Harman Kardon Multibeam 700 grijs

• Test panel 8,6 jun 2020

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 14 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Harman Kardon Multibeam 700 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,4

johan.w.e 09-04-2021

prachtig geluid

Vele gebruikers klagen van spontaan reageren van de google assistent als je dat niet wil tijdens een programma kan je de microfoon uit zetten op je afstandbediening.
het systeem geeft een perfect geluid en met een draad loze bas speaker een prachtige ervaring.
zeer tevreden en ze geld waard.

Harry 19-03-2021

harman kardon multibeam 700

regelmatig valt het geluid weg bij tv of netflix kijken , dan gaan de lampjes aan de voorkant knipperen soms vangt de microfoon een geluid op en stopt er dan een paar seconden mee , of zegt : ik begrijp niet wat je bedoelt. contact gehad met de klantenservice van HK maar moest wachten totdat google home met een update komt voor het instellen van de gevoeligheid van de microfoon. oh zei ik klantenservice nou service kun je wel weg laten. moest wachten op een update of maar inruilen voor de citation bar maar deze is ff 300 eurootjes duurder. dus nee ik beveel deze niet aan nie tqua geluid dit is goed.

Mario & Sonja 03-08-2020

geweldig

Een geweldige soundbar,zeer mooi geluid, strak design, gebruiksvriendelijk...

Zeker een aanrader, wij hebben deze nu een week en gaan deze uitbreiden met de subwoofer en de surround speakers...

Zeker een aanrader

Pluspunten

• Strak design
  • mooi geluid
  • gebruiks vriendelijk

Minpunten

• display bovenop

MarkTi 03-07-2020
  • Product gekregen

Mooie uitstraling en goed geluid

Sinds een week heb ik de Harman Kardon Citation MultiBeam 700 in huis. Ik ben heel blij dat dit hem geworden is. Door de mooie lichtgrijze stof ziet de soundbar uit als accessoire in de woonkamer. Dit in tegenstelling tot veel andere soundbars die vaak een hardere uitstraling hebben door het gebruik van zwart kunststof of metaal.

De installatie van de speaker verliep goed via de Google Assistent. Ik kwam er ook gelijk achter dat ik nu met de MultiBeam mijn hue lampen kan bedienen. Het aansluiten op de TV met de meegeleverde HDMI kabel was eenvoudig. De soundbar wordt nu automatisch herkend en ingeschakeld als ik de TV (Samsung D8000) aan zet. Ook de volumebediening van de TV wordt automatisch doorgestuurd naar de soundbar.

Het geluid is in onze woonkamer (ca 6*12m incl de open keuken) goed. Het geluid verdeelt zich goed door de kamer, zodat ook als je achterin de keuken staat de speaker goed kunt horen.

Bij TV-series en films is het geluid van de soundbar een heel prettige uitbreiding. Je hoort veel diepere klanken en zit daardoor veel meer in de film. Bij alledaagse programma's zijn de tunes tussendoor soms wat irritant, omdat die dan wat meer opvallen dan normaal. (meer bas, voller geluid). Gelukkig is dat voor praatprogramma's op te lossen met de 'news mode' sound modus.

Het streamen van TuneIn (Radio) en Spotify werkt erg prettig. Even radio 538 aanzetten met een eenvoudig "OK Google, luister naar Radio 538" commando werkt erg makkelijk. Het volume niveau van 4 is prima als achtergrond muziek. Wat ook fijn is, dat als je al spotify aan het streamen bent, en je de app op de iphone opent, hij automatisch herkend dat je op de multibeam aan het afspelen bent. Je kunt dan in de Spotify app weer even een volgend nummer kiezen.

Het touchscreen bovenop reageert goed op aanraking. Het is een helder scherm dat ook in vol zonlicht goed uit te lezen is. Als je op de bank zit, kan je alleen niet op dat schermpje kijken. Wat soms handig zou kunnen zijn voor het uitlezen van de activeit of het volumeniveau. (al kan je via de google home app ook voldoende info uitlezen en de bediening bovenop is juist wel prettig.)

