Samsung HW-Q900T zwart - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 10 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q900T zwart op Kieskeurig.nl.

Marcel12345 17-12-2020

Top product !

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Prachtig spul van Samsung, snelle levering en doet precies wat er in de omschrijving stond. Prachtig helder geluid, veel vermogen en een subtiele luxe uitstraling. vanuit de doos binnen 10 minuten werkend gekregen alleen de smart app werkend krijgen duurde wat langer.

Skitser 24-03-2021

Maar echt! Wát een performance!

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Het is een sierlijk apparaat, beetje groot maar dat past ook wel weer bij een 55" TV. Was misschien mooier geweest als er een klein schermpje aan de voorzijde zat ipv bovenop. Maar wát een geluid en daar is het toch om te doen nietwaar!

Martin 16-03-2021

Waanzinnig geluid. Gaat automatisch aan en uit met de tv.

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Prachtig vormgegeven(let op, is net zo breed als een 55 inch tv) en mooie kwaliteit. Simpel aan te sluiten. Subwoofer is draadloos(behalve de stekker) en dus ook makkelijk ergens onzichtbaar neer te zetten. Het geluid is formidabel. Je hebt geen grote surroundset meer nodig. Heeft zijn eigen afstandbediening. Nog lang niet alles uitgezocht maar het geld waard.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Prachtig geluid
  • Draadloze subwoofer
  • Bluetooth

Minpunten

• Nog geen gevonden

Blieb 16-03-2021

Prachtig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Heel mooi systeem. Makkelijk te installeren. Subwoofer is draadloos(wel een stekker) dus makkelijk ergens neer te zetten. Geweldig geluid.

cees 14-03-2021

geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

heb dit gekocht voor het geluid de koppeling met tv en telefoon zijn goed en makkelijk
gebruiksvriendelijk zeker als je met smart thinks werkt

Pluspunten

• geluid
  • koppelingen met andere Samsung apparatuur

Robin34 06-03-2021

Mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Ontzettend mooi geluid , beter dan een boze,jbl, of harman kardon die ik eigenlijk wilde kopen. 1 minpunt is de fijninstelling

Gaby61 01-03-2021

Value for money

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

De soundbar vervangt mijn 7.1 bekabelde surroundset, dus de lat lag hoog. Daarnaast staat de soundbar in een L-vormige woonkamer, dus ik was ook benieuwd naar de spreiding van het geluid in de gehele kamer. Ik heb tevens de surroundboxenset SWA9000S toegevoegd. De installatie tezamen met de QLED QE65Q90T werd vanuit de Samsung webshop uitstekend verzorgd. De SWA9000S heb ik zelf aangesloten, dit ging door middel van het ingedrukt houden van een knopje, plug&play dus. Op alle fronten overtuigt de soundbar, en is in staat om een grote hoeveelheid geluid in de huiskamer te sturen. Maar ook op lage volumes is er voldoende detail, zeker is het gesproken woord van de TV zenders veel beter te verstaan (in vergelijking met mijn vorige center speaker). Ook is bij juiste instelling de subwoofer voldoende doch niet overheersend aanwezig. Er zijn voldoende mogelijkheden om de 16 speakers in te stellen, kwa bereik, spreiding en frequentie, en is het geluid in de gehele woonkamer prima te horen. Radio en Spotify zijn eenvoudig te streamen via Bluetooth / Iphone of Ipad, bediening gaat goed via Smartthings app. Gekeken naar de Disney+ film Mulan, de soundbar in combi met de QLED maakt dit tot een ware bioscoop ervaring. Mogelijk is de overigens zeer mooie stof waarmee de soundbar is bekleed wat stofgevoelig. Dat de display op de top van de soundbar zit vind ik ersoonlijk niet echt een nadeel. Concluderend voldoet de sounddbar uitstekend aan mijn verwachtingen, en hoop ik er nog jaren plezier van te hebben.

Antonofje 24-02-2021

Mooie soundbar met beperkingen

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Een mooie soundbar, gekocht om alles aan te kunnen sluiten op mijn Samsung Smart TV.
Na de installatie, die moeizaam was door de krappe ruimte om de HDMI kabels aan te sluiten en het ontbreken van een menu op TV via de ARC aansluiting kwam ik nog een ernstig probleem tegen waardoor de soundbar teruggezonden gaat worden.
De draadloze verbinding tussen de Subwoofer en soundbar vangt stoorsignalen op uit de satellietontvangen en geeft een bromtoon op de Subwoofer. Helaas is een bekabelde aansluiting tussen soundbar en Subwoofer niet mogelijk om dit probleem te omzeilen.
Een verdere beperking vind ik dat de soundbar niet de gekozen invoer onthoud. Na het opnieuw inschakelen van de soundbar wisselt de laatst gekozen ingang HDMI 1 terug naar TV en HDMI 1 moet dan opnieuw gekozen worden.

