Teufel Cinebar 11 "2.1-Set" zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 13 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Teufel Cinebar 11 "2.1-Set" zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Johan 02-11-2019

Teufel cinebar 11 ( 2.1 )

Een mooi setje.Alleen had ik er graag een nederlandse handleiding bij gehad.Ik kom qua aansluiting er niet echt uit.Zou iemand nog eens uit kunnen leggen?Ik heb een smart tv van Samsung en de mediabox next van Ziggo.Het geluid valt een paar keer weg bij het opstarten.Graag hoop ik dat er iemand is die mij kan helpen.

Navi 23-12-2016

Ongelooflijk goed geluid

Als je op zoek bent naar heel goed geluid tot in de perfectie voor een schappelijk prijs, neem dan de cinebar11. Ik ben critisch op geluid maar wil er niet teveel aan uit geven. Heb verschillende soundbars onder de 600 gehoord maar geen één die in de buurt komt van de Teufel. Ik weet niet hoe ze het doen maar zelfs met minder wattage produceren ze meer power in de speakers en bass (sub) dan al de rest die zich wil verkopen in soundbarland anno nu.
Even een opmerking over de sub: de subwoofer produceert vollop krachtig bas. Hou er rekening mee dat het flink te keer kan gaan en de vloer gaat trillen.
De sub is trouwens goed af te stellen tot een smeuige mooie bas.

Tv kijken, film kijken en muziek luisteren is voor mij nu volop plezier geworden dankzij fantastisch geluid.

Pluspunten

• Fantastisch geluid
  • Vette bas!
  • Binnen 5 geinstaleerd
  • Bluetooth werkt goed

Minpunten

• Tja voor die prijs? Misschien gebrek aan wifi?

harm309 19-09-2015

Gisteren is deze soundbar geleverd. Deze set is makkelijk te installeren en wat een geluid! Sta er echt versteld van, wat deze 2.1 te bieden heeft. Wat mij betreft een aanrader, goede prijs/kwaliteit verhouding.

Endless 15-04-2015

Ik heb veel soundbars beluisterd en ik moet zeggen dat de Cinebar 11 echt de eerste Soundbar is waarbij het geluid echt LOS van de speaker komt. Het klinkt luchtig, ruimtelijk en heeft een goede plaatsing. Op hoge volumes geeft de speaker geen krimp, de controle blijft, dit is knap voor zo'n kleine set.

Het uiterlijk is prima al had voor mij de zilveren randje van de drivers niet gehoeven, dat doet toch een beetje afbreuk aan de 'strakheid' van de bar.

Om je geluid van je TV een boost te geven zonder omringd te zijn door kabels en andere speakers die 5.1 setjes met zich mee brengen dan kan ik de Cinebar van harte aanbebevelen.

Kingmetal 13-04-2015

Mooie soundbar.
Werkt gewoon met Samsung afstandbediening, via Hdmi kabel.
(moet er wel retour audio hdmi op tv aanwezig zijn)

Na aantal uren inspelen goed geluid.
Gebruik deze in kamer van ongeveer 25m2 .

Indien je in heel groot huis woont(woonkamer meer dan 40m2) zou ik voor een zwaardere variant gaan.

Draadloze sub woofer is fantastisch(niet in hoek zetten voor beste geluid).

Hij kan met gemak op hoog volume ,de Hard Rock/country/metal/rock aan die ik graag luister kan hij goed aan.

Ik lees dat via bluetooth de bass tonen nog al hoog zijn , dit klopt wel maar verschilt uiteraard van album tot album.
Dit kun je oplossen door de night mode op ON te zetten dan haalt hij er automatisch wat bass uit.

Je kunt zelf nog niveau Subwoofer en Bass/Treble regelen(+6/-6).Hele simpele sounbar waar de buren niet blij mee zullen zijn ;).

_Nanook_ 28-04-2015

Wat is retour audio hdmi, ik heb een Samsung UE48HU7500LXXN tv, en heb totaal geen verstand van zulke benamingen. Lees hier dat de Teufel Cinebar 11 een verdomd goed product is, maar moet wel zeker weten of ik die soundbar met de Samsung afstandbediening kan bedienen.

loen 23-05-2015

Met retour audio hdmi wordt bedoeld, HDMI-ARC. Zie gebruiksaanwijzing van de TV.