Pluspunten

• Uitstraling
  • Geluidskwaliteit

Minpunten

• Geen info/scherm aan de voorkant
  • Leren Google assistent opdrachten te gebruiken

MarkTi 18-01-2021

@HarmvdL: De basis voor de besturing van de speaker is google assistent. Zonder google assistent is het niet mogelijk om de speaker met internet te verbinden.
Je kunt hem dan alleen als speaker gebruiken voor het geluid van je TV, auxiliary in of optische geluidsingang. Maar niet voor online streaming diensten, zoals Spotify Connect of TuneIn-radio.

HarmvdL 18-01-2021

Google assistent is niet noodzakelijk hoop ik?

Ramona 22-06-2020

Overtreft al mijn verwachtingen!!

Deze Harman Kardon Citation Multibeam 700 doet echt alles wat hij beloofd. De Google home app moet hiervoor worden geïnstalleerd. Deze werkt met Android en iOS. Het is mogelijk om je eigen stem op te slaan en via Google assistant opdrachten uit te voeren. Denk bijvoorbeeld aan muziek streamen. De mogelijkheid om te streamen via de ingebouwde chromecast is top. De kleur en vormgeving van de soundbar is ontzettend mooi en past absoluut in elk interieur. Zelf heb ik de soundbar in een open tv kast staan omdat hier een aparte ruimte voor is. Maar het is ook mogelijk de soundbar op te hangen. De bevestigingsmaterialen worden meegeleverd.

Ik was direct enorm onder de indruk van het geluid. Film kijken was nog nooit zo leuk. Ik ben zelfs in de keuken gaan kijken waar het geluid vandaan kwam, maar dit bleek een achtergrond geluid in de film te zijn. Je kunt kiezen om de surround aan of uit te zetten. Persoonlijk vind ik de beleving met surround erg mooi.

Ook muziek streamen gaat heel gemakkelijk. Ook hierbij is het geluid super mooi en kun je zelf instellen of je wel of geen bass wilt. Bij mij thuis staat het volume op ongeveer 50%. Er komt dus aardig wat geluid uit!!

De bediening is erg gemakkelijk en het lcd scherm is duidelijk leesbaar. Het enige verbeterpunt zou verlichting in de afstandsbediening kunnen zijn. Al met al zou ik deze soundbar aan iedereen aanraden!

Pluspunten

• surround sound
  • vormgeving
  • hoogwaardig geluid
  • instellen via Google home

Minpunten

• geen verlichting in afstandsbediening

smooth-vikash 21-06-2020

Review: Test Harman Kardon Citation Multibeam 700

Algemene indruk van de soundbar.
Enkele weken geleden hebben wij de Harman Kardon Multibeam 700 mogen ontvangen om te testen,
Persoonlijk heb ik nog nooit eerder een soundbar getest of in bezit gehad dus ik wist niet wat mij te wachten stond. Maar eerlijk is eerlijk het heeft bijna al mijn verwachtingen overtroffen.
Het design is mooi, het geluid is tegen het perfecte aan, het werkt makkelijk, allen als ik dit product zou kopen had ik voor de zwarte variant gekozen.

Geluidskwaliteit.
De geluidskwaliteit volstaat prima en is loepzuiver zelfs op 100% volume hoorde ik geen vervorming.
Het geluid is makkelijk in te stellen via de afstandsbediening of via spraak, met de commando hey google zet het volume lager/hoger of zet het volume om 10% werkt hier erg goed, als de soundbar in gebruik is zal de volume automatisch dimmen om te luisteren wat je te zeggen hebt. Een enkele keer wanneer ik het geluid best hard had staat reageerde google niet op mijn stem maar dit is makkelijk op te lossen door de Google assistent knop op de afstandsbediening te gebruiken.

