Samsung HW-Q900T - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung HW-Q900T op Kieskeurig.nl.

Marcel12345 17-12-2020

Top product !

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Prachtig spul van Samsung, snelle levering en doet precies wat er in de omschrijving stond. Prachtig helder geluid, veel vermogen en een subtiele luxe uitstraling. vanuit de doos binnen 10 minuten werkend gekregen alleen de smart app werkend krijgen duurde wat langer.

EvS 13-01-2021

Prima geluid, ook voor muziek

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Prima soundbar, met tv kent nog geen dolby atmos dus daar nog geen mening over. Ook muziek klinkt goed. Installatie werkt snel. Is wel groot qua formaat.

Pluspunten

• Eenvoudige installatie

Minpunten

• Display zit bovenop

EvanS 13-01-2021

Prima soundbar, klinkt ook goed voor muziek

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Eenvoudige installatie, prima geluid (nog geen dolby atmos kunnen beoordelen omdat mijn tv dat niet kan). De soundbar oogt fraai en is net zo breed als mijn Samsung 55inch tv. Enige nadeel is dat het display bovenop de soundbar zit waardoor je steeds moet opstaan om deze te zien. Via SmartThings app kun je de bar ook bedienen.

Marijn Hak 13-01-2021

Geweldige soundbar

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Vanuit het verleden totaal geen fan van Samsung producten, maar na zeer lovende reviews overstag gegaan en een Soundbar aangeschaft in combinatie met een LG OLED tv. De eisen waren simpel:
- Geen boxen achter ivm de opbouw vd kamer
- eARC vanwege HDMI 2.1 + aanschaf PS5
- Mooie afwerking en ondersteuning veel geluidsformats

Het product is verpakt in een extreem grote doos, omdat de soundbar erg lang is (als je tv kleiner van 55 inch is steekt de soundbar uit) en omdat de subwoofer juist smal, maar erg hoog is.

Aansluiten is super simpel: de Subwoofer verbindt zelf met de soundbar en dankzij de eARC is de koppeling met de TV ook zo geregeld. Daarna regelt de Soundbar het meeste allemaal zelf. Het makkelijkste is om de bijhorende SmartThings app op een device te installeren en te pairen met je Sounbar. Je kan dan vrij makkelijk instellingen aanpassen.

Nadelen van de soundbar zitten namelijk vooral in het gemak van instellingen aanpassen: er is geen 'instellingen scherm' op de TV mogelijk en het display op de soundbar zelf is zeer klein. Het is dus vooral leren hoe vaak je op de Settingsknop oid moet drukken om bijvoorbeeld bass of treble aan te passen. Ook de geluidsmodi kan je via 1 knop wisselen, maar als je op de bank zit zie je niet wat je doet omdat het display op een rare locatie geplaatst is: de bovenkant en niet de voorkant.
Hang je de soundbar echter aan de muur, dan zit het display WEL aan de voorkant, dus dit hangt vooral er vanaf hoe je de soundbar plaatst.

In ons geval staat de soundbar voor de TV en het moet gezegd worden: het is een bakbeest (123x14x7 lxbxh), maar het geluidsniveau is er dan ook naar. Het knalt de ruimte in en ik vind het persoonlijk een mooie standaard afstemming.

De soundbar is aan de zijkant iets afgerond en is prachtig afgewerkt met Kvadrat stof. Nadeel voor kattenbezitters: katten willen er graag de nagels in zetten!!
Verder is de afwerking uitmuntend, alles zit robuust in elkaar en het display en de fysieke knoppen vallen zo goed als niet op. Ook de afstandsbediening is mooi vormgegeven, zeer minimalistisch en gemaakt van zeer mooie materialen.

Dankzij de verschillende soundmodi welke bijvoorbeeld vanuit Netflix (dankzij eARC) verstuurd worden, worden mooi uitgevoerd door de Soundbar.
Samsung claimt een volledige surround-ervaring, maar dit is vrijwel onmogelijk aangezien al het geluid toch van voren komt in dit geval. Is zeker niet erg, want je kan voor de grotere broer gaan (Q950T) met achterspeakers of losse achterspeakers aanschaffen. Voor mij was het geen vereiste én geen verwachting, dus ik vind het geen groot minpunt. Let er wel op bij de aanschaf: al je echt een surround ervaring wil, ga voor de grotere broer.