DR. Mark 25-02-2015

Surround klanken fluiten niet rond je oren, Stereo kan je ook niet vergelijken met hifi-speakers maar alle klanken zijn zeer volledig en zeer aangenaam om naar te luisteren. Het inspelen van de luidsprekers duurde wel even. Eerste uren waren minder goed. daarna is de klank goed te noemen. Na een week nog beter. Steeds een beetje bijstellen van de klanken is tot dan nodig. Na ongeveer verschillende weken staat de klank optimaal en is het echt genieten. Muziek, film, TV-programma's komen zeer natuurlijk en mooi over. Geen spijt van de aankoop. Heb verschillende soundbars beluisterd en komen te kort bij vergelijking deze soundbar van Teufel en dan nog vele goedkoper. Had eerst de Cinebar 52 THX besteld maar deze werkte niet. Heb deze terug gestuurd op kosten van Teufel en na een week had ik mijn geld terug op mijn rekening. Heb dan voor de Cinebar 11 gekozen omdat de Cinebar 52 THX reusachtig is en mijn vrouw hier niet mee tevreden was. Spijtig dat ik niets meer kan zeggen over het verschil tussen de 2 cinebars.

hschwarte 19-01-2015

Na vele goede reviews gelezen hebbende toch besloten een Cinebar 11 bij Teufel te bestellen. De uiterst coulante aankoopvoorwaarden van Teufel in ogenschouw genomen loop je geen risico. Immers je kunt het aangekochte binnen 8 weken gratis retourneren.
Binnen 2 dagen had ik de Cinebar 11 al binnen en meteen begonnen met het aansluiten ervan. Op de SMART TV geen enkel probleem. Met mijn ietwat ouder Sony TV was het iets meer puzzelen. Hier komt ook meteen een minpuntje naar voren. Het toestel heeft slechts 2 HDMI poorten en 1 optische poort. Omdat ik in het buitengebied woon en de decoder er tussen moet hebben kom ik voor de Apple TV een poort tekort. Dit heb ik op kunnen lossen door een optisch kabeltje te kopen. Je moet dus een HDMI kabel van de Apple TV in de AV aansluiting van de TV steken en de optische kabel (Euro 7.95) in de Cinebar.
Dan het geluid. In het begin klonk de subwoofer wat rommelig maar na enige tijd van instellen en op de goede plaats neerzetten klinkt de set echt fantastisch. Je kunt de set vol op maximum volume zetten zonder dat de Teufel een krimp geeft. Of het nu een film is of muziek via bleutooth het maakt de Cinebar niets uit. Echt lage bassen tot heel hoog zijn geen enkel probleem.
Wat ik wel vreemd vind is dat de afstandsbediening, die overigens goed werkt, er een beetje goedkoop uitziet. Dit in tegenstelling tot de Cinebar. Die ziet er zeer solide en mooi afgewerkt uit.
Het document wat bij de levering zat voor het gratis retour zenden van de Cinebar heb ik al weggegooid. Knappe kerel die mij mijn Teufeltje weer afneemt.

hschwarte 14-02-2015

Nu een maand in bezit en nog steeds razend enthousiast. Het maakt niet uit wat je de Cinebar voorschotelt, of het nu Jimmy Johnson is met Trip to the 6 of een Rambo film met veel wapengekletter, de Cinebar kan echt alles probleemloos aan. En geloof me ik ben altijd uiterst kritisch. Voor mij nu al de beste aankoop van 2015.

djgerry 20-06-2014

Online veel gelezen over de Soundbar 11 en aangezien je bij Teufel 8 weken thuis mag proberen durfde ik de gok wel te nemen. Ik had nog geluk ook want de door mij gezochte Soundbar had € 100 korting op het moment van bestellen.
Vanaf het moment dat ik de subwoofer draadloos aangemeld had was ik direct enthousiast. Ik had in dezelfde prijsklasse naar Samsung, Panasonic en LG geluisterd maar die konden mij niet over de streep trekken, de Teufel deed dat onmiddellijk.
Tip voor eventuele kopers, meld je eerst aan voor de Teufel nieuwsbrief, die aanmelding levert je € 20 korting op.

hellraiser542 15-03-2014

Dit systeem heeft een subliem geluid. Alles in huis wat via dit systeem loopt is werkelijk in een nieuwe dimensie beland. Ik kan dit sublieme duitse systeem van harte aanbevelen.

gerardvandersteen 20-01-2014

De Cinebar 11 heeft een nette vormgeving welk prima past onder de TV. Het geluid van de TV krijgt een enorme boost. Wie altijd al het gevoel heeft gehad geen voldoening te hebben met het originele TV geluid , gaat hier met de Cinebar 11 een absolute voldoening krijgen. Het geluid is gewoon super. Met het bedienings gemak en de correcte vormgeving past deze set in een ieders Home sound experience.

Sirus 14-01-2014

Ik heb de Teufel Cinebar 11 sinds een maand (december 2013). Erg lekker geluid komt eruit. Ik heb hem direct aangesloten op mijn tv voor wanneer ik films kijk. Ook heb ik hem optisch aangesloten aan mijn PS4. Daarnaast gebruik ik heb veel om via bleutooth radio te streamen vanaf mijn telefoon.

De soundbar aan de muur bevestigen was erg makkelijk. De Subwoofer is draadloos, dus kan overal geplaatst worden.
De soundbar zelf is dun en van solide materialen gemaakt, het zelfde geldt voor de Subwoofer.

Bediending met de geleverde afstandsbediening is gemakkelijk.