Het ruimte vullend geluid bij het kijken van een film en luisteren van muziek
Wanneer je virtueel geluid aanzet op de soundbar dan zal ruimte vullend geluid geactiveerd worden.
hierdoor lijkt het alsof je meerdere fysieke speakers in de kamer hebt staan terwijl dit niet het geval is.
wat betreft muziek ben ik best veeleisend als het om geluid gaat maar deze soundbar is echt tegen het perfecte aan.
Wat betreft films en series ben ik echt een perfectionist en moet het geluid echt steen goed zijn.
Op dit gebied vond ik de soundbar een beetje tegen vallen en miste ik vaak de lage tonen, Zoals de dreun van de bass. Maar al met al is de soundbar ook voor films en series wel goed.
Het design van de soundbar
Het design van de soundbar is mooi vormgegeven en staat niet verkeerd in je woonkamer.
Echter valt bij mij de grijze kleur niet mooi met mijn tv meubel en homecinema set deze zijn bij mij zwart, hierdoor steekt de soundbar een beetje af maar dit is meer iets persoonlijks dan een afbreuk op de kwaliteit.
Het display van de soundbar is mooi afgewerkt en overzichtelijk, echter waneer je op de bank zit is het scherm helaas niet te zien en moet je het menu van de soundbar goed kennen wil je weten wat je doet zonder dat je hoeft op te staan.
wat betreft het instellen van de volume hoef je je daar geen zorgen over te maken de vier lichtjes op de voorkant van de soundbar die bedoeld zijn voor google assistent geven ook een indicatie van het volume niveau.

De soundbar en Google Home/Assistent
Dit is een zeer goede combinatie en werkt opzicht prima, echter heb ik hier wel een paar zaken geconstateerd die ik miste op de soundbar en wat wel kan met de google nest mini.
Bellen via duo is niet mogelijk via de soundbar wel via de nest mini, mijn kinderen zijn nog te jong voor een telefoon maar in geval van nood heb ik mijn kinderen geleerd om te zeggen hey google bel papa en dan gaat bij mij de telefoon rinkelen, helaas werkt dit niet op de soundbar.
Ook is het niet mogelijk om de gevoeligheid van (hey google) aan te passen ook niet als de soundbar is ingesteld op de Engelse taal. Dit vind ik persoonlijk wel jammer want hierdoor reageert de soundbar soms niet goed genoeg op je stem.
Via de Home App heb ik een speakergroep aangemaakt en de soundbar en de google nest mini aan elkaar gekoppeld hierdoor kan ik in het gehele huis op elke verdieping naar de zelfde muziek luisteren.

Het gemak van streamen van content via Chromecast en Airplay.
Het gemak van Chromecast is erg hoog zelf heb ik geen Apple producten in huis daarom heb ik Airplay niet kunnen testen.
Via spraak assistent is het ook mogelijk om je Andoid tv/of chromecast apparaten met stem te bedienen. De commando hey google zet mijn tv aan of uit werken perfect en hier gaat de tv netjes aan of uit. Helaas is op dit moment de Android tv software niet of volledig ondersteund hierdoor kun je bijvoorbeeld niet via voice de Netflix / Disney en of Amazon prime app openen op je tv.

Pluspunten

• Goed Geluid
  • Mooi Design
  • Google assistent
  • Streamen / Chromecast

Minpunten

• Bellen via DUO niet mogelijk
  • Scherm niet goed te zien wanneer je op de bank zit
  • Gevoeligheid hey google niet in te stellen
  • geen subwoofer

Lisa 21-06-2020

Zeer gebruiksvriendelijk

De afgelopen weken hebben wij de Harman Kardon Multibeam 700 mogen testen. Wij wonen in een kleine studio dus we waren niet op zoek naar een mega grote soundbar. Daar hebben we de simpelweg de ruimte niet voor. De soundbar hebben we voor de televisie geplaatst en neemt op die manier geen extra ruimte in beslag. Wij hebben een grote televisiekast, maar kan me voorstellen dat het even passen en meten is als je dat niet hebt. Het product heeft een luxe uitstraling met de stoffen buitenkant en “blendt” dus mooi in het interieur. We zijn dus erg te spreken over het design van de soundbar.

