Philips HTL3160B/12 - Reviews

Bluetooth
Totaal uitgangsvermogen
Soundbar vermogen

Beoordeling op basis van 17 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

7,6

JohanGeerts 14-11-2016

Goede hardware, slechte software.

Omdat wij een Philips 43PUK7000 UHDtv met ambilight hebben (ook niet de beste software) en graag hadden dat onze soundbar hier probleemloos mee zou samenwerken, een Philips soundbar gekocht. De eerste dagen deed hij het niet naar behoren. Nieuwe HDMI kabels gekocht en het probleem leek verholpen. Nu, na 3 weken weer problemen. ARC knippert in het scherm, geen geluid via de soundbar. Zowel de tv als de soundbar opnieuw opstarten helpt soms. Easylink uit en aan soms ook. Andere keren helpt niks. Helaas zijn de 14 dagen bedenktijd voorbij. Als er geen passende oplossing komt zijn dit de laatste Philips producten die ik gekocht heb.
Als het apparaat wel eens werkt dan is het ook meer dan prima. Geluid is goed.
Bluetooth werkt goed tot een meter of 3 en dan komt er ruis. De instelling "scherm dimmen" wordt voor het gemak maar niet onthouden dus zie je constant dat irritante ARC of PCM.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Prins design

Minpunten

• Werkt maar af en toe
  • Onthoudt sommige instellingen niet
  • Irritant fel display met nutteloze info

Robert E Lee 28-05-2016

Goede soundbar die doet wat 'ie moet doen!

Soundbar biedt veel waar voor z'n geld, zeker in verhouding tot andere soundbars in deze prijsklasse. Middels HDMI ARC enorm makkelijk aansluiten, bediening middels afstandbediening televisie (aan/ uit en volume regelen). Kijk voor je koopt wel goed of je huidige televisie HDMI ARC ondersteunt! Anders nog steeds een prima aankoop, maar dan moet je de losse afstandsbediening gebruiken.
Enorme verbetering ten opzichte van standaard televisie geluid, met name in spraak ervaar ik een wereld van verschil!
Qua geluidskwaliteit moet je natuurlijk geen Sonos of Teufel verwachten, maar gelet in deze prijsklasse zonder meer de beste in z'n soort. Subwoofer voegt zeker waarde toe bij lage tonen, ik heb 'm zelfs iets zachter gezet omdat de bas anders te overheersend was.
Ook iPhone koppelen middels bluetooth gaat heel eenvoudig. NFC heb ik niet uitgeprobeerd.
Kortom, een voor z'n geld bovengemiddeld goede soundbar die zonder meer doet wat hij moet doen: een veel beter geluid uit je televisie. Ik verwacht hier jarenlang plezier van te zullen hebben.

Jasper 31-07-2016

Prima soundbar icm met de Philips Ambilight Tv

Strakke soundbar met draadloze subwoofer en het geluid overtreft mijn verwachtingen. Heb deze met hdmi aangesloten op mijn Philips Ultra Hd Ambilight Tv. Nu heb ik super beeld en geluid dankzij Philips. De soundbar gaat netjes aan en uit met de tv en het volume is te bedienen met de afstandsbediening van de tv. Met mijn Android telefoon kan ik Spotify streamen via bluetooth naar de Soundbar, want ook mooi geluid geeft. De soundbar is niet de goedkoopste maar is elke euro waard.

PoellieOne 30-07-2016

Happy met mijn Philips soundbar

Philips soundbar HTL3160B aangeschaft en in alle opzichten heel tevreden.
Geeft voor mij de perfecte aanvulling op mijn smart tv en mijn mobiel.
Kan muziek streamen via Bluetooth en daarnaast een prachtige bioscoop ervaring als aanvulling op mijn tv.

Meer ontbrak er niet en meer heb ik nu niet nodig. Ging hiervoor en vond een betaalbare en mooie invulling via deze Philips soundbar.

Ka het iedereen aanraden

MJP 03-07-2016

Prima aanschaf

Passend bij televisie, gemakkelijk aan te sluiten, prima geluid

ps: bij keuze winkel gekozen voor bol.com omdat media markt niet bij de opties stond.

JohanGeerts 07-03-2017

Mooi geluid, softwarematig drama

We kozen voor een Philips soundbar omdat we ook een Philips TV hebben. De soundbar heeft prima geluid, mooie bass welke goed af te stellen is. Het draadloze gedeelte van de sub werkt prima.
Vervelend is dat de soundbar automatisch uitschakelt wanneer de TV 15 minuten op pauze staat. Nog vervelender als de TV de soundbar niet weer kan vinden na inschakelen. En de overtreffende trap van vervelend: na uitschakelen van de TV blijft de soundbar weer inschakelen. Hij staat dus de hele nacht aan.
De display is te fel en te druk. ARC knippert vaak wat erg afleidt zo kort onder het scherm. Bluetooth werkt t ene moment perfect en het andere moment is het niks dan kraak en ruis.
De bedieningsknoppen bovenop zijn niet prettig wanneer de soundbar kort onder een TV hangt.

