Philips Fidelio SoundBar HTL9100/12 zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips Fidelio SoundBar HTL9100/12 zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Amsterdam81 21-09-2014

Aansluiten van de bar op de TV ging niet heel soepel en dat terwijl ik ook een TV met ARC aansluiting heb. Na wat hulp van de helpdesk deed hij het ineens, zonder aanwijsbare reden. Bluetooth werkt niet geheel vlekkeloos. Verbinden met mijn Apple Producten is vaak niet mogelijk, alleen wanneer ik een reset doe van de sound bar vindt hij mijn apparaten. Afstandsbediening voelt goedkoop aan en is van plastic en kraakt zelfs als je erop druk. Voor deze prijs mag je meer verwachten. Geluid is verder wel prima, maar gebruikersgemak is echt slecht. Bij reclames vallen de eerste 2 seconden weg. Erg vreemd. Met de kennis van nu zou ik hem niet hebben gekocht.

Sardar86 13-03-2014

Wanneer de 3 componenten van de HTL9100 aan elkaar gekoppeld zijn, geeft het redelijk goed geluid.

De HTL9100 wekt past echt indruk wanneer de componenten losgekoppeld worden. Werkelijk waar indrukwekkend te noemen. De 10uur draadloos geluid van de achterste speakers haalt hij makkelijk!

Wanneer je een indrukwekkende en sierlijke oplossing zoekt zonder te veel kabels en je portefeuille staat het toe, dan is de Philips HTL9100 zeker een aanrader!

Anja333 07-03-2014

Prima geluid, vorm en resultaat !! Compact, mobiel en toch groots !!

Fijne aanwinst waar we hopelijk veel plezier zullen aan beleven !!

Peter Hees 01-03-2014

Fantastisch geluid en goed design!
De afneembare draadloze boxen zorgen voor een bioscoop effect.Een goede aankoop voor deze prijs.

Jaantje Staal 01-03-2014

Prachtige vormgeving en geen hinderlijke kabels in huis. Mooi geluid en gelukkig de bas zelf in te stellen.

marcellos1 19-01-2014

Review HTL9100

Uitpakken en installeren
Onlangs de HTL9100 in gebruik genomen. Economisch verpakt. De subwoofer zat in de doos met de satellieten en de soundbar zelf. Handig.
Apparaat uitgepakt en geïnstalleerd. Ik heb een digitale ontvanger en een Apple TV. Deze kan ik prima op de 2 hdmi poorten aansluiten. Vervolgens een enkele sync hdmi naar de tv en klaar is kees.
Maar ja, de dvd speler? De hdmi poorten zijn op. Die gaat dan maar direct naar de tv. Jammer, want dan moet ik op de tv weer van kanaal wisselen (van soundbar naar dvd) i.p.v. alleen op de soundbar.
Alles op de tv en dan naar de soundbar kan wel; maar dat vind ik onhandig aangezien de digitale ontvanger ook voor mijn radio bedoeld is. Dat zou dan betekenen dat ik de tv aan moet zetten om radio te luisteren; en dat is niet geheel logisch.
De satellieten w erken draadloos en worden automatisch gevonden en gekoppeld met de soundbar. Hetzelfde geldt voor de sub woofer. Erg handig.
De satelliet speakers zijn eenvoudig los of vast te klikken en gaan gemakkelijk 5 uur mee op de accu.

Algemeen gebruik
De soundbar laat zich makkelijk bedienen. Er is geen display, alleen een serie gelijk gekleurde led lampjes. Deze geven aan welke input er in gebruik is. Een dubbel functie is wanneer je bijvoorbeeld het volume regelt; deze van links naar rechts het niveau aangeven (en dan dus niet meer het input signaal). Dat is niet erg. Je weet immers toch wat er gekozen is.
De bluetooth werkt bijzonder stabiel. Beter dan van eerdere producten (ook van Philips) die ik gezien heb. Geen happeringen en snel verbinding.

