Philips HTL7140B/12 - Reviews

losse subwoofer
Bluetooth
bluetooth
Geluidsvermogen (gem.)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 4 reviews die zijn achtergelaten voor de Philips HTL7140B/12 op Kieskeurig.nl.

7,4

Vincent76 23-05-2018

Een top soundbar met af en toe kuren.

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Deze soundbar nu een kaar in huis. Een top geluid en alles werkt prima op een aantal dingen na. Heel af en toe valt hij uit en gaat hij weer vanzelf aan en soms veranderd het geluid en dan lijkt het op robot geluid even uitzetten en dan is hij weer normaal. Ik vind dit wel heel raar. Of dit Kan dit komen door de Tv aanbieder die het signaal doorstuurt of wat anders ik weet het niet. Ik heb goede kabels erop en de tv is ook nieuw en van Philips.

DadCool69 04-03-2018

Soundbar met eigen wil :-(

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Na het aansluiten werkt alles perfect en een mooie sound. Tv samen gekocht met een Philips Ambilight LED tv. Na een update van de tv herkende de tv de sounbar niet meer via HDMI,

drie keer iemand thuis geweest. TV gereset, andere hardware in tv, soundbar gereset. Niks veranderd. Op een dag doet hij het gewoon weer. Na een week stopt hij er weer mee uit het niets. Toen de soundbar aangesloten via een optische kabel. Probleem opgelsot.

Door een verbouwing tv en soundbar 2 maanden niet aangesloten geweest. Na het aansluiten van beide apparaten deed de soundbar het weer via de HDMI en nu zelfs met één afstand bediening, super. GRRRRR na één week stopt hij er weer mee uit het niets, niet meer aan de praat te krijgen.
Uiteindelijk weer aangesloten via optische kabel en soundbar doet het weer. Maar helaas, een dag later weer uit het niets niks meer en niet meer aan de praat te krijgen. Soundbar schakelt zich van zelf uit.

Ik ben er helemaal klaar mee met deze soundbar.

Bertus43 01-06-2017

zeer tevreden

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

na kapot gaan vorige 5.1 set op zoek naar iets met vergelijkbaar geluid, maar minder draden. Ik kwam al snel bij diverse philips modellen omdat ik die qua design er uit vindt springen. Tevens veel op het web gelezen, vooral reviews van andere gebruikers en tests. Ook op youtube is veel materiaal te vinden wat nuttig kan zijn. Het aansluiten is een fluitje vaneen cent. Kun je met HDMI arc aansluiten doe dit dan. Ik kan nu met de AB van de TV alles in één keer aan of uitzetten. Geluid is meer dan acceptabel. Oke, het is geen set met 5 aparte speakers en subwoofer maar het geluid komt er wel in de buurt. De beleving met films is echt goed te noemen. Als ik al een minpunt zou moeten zoeken dan is het dat ik graag de bass van de subwoofer niet via de AB maar op de subwoofer zelf had willen regelen. Al met al dik tevreden.

janssen90 24-04-2017

Mooi en goed, maar.....

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Deze soundbar samen gekocht met de 65PUS6521 led tv. Het is een mooie set samen, de soundbar geeft een mooi geluid, ik mis mijn vorige 5.1 cinema set met losse speakers niet. Maar deze soundbar heeft wel een mankement, namelijk dat het volume uit zichzelf steeds harder gaat, dit is het eerste kwartier en dan is het goed, zeer vreemd, ik heb ook de update gedaan maar dat heeft geen resultaat helaas.

Clara12 09-01-2017

afstandbediening

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

De afstanbediening schiet echt te kort. Het is een afstandbediening die niet verder reikt dan < 3 meter. Onze woonkamer is echter 6 meter. Ik moet nu steeds opstaan voordat de AB werkt of ik moet de toetsen op luidspreker bedienen. Als ik dit geweten had, dan had ik deze soundbar niet gekocht. In die zin erg teleurgesteld

E 15-07-2016

Philipsbox

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Super mooi geluid, mooie vormgeving en past precies voor je tv. Het is de prijs waard. Met de subwoofer maakt het het nog beter.