Echter, uiteindelijk gaat het natuurlijk om de kwaliteit van het product en ook hier zijn wij erg enthousiast over! Wij zijn niet hele handige Harry’s, maar alles bleek gelukkig heel gemakkelijk aan te sluiten op elkaar. Via bluetooth en Google Home connect je de soundbar eenvoudig met je telefoon. Stekkertje inpluggen in de televisie en ook die was verbonden met de soundbar. Dit kan echter ook heel gemakkelijk via de Chromecast. Het geluid is echt super! Deze vult echt de gehele ruimte! Wij wonen in een studio van 27m2 dus dat gaat natuurlijk al gauw. We weten niet hoe het geluid zal zijn in een grote woning. We hebben in ieder geval heel wat afgedanst en veel films gekeken de afgelopen periode. Ik denk ook dat onze buren inmiddels flink hebben kunnen meegenieten. Of zij net zo enthousiast zullen zijn, betwijfelen we. Sorry buurtjes!

Op de soundbar zit een touchscreen die gemakkelijk is in gebruik. Deze is echter alleen zichtbaar als je erboven staat, dus vanaf de bank is deze niet zichtbaar. Als je wil overschakelen van bijvoorbeeld muziekgeluid naar flmgeluid zul je toch echt even moeten opstaan, maar gelukkig hebben we daar onze Google assistent die dat even voor ons regelt en kunnen we lekker blijven zitten waar we zitten.

Het enige nadeel is dat het geluid af en toe wegvalt en deze niet altijd gelijk loopt met het beeld als we bijvoorbeeld een film kijken. Misschien makkelijk te verhelpen, maar dat weten wij dus niet. Al met al zeer tevreden, met name over het gemak waarmee we dit apparaat kunnen bedienen!

• Zeer gebruiksvriendelijk
  • Gemakkelijk in te stellen via Google Home
  • Content gemakkelijk te streamen

Minpunten

• Geluid valt soms weg

ElviraL 21-06-2020

Prachtig geluid & bijzonder mooi design.

Algemene indruk: Ik haalde de soundbar uit de verpakking en had meteen een wauw gevoel. De soundbar ziet er erg luxe uit met de stoffen buitenkant, de grijze kleur en het touchscreen op de bovenkant. Ik ben vroeger eens in het bezit geweest van een soundbar, maar die was lang zo mooi niet om te zien als de Multibeam 700. Het viel me wel op dat de soundbar vrij breed is. Ik moest echt even ruimte maken op mijn tv kastje van 1.10.

Geluidskwaliteit: Voordat ik de soundbar had, had ik geen andere boxjes aangesloten. Ik had enkel het geluid van mijn tv boxen.

Er komt een prachtig, vol geluid uit de soundar. Ik durf hem niet op 100% te zetten, aangezien ik bovenburen heb. Maar hij kan heel hard. Handig vind ik dat je het surround geluid ook uit kan zetten. Zeker als het wat later op de avond is, vind ik dat prettig. Maar tijdens een film zet ik hem aan en dan is het een geweldig ruimtevullend geluid. Het voelt een beetje als een bioscoop in je eigen huis. De bass is voor mij (en mijn buurvrouw) ook hard genoeg. Met de bijgeleverde afstandsbediening kan je de bass & het surround level ook nog aanpassen.

Gebruiksgemak: De soundbar is heel makkelijk om in te stellen. Ik heb hem meteen gekoppeld aan Google Home. Ik luister graag naar Spotify en die is ook gemakkelijk te koppelen met je soundbar. Je kan heel makkelijk een nummer over slaan, met de knop volgende op je afstandsbediening. Het touchscreen op de soundbar reageert goed op mijn aanrakingen. Door Hey Google te roepen, kan je allerlei dingen vragen aan Google. Maar soms wordt er van de tv, of in de omgeving iets opgepikt, waardoor Google denkt te moeten reageren. Dat kan soms een beetje vervelend zijn, maar ook wel grappig.