Gebruik met TV
Ik gebruik een Philips TV; de FPL9705. Het geluid van de tv wordt automatisch overgenomen door de soundbar. Het geluid klinkt (uiteraard) een stuk voller en ruimtelijker als alleen van de tv.
Toch valt het me op dat de tv er enige tijd over doet om de soundbar correct te ‘installeren’. Er verschijnt soms ‘kan geen verbinding maken’ in beeld terwijl het apparaat prima werkt. Na 20sec verdwijnt deze melding weer.
Een standaard probleem met digitaal beeld en geluid is de synchronisatie van het geluid met het beeld. Deze klopt eigenlijk nooit. Op de afstandsbediening van de HTL9100 kan je dit direct en makkelijk corrigeren. Geen verborgen functie maar direct toegankelijk. Daarna wordt deze instelling onthouden.

Gebruik als radioversterker vanaf digitale ontvanger
Ik ben twee zuilen gewend. 180w bij 8ohm. Natuurlijk kan daar geen soundbar tegenop. Maar; het viel mij niet tegen. Het geluid komt wat meer van één kant (er is immers maar één soundbar). Het klinkt wel goed. Niet te donker (eerdere generaties hadden een nogal overdreven bas) maar precies goed. Middentonen mogen wat enthousiaster maar ik vind dat niet enorm storend.
Handig is dat de lage en hoge tonen direct in te stellen zijn vanaf de afstandsbediening.
Ik heb wel het idee dat het volume fluctueert. Ofwel; bij lagere input sterkte versterkt de soundbar sterker dan bij een sterker signaal. Dat betekent dat bij een stilte van een halve seconde het opvolgende stuk harder door komt dan daarvoor. De soundbar corrigeert dit zelf niet terug of langzaam.
Op de afstandsbediening is een functie beschikbaar die pieken en dalen moet filteren; maar ik vind het effect hiervan beperkt. Liever überhaupt niet doen, dan hoeft het ook niet gefilterd te worden. Overigens doet dit fenomeen zich vooral voor bij lage volumes.

Gebruik als bluetooth versterker
Hier heb ik eigenlijk niets aan te merken. Het werkt gewoon erg goed. 

De satelliet speakers
Het gedoe met die 5.1 setjes met slechte kwaliteit mini boxjes (geen middentonen), de vele kabels en statiefjes was ik helemaal zat. Bovendien; waarvoor is zo’n apparaat ontworpen: voor home cinema. Niet voor audio. Een 2.1 systeem zoals een HTL9100 soundbar geeft een (veel) betere geluidbeleving met muziek. Evenwichtiger en minder gefiltert.
Kijk je toch een film dan klik je de satellieten er gewoon af; mik e op de hoeken van de bank en gaan met die banaan.
Paar actiefilms gekeken en dat is erg mooi. Geluid van rechtsachter komt daar ook vandaan.
Eén afgenomen satelliet speaker produceert bijna geen geluid. Pas wanneer je ze er beide afpakt; switcht het apparaat naar een 5.1 modus; of beter; 4.1 modus; er is immers geen center box.
Ook een leuke toepassing is om de satellieten op een zomerse dag buiten te gebruiken. Heb je toch geluid in je tuin zonder meteen de buren weg te pesten.

De subwoofer
Compact in formaat en biedt ruim voldoende volume voor mijn woonkamer. Draadloos signaal; dus overal te parkeren waar stroom is.
Het viel mij op dat de subwoofer een aantal keer niet ‘gevonden’ werd; terwijl het led lampje aangaf dat wel te zijn. Een keer aan en uit zetten verhielp het probleem.

Overig
Wanneer je bijvoorbeeld radio luistert, schakelt het apparaat zich na pak ‘m beet 1 uur uit. Soms best irritant. Ik kan in de gebruiksaanwijzing hier niets over terug vinden. Bij het kijken van tv doet hij dit niet.

Verder mis ik iedere vorm van een audio out. Waar sluit ik mijn koptelefoon aan?

Eindconclusie
Geluid: 8,5
Bediengemak: 9
Uiterlijk: 8
Aanbevelen aan anderen: zeer zeker

marcellos1 20-01-2014

Beste Connymus,

Bedankt! Ik heb niet of nauwelijks problemen ondervonden met de draadloze speakers. Dit moet gewoon goed werken lijkt me.

Sowieso doe ik al zo veel mogelijk draadloos thuis en in de auto. Bluetooth audio etc. werkt ook prima. Een draadloze speaker is volgens mij in essentie hetzelfde.

Veel succes met uw keuze!

