JBL Cinema SB350 zwart, zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de JBL Cinema SB350 zwart, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

Squarediver 08-12-2020

Woofer kraakt soundbar jbl gekocht bcc h'lo

2017 gekocht bcc hengelo, kraakt als ik via phone(samsung) youtube afspeel, terug naar bcc hengelo, is opgestuurd, kreeg hem na 2 weken terug, gereset, zou aan me telefoon liggen, heen en weer gezeur met bcc, laat maar, BCC!!!!!!!!!!!,IK BEN HELEMAAL KLAAR MET JULLIE!!!!!!!!

JM van Dam 09-11-2017

Ploppend geluid, rommelige bas bij laag volume

Toen ik de soundbar kocht ruim een half jaar geleden waren er nog weinig recenties te vinden. Nu lees ik overal de klacht die ook heb, het ploppende geluid van de subwoofer. Uit pure ellende heb ik de stekker van de sub uit het contact gehaald, maar laten we eerlijk zijn, dat is natuurlijk niet de bedoeling. tevens lees ik ook niet echt dat het probleem is opgelost na het terugsturen. wees dus gewwaarschuwd bij het aankopen van dit apparaat. geluid is verder okay, bas kan soms wat dominant zijn.

Pluspunten

• goed geluid

Minpunten

• Rommelige bas bij BT verbinding

Mike 21-08-2017

JBL Cinema SB 350

Vier dagen geleden dit systeem aangeschaft bij Foka superstore Rotterdam. Bij dit bedrijf uitgekomen omdat de prijs aanzienlijk lager lag dan bij andere (web) shops. Daar het bedrijf voor mij onbekend was ben ik er naar toe gereden. De verkoper (Gino, die ruimschoots de tijd nam en de diverse systemen presenteerde) in de winkel gaf een goede uitleg over de mogelijk heden van de diverse systemen en wees voornamelijk op de voor en nadelen. Bij dit JBL systeem melde hij een veelvuldige klacht (de ploppende woofer) , ook liet hij de kieskeurig site zien waar deze klacht diverse malen vermeld stond. Hij gaf aan dat wij dit wel vooraf moesten weten om geen spijt te krijgen van de aankoop. Hij neigde mijn keuze wat om te draaien naar een LG systeem maar vond hiervan de geluisd kwaliteit vele malen minder. Uiteindelijk heb ik ondanks de voorkomende klacht toch gekozen voor de JBL. Thuis aangekomen direct van start gegaan met de installatie. Dit ging vrij vlot. Klein nadeeltje dat de installatie uitleg niet in het Nederlands was en zeer beknopt. Maar met een beetje vogelen was de installatie snel voor elkaar. Het eerste wat ik uiteraard uit ging proberen is om op zoek te gaan naar het ploppende geluid in de woofer. Ook de optie waar het voornamelijk bij zou voorkomen volgens de verkoper (streamen vanaf iPad of smartphone) uitgeprobeerd. Mogelijk dat ik het geluk heb dat dit apparaat er geen last van heeft. Heb het volume van zachtjes tot voluit laten draaien maar het geluid is (waar JBL ook bij de kleine stream spreakertjes om bekend staat) TOP. Het gebruikers gemak is vriendelijk en het doet hier in huis niet onder aan het vorige surround cinema systeem, alleen nu met minder speakers door de woonkamer. Het matchen met de afstandsbediening van de TV is goed te doen, wel een nadeel dat de volume van de televisie mee omhoog gaat bij het bedienen waardoor er een galm komt. Het televisie volume moet uitgezet worden zodat de JBL alleen het geluid weergeeft. Kort gezegd tevreden met dit betaalbaar systeem met een hoge geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Betaalbaar systeem
  • Vrij makkelijk te installeren

Minpunten

• Beknopte gebruikers/installatie handleiding
  • Matchen met tv afstandsbediening