Aanrader?
Ik zou de soundbar zeker aanraden. Zelf vind ik het prettiger om 1 compact apparaat te hebben, dan iets met allerlei losse boxjes erbij. Deze soundbar is mooi om te zien en heeft een spectaculair geluid. Het voelt heel luxe om zo’n prachtig apparaat in huis te hebben.

Pluspunten

• Ruimtevullend geluid
  • Spectaculair design
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Brede afmeting
  • Google reageert soms ongewild

Richard 20-06-2020

Super geluid op elk volume

Vanaf het uitpakken werkt het al soepel. Stekker erin, aansluiten op je netwerk (wifi), even een softwareupdate die hij zelf doet, daar moet je wel even op wachten. Daarna luisteren maar :-)

Het design is keurig, hij is mooi om te zien, maar belangrijker hij valt weg in het interieur. Als je ernaar kijkt is hij mooi afgewerkt maar opvallen doet hij niet.
Het scherm aan de bovenkant is nooit hinderlijk en geeft info als je het wilt zien.

Vanaf de eerste geluiden merk je dat het scherp is. Je hoort erg veel detail in alle soorten. Dus de muziek, series van netflix, films e.d. Het apparaat heeft een erg fijne mix van lage, midden en hoge tonen. Vanaf een laag volume tot standje pas op voor de buren, het blijft in balans en zuiver.
Het kijken naar een serie met special effects geeft wel echt een laagje erbij.
De bas is duidelijk maar dreunt niet door, heerlijke balans.
Bij het luisteren naar muziek heb je altijd het gevoel dat je het volle geluid hebt, waar je ook bent in huis.

De combinatie met Google Home werkt net zo makkelijk als het aansluiten, soepel en snel.

De muziek die ik luister stream ik met de telefoon naar het apparaat. Dit werkt zonder ruis en de verbinding is stabieler dan wanneer je hem met Bluetooth verbindt. Het geluid heeft geen nadelige gevolgen, blijft helder op de verschillende volumes.

Het scherm aan de bovenkant geeft je info wat je doet en waar de aansluiting actief is. Ook geeft deze het volume weer, prima.

Het makkelijkste:
De multibeam blijft actief en hij kiest zelf welke input je aanstuurt. Dus wanneer je de tv aanzet schakelt hij zelf aan. Je hoeft hier geen extra afstandsbediening of knoppen voor te gebruiken.

Pluspunten

• Stabiele verbinding met apparaten
  • Makkelijk in gebruik
  • Scherp geluid op elk volume
  • Design is top

Minpunten

• geluid gaat met 2 stappen omhoog ipv 1

Gadgetlady 20-06-2020

Helder en ruimtelijk geluid

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede thuisbioscoopervaring. De tv is er alleen nu nog surround sound. Ik had al wat vooronderzoek gedaan en neigde al richting Harman Kardon. Helemaal top dat ik dit product aan een test heb mogen onderwerpen.

Toen de Multibeam binnen kwam was ik verrast met de mooie lichtgrijze kleur. Fijn ook dat je op de doos uitgebreid kan zien welke opties erop zitten en welke boxen aan de binnenkant voor het geluid zorgen. De buitenkant is rondom bekleed met stof wat er echt heel mooi uit ziet, echter was ik na een dag onaangenaam verrast... Mijn kat had geprobeerde op de kast te springen, maar daar stond ineens de soundbar. Gevolg: een aantal halen aan de bovenkant. Niet geheel huisdierproof dus.

De installatie heb ik gedaan via mijn Android telefoon, via Google Home en dat is echt piece of cake. Prettig dat het zo makkelijk is. Je kan de beam ook altijd bedienen met je stem via Google assistent. Eerlijk gezegd leek mij dat ideaal, maar toch snel uitgezet want wanneer je tv kijkt en het vangt wat op begint het spontaan te praten. Heel irritant! Wat gelijk opvalt is het mooie schermpje aan de bovenkant van de beam, wat je kan bedienen met touch! Dus gewoon met je blote vingers. Je kan trouwens kiezen voor aansluiting naar de tv via HDMI/ARC of Optical. Mijn voorkeur gaat uit naar HDMI/ARC.