Dankzij eARC is er dus makkelijk verbinding te maken met de TV en in ons geval (LG OLED-TV) kunnen we de TV-afstandsbediening gebruiken om de Soundbar te bedienen qua volume. Perfect!

Dankzij de in te stellen WiFi-verbinding (in te stellen via eerder genoemde app) kan je makkelijk Spotify Connect gebruiken. Heerlijk: bij de keukentafel besluiten dat je muziek wil luisteren, via mobiel Spotify opstarten en de Soundbar selecteren (mag gewoon uit staan) en het feest kan beginnen.

Er zijn voldoende HDMI-aansluitingen (2x HDMI 1, 1x uit met eARC ondersteuning) zolang je deze Soundbar maar combineert met een TV die ook eARC ondersteund. In dat geval sluit je namelijk de randapparatuur als het kan allemaal aan op de TV en stuurt de TV alle geluidssignalen naar de Soundbar.
Omdat met de introductie van eARC de TV als hub gaat dienen, en niet de Soundbar / Receiver zoals bij ARC, is dit een algemene ontwikkeling in de markt. Ik heb nu alle randapparatuur aan de TV hangen, maar hiermee zijn ook alle HDMI-poorten op de TV al vergeven (4x). Let dus wel op de hoeveelheid apparatuur welke je wil aansluiten in totaal, zodat je uit komt.

Wees scherp op aanbiedingen: ik vind €999,- erg veel voor deze soundbar (dan was ik voor de JBL BAR 9.1 gegaan), maar er zijn meerdere aanbieders die er onder zitten en ik kon hem voor €699,- aanschaffen wat ik een prima prijs vind voor deze soundbar.

Minpunten

• Geen volledige surround-ervaring
  • Plaatsing display

Stijn 13-01-2021

Top ding

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Makkelijk te installeren en te bedienen. Top geluid! Mooie bas die niet het andere geluid overstemt.

Ivo 08-01-2021

PRACHTIGE SOUNDBAR MAKKELIJKE INSTALLATIE

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Modern uitziende soundbar. Met zijn 114 cm en bijna10 kg heb je écht kwaliteit in de hand! Wordt uitstekend verpakt aangeleverd. De installatie is eenvoudig. Zeker als je de soundbar koppelt aan de de nieuwste QLED televisie (in dit geval de Q95T). De installatie regelt zich in principe zelf! Het geluid is op het eerste oor verbluffend. De soundbar is echter pas sinds gisteravond in gebruik. Nog niet verder de mogelijkheden onderzocht cq ontdekt tot nu toe.

Pluspunten

• strakke vormgeving
  • verbluffend geluid

Jesp2020 23-12-2020

Verbluffend geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Wij zijn super content met de q900t soundbar. Kost even moeite om deze soundbar bekabeld te synchroniseren met onze samsung uit 2018, wellicht gaat het beter bij de Qled televisies met q symphony. Je word echt omver geblazen door het geluid, de subwoofer heeft een goede punch. Films beleef je vele malen intenser. Komt heel dichtbij een bioscoop ervaring. Rear speakers missen we niet. De buren zullen er niet blij van worden =).

Roel 18-12-2020

Super geluid goede kwaliteit

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Warm helder geluid, mooi strak design. Via bluetooth ook te gebruiken als radio. Mooi passend bij onze Samsung QLED 4K 65Q90T televisie.

ron64 21-10-2020

geweldig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

prachtig design en nog beter geluid.je waant je echt in een bioscoop of theater.
zeker een aanrader voor diegene die van muziek en/of film ervaring wil genieten

StephanNL 12-10-2020

Zeer goed klinkende soundbar!