Wanneer je dit product koopt moet je er alleen rekening mee houden dat er geen losse HDMI kabel meegeleverd wordt. Deze moet je dus zelf los kopen.

All-in-all een heel mooie soundbar die ik zeker aanbeveel.

De buren zullen blij met je zijn...

jpvdpoel 14-01-2014

Ik heb de Soundbar inmiddels een paar weken in bezit en luister hier met veel plezier naar. Mijn ervaringen zijn als volgt:

De soundbar komt in 2 dozen. Een doos voor de soundbar zelf, en een met de subwoofer. Wat gelijk opvalt is dat een nederlandse gebruiksaanwijzing niet aanwezig in de doos, enkel Engels en Duits. Ik weet niet of dit toeval was of altijd het geval. Een groot probleem is het niet, want alle aansluitingen wijzen zich vanzelf.

De subwoofer komt met 4 rubberen noppen en een Teufel plaatje welke magnetisch is. Hierdoor kan je zelf kiezen of je de subwoofer horizontaal of verticaal wil neerzetten.
Wat erg prettig is is dat de soundbar niet met een kabel aan de subwoofer vast zit maar draadloos, waardoor de subwoofer overal in de kamer geplaatst kan worden. Zelf heb ik tot een meter of 10 getest en dit was geen probleem.

De soundbar zelf komt standaard op pootjes, waardoor je deze makkelijk kan neerzetten. Eventueel kan deze aan de muur gemonteerd worden, maar dit heb ik niet gedaan.

Het aansluiten bleek enigszins problematisch. Volgens de gebruiksaanwijzing moest de HDMI kabel van mijn decoder in de soundbar, en van daaruit naar mijn TV. Hier liep ik al tegen een probleem aan, omdat er dus een extra HDMI kabel nodig was die niet wordt meegeleverd.
Na aanschaf van een extra kabel aangesloten en toen bleek de voorgestelde configuratie echter niet/slecht te werken. Geluid ging soms via de soundbar, soms niet, en vaak moest ik handmatig opnieuw de soundbar op HDMI zetten om geluid te krijgen.
Na wat uitzoekwerk (en een aantal uur frustratie) bleek de oplossing de "audio return" HDMI poort van mijn (smart) TV te gebruiken. De decoder dus weer direct in de TV, en de soundbar via HDMI op de "audio return" HDMI aansluiting van de TV.
Achteraf misschien logisch, maar ik vond het niet duidelijk aangegeven in de handleiding dat bij TV's die dit hebben op deze manier aangesloten moeten worden. Hierna werkte de soundbar wel goed automatisch.

Het koppelen van een iPhone via Bluetooth was een fluitje van een cent, geen problemen mee gehad.

De geluidskwaliteit van de soundbar is goed. Hij produceert een vol geluid. In de standaard configuratie vond ik de bas wel erg aanwezig (zeker in de virtual surround stand), maar dit kan aan de locatie van mijn subwoofer gelegen hebben. Dit was eenvoudig in te stellen met de afstandsbediening. Inmiddels luisteren we alles via de soundbar. Niet alleen TV en media center, maar ook alle muziek (Spotify op iPhone) gaat via de soundbar.

Het meest fantastische van de Soundbar is ongetwijfeld het formaat en design. De bar staat mooi onder mijn TV, de subwoofer verscholen achter de bank, heb geen kabels en super geluid.

frm 30-06-2014

Bedankt JP. Ook ik zat te puzzelen hoe de juiste aansluiting te vinden. Inderdaad de ARC-aansluiting van de TV gebruiken.

Booches 14-01-2014

De soundbar ziet er heel netjes uit. Het design is vrij ingetogen en de kunststof behuizing is matzwart. Dat zorgt ervoor dat de Cinebar 11 vrij onopvallend onder de tv te plaatsen is. De Cinebar 11 is slechts 5,4 centimeter hoog.
Qua aansluitingen niets te klagen. Er is een HDMI-ingang voor een AV-bron, een optische ingang, een analoge ingang en een HDMI-uitgang voor de tv. Voor je smartphone of tablet is er ook nog Bluetooth en NFC aanwezig, wat voor een makkelijke koppeling zorgt. Het koppelen zonder NFC ook erg eenvoudig en snel.
Het aansluiten van de soundbar is eenvoudig, stekkers erin en aanzetten. De draadloze subwoofer aan de gang krijgen is zelfs nog simpeler, want je hebt aan een stroomkabel genoeg. Bovenop de soundbar zitten knoppen voor de meest basale functies (aan/uit, volume en bronselectie).

De rest kan je via de afstandsbediening en een simpel lcd-scherm bedienen. Bijvoorbeeld het aan elkaar koppelen van soundbar en subwoofer. Dat hoeft gelukkig maar eenmaal te gebeuren. De subwoofer schakelt vanzelf uit als er geen signaal is en gaat ook weer automatisch aan als de soundbar wordt aangezet.

Hij is netjes afgewerkt, biedt een prima geluidskwaliteit en veel functionaliteit.