Connymus 19-01-2014

Proficiat met je aankoop!
Gisteren maakte ik kennis met dit apparaat in de winkel.
Ben namelijk op zoek naar een home cinema.
Er kwam mooi geluid uit en de prijs ligt goed.
Belangrijk voor mij is de afneembare luidsprekers om deze achteraan te leggen, zodat je het 5.1 geluid krijgt.
In de andere winkel waren ze heel negatief over draadloze systemen, ik kreeg de indruk dat deze verkoper dit systeem niet echt kende en het gewoon maar met de grond gelijk maakte.
Hij zei dat draadloos allerlei storingen met zich zou meebrengen.
Wat is uw mening?

tb_tjakko 30-12-2013

Design is top en ziet er goed uit.
Gebruiksgemak:
Het installeren gaat vlot. Soundbar heeft 3 HDMI aansluitingen, voor losse apparaten
Wij hebben er een blu-ray en apple tv op aangesloten.Het geluid kan ook via bluetooth,dus geen kabels .

Geluidskwaliteit:
Is goed en mooi verspreid,alleen tijdens film kijken zijn er soms bijgeluiden die erg overheersend zijn

Wij zijn tevreden over deze soundbar.

clout 25-12-2013

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van deze Philips soundbar.

Hetgeen wat me direct aantrok is de fraaie vormgeving die zelfs door mijn vriendin werd goedgekeurd. De bar past mooi voor de televisie en ook de subwoofer ziet er erg strak uit.
Afhankelijk van hoe breed je televisie(meubel) is en of je er een 3.1 van wilt maken kun je besluiten de zijkanten eraf te halen, waardoor je hem meestal wel mooi bij je inrichting aan kunt laten sluiten.

Daarnaast was ik verrast toen ik het geluid hoorde dat er uit deze erg smalle soundbar speaker komt. Voorheen heb ik altijd grote zuilen gehad dus dat was mijn vergelijkingsmateriaal. Ondanks zijn kleine formaat wist de soundbar in combinatie met de subwoofer hier toch aardig bij in de buurt te komen. Zeker wanneer je hem gebruikt om films te kijken of te gamen komen de lage tonen van de subwoofer goed tot zijn recht.
Als je hem vooral wilt gebruiken voor het luisteren naar muziek en hoge eisen stelt aan je geluid zal je wellicht behoefte hebben aan wat meer middentonen. Ben je niet anders gewend dan televisie kijken via het geluid van je tv, dan is dit een grote stap voorwaarts.

Het apparaat is erg makkelijk in gebruik. Kwestie van de stekker erin stoppen en hij is klaar om verbinding te maken via bluetooth. Voorheen heb ik nooit eerder een draadloze speaker gehad maar wel bij anderen gezien hoe gemakkelijk het Sonos systeem werkt. Ik moet zeggen dat ik de Philips methode erg goed vond werken aangezien je verder niet van apps of software afhankelijk bent. Je kunt dus bijv. verbinding maken met je telefoon, tablet of laptop en wanneer de verbinding tot stand is gekomen herkent je apparaat de soundbar als hoofdtelefoon waardoor al het geluid draadloos wordt afgespeeld. Voor mij werkt dit ideaal. Handig is dat hij ook gewoon om kan gaan met audio en hdmi kabels.

Al met al een prima setje, prachtig design, goed geluid, gemakkelijk in gebruik en acceptabele prijs voor wat je krijgt.

Jeroen-1979 23-12-2013

Philips Fidelio HTL9100

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de Philips Fidelio HTL9100.
Ik wil graag mijn ervaringen delen door een review te plaatsen.

Design
Het design van het product is echt super mooi. Het mag zeker in de huiskamer gezien worden.

Ik vind het altijd wel belangrijk dat het product er mooi uitziet.

Gebruiksgemak
Het installeren van de set was weer zeer gemakkelijk. Met het quickstart boekje wat het zo gepiept.
De losse kleine boxen en de subbwoofer werken via bluetooth die automatisch connectie maken met de subwoofer; dus dat werkte meteen.
De soundbar bevat drie HDMI aansluitingen, wat voor mij zeker genoeg is. Hierop kun je dus drie losse apparaten aansluiten zoals een Bluray speler of Xbox.
De soundbar sluit je dan via hdmi aan op de tv waardoor je ook meteen digitaal geluid hebt.

