Sony HT-RT5 - Reviews

Totaal uitgangsvermogen
Soundbar vermogen

Goran 23-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sony Soundbar HT-RT5

Ik ben onder de indruk van het zuivere geluid en het volume dat aardig kan worden opgeschroefd. Echt een aanrader in combinatie met een HDTV, het kijken van films of muziek is nu veel leuker!

Robbert 26-02-2016 Product paar weken in bezit

Installatie was zo gedaan, geen gedoe met koppelen van speakers. Had mn twijfels ivm draadloze speakers en subwoofer maar geluid is super. Aansluitmogelijkheden zijn goed, ook ARC is erg handig waardoor je ook tv kunt kijken met het geluid via TV en optioneel de set kunt aanzetten. Verwerking van gluid is erg snel waardoor er bijna geen echo optreedt als je het geluid van de TV samen met het geluid van de hifi-set aanzet.
Minpuntje is dat chromecast niet werkt, zowel draadloos als bedraad. Meeste apps herkennen het apparaat niet (cast icon blijft disabled) bij google music wordt het wel herkend maar als je wilt casten gebeurt er niks..

Theo 22-02-2016 Product kwartaal in bezit

6,8
De Sony HTRT5 klink prima, beter dan de Sonos welke ik op zicht heb gehad. De twee extra boxen vullen het geluid mooi aan. De basbox klinkt fantastisch en het volume is apart te regelen. Ook via de iPhone app kun je mooi luisteren naar bijvoorbeeld Spotify. De Sony HTRT5 ontvangt het wifi-signaal dus de iPhone kun je feitelijk weer uitzetten. Veel aansluitmogelijkheden is erg fijn!
Minpunt is dat de Sony HTRT5 regelmatig het wifi-signaal kwijt raakt. Dan moet alles telkens gereset worden. Best wel lastig.
Vwb de cashback actie hebben we meerdere herinneringen moeten sturen voordat we dat kregen. Duurde 4 maanden.
Over de duurzaamheid kan ik nog niets zeggen.
Conclusie - Goede keuze.

albert 16-02-2016 Product paar dagen in bezit

5,8
Gekocht in combinatie met BRavia Tv het is dat ik de verpakking al bij oud papier had gezet anders had ik hem teruggebracht.
MISKOOP
Gebruiksonvriendelijk en werkt niet zoals hij zou moeten werken. kan bv Spotify niet streamen moet verplicht tv aan hebben om iets van internet af te spelen . Gerbuiks aanwijzing niet duidelijk ook online.
Ook thuisnetwerk en NAS worden niet gevonden.

habhan 29-08-2016 Product paar dagen in bezit

Schitterende soundbar

Fantastisch geluid, prachtige vormgeving, heel makkelijk te plaatsen door de "draadloze" subwoofer en achter speakers. Veel aanpassingsmogelijkheden van het geluid.

Pluspunten

• Enorm goed geluid
  • Prachtige vormgeving
  • Makkelijk plaatsbaar
  • Snoerloze speakers

Minpunten

• zichtbaarheid display

Frank 06-12-2016

als je de tv harder zet met de afstandsbediening van de tv gaat het volume dan ook alleen bij de home cinema set harder of reageert die alleen maar op de tv? Ik wil namelijk maar één afstandsbediening hoeven te gebruiken.

PFM 12-06-2016 Product kwartaal in bezit

Top product, Service waardeloos !

6,8
Van alle soundbars die ik getest heb het laatste jaar (Samsung, Philips) is dit gewoon de beste en meest flexibele.
Echter de service en communicatie van Sony is allerbelabberdst. Op vragen via email of website wordt gewoon niet gereageerd.
Hopelijk is dit ene duurzaam product en gaat het de komende 10 jaar niet stuk.

Deeltje 04-06-2016 Product half jaar in bezit

Top pruduct

Echt top soundbar erg makkelijk in gebruik ! Zeer goede geluids kwaliteit ! Subwoofer ook erg lekkerder bass! Dit is zeker een aanrader!

Hans 10-04-2016 Product paar dagen in bezit

Zeer te vrede

Goed en makkelijk ensimpel in gebruik goed voor ider die niet veel ervaring heeft met elektronica dus veel belooft en veel gekregen

Marcel1959 05-04-2016 Product kwartaal in bezit

Paar maanden genieten

Set nu een paar maanden in gebruik en heb er nog steeds een heel goed gevoel over! Geen draden, ziet er mooi uit en het geluid is FANTASTISCH! Diepe bas, mooie heldere tonen, bij sportwedstrijden (speciaal met de football setting) is het commentaar erg goed te verstaan en de sportgeluiden geven je echt het gevoel dat je erbij zit. Natuurlijk zijn de extra opties allemaal erg leuk, maar het geluid is echt te gek....

