De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 11 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG DSN9YG op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

rop9 06-09-2020

Lg soundbar

Geschreven voor: LG DSN9YG

Bij binnenkomst van de soundbar zag het er veel belovend uit, het aansluiten op de tv was erg makkelijk te doen.

het aan de praat krijgen van het apparaat was wat lastiger. hiervoor heb je 2 apps nodig de lg app en de google home app. Het lastige was om de soundbar te zien in de app.
het geluid viel mij een beetje tegen omdat de subwoofer regelmatig de verbinding met de soundbar verbreekt. Wat erg vervelend is tijdens het kijken van series films of het luisteren van muziek.
het resultaat hiervan is een schel geluid.

het afspelen van een playlist via wifi werk goed.

het design is wel strak en mooi, daar mee slaat lg de spijker op zijn kop.

het geluid van de soundbar is zuiver alleen mag het van mij wel wat voller klinken, bij mij komt het geluid schel over ook na het spelen met de instellingen.

het verscil tussen de verschillende instellingen van de soundbar vind ik ook tegenvallen.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• geluid is wat schel
  • subwoofer valt regelmatig uit

Denny 04-09-2020
  • Product gekregen

“LG Soundbar DSN9YG

Geschreven voor: LG DSN9YG

Het product zit verpakt in een mooie stevige verpakking. Het uitpakken is echter een fluitje van een cent en installatie was snel gedaan.

Eenvoudig te verbinden met Google Home en je eigen WiFi netwerk en binnen een paar minuten geniet je al van de mooie volle klanten van deze soundbar. Voor het aansluiten van de TV op de soundbar heb ik gebruik gemaakt van de bijgesloten optische kabel, ook dat werkt erg simpel.

Verder werkt het systeem ook erg makkelijk met je smartphone samen en Spotify etc. luisteren via de soundbar is zo gepiept.

Qua vormgeving staat hij super mooi in het huis en zit het er helemaal niet raar uit. Er zitten ook spullen bijgeleverd zodat je hem indien gewenst aan de muur kunt ophangen, inclusief een duidelijke beschrijving hoe je dat dan moet doen.

Wat overigens ook een groot pluspunt is, is de draadloze subwoofer. enige wat je nodig hebt is dat de stekker in het stopcontact moet, maar er lopen geen kabels vanaf de soundbar naar de subwoofer.

Het geluid van de soundbar is erg goed. Mooie volle bas samen met de subwoofer en verder een mooi helder geluid. Qua volume heb je ook zeker niets te klagen.. Ik heb hem nog nooit vol open gezet omdat dat echt te hard is, dus zelfs met een feestje in de tuin bv. zou je hier nog genoeg aan hebben verwacht ik.

Kortom, het is echt genieten met deze aanwinst in huis.

Pluspunten

• goed werkende app
  • makkelijk te gebruiken
  • mooi geluid.

boys_review 31-08-2020

Is een geweldige Soundbar met voortreffelijk geluid!!!

Geschreven voor: LG DSN9YG

Na het in het ontvangst nemen van de soundbar gelijk alles uit gaan pakken, en viel gelijk op dat de design van de soundbar nog mooier was dan het al op de foto te bewonderen was!
Na het uitpakken en alles op zijn plaats te zetten ben ik de soundbar gaan aansluiten, alles word stap voor stap precies uitgelegd via de LG ThinQ app ik vind de app ook heel gebruiksvriendelijk!

Vanaf de eerste minuut ben ik zeer te spreken over de soundbar een geweldig geluid en zeer gemakkelijk in gebruik....zelfs onze zoon van 10 jaar kan hem bedienen.
Je kan uit meerdere opties kiezen qua geluid, movie, muziek, Bass blast en standaard.
Ook zit er een zeer fijne optie op die AI Sound Pro heet, deze analyseert automatisch de beelden om direct de audio-instellingen te optimaliseren deze optie is ook zeker een meerwaarde waar ik zelf veel gebruik van maak!
Dolby Vision, Dolby Atmos en DTS:X om je huis te transformeren in een theater ben ik ook zeer over te spreken en vind het ook zeker een plus punt!

Met de ingebouwde Google Assistant stuur je de soundbar aan via spraakopdrachten en dit werkt ook perfect.

Ik had best hoge verwachting van mijn nieuwe soundbar met de geavanceerde digitale signaalverwerking technologie van Meridian, maar moet eerlijk bekennen hij maakte mijn verwachtingen meer dan waar en raad deze soundbar dan ook zeker aan!