Daarnaast heb je ook nog een coax en een optische aansluiting en een audio in/uit aansluiting, dus genoeg mogelijkheden op het apparaat.
Het geluid kan via bluetooth verstuurd worden, dat is wel het grootste pluspunt van het apparaat, nergens meer kabels!!
Zo gemakkelijk om je favoriete muziek of internet radio aan te zetten via je iphone of tablet met de bluetooth functie.

Geluidskwaliteit
Er komt echt heel mooi ruimtelijk geluid uit dit relatieve kleine apparaat. Het muziekgeluid wordt mooi door de woonkamer verspreid.
En natuurlijk ook bij het kijken van een film waar ik hem voornamelijk voor heb gekocht.
Mooi surround geluid alsof je midden in de film zit.

Ook heb ik hem aangesloten op de xbox 360 waar ik meestal shooters speel. De kogels vliegen werkelijk om je oren.
Game ervaring komt door goed geluid flink naar voren nu merk pas hoe belangrijk geluid daarbij is.

Het enige nadeel is is dat hij wel redelijk prijzig is, maar als je het geld ervoor hebt haal je hiermee een mooi product in huis.

Al met al ben ik in ieder geval dik tevreden!

bghvdhout 19-12-2013

Sinds vorige week heb ik de Soundbar HTL9100 in huis.
Installatie is eenvoudig en snel. Deze Soundbar is in feite een HDMI Receiver en een 5.1 speakerset in één.
Er is één HDMI uitgang aanwezig om je TV op aan te sluiten. Deze HDMI interface ondersteund ARC (Audio Return Channel).
Al het geluid wat de TV produceert, wordt via de HDMI kabel naar de soundbar verzonden om vervolgens versterkt over de speakers te worden verstuurd.
Handig, scheelt weer een kabeltje.
Verder heeft de Soundbar twee HDMI aansluitingen voor je settop box, dvd/bluray speler, spelcomputer etc.
De Soundbar heeft daarnaast nog drie digitale audio ingangen. Een optische, en een elektrische ingang, en Bluetooth A2DP.
Het koppelen van mijn iPhone was geen probleem. Streamen van muziek ging prima. Zelfs een 6-kanaals MPEG4-AAC werd netjes gestreamd.
Geluidskwaliteit is gezien de afmetingen van de speakers verbluffend goed.
De Soundbar detecteert of deze plat ligt, of dat deze is ophangen aan de muur en past de richting van het geluid aan. Goed over nagedacht !
Verder zitten er nog wat slimmigheidjes in, zoals Night mode (neemt diepe bass weg, zodat je film kunt kijken zonder dat je je slapende vriendin in de andere kamer wakker maakt) en AutoVolume (Regelt het volume zodat je altijd één niveau hebt). Leuk, maar niet iets wat ik zal gaan gebruiken.

Ik heb ook gekeken naar waar de grenzen van de wireless speakers liggen. Toen ik een paar films met DTS-HD Master Audio en DD TrueHD wilde afspelen, kwam er of geen geluid of irritante ruis.
Op zich logisch als je je bedenkt dat deze audioformaten tussen de 18.0 en 24.5 Mbps aan bandbreedte opslurpen.
Dat is voor de bluetooth wireless speakers waarschijnlijk teveel gevraagd.
Je dient in die gevallen terug te vallen op een DTS of Dolby Digital 5.1 audiotrack.

Pluspunten :
Goede geluidskwaliteit
Draadloze speakers, eenvoudige installatie
Mooi vorm gegeven
Voldoende ingangen voor externe apparaten

Minpunten :
Geen ondersteuning voor DTS-HD Master Audio, en Dolby Digital TrueHD
De twee satellietspeakers gaan na half uur met geen geluid op standby, en moeten handmatig worden geconnect. Dit doe je door op het connect knopje achterop te drukken.

RoderickJ 20-11-2013

Ik ben erg tevreden met deze soundbar. Positieve punten aan dit product vind ik:

+ Goede geluidskwaliteit
+ Losse satellietspeakers
+ Makkelijk te installeren
+ Als audiospeakers te gebruiken via bluetooth
- Geluid valt even weg bij gebruik equalizer

Geluidskwaliteit - helder geluid en goede bas Ik ben erg te spreken over de geluidskwaliteit van deze soundbar. Niet alleen heeft hij over het algemeen een heldere klank, maar ook de bas doet erg goed zijn werk, wat de beleving bij films zeer ten goede komt. Met de simpele equalizer op de afstandsbediening is deze nog verder aan te passen.