Ron Bunschoten 16-08-2017

Valt erg tegen

Nadat onze SONY soundbar kapot is gegaan (na 4 jaar) zijn we op zoek gegaan naar een nieuwe. In eerste instantie een SONY maar die viel enorm tegen en hebben we terug gebracht. Voor een paar tientjes meer hadden we deze en JBL staat toch echt wel ergens voor. De speakers komen van Harman en je zou echt een top geluid verwachten. Hmmmm... Ja, in de winkel wel... De verkoper zette muziek aan en vergeleek deze soundbar met andere die in het rek stonden en zette er flink wat volume op. Ja, dan hoor je het verschil echt wel! Wat een klasse en wat een geluid!! Helemaal top! Dus gekocht en thuis aansluiten. ophangen dus wat prima gaat, er zit een muurbeugel bij. Hij hangt bij ons onder de TV en wat dan meteen opvalt is dat je de led's niet meer ziet, die zitten namelijk bovenop. Oeps, geen rekening mee gehouden tijdens de aanschaf. Maar goed, het gaat om het geluid! Tsja, dat viel even tegen. Niet als je muziek opzet en er wat power ingooit, dan klinkt hij echt blijant. Ik kan niet anders zeggen en ik denk dat er weinig soundbars zullen zijn die dit geluid overtreffen. Echter, we draaien weinig muziek via de TV, een enkele keer en dit is dan 's avonds en dan staat het volume echt niet hard meer. Overdag staat de radio aan met ''huiskamer-speakers'' en niet de soundbar. Zoekt U een soundbar waar meestal muziek mee gedraaid wordt en die ook met hoog volume nog goed klinkt, ja, dan is deze echt iets voor U. Wij gebruiken de soundbar voor 95% voor TV geluid, en dan valt hij helaas echt door de mand. Het geluid is niet goed te krijgen ondanks wat we geprobeerd hebben. Of het is zo dat de stemmen héél erg zacht zijn en de audio veels te hard, daar is echter een knopje voor op de afstandbediening (als je die niet kwijt bent maar hier zo meer over) maar zet je dit knopje aan dan wordt de stem inderdaad iets luider (middentonen worden iets versterkt) maar dan klinken ALLE middentonen erg luid. Erg irritant is dat. Kortom, dát viel ons enorm tegen. En dan de afstandbediening. Daar is maar 1 woord voor... Prullenbak! Wat een vreselijk onding is dat zeg! Super klein en erg onduidelijk... Je blijft het ding zoeken doordat hij zo klein is, steeds in de naden van de bank en zo. Daar zouden ze bij JBL echt wat aan moeten doen.
We hebben deze na een week terug gebracht naar BCC, en we hebben bij de Media-Markt de YAMAHA YAS-107 aangeschaft. (BCC verkoopt deze helaas niet) Hiervan is het geluid en design werkelijk geweldig, Yamaha stoot JBL op alle fronten van de troon en hij ligt in dezelfde prijsklasse.

Pluspunten

• Geluid met AUDIO

Minpunten

• Geluid met TV
  • Afstandbediening
  • LED's aan bovenkant

vwcarfreak 08-06-2017

Voor een JBL slecht!

We hebben de JBL Cinema SB350 gekocht bij Media Markt op advies van een van de verkopers. We willen een soundbar aanschaffen om:
1) Beter geluid op onze Samsung Smart TV
2) Streaming via Bluetooth voor Radio en Spotify, zodat de House of Marley Get Together Midnight stereo Bluetooth speaker gebruikt kan worden voor andere doeleinden.

Thuis aangesloten op een Samsung Smart TV via HDMI op een ARC aansluiting. Het was even wel goed opletten hoe men het moest instellen, maar uiteindelijk gelukt. Zo gaat de JBL Cinema SB350 aan, als de TV ook aan gaat. Het komt soms voor dat deze niet aanspringt, of dat bij het harder of zachter zetten, de TV niet aangeeft : JBL Cinema SB350, maar Receiver.

Direct natuurlijk ook de Bluetooth in gebruik genomen i.c.m. de volgende apparaten:
- Samsung Galaxy Tab S2
- Huawei Nexus 6P
- iPhone 6S
Streaming apps:
- Radio2
- Spotify
- Radio Nederland
Direct hoorden we problemen, vaak gekraak uit beide boxen (ook subwoofer) en plop geluiden (subwoofer). Bij de Media Markt langs geweest en zij gaven juist aan dit te testen met diverse apparaten en ook met volle accu e.d..
Maar ook dan komt het gekraak en plop geluiden uit de JBL Cinema SB350.
Uiteindelijk aangeboden voor reparatie.
Binnen één week terug. Het bedrijf kon geen fouten vinden. De medewerker van Media Markt gaf aan dat men vaak de JBL Cinema SB350 terug zet naar fabrieksinstellingen en de firmware upgrade. Maar naar mijn mening is dat niet gebeurd.
Ik moest rekening houden met "atmosferische storingen".

Weer een week uitgeprobeerd, TV niets aan de hand, maar Bluetooth..... Zelfs een iPad geprobeerd, maar ook dan blijft het probleem. Zelfs alle apparatuur om de JBL Cinema SB350 die maar iets van "atmosferische storingen" kan veroorzaken uitgezet en stekker eruit, maar ook dan komt het probleem terug!

Weer terug naar Media Markt. De afdeling zou de JBL Cinema SB350 wel eens testen.
Diegene die getest heeft belde terug met de mededeling dat als men een apparaat gekoppeld met Bluetooth 2 meter van de JBL Cinema SB350 houdt, het gekraak en de plopgeluiden (uit de subwoofer) kan waarnemen.
Dit is natuurlijk niet waarvoor men een JBL Cinema SB350 koopt. Mijn House of Marley Get Together Midnight stereo Bluetooth speaker doet het zelfs als ik de speaker achter in de tuin zet en de tablet in huis ligt (5 tot 7 meter).
Nu is het afwachten hoe Media Markt dit nu gaat oplossen.