Dan waarvoor we zijn gekomen: het geluid. Eerst even getest bij een tv uitzending, rustig beginnen. Merk gelijk dat wanneer je recht voor de beam zit het heel ruimtelijk klinkt. er zitten ook boxen aan beide zijkanten die echt zorgen voor geluid van links en rechts. Ik moet wel zeggen dat mijn zithoek ook echt in een hoek is dus het geluid kan niet echt ergens heen. Ik vraag mij af of dit in een grote open ruimte anders is. De stemmen zijn super helder en het geluid klinkt goed.

Daarna besluit ik echt even lekker muziek aan te gooien. Je kan de tv uit laten en direct connecten met je telefoon of ander mobiel apparaat via Bluetooth. Ik besluit Spotify te gebruiken en hoe gaat is het dat het nummer dat afgespeeld wordt op het kleine schermpje verschijnt bovenop de beam. je kan vanuit daar ook skippen en meerdere functies gebruiken. Werkt goed! Ik ben direct onder de indruk over de helderheid van het geluid. Je hebt vier verschillende vooringestelde 'sound modes' (film, muziek, interview en standaard). Verder kan je op +/- drukken voor Bass en sourround sound. Heel eerlijk was ik hier een beetje teleurgesteld. Ik vind de sound modes het net allemaal niet. Ik zou graag een uitgebreide equalizer zien. En ik ben gewoon echt een Bass-liefhebber, ik mis dan toch echt die Bassbox. Verder kan de beam heel hard en klinkt het geluid echt prachtig helder.

Als laatste is het tijd om een goede 4K dolby surround film te testen. Kan één enkele soundbar een echt bioscoop effect nabootsen in surround? Misschien waren mijn verwachtingen te hoog, maar ik vind bij deze van niet. je hoort af en toe wel wat links en rechts maar het echte surroundsound en de helicopter die van achteren komt aanvliegen, daarvoor heb je toch echt aparte speakers (erbij) nodig naar mijn mening. Ook heb je optimaal geluid alleen als je echt recht voor de beam zit. iets meer naar links of rechts en je krijgt het gevoel dat je aan een oor minder hoort ofzo. En ook hier mis ik toch de lekker zware bass van een bassbox.

Conclusie:
Het is een stijlvolle en betaalbare soundbar. Makkelijk te installeren en te bedienen. Het geluid is helder, mooi en volume kan heel hoog. Voor standaard surroundsound zonder aanschaf van een hele set werkt deze prima. Mocht je echt meer geluidopties wensen of een diepe Bass, dan raad ik aan om een andere te kiezen of een bassbox en extra boxen aan te schaffen. Echter wordt het dan toch weer vrij prijzig. Ik overweeg zelf om toch een goede surroundset te gaan kopen met alles erop en eraan en de muziek via andere boxen te streamen.

Pluspunten

• betaalbaar
  • luxe design
  • installeren en bedienen via Google Home of Apple
  • helder geluid en goed volume
  • touchscreen bovenop de beam

Minpunten

• geen uitgebreide equalizer
  • surround effect wisselt bij positie
  • minimale Bassfunctie
  • kwetsbare buitenkantbekleding
  • Google assistent begint spontaan te praten

Kim D 16-06-2020

Stijlvolle soundbar met oorstrelend geluid

Algemene Indruk van de soundbar:
Het is een strak design wat in elk huishouden past. Bekleed met lichtgrijze stof.
En met het openen van de doos had ik meteen dat luxe gevoel. Het is een complete set. Inclusief wall mount, afstandsbediening met batterijen en benodigde bekabeling. Kortom, wat je mag verwachten van een high end brand.