Losse satellietspeakers - goed idee, goed uitgevoerd Deze soundbar heeft losse satellietspeakers die je uit de soundbar kan halen en die vervolgens 10 uur op de ingebouwde batterij kunnen werken. Je kunt ze vervolgens weer opladen door ze in de soundbar te klikken. Ik vind dit een erg mooie uitvinding die ook goed is uitgevoerd. Plaatsing van de satellietspeakers is altijd lastig en bewerkelijk, en het is altijd een rommeltje met snoeren. Deze twee problemen zijn met deze soundbar makkelijk opgelost, je legt ze gewoon op de rugleuning van de bank als je een film gaat kijken en past de plaatsing aan afhankelijk van hoe je zit. Ik kan me voorstellen dat dit niet handig is als je erg veel films kijkt, maar juist voor af en toe is het een erg goede oplossing

Makkelijk te installeren - zo gedaan, geen gedoe met snoeren Installeren van de soundbar is erg simpel, gewoon een kwestie van stekker in het stopcontact en kabel naar de televisie. Ik heb hem verbonden met een optical cable, en het werkt allemaal prima. Ook de draadloze subwoofer instellen is zo gebeurd, en door de draadloze verbinding ziet het er meteen allemaal netjes uit

Als audiospeakers te gebruiken via bluetooth - De soundbar is via bluetooth met andere apparaten (bijv. iPad) te koppelen, waardoor hij ook erg geschikt is om muziek af te spelen. De geluidskwaliteit is erg goed en geschikt voor muziek, en ook hierbij bieden de losse satellietspeakers een mooie surround ervaring om speciaal voor te gaan zitten

Geluid valt even weg bij gebruik equalizer - Bij het veranderen van bass / treble valt het geluid telkens even weg, wat een beetje storend is. Uiteindelijk moet je de bas toch best vaak bijstellen omdat deze soms anders te zwaar is

bumblebea 10-11-2013

Ik kreeg deze luidsprekers een paar weken geleden, en en wilde ze eerst en beetje uitproberen voor dat ik ze beoordeelt.

Het product is zeer stijlvol ontworpen en goed gebouwd. De subwoofer is misschien een beetje groot, maar het is makkelijk te verbergen uit het zicht.. De Soundbar is geweldig. Het ligt prettig voor mijn TV en het mechanisme voor het bevestigen en het opladen van de twee externe luidsprekers, aan de zijkant van de Soundbar is ideaal. Alles werkt via Bluetooth, zodat er geen kabels rondslingeren, en dat is erg handig. Het Bluetooth-bereik is ook erg goed. Ik nam beide draagbare luidsprekers aan de achter kant van mijn huis (ca. 15 meter van de soundbar) en het audiosignaal was net zo goed als wanneer ze aangesloten waren. Maar, ik krijg het gevoel dat je betaalt vooral voor het ontwerp en het gemak van het product. Het geluid is helaas niet zo goed als de rest van het aanbod.

De bas is vaak te krachtig. Bij het kijken van een film is dit meestal geen probleem - je zult een mooie authentieke bioscoopervaring krijgen - maar je merkt dat het een probleem is wanneer je naar muziek luistert. Dit product is dus niet echt een vervanging voor je oude hifi. De Auto Volume is ook een beetje zwak. Bij het kijken van een film, of het luisteren naar muziek, merk je echt het volume rijzen en dalen. Het is wel een beetje storend.

Deze luidsprekers zullen niet in de plaats van een fatsoenlijke hifi voor muziek luisteren. Maar ze bieden een geweldige home cinema-ervaring voor mensen die niet al een hebt.

LeonVeldhof 26-10-2013

Omdatvwe graag draadloze speakers wilden, dit systeem eergisteren aangeschaft. Op de tv aangesloten met een optische kabel en later via HDMI. Moet eerlijk zeggen ... Geluid is echt mooi en helder. Ook de draadloze los koppelbare surround speakers doen het goed.
Alleen...... Ik wil hem ook gebruiken als stereoset. Dus Bluetooth streamen met iPad of mijn mobiel. Pairen met de HTL 9100 ging snel. Vinden en koppelen. Alleen als ik daarna de set even op optisch of hdmi zet, dus van Bluetooth af en daarna weer wat wilt afspelen via Bluetooth , vind hij mijn telefoon, Samsung tablet of iPad (alles geprobeerd) niet meer. Verbinding maken lukt niet. Ook alsook hem unpair en daarna weer ga zoeken vind hij de set niet meer. Enige wat helpt is stekker er uit en in, of een reset.