Wocko 24-03-2016 Product kwartaal in bezit

Sony HT-RT5 - Prima surround set

Al met al een prima surround set.

Erg makkelijk aan te sluiten door draadloze speakers. Instellen ook eenvoudig door meegeleverde microfoon, snoer is echter net te kort, aangezien we vrij ver van de tv af zitten (snoer is ongeveer 4,5 a 5 meter).

Wordt gebruikt icm sony tv (KDL-55W809C). De soundbar is echter hoger dan de IR-ontvanger van de tv, waardoor die het signaal van de afstandsbediening blokkeert. De bijgeleverde IR-repeater van de surround set lost dit op, maar je verwacht dat een Sony tv en surround set uit zelfde periode beter op elkaar zijn afgestemd. Ook de interfaces sluiten niet veel op elkaar aan qua uiterlijk. Funtioneel sluiten ze wel op elkaar aan door CEC-ondersteuning, maar met de afstandsbediening van de tv zijn niet alle functies van de surround set te bedienen, vice versie ook niet. Hier had Sony meer uit kunnen halen.

Ik ben geen audiofiel, maar naar mijn idee prima geluid.

Wybo Jaarsma 22-03-2016 Product maand in bezit

Een musthave soundbar voor elke Sony TV

Geweldige soundbar, ben blij met deze aankoop. Mooi surround geluid - en dat ik o.a. ook Spotify kan afspelen is helemaal super!

Wybo Jaarsma 20-03-2016 Product maand in bezit

Een musthave soundbar voor elke Sony TV

Ivo 19-03-2016 Product paar weken in bezit

Echte homecinema en een bom van een muziekspeler

Met die 9.1 surround is het kijken naar een film nu van een heel andere dimensie. Wat heb ik dat echt gemist met die simpele TV luidsprekers.

De setup is ook zeer simpel en de bluetooth connectie ging zeer snel en geeft ook een prachtig geluid bij het afspelen van muziek en zelfs van radio via de smartphone. Kijken naar een voetbatwedstrijd is nu ook prachtig met die "Footbal mode".

Met die 3 HDMI-poorten heb ik zeker voldoende om al mijn toestellen aan te sluiten, vele andere soundbars hebben deze luxe niet.

De soundbar past ook perfect onder mijn 55" TV. Ook een prachtig design en daarbij is alles ook nog draadloos (zelfs WIFI is voorzien).

Moet wel nog even de NFC en DLNA testen, maar ik verwacht door ook geen problemen bij.

Samenvattend : Ik ben zeer gelukkig met deze aankoop en nu kan ik eindelijk weer genieten van een echte homecinema en een bom van een muziekspeler.

Vol en duidelijke weergave van spraak en muziek 13-03-2016 Product maand in bezit

Geluidsverbetering

De soundbar staat onder de TV en geeft een mooi en vol geluid. Ook voor spraak is het beter verstaanbaar. Wij vinden het een aanwinst voor het televisie kijken.

Klaas 11-03-2016 Product kwartaal in bezit

De nieuwe beleving van geluid

Goede geluidskwaliteit mooi strak design praktisch door draadloze speakers.
Met deze set is film kijken en luisteren een beleving.
Ook superhandig te gebruiken met mobile telefoon.

Richard Roffel 11-03-2016 Product kwartaal in bezit

Perfect geluid zowel voor tv als Playstation. Heeft een goede bluetooth ontvangst. De draadloze subwoofer is overal goed te plaatsen.

Wolleman 11-03-2016 Product maand in bezit

Mooi home theatre set met prima geluid

De HT-RT5 soundbar levert een zeer goed geluid voor TV en film. Goede instelmogelijkheden maken het mogelijk om het geluid naar smaak te tunen. De standaard geluidconfiguraties hadden wel iets beter gekund ofschoon de Clearaudio+ optie een mooi clean geluid geeft. Echte hifi freaks zullen echter wat te kort komen.

De Soundpal app is erg handig in de bediening, zeker als je meerdere Sony speakers hebt.

Al met al voor film en tv liefhebbers echt een aanrader!

Siebe 11-03-2016 Product maand in bezit

Luisterrijk

Het verbetert de geluidsweergave geweldig; echt een cinema gevoel. Programmamakers: Zet geen muziek onder het gesproken woord.

Sony 11-03-2016 Product maand in bezit

Warm geluid.

Het geluid is warm en vol. Makkelijk te bedienen en ziet er strak uit. Bij het beluisteren in de winkel sprong deze Sony soundbar er duidelijk positief uit!

Jan 10-03-2016 Product paar dagen in bezit

Sony Soundbar

Toestel aangekocht begin januari 2016. Na een paar maanden ben ik zeer tevreden over dit toestel.
Zou dit zeker opnieuw kopen mocht het defect geraken.