Geluidskwaliteit:
Zeer verrassend voor een soundbar. Als grote muziekliefhebbers hebben wij al een flinke opstelling staan van uiteraard Harman Kardon. Een soundbar kon ons toch niet verrassen? Maar er kwam een diep en vol geluid uit. Zeker voldoende om TV mee te kijken of films. We hebben hier echt plezier aan beleefd. Voor muziek doet de soundbar voor ons iets te kort. Je mist een subwoofer. Onze subwoofer kon hierop niet aangesloten worden. Dat is een minpunt in mijn optiek. De afstandsbediening is handig om snel tussen de verschillende geluidsmodi te switchen. Of de bass hoger en lager te zetten.

Google Home en streamen:
Dit is echt appeltje eitje. Wij gebruiken al Google Home dus het apparaat werd meteen herkend. Toegevoegd en klaar. Muziek kan ik easy streamen maar de soundbar zelf herkent mijn muziek streamingdienst Tidal niet. Minpuntje. Dus ik kon geen commando's geven de app te openen o.i.d. Waarschuwing voor ouders: je kind gaat heel de dag allerlei vragen stellen aan Google :-) en ze beantwoordt deze dus. Werkt allemaal perfect.
Af en toe pakt Google een commando van de TV en gaat ze aan. Dat ontkom je niet.

Samenvatting:
Een high end soundbar met oorstrelend geluid. Luxe uitstraling en moderne features zoals Google Home en Chromecast. Perfect voor TV en film geluid. Maar voor de echte muziekliefhebbers komt ie net te kort.

Pluspunten

• Geluid
  • Google Home en ChromeCast
  • Makkelijk aan te sluiten

Minpunten

• Display bovenop ipv voorop
  • Geen aansluiting voor bestaande boxen

Dennis19802020 14-06-2020

Mooi design subliem geluid

De Harman Kardon citation multibeam is een geweldige speaker met alle benodigde functies die denk hierbij aan bluetooth om bv je telefoon te koppelen, Google assistent om je multimedia mee te bedienen middels spraak! Ook zijn aansluitingen aanwezig zoals hdmi arc en optisch ingang en een aux aansluiting.
Verder word het systeem compleet geleverd met een afstandsbediening en ophang systeem om de speaker aan de muur te monteren. Ook het touchscreen op de speaker is makkelijk en goed te gebruiken.
Dit alles ziet er super strak uit en de speaker is optimaal afgewerkt met een mooie grijze stof. Het geluid kan je verschillend instellen zoals bijvoorbeeld virtueel surround die erg ruimtelijk klinkt.
Het geluid van de Harman Cardon is wel echt subliem! Alle tonen zijn goed en helder hoorbaar. Dit op laag volume als op maximaal waarbij het minimaal vervormd. Bassen zijn donker en in harmonie met de rest. Alles is ook instelbaar en veranderbaar.

Er zijn helaas wel wat nadelen aan de speaker en dat is echt de connecties en de verbindingen met de apparaten. Heel vaak gebeurd het dat het geluid van de tv wegvalt en niet direct over de speaker gaat. Je moet daar echt wel wat handelingen voor doen om dit wel te krijgen. Ook is de Bluetooth verbinding wat moeilijk tot stand te brengen. Een echte beginner zal hier echt wel moeite mee hebben. Ik kan er aardig mee overweg maar vind het best vervelend. Ook wil de Google assistent wel eens vanuit het niks commando’s oppakken en uitvoeren.

Verder een prachtig compact apparaat met heel goed geluid. Ondanks de nadelen wel een aanrader voor het geluid en de styling!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Touchscreen
  • Complete levering

Minpunten

• Verbindingen
  • Google assistent soms zonder reden

Emile 11-06-2020

Mooi design met goed geluid

Deze Harman Kardon citation multibeam, is een geweldige speaker met alle functies die je nodig hebt in deze tijd, zoals bluetooth om bv je telefoon tekoppelen, ook zit er Google assistent op om je multimediahuis mee te bedienen! Ook zijn er nog fysieke aansluitingen aanwezig zoals hdmi arc en optisch ingang en een aux.
Verder word er een afstandbediening bij geleverd (helaas zonder batterijen) en ophang systeem om de speaker aan de muur te monteren.
Dit alles ziet er allemaal zeer gelikt en netjes uit de speaker is prachtig afgewerkt met een grijze stof en het geluid kan je netjes instellen zoals virtueel sound die enrom ruimtelijk klinkt ik was verbaasd.
Enige nadeel is dat het wel een wil gebeuren als je tv kijkt de de speaker denk te horen Hey Google, en dan valt het geluid even weg! je kan de microphone uitschakelen maar dan zie je constant 4 rode ledjes op de speaker wat ik storend vind.