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Wat bevalt me: Het is een zeer mooi apparaat, ziet er ook goed uit voor in de woonkamer. Geluidset met alleen subwoofer, vonden wij goed voor onszelf en ervaarde niet echt verbetering met de 2 achter speakers. Installatie is zeer makkelijk.

Wat kan beter: De Display scherm had op een andere plek gemogen en eventueel andere materiaal i.v.m. stof.

Bram34 11-10-2020

Gebruikersgemak ten top met heerlijk geluid!

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Ik ben geheel nieuw in de soundbarwereld. Van mijn oude 3.1 set naar deze soundbar. Al met al een verlichting. Geen kabels, geen gedoe, niet moeilijk met instellen. Het enige wat je hoeft te doen is het stekker in het stopcontact. De subwoofer maakte direct verbinding met de soundbar. De meegeleverde HDMI kabel in de eARC poort stoppen en gaan met die banaan. Grote complimenten voor Samsung voor het zo eenvoudig mogelijk maken voor de consument.
Nu is de vraag natuurlijk: hoe klinkt het? Nu beschik ik zelf niet over audiofiele oren, anders had ik wel een andere opstelling gekozen. Echter is het voor mij een genot om naar te luisteren! Stukken beter dan wat er uit de televisie of mijn oude set komt. Het geluid is zeer goed gebalanceerd en de bas is niet overdreven aanwezig, maar als het moet knalt hij lekker! Nog geen enkele lipsync problemen gehad (waar ik echt een gruwelijke hekel aan heb) of andere ongemakkelijkheden.
Helaas benut ik de soundbar nog niet ten volle mogelijkheden (Dolby Atmos/DTS:X), het mooie is dat de soundbar behoorlijk futureproof is en ook nog de mogelijkheid heeft om twee rear speakers toe te voegen.
Helaas mis ik nog wel een aantal kleine dingen waarvan ik denk dat deze er zeker in gemogen hadden. Zoals Airplay, DAB radio, Bluetooth 5.0.
In ieder geval een verrijking voor mijn woonkamer en het wordt heerlijk genieten van het mooie heldere geluid. Zoals deze review geschreven is met een heerlijk stuk muziek op de achtergrond, kijk ik uit de films, series en muziek voor een nieuwe beleving!

Bosgraaf 06-10-2020

evenwichtig geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Gekozen voor deze Samsung soundbar, vooral omdat het voorgaande model ook erg goed getest was. Ik gebruik deze soundbar in combinatie met LG Oled TV. Alles werkt goed samen, soundbar gaat aan en uit met de TV. De geluidskwaliteit bij TV is erg goed. Vooral de egale geluid verdeling. Geen geluid komt te zwak of te sterk over. Dus erg tevreden. Jammer alleen dat de display bovenop zit.

Hayatdaje 15-09-2020

Wat een geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Nou dat is pas een film kijken met de Q soundbar , wat een geluid , scherp . Zeker tijdens het kijken van een actie film heb je het gevoel dat de film in je woonkamer zich speelt . Een aanrader

Harold1234 08-09-2020

Super ervaring!

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Toen ik de soundbar had ontvangen had ik hem meteen aangesloten. Alles werkte zoals het moest. Kon meteen verbinden met Smartthings en wifi. Ook de TV herkende het apparaat meteen via de HDMI ARC verbinding. Ik ben nog wel op zoek naar een goed streaming apparaat om te kunnen genieten van Atmos. Voor nu ben ik er super blij mee en kan ik er van genieten.

Poccie 08-09-2020

Waanzinnig geluid in een mooie verpakking

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Prachtig geluid, voor zover mogelijk uit een soundbar is ook de surround en atmos beleving heel erg gaaf. Daarbij komt dat t.o.v. de Q80/Q90R het design er wat mij betreft enorm op vooruit is gegaan! Nu nog Apple Airplay of Chromecast toevoegen en het feest is helemaal compleet :)

Haert 07-09-2020

Fantastisch mooi geluid

Geschreven voor: Samsung HW-Q900T

Ter verbetering van het geluid van de tv deze soundbar aangeschaft. Wat een geluid. Makkelijk aan te sluiten! Kortom heel blij mee.