PIETER 04-07-2016

Philips 7140b

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Mooi product alleen afstandsbediening kun je niet koppelen aan orginele philips afstandsbediening . Verder is het een mooi design en past mooi onder de tv

jgelder50 07-06-2016

top geluid en vorm geving

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

mooi, plat en goed geluid. makkelijk bedienbaar.
alle verschillende aparatuur worden automatisch in geschakeld als er singaal komt.super makelijk switsen tussen de aperaten

MaikT 22-01-2016

Eindelijk prima geluid

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Me eerst eens georiënteerd betreffende wat er zoal te koop was. Daarna de keuze gemaakt voor deze soundbar en ben er niet in teleurgesteld. De soundbar geeft een mooi vol geluid met prima bassen, dankzij de subwoofer. Het is natuurlijk geen echt surroundgeluid, maar voor mij voldoet het prima. Was vooral geïnteresseerd in een beter geluid voor mijn smart-tv. Wel daaraan voldoet dit apparaat volledig, met als bijkomend voordeel een betere verstaanbaarheid van het gesproken woord, wat gezien mijn leeftijd niet overbodig is!

Johan 30-12-2015

5,6
In eerste instantie gevallen voor het mooie uiterlijk van de soundbar. Geluidskwaliteit valt tegen (zeker voor de prijs). Geluid is bij een laag volume goed, bijvoorbeeld voor journaal uitzendingen. Maar bij een wat hoger volume, bijvoorbeeld muziek klinkt de soundbar blikkerig en flubbert de woofer maar wat.
Grootste probleem is de samenwerking met mijn Philips 55PUS7600 tv. Indien wordt overgeschakeld naar het smart gedeelte van de tv, bijvoorbeeld Netflix of Youtube dan loopt de tv vast. Ik heb uren met instellingen en kabels geexperimenteerd maar niets helpt. Philips Consumer Care kan of wil geen oplossing bieden. Zij sturen je met een kluitje in het riet: "Probeert u het eens bij Netflix misschien hebben zij een oplossing".
Product is inmiddels retour gestuurd.

Officiele reactie van Philips Nederland 31-12-2015

Beste Johan,

Heel erg bedankt voor uw review. Uw SoundBar zou geen invloed mogen hebben op de prestaties van uw TV. Ook de geluidskwaliteit zoals u die beschrijft komt niet overeen met hoe wij deze home cinema ontworpen hebben.

Mocht u de SoundBar nog in huis hebben, dan staan wij u zowel op de TV als op de Audio afdeling graag te woord. U kunt ons bereiken via chat, e-mail en telefoon: http://www.philips.nl/c-w/support-home/support-contact-page.html en dan het tweede hoofdstuk: Home Cinema & Audio

Twitter: @PhilipsCareNL
Facebook: /PhilipsNederland

Philips Webcare

Johan 01-01-2016

Beste Philips Webcare,
Ik ben er niet op uit om Philips producten in een negatief daglicht te stellen en hoop nog jaren plezier aan Philips producten te kunnen beleven.
In mijn mening over de geluidskwaliteit sta ik niet alleen, zie de conclusie van de sounbartest in Ljud & Bild.
Ik ben met u eens dat de SoundBar geen invloed zou mogen hebben op de prestaties van de TV maar deze zijn er wel degelijk.
De gebruikte Philips HDMI aansluitkabel is geadviseerd door Philips medewerkers.
Ik heb alle suggesties van Consumer Care uitgeprobeerd en informatie + foto's van de problemen (het vast lopen van de TV) naar deze afdeling gestuurd.
Het lijkt er echter op dat de medewerkster van Consumer Care het probleem niet wil hebben en het van zich afschuift. Ik heb erop aangedrongen dat toch echt de Service afdeling met een oplossing moet komen aangezien ik als consument het probleem niet kan oplossen.
Consumer Care besluit om verder niets meer te doen gezien de email die ik heb ontvangen: "Alles ziet er verder helemaal goed uit in de TV en meer kunnen we eigenlijk niet doen om de synchronisatie tussen de TV en de soundbar beter te laten werken".
Rest mij niets anders dan het product terug te sturen.

VF 16-10-2016

@Johan
Ik herken jouw probleem; Ik heb dezelfde Philips combinatie TV en soundbar.
Ik dacht er verstandig aan te doen om bij een merk (...?) te blijven, maar van enige integratie (EasyLink) is geen spraken. Enkel het volume is via de afstandsbediening van de TV te regelen.
Heb je inmiddels een ander merk soundbar aan de 55PUS7600 aangesloten ? Wat zijn nu je ervaringen ?

Simcha 28-10-2015

is het geld waard.

Geschreven voor: Philips HTL7140B/12

Neemt een onopvallende plek in bij de tv maar de geluidskwaliteit verraad dat hij aanwezig is, Het is elke dag genieten.