Verder een prachtig compact apparaat met goed geluid.

• Geluid

Minpunten

• Hey Google reageert soms random

Ferry 09-06-2020

Compacte Soundbar met een ruimtevullend geluid!

De Harman Kardon Multibeam 700 is een redelijk compacte soundbar die niet te groot is en prima past om voor of onder de tv kwijt te kunnen.

Design:
De soundbar is gestoffeerd met een gemêleerde wollen stof. Door deze stevige stoffen bekleding straalt het wel een stukje luxe uit en zal niet misstaan in menig interieur.

Installatie:
Het aansluiten van deze soundbar is een piece of cake! Alles is netjes meegeleverd.
Stroomkabel, HDMI kabel, Optische kabel en een Wall mount kit voor op de muur.
Via de quick guide stel je deze soundbar zeer snel aan op je Google Home App en zo via je bestaande netwerk.
Een kind kan de was doen en is binnen 5 minuten klaar en gekoppeld aan je netwerk via Google Home. Alles wijst zich vanzelf via de app.
Ik heb zelf de soundbar aangesloten via de optische kabel. Het is ook mogelijk om hem via de HDMI ARC aan te sluiten. En uiteraard Bluetooth. Ook kan er een extern apparaat worden aangesloten worden via de AUX ingang.
Na het installeren via Google Home kun je de soundbar nog kalibreren zodat hij zichzelf optimaal afstelt op de ruimte waarin hij zich bevindt voor een optimale beleving.

Gebruiksgemak en belevenis:
Zelf heb ik door de jaren heen een flinke set-up opgezet in huis met een versterker en een 7.1 surround boxen. Ik dacht altijd, des te meer des te beter.
Maar toen ik de Harman Kardon Multi Beam 700 aangesloten had en muziek ging streamen was ik echt aangenaam verrast wat voor sound er uit deze soundbar kwam.
Er kwam veel geluid uit wat erg helder was met veel bass en dat ook nog zonder subwoofer.
De bass kun je via de afstandsbediening gemakkelijk zwaarder en lichter zetten.
Aan de zijkant van de soundbar zitten schuingerichte speakers wat er voor zorgt dat het geluid prima verspreid wordt in de kamer. Het vult de ruimte erg goed wat zorgt voor een aangename ervaring tijdens muziek luisteren of film kijken in de gehele woonkamer. Door de schuingerichte speakers wordt ervoor gezorgd dat het geluid via de muren weerkaatst zodat het ruimtelijk geluid uitstekend uit de verf komt!
De afstandsbediening werkt ook prima. Je via de afstandsbediening snel de equalizer instellen naar 1 van de 6 surround modi en ook de hoogte van het surround level aanpassen. Ook kun je met de afstandsbediening snel van ingang veranderen met 1 druk op knop. Erg handig!

Via het touchscreen bovenop de soundbar kun je alles zelf instellen en aflezen. Het volume kun je ook aflezen aan de voorkant. 4 led’s gaan opschijnen zodat je ongeveer kunt zien hoe hoog het volume staat. Ook geven deze led’s aan of de microfoon van Google aan of uit staat.
Casten gaat ook perfect via bluetooth. Hij cast moeiteloos alle media via de laptop of telefoon wat ikzelf erg handig vindt.
Tegenwoordig het geluid van de TV op zacht omdat de soundbar er nu aan hangt. Dit hoort stukken beter en geeft een veel betere belevenis dan het reguliere geluid van de TV.
Al met al een zeer tevreden over de Harman Kardon Multi Beam 700.

• Installatie
  • Meegeleverd materiaal
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Nog niets kunnen ontdekken!