Verder is de afstandsbediening erg klein. Ook de bedienknoppen boven op de JBL Cinema SB350 zijn amateuristisch, daarmee wil ik zeggen dat ze los lijken te zitten. Via glasvezel aansluiten verbeterd het geluid niet.

Pluspunten

• Via HDMI werkt het product goed
  • Design is mooi

Minpunten

• Knoppen op het apparaat amateuristisch
  • Erg kleine afstandsbediening
  • Bluetooth werk erg slecht
  • Aansluiten via HDMI i.c.m. Samsung TV
  • Glasvezel verbeterd het geluid niet tov HDMI

Marcel 21-02-2017

Systeem met veel storingen

Systeem geeft een irritant ploppend geluid om de paar seconden. Blue tooth verbinding via ipad niet mogelijk, via iphone wel maar geeft ook storingen naar verloop van tijd.
Geluidsinstelling zeer beperkt. Manual heel onduidelijk en zeer beperkt. Kleine onhandige afstandbediening. Design is wel ok maar gaat bij mij meer om het geluid. Ik heb inmiddels contact met jbl opgenomen en ben benieuwd hoe de service is. Kijkend naat andere recensies ben ik pessimistisch en heb eigenlijk spijt dat ik deze set gekocht heb.

Pluspunten

Minpunten

• Kleine onhandige afstandbediening
  • Ploppende bijgeluid uit subwoofer
  • Geen bluetooth verbinding met ipad
  • Slechte bleutooth verbinding met iphone
  • Zeer beperkte en onduidelijke handleiding

Driessen 24-01-2017

JBL sb350

Voor de 3e x weggebracht voor reparatie.
Vaak een storende doffe plop in de subwoofer.
Bij gebruik van Bluetooth is het helemaal erg.

Afstandbediening erg klein en onhandig.

Minpunten

• Vaak storing
  • Slechte service van jbl

gh 04-01-2017

mooi afgewerkt

het koppelen van de buethooth basbox ergde veel gebel om .e.e.a voor elkaar te krijgen ,ook omdat de gebruiksaanwijzing niet al te duidelijk was , en omdat de klanten serv van JBL geen nederlands speerkt

Lianne285 19-11-2016

Slecht geluid

Sinds de aanschaf maakt de subwoofer een hard krakend geluid. Heel irritant, waardoor je niet meer van de muziek geniet. Ik heb de subwoofer teruggestuurd naar JBL, maar volgens hun werkte hij naar behoren en dus kreeg ik hem gewoon weer retour. Nog altijd maakt het dat harde krakende geluid. Erg jammer en zoiets verwacht je niet van JBL en voor die prijs.

Harman Consumer Nederland 21-11-2016

Beste JBL gebruiker, uiteraard moet een produkt 100% werken. Gelieve te controleren de omgeving van de wubwoofer vrij is van interferences zoals lampen en telefoons.
Mocht de klacht dan nog steeds aanwezig zijn zouden wij graag een duurtest tav de subwoofer willen voorstellen

Bert Lugtjes 26-02-2016

Heb deze terug gebracht, na 2 reparaties. Er kwam een zeer storend poppend geluid uit de subwoofer. Heb het ook terug gelezen op andere review sites. Geld terug gekregen. Tevens veel te kleine losse afstandsbediening die telkens zoek raakt. Ga op zoek naar iets anders. Had dit niet verwacht van JBL.

Musa 10-12-2015

Na heel veel soundbars gehoord te hebben heb ik de keuze gemaakt voor de jbl 350. Het is thuis gewoon super geluid !!! Echt zeker en zeker de prijs waard. Geen twijfels dit is qua prijs de beste kwaliteit.

Rob Heijink 07-11-2015

Ik heb nu sinds enkele maanden de JBL Cinema SB350 en hij bevalt mij prima. Geluid is echt super. TV is aangesloten via een optical kabel en mijn KPN kastje via een AUX kabel omdat dat niet anders kan, maar werkt er goed. Bleutooth werkt ook goed, ik heb diverse bleutooth apparaten aangesloten en het hapert niet. Goed helder geluid via Spotify.
Ik ben er erg blij mee en de prijs vind ik meevallen. De andere soundbars waren goedkoper, maar het geluid was dan ook véél minder.
TOP!

Wouter 01-11-2015

Deze soundbar aangeschaft en geinstalleerd. Na veel proberen is het mij 1 maal gelukt om een smartfoon via bluetooth te koppelen. Hierna is ben ik daar niet meer in geslaagd. Krijg continue foutmeldingen. Of de soundbar wordt niet herkend, of er volgt een melding dat ik een verkeerde pincode heb ingevoerd. Terwijl je nergens een code oid hoeft in te vullen. Terwijl deze mogelijkheid voor mij essentieel is. De soundbar gaat morgen dus terug. Advies: NIET KOPEN!