Pluspunten

• Design en geluid

Minpunten

• Krappe ruimte HDMI aansluitingen.
  • Geen bekabelde aansluiting mogelijk Subwoofer
  • Draadloze verbinding vangt stoorsignalen op.
  • Geen menu op TV.
  • alleen draadloos internet mogelijk

Fani 20-02-2021

Geweldig geluid.

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Voorheen had ik een Bose ( oud systeem) en sinds een paar dagen heb ik een samsung soundbar HW-Q900T, geweldig geluid en een genot om muziek te luisteren of een film te kijken. Installatie is een fluitje van een cent.

Laurens 20-02-2021

Super geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Super geluid en mooie Bas. Ziet er ook nog super uit. Is ook makkelijk te installeren.

Kortom een echte bioscoopervaring. Heb zelf ook een qled 2020 met q symphony en dat werkt met deze soundbar echt super. Ook is het makkelijk dat je alles kan bedienen met een afstandbediening of de smart app.

Pluspunten

• Mooi geluid
  • Makkelijk in gebruik

robert63 16-02-2021

Prachtig geluid. Mooie vormgeving.

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Het product is strak in eenvoud vormgegeven. De gehele aansluiting is ook heel eenvoudig. Het geluid is uitstekend. Super gaaf bij films, maar ook scherp bij interviews en praatprogramma's. Heel blij mee!!

Joris Kiel 13-02-2021

Super soundbar en past goed bij nieuwste Samsung TVs

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Deze soundbar past geweldig goed bij een Samsung Q90T of Q95T TV, omdat deze TV's Q Symphony ondersteunen.

Pluspunten

• Q Symphony
  • Dolby Atmos
  • Totaal vermogen

Minpunten

• Heeft geen speakers voor achter

Anouss 10-02-2021

Verbazingwekkend goed geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Wat een prachtig mooie soundbar qua uiterlijk en het geluid.
Staat super mooi bij ons q95t televisie, het geluid loopt mooi vloeiend over en is makkelijk te installeren.
Nog maar 1 afstandbediening nodig voor de tv en de soundbar.
Zeer uitgebreid en geluid naar eigen smaak aan te passen.
Ook erg fijn om spotify op af te spelen.
Zeer tevreden over dit product.

Daniel M 29-01-2021

Mooi geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Het is een kwalitatief goede soundbar.
Het geluid is prachtig.
Ik gebruik hem elke dag om film te kijken.

Hans65 15-01-2021

Geweldig uitziende soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Een hele mooie uitstraling (en luxe afwerking met een stoffen afwerking)
Makkelijk aan te sluiten en er komt een super geluid uit en zeker met de subwoofer perfect.
Ik ben er erg blij mee.

EvS 13-01-2021

Prima geluid, ook voor muziek

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Prima soundbar, met tv kent nog geen dolby atmos dus daar nog geen mening over. Ook muziek klinkt goed. Installatie werkt snel. Is wel groot qua formaat.

• Eenvoudige installatie

Minpunten

• Display zit bovenop

EvanS 13-01-2021

Prima soundbar, klinkt ook goed voor muziek

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Eenvoudige installatie, prima geluid (nog geen dolby atmos kunnen beoordelen omdat mijn tv dat niet kan). De soundbar oogt fraai en is net zo breed als mijn Samsung 55inch tv. Enige nadeel is dat het display bovenop de soundbar zit waardoor je steeds moet opstaan om deze te zien. Via SmartThings app kun je de bar ook bedienen.

Marijn Hak 13-01-2021

Geweldige soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Vanuit het verleden totaal geen fan van Samsung producten, maar na zeer lovende reviews overstag gegaan en een Soundbar aangeschaft in combinatie met een LG OLED tv. De eisen waren simpel:
- Geen boxen achter ivm de opbouw vd kamer
- eARC vanwege HDMI 2.1 + aanschaf PS5
- Mooie afwerking en ondersteuning veel geluidsformats

Het product is verpakt in een extreem grote doos, omdat de soundbar erg lang is (als je tv kleiner van 55 inch is steekt de soundbar uit) en omdat de subwoofer juist smal, maar erg hoog is.

Aansluiten is super simpel: de Subwoofer verbindt zelf met de soundbar en dankzij de eARC is de koppeling met de TV ook zo geregeld. Daarna regelt de Soundbar het meeste allemaal zelf. Het makkelijkste is om de bijhorende SmartThings app op een device te installeren en te pairen met je Sounbar. Je kan dan vrij makkelijk instellingen aanpassen.

