Samsung HW-J450

Samsung HW-K450 2.1 SOUNDBAR 300W
10,0 (2)

Samsung HW-J6500R

Samsung HW-J6500R

Beoordeling op basis van 1 review

9,4

RdB 28-05-2016 Product maand in bezit

Verrassend goed geluid voor een kleine prijs

9,4
Na het internet en YouTube te hebben afgespeurd naar een goede en betaalbare soundbar, ben ik uiteindelijk bij deze Samsung HW-J450 uitgekomen. Waar ik me dan altijd een beetje door laat leiden, zijn de reviews want ik ben nou niet zo'n ontzettend technisch brein waarbij de technische specs mij dan alles zouden moeten zeggen. Niet dat die reviews altijd alleszeggend zijn maar in dit geval vond ik de vele zeer positieve reacties bij de diverse aanbieders, overtuigend genoeg om voor deze soundbar te kiezen. Vanwege mijn eerdere goede ervaringen, heb ik deze vervolgens besteld via Bol.com.

Het aansluiten was vervolgens onzettend gemakkelijk. Geen gedoe met allerlei snoeren, enkel 2 netsnoeren voor de soundbar zelf en de subwoofer en verder niet. Omdat ik net een nieuwe Samsung Ultra HD 4K smart tv heb gekocht, was het eenvoudigweg koppelen via sound connect en alles is verbonden via bluetooth. Binnen 5 minuten kon ik aan de slag en het geluid is inderdaad ontzettend goed, zowel bij films kijken als muziek cd's luisteren. Tuurlijk is het niet hetzelfde als een complete home cinema set maar dat kan natuurlijk ook niet voor dit geld. Uiteraard zijn er ook betere soundbars te krijgen maar de prijs die je daarvoor betaald is dan ook navenant. Alleen vraag ik me dan wel af of die meerprijs nog wel opweegt tegen het kwaliteitsverschil.

Maar voor het geld dat ik hiervoor heb betaald, is deze soundbar met het geluid en het design wat je ervoor terugkrijgt, meer dan dubbel en dwars waard. De subwoofer produceert voor mijn huiskamer een meer dan genoeg diep basgeluid en het geluid uit de soundbar is meer dan adequaat. De soundbar en subwoofer zijn, vind ik, goed op elkaar afgestemd; het ene apparaat wordt dus niet overstemd door de ander en beide zijn apart van elkaar goed in te stellen.

Al met al kan ik niet anders dan voor mezelf concluderen dat je met deze soundbar een kwalitatief goed product in huis haalt tegen een heel gunstige prijs waarmee je bij het film kijken en muziek luisteren ontzettend veel plezier zult hebben.