar ook zonder een extra speaker als de WX-030 ben je prima in staat een feestje te geven met de Yamaha YAS-306 ;-)

De YAS-306 ondersteunt Dolby Digital en Dolby Pro Logic II en via Bluetooth stream je draadloos de muziek van je smartphone, tablet of computer. Door de ingebouwde subwoofers komt het geluid mooi vol over. Ik vind de geïntegreerde subwoofer fantastisch. Bij veel andere (voordelige) soundbars met losse subwoofer vind ik met name muziek luisteren vaak niet prettig vanwege enige vertraging naar de draadloze subwoofer, je krijgt dan een erg ongecontroleerd en onrustig geluid. Hier heeft deze Yamaha dus totaal geen last van. Via de Yamaha MusicCast app kun je vervolgens Clear Voice en Bass Extention activeren voor een nog beter geluid. Ook maakt het selecteren van het juiste geluidsprogramma (kan alleen via de app) enorm verschil in weergave van het juiste geluid (stereo, muziek, film etc).

Gebruiksgemak, misschien wel het belangrijkste. Niets is immers irritanter dan slecht werkende software waarbij je minuten bezig bent om bijvoorbeeld te switchen van TV naar een radiozender. Yamaha heeft ook dat stukje goed geregeld. De MusicCast-app werkt uitstekend en snel. Daarnaast wordt de Yamaha YAS-306 geleverd met een goede volwaardige afstandsbediening in plaats van zo'n creditcard dingetje zoals je veel ziet bij andere soundbars. De afstandsbediening is tevens voorzien van 3 voorkeuzeknoppen waarmee je met éen druk op de knop naar je favoriete radiozender gaat. Super handig om niet elke keer je telefoon te hoeven pakken om de radio even aan te zetten. Nu kan mijn vrouw de radio ook eenvoudig aanzetten, iedereen blij ;-)

Ik kan je deze soundbar dan ook van harte aanbevelen. Enorm veel waar voor je geld.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit
  • Ingebouwde subwoofers
  • Yamaha MusicCast
  • Bediening/software
  • Bluetooth

Minpunten

• Voor dit geld? Geen!

Leo 21-03-2017

Zeer grote verbetering van het tv beluid

Geschreven voor: Yamaha YAS-306 zilver

Prachtig product. Erg jammer dat er geen afschermkapje over de aansluitingen zit die zichtbaar zijn als je hem ophangt.

Pluspunten

• Zeer komplete levering

Minpunten

• Geen afscherming van de aansluitingen