Nadelen van de soundbar zitten namelijk vooral in het gemak van instellingen aanpassen: er is geen 'instellingen scherm' op de TV mogelijk en het display op de soundbar zelf is zeer klein. Het is dus vooral leren hoe vaak je op de Settingsknop oid moet drukken om bijvoorbeeld bass of treble aan te passen. Ook de geluidsmodi kan je via 1 knop wisselen, maar als je op de bank zit zie je niet wat je doet omdat het display op een rare locatie geplaatst is: de bovenkant en niet de voorkant.
Hang je de soundbar echter aan de muur, dan zit het display WEL aan de voorkant, dus dit hangt vooral er vanaf hoe je de soundbar plaatst.

In ons geval staat de soundbar voor de TV en het moet gezegd worden: het is een bakbeest (123x14x7 lxbxh), maar het geluidsniveau is er dan ook naar. Het knalt de ruimte in en ik vind het persoonlijk een mooie standaard afstemming.

De soundbar is aan de zijkant iets afgerond en is prachtig afgewerkt met Kvadrat stof. Nadeel voor kattenbezitters: katten willen er graag de nagels in zetten!!
Verder is de afwerking uitmuntend, alles zit robuust in elkaar en het display en de fysieke knoppen vallen zo goed als niet op. Ook de afstandsbediening is mooi vormgegeven, zeer minimalistisch en gemaakt van zeer mooie materialen.

Dankzij de verschillende soundmodi welke bijvoorbeeld vanuit Netflix (dankzij eARC) verstuurd worden, worden mooi uitgevoerd door de Soundbar.
Samsung claimt een volledige surround-ervaring, maar dit is vrijwel onmogelijk aangezien al het geluid toch van voren komt in dit geval. Is zeker niet erg, want je kan voor de grotere broer gaan (Q950T) met achterspeakers of losse achterspeakers aanschaffen. Voor mij was het geen vereiste én geen verwachting, dus ik vind het geen groot minpunt. Let er wel op bij de aanschaf: al je echt een surround ervaring wil, ga voor de grotere broer.

Dankzij eARC is er dus makkelijk verbinding te maken met de TV en in ons geval (LG OLED-TV) kunnen we de TV-afstandsbediening gebruiken om de Soundbar te bedienen qua volume. Perfect!

Dankzij de in te stellen WiFi-verbinding (in te stellen via eerder genoemde app) kan je makkelijk Spotify Connect gebruiken. Heerlijk: bij de keukentafel besluiten dat je muziek wil luisteren, via mobiel Spotify opstarten en de Soundbar selecteren (mag gewoon uit staan) en het feest kan beginnen.

Er zijn voldoende HDMI-aansluitingen (2x HDMI 1, 1x uit met eARC ondersteuning) zolang je deze Soundbar maar combineert met een TV die ook eARC ondersteund. In dat geval sluit je namelijk de randapparatuur als het kan allemaal aan op de TV en stuurt de TV alle geluidssignalen naar de Soundbar.
Omdat met de introductie van eARC de TV als hub gaat dienen, en niet de Soundbar / Receiver zoals bij ARC, is dit een algemene ontwikkeling in de markt. Ik heb nu alle randapparatuur aan de TV hangen, maar hiermee zijn ook alle HDMI-poorten op de TV al vergeven (4x). Let dus wel op de hoeveelheid apparatuur welke je wil aansluiten in totaal, zodat je uit komt.

Wees scherp op aanbiedingen: ik vind €999,- erg veel voor deze soundbar (dan was ik voor de JBL BAR 9.1 gegaan), maar er zijn meerdere aanbieders die er onder zitten en ik kon hem voor €699,- aanschaffen wat ik een prima prijs vind voor deze soundbar.

Minpunten

• Geen volledige surround-ervaring
  • Plaatsing display

Stijn 13-01-2021

Top ding

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Makkelijk te installeren en te bedienen. Top geluid! Mooie bas die niet het andere geluid overstemt.

Ivo 08-01-2021

PRACHTIGE SOUNDBAR MAKKELIJKE INSTALLATIE

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T zwart

Modern uitziende soundbar. Met zijn 114 cm en bijna10 kg heb je écht kwaliteit in de hand! Wordt uitstekend verpakt aangeleverd. De installatie is eenvoudig. Zeker als je de soundbar koppelt aan de de nieuwste QLED televisie (in dit geval de Q95T). De installatie regelt zich in principe zelf! Het geluid is op het eerste oor verbluffend. De soundbar is echter pas sinds gisteravond in gebruik. Nog niet verder de mogelijkheden onderzocht cq ontdekt tot nu toe.

Pluspunten

• strakke vormgeving
  • verbluffend geluid