LG BB5530A zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG BB5530A zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

clement-tijssen 29-08-2014
Geschreven voor: LG BB5530A zwart

Ik ben op zoek geweest naar een systeem dat compact is en toch zoveel mogelijkheden heeft als mijn bestaande oude systeem,sony home cinema receiver 6x100watt.
Ik moet zeggen dat lg er goed in is geslaagd dit te evenaren.
het geluid is zeer goed,vooral bij de films.
het bas geluid is goed naar wens in te stellen.
Het geluid lijkt door de weerkaatsing van de muren echt van achteren te komen
beeld ziet er super strak uit.
de apps van lg vind ik wat minder,hoofdzakelijk op Duitsland gericht,ik gebruik het meest de radio streamer en youtube.
Ik kan alle apparatuur makkelijk koppelen met bleutooth.
duurzaamheid kan ik naar een paar maanden nog niet veel van zeggen maar tot op heden ben ik zeer tevreden.

Geers022 09-08-2014
Geschreven voor: LG BB5530A zwart

Na alle speakers in de woonkamer en alle kabels om alle audio apparatuur aan elkaar gekoppeld te krijgen waren wij het zat!! Besloten om een nas hardeschijf aan te schaffen en hier alle films, muziek en foto's op te zetten en hier een goede betaalbare audio installatie op aan te sluiten. Na wat speurwerk was de LG BB5530a de mooiste en beste optie.

Wat een genot, met een set , super geluid, eenvoudige installatie, gebruiksvriendelijk, mooie design, gewoon 80gb muziek beschikbaar, bluetooth streamen, bij eventuele dvd mogelijkheid tot afspelen, internet op tv mogelijk, internetradio, youtube zo streamen naar tv. Kortom je wordt er stil van.

Ik zou nu al niet meer zonder kunnen, wat een TOP set.

Solnah 05-05-2014
Geschreven voor: LG BB5530A zwart

Na het 'overlijden' van mijn 5.1 surround systeem met bedrade speakers rondom, gekozen voor een praktische soundbar onder mijn LG TV. De keuze is gevallen op de BB5530A. Ik heb bewust voor een soundbar mét blu ray speler gekozen zodat we de enorme collectie DVD tekenfilms van de kinderen kunnen blijven kijken. Installeren van de soundbar is zeer eenvoudig. Er zitten beschrijvingen (tekeningen) bij, maar eigenlijk heb je ze helemaal niet nodig. Alles spreekt voor zich. De draadloze subwoofer kan overal worden geplaatst. Ik heb de UPC box en de Apple iTV op de beide HDMI poorten aangesloten. Het geluid is zeer goed en naar wens aan te passen. Zelf heb ik iets minder bas gekozen, want het apparaat heeft veel vermogen! Dat is ook wat prettiger voor de buren :-) Ik heb mijn de soundbar via wifi gekoppeld aan mijn iMac. Streaming (o.a. iTunes library) gaat heel makkelijk en vanuit het homemenu van de soundbar is alle muziek en zijn mijn films toegankelijk. De soundbar geeft ook direct toegang tot internet. Als je TV die mogelijkheid nog niet heeft, dan heb je het nu alsnog. Download je een app op jouw telefoon, dan is jouw telefoon voortaan te gebruiken als afstandbediening én je kunt jouw oortjes/koptelefoon aansluiten op jouw telefoon en het geluid van de soundbar ontvangen. Zo kun je ook eens rustig en alleen een film kijken, terwijl niemand anders last heeft van het geluid. Kortom, ik heb alleen maar positieve opmerkingen over de BB5530A.

vullers 24-11-2013
Geschreven voor: LG BB5530A zwart

Mooie soundbar met alles erop en eraan wat je nodig hebt.
Blue-ray speler, FM tuner, mediaplayer enz.
Het is niet de goedkoopste soundbar, maar als vervanger van tuner, versterker, cd/dvd/blue-ray en mediaplayer toch goeie oplossing.
Prima op te hangen met bijgeleverde beugel.
In het begin had ik wat moeite met het aan de gang krijgen van ARC (audio return channel).Arc zorgt ervoor dat je ook het tv geluid via de bar kan laten lopen via 2 weg audio door HDMI.
Toen het eenmaal werkte vond ik het lastig dat bar automatisch inschakelde als ik tv aanzette.Toen heb ik alsnog besloten om tv via optische kabel aan te sluiten.
Soundbar heeft ook nog 2 HDMI ingangen, aux en dus optisch.
Draadloze subwoofer heeft heel af en toe problemen met verbinding, en dan helpt het om stekker even uit het stopcontact te trekken.(Eens op de 25 keer ongeveer).

Conclusie na 1 week in bezit: prima app, niet goedkoop maar zeker geen miskoop.

vullers 02-02-2014

Aanvulling: Bij opstarten van unit zonder DVD erin maakt ie een ratelend geluid.
In het begin was het acceptabel, denkend dat ie eerst moet scannen dat er een DVD in zit.
Maar sinds kort maakt ie nog een harder ratelend geluid, lijkt me niet ok.
Als je er een DVD in duwt, is ie stil met opstarten.
Iemand suggestie?

eekhoorn3 29-11-2013

Dag Vullers,

Ben al een tijdje op zoek naar 'n sound bar en heb daarbij mijn blik laten vallen op de LG BB5530A omdat ik ook een LG LCD tv heb. Gemakkelijk is dat niet; kan nl geen plek vinden waar ze de BB5530A daadwerkelijk hebben zodat ik deze ook kan beluisteren c.q. beoordelen. Heb jij dat toevallig wel kunnen doen en heb je misschien verschillende sound bars met elkaar vergeleken? Ben erg benieuwd naar je reactie. Alvast mijn hartelijke dank daarvoor.

John Janssen

vullers 12-02-2014

Update:

BB5530 is naar CE repair gegaan wegens ratelen.
Nieuw loopwerk ingezet, vandaag teruggekregen en nu maar afwachten of ie behoorlijk blijft functioneren.
Verzendkosten naar CE repair zijn voor mijn eigen rekening volgens verkoper itsonline.

vullers 30-11-2013

Reactie op John:

Bij mediamarkt kan je beperkt luisteren, maar echt vergelijken wordt lastig.
De LG soundbar heeft mooi geluid en vele mogelijkheden, zodat je mediaplayer, bluray, dvd speler, tuner en versterker kan vervangen door dit app.
Heb een Philips gekocht zonder aparte sub woofer voor mn schoonvader, maar daar zou ik niet voor kiezen.
Al met al zeer tevreden met BB5530A.