De bouwkwaliteit is wel aardig maar zeker niet meer dan dat. Ik verwacht geen levensduur van meer dan 2 jaar.
Op de site van Philips schijn je updates te kunnen downloaden echter is de versie op site ouder dan die op het apparaat.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Draadloze subwoofer
  • CEC, bedienen met ab van TV

Minpunten

• Software
  • Software
  • Fel/druk display

Leo K. 17-01-2017

Uitstekende soundbar

Soundbar voldoet volkomen aan de verwachtingen. Goed geluid, draadloze subwoofer, voldoende aansluitingen, bluetooth. Soundbar vond meteen subwoofer. Voldoende mogelijkheden om geluid aan te passen.

Pluspunten

• draadloze subwoofer
  • goede geluid

Krol 08-01-2017

Subwoofer connect niet

Gisteren soundbar ontvangen, in eerste instantie niks mis mee, na nadere inspectie blijkt de subwoofer niet te werken, heeft wel stroom en het lampje van "connect" knippert ook vrolijk als je er op drukt. Daarna gebeurt niks en heb je alleen geluid uit de soundbar, wat zonder subwoofer nogal blikkerig is.

roberto1949 18-12-2016

prima product

Mijn Philips Home Cinema set ging kapot (was al 10 jaar oud) en zonder surround set is het geluid van mijn nieuwe Philips TV waardeloos dus wat op internet gekeken en kwam uit op deze set tot nu toe werkelijk goed geliud!!!

Jeroen7701 25-09-2016

Optische kabel

Ik heb de soundbar verbonden met mijn philps smart tv middels de optische kabel , nu valt af en toe het geluid weg en knippert het display van OPT naar PCM.
Wat betekend dit en hoe kan ik dit oplossen?

Groet,
Jeroen

Hein28 28-07-2016

Ziet er leuk uit

Geluid is prima ter ondersteuning van het tv geluid.
Mijn verwachting was niet bijster hoog ivm de draadloze actieve woofer. Maar dat valt nog wel (positief) mee qua geluid.
De kleine afstandsbediening is erg prettig en duidelijk.
Bluetooth wordt constant onderbroken waardoor muziek streaming via de tablet erg onplezierig is. Dit was in de winkel niet, daar waar er wat mij betreft veel storingsbronnen zijn. Andere Bluetooth speaker werkt in dezelfde kamer wel zonder haperen, ander merk overigens. Graag hoor ik een oplossing voor dit probleem want dit vind ik erg teleurstellend.

Mooi en goed product maar 28-07-2016

MOOI PRODUCT MAAR ...

ik heb een nieuwe Philips TV en soundbar maar het samenwerken valt tegen (ik zou willen dat de hoofdregeling via AB vd TV werkt). Bovendien moet ik regelmatig synchroniseren dat niet eenvoudig is.
De reactietijd tussen indrukken knop en actie van de TV?soundbar is lang, erg traag allemaal.

Officiele reactie van Philips Nederland 01-08-2016

Beste Mooi en goed product maar,

Hartelijk dank voor uw review. Wij zijn blij dat u uw Soundbar een mooi product vind. Graag helpen wij u bij het synschoniseren van uw Soundbar met uw TV. Hiervoor gebruiken wij een techniek die EasyLink heet, ook wel bekend als HDMI-CEC. Wij hebben een speciale pagina met instructies gemaakt hoe u EasyLink (en ook HDMI-ARC) het beste in kunt stellen.

Deze vind u hier: http://philips.to/2aGeBOo

Komt er er alsnog niet uit? Dan staat onze kundige klantenservice u met liefde bij. Gaat u naar http://philips.to/1JPX4fL en kies voor het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio. U kunt contact leggen per telefoon, e-mail, chat, Facebook en Twitter.

Pascal
Philips Webcare

Alex 12-07-2016

Niet te moeilijk

7,4
Mooie soundbar met mooi geluid. Bas lijkt alleen soms wel een beetje te klapperen bij het beluisteren van muziek en de instellingen zoals display dimmer onthoud het apparaat helaas niet. Verder prima geluid en vormgeving

DiAngelo 25-06-2016

HTL3160B/12 Soundbar

Nu een paar dagen in bezit. Zeer tevreden. Installatie heel eenvoudig en geluid is goed. Zeker voor deze prijs een prima product.

Philips TV 25-05-2016

Prachtig smart TV

Geen onnodige knoppen
Strak design en een eenvoudige bedoening
Het installeren met de mediabox was erg simpel en goed te doen.

Qasimodo 11-01-2016

Prachtig geluid.

Ik heb deze soundbar nu enkele weken in huis, om het kort samen te vatten voor de prijs/kwaliteit verhouding een perfect geluidsysteem.

Kalebiet 12-11-2015

geweldige prestaties

Heb hem een aantal dagen in bezit en wat me opvalt is het krachtige en zuivere geluid dat hij geeft. Alleen met praten krijg je nog een digitale kraak te horen. Voor de rest een prima prestatie wat geluid betreft. De aansluitingen meer dan genoeg alleen de hdmi arc werkt nog niet naar behoren met mijn lg televisie. Heb hem nu optisch aan de soundbar. Ik ben er zeer tevreden mee en heb nog geen spijt gehad.