Pluspunten

• strak design
  • mooi geluid met diepe bass
  • AI Sound Pro

Claudija 26-08-2020

Mooi design soundbar met prachtig geluid

Geschreven voor: LG DSN9YG

We hebben onlangs een nieuwe (smart) televisie gekocht en toen ik de reviews daarover las, las ik dat veel mensen er een soundbar bij gekocht hebben om nog meer te genieten van de geluidsbeleving. Toen ik de kans kreeg om deze soundbar te testen, heb ik deze kans met beide handen aangegrepen. Toen de doos binnen kwam, schrok ik eerst een beetje, jeetje wat groot! Gelukkig zit er een hoop opvul materiaal in de doos, waardoor de soundbar toch minder groot bleek te zijn. Maar desondanks nog steeds een groot geheel. Het past onder onze televisie maar achteraf gezien, zou een kleinere toch beter staan in combinatie met onze televisie en plek. Maar ik vind het een supermooi design, strak en niet teveel knoppen oid op de box. Er is 1 display waar je de benodigde informatie op kunt lezen. Het display is niet groot en de letters lopen als het ware van links naar rechts, net als en reclame bord zeg maar. Dat vind ik af en toe nog wel vervelend, je leest dus niet alles in 1 keer af. Maar maakt het het minder mooi? Nee, zeker niet. De installatie was duidelijk beschreven en makkelijk te doen. Binnen een half uur was de box geïnstalleerd en konden we het gaan uitproberen. We kijken veel films en het liefst spannende films met veel geluidseffecten. Hoe hard het geluid ook staat, het blijft helder en scherp. Ik ben me al een aantal keer rot geschrokken van het harde geluid, alsof het echt in de woonkamer gebeurd wat je ziet, prachtig. Onze eigen thuisbioscoop kunnen we ermee maken. Een nadeel van de afstandbediening vinden we dat als je het volume harder of zachter wilt zetten, het volume met een paar naar beneden of omhoog gaat. Hierdoor is het lastig het exacte niveau aan te passen. Dit doen wij nu dus met een andere afstandsbediening. Muziek luisteren is ook fantastisch. En dankzij de Google assistent makkelijk op te zetten via Spotify. Hey Google... en hij doet wat je vraagt. Wij vinden het een leuke feature van de soundbox. Het geluid van pratende mensen vinden we toch mooier via het geluid van de televisie, misschien wel omdat het te intens is.
Wij vinden het een prachtig product en van toegevoegde waarde om het geluid van je televisie nog mooier te maken. We vinden de aanschafwaarde alleen wel aan de hoge kant.

Pluspunten

• mooi strak en modern design
  • makkelijke bediening
  • makkelijke installatie
  • mooie geluidsbeleving

Minpunten

• volume via afstandsbediening
  • hoge prijs

Sander S 25-08-2020

Perfecte soundbar

Geschreven voor: LG DSN9YG

Wij hebben deze set mogen testen.
De set is eenvoudig aan te sluiten en te installeren.
De set is volledig naar wens in te stellen.
Het geluid is prachtig en goed verdeeld
Ook beschikt het product over de google assistent.
Erg makkelijk als je even niet bij de afstandbediening in de buurt bent.
Helaas kan de google assistent nog wel een flinke update gebruiken, maar dat geheel terzijde.

Wij zijn erg tevreden over de prestaties van de soundbar!

Pluspunten

• De losse bass box gaat via wifi
  • eenvoudig aan te sluiten
  • overzichtelijke afstandbediening

Minpunten

• verschillende apps
  • weerkaatsende geluid via plafond

Colliej88 15-08-2020

Mooi vol en krachtig geluid

Geschreven voor: LG DSN9YG

Het apparaat heb ik nu een paar weken. Wat mij direct opviel was de degelijkheid van het apparaat. Een vrij zwaar en robuuste soundbar.

Ik heb een aantal films bekeken en spellen gespeeld via de PS4. Het geluid is echt aanwezig. Voor het goede effect vind ik wel dat je het geluid vrij hard moet zetten. Anders is het geluid net niet voldoende om de beleving te krijgen van het moment.
Het geluid vult de ruimte met mooie heldere klanken en ook als het geluid goed hard staat zoals bij muziek, zijn de klanken en de bass van de subwoofer van goede kwaliteit. (Buren van 5 huizen verderop kunnen makkelijk meegenieten :) )

De soundbar is makkelijk te verbinden via Spotify om direct te luisteren. Daarbij werkt de google assistent erg fijn om een ander nummer op te zetten of het geluid aan te passen. Ook via de google home app en de wifi LG speaker app werken goed.

Wat daarin tegen jammer is, is dat google assistent alleen werkt als je de WIFI kanaal hebt ingeschakeld. Ik gebruik altijd HDMI/ARC en daardoor moet ik altijd de knop op de afstandbediening of via app indrukken om een opdracht geven via de soundbar.

Een persoonlijke smaak, maar ik vind het erg jammer dat de display niet in het midden van de soundbar is geplaatst. De display blijft altijd aanstaan in gedimde modus en dat vind ik wel storend. Het went wel gelukkig. Verder is de soundbar stevig en mooi van kleur. Ook hier moet het net weer je smaak zijn.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk om het geluid en Meridian geeft een bepaalde verwachting. Ik moet zeggen dat ik niet teleurgesteld ben. Hoewel ik helaas niet de beleving heb dat het geluid echt via het plafond zorgt voor een Dolby geluid, is het geluid ruimte vullend zoals eerder beschreven. Het is wel duidelijk te horen waar een explosie, helicopter of een beschieting vandaan komt. Maar altijd links of rechts van het scherm, niet dat ik merk dat er iets boven me hoofd voorbij komt.

Ja, ik zou deze soundbar met subwoofer aanbevelen. Maar met een kanttekening dat hoewel het geluid super top is, ik niet echt het Dolby effect ervaar die ik had verwacht.

Pluspunten

• Volle klanken en helder geluid
  • Genoeg verbinding mogelijkheden
  • Bluetooth verbinding werkt zonder vertraging
  • Robuust en mooie soundbar
  • Werkt goed met de LG en Google Home apps

Minpunten

• Google ass. werkt alleen met WIFI kanaal
  • Niet de echte Dolby geluid ervaren
  • Geluid moet vrij hard om beleving te ervaren
  • Display niet in t midden van de soundbar