Dat kan niet de bedoeling zijn. Terug naar MM .daar laten zien en inderdaad, na een half uur komen ze er achter dat hij inderdaad niet doet, of kapot is m.b.t. De koppeling met Bluetooth.
Gelukkig zo een nieuwe meegekregen.

Uitgepakt, nog niet op tv aangesloten,.... Eerst testen. En wat blijkt, deze heeftnhet zelfde probleem. Ook hier is na een wisseling van de bron, Bluetooth helemaal weg.

Heeft iemand van Philips een idee. Maandag weer terug..... Zal toch iets anders uit moeten zoeken. Wel jammer. Voldeed precies aan mijn intenties. Dit probleem zal toch een serie hebben...?

Romius 14-08-2013

Ik zocht een extra surround set voor naast mijn stereoversterker. Deze had surround en ook draadloos, dus ideaal. Het aansluiten op zichzelf ging allemaal prima, subwoofer en de achterspeakers gingen allemaal in 1 keer. Ook bluetooth ging prima met de ipad.

Maar gebruik van de hdmi aansluitingen is niet zo best. De hdmi-arc werkt meer niet, dan wel. Ik kijk nu maar via de gewone speakers van mijn tv (Samsung UEF7000 serie). De optische en coax uitgangen heb ik moeten gebruiken voor mijn blu-ray speler en mediaspeler, want als deze apparaten via hdmi aangesloten zijn op de HTL9100, krijg ik geen full hd en of 3D beeld meer.

Het geluid is wel positief, films worden mooi weergegeven. Het is geen losse versterker natuurlijk, maar de prestaties zijn dik in orde. Ook de bluetooth werkt goed, de muziek klinkt goed. Ook de koppeling met alle speakers is goed, geen vertraging.

Ik heb de problemen ook uitgezet bij het philips support forum, maar daar hoor ik niks verder van.
Ik heb overigens ook deze review geupload op de philips website zelf, maar deze is geweigerd. Dat zeg mij genoeg. Ik kan het product niet echt aanraden. Tegenwoordig heb je voor alle apparaten tegenwoordig firmware updates nodig, dit zou misschien de problemen ook wel oplossen, maar de functie zit niet op het apparaat.

Officiele reactie van Philips Nederland 27-08-2013

Beste Romius, bedankt voor het plaatsen van deze review. Fijn om te horen dat je in ieder geval enthousiast bent over het geluid van de HTL9100. De review op onze website is geweigerd omdat er een andere fabrikant in werd genoemd. Aan deze review is echter wel je mailadres gekoppeld en ik zal dan ook contact opnemen om te kijken of we dit kunnen oplossen.
Met groet, Jeroen - Philips Webcare

Paul Alkmaar 03-09-2013

Ik heb ook net een samsung eu40f7000slxxn aangeschaft icm een Phiilps HTL9100. Ik krijg de soundbar alleen niet zodanig aangesloten dat je alleen maar de afstandsbediening van de tv hoeft te gebruiken. Kabel is optisch. Kan iemand me helpen?

Romius 10-09-2013

Paul, wanneer je de optische aansluiting gebruikt, kun je de ab van de tv niet gebruiken, tenzij je de soundbar kan instellen zodat je de ab van de tv wel kan gebruiken (infrarood learning). Oa de Sonos Playbar kan dit. Anders moet je toch de HDMI ARC gebruiken, deze kan dit wel aan namelijk.

remsy11 29-06-2013

Mijn eerste indruk over het geluid: Goed! Ik had niet verwacht zo'n goed geluid te krijgen uit zo'n speakers. Het lage geluid uit de sub is ook goed. Qua equalizer is er niet zoveel mogelijk (treble en bass via de afstandsbediening) Ik had liever wat meer instellingen gezien. Wellicht DSP.

Ook de functie blue tooth werkt goed. Zowel op pc als mac/ipad/iphone.

Nadat de surround speakers vol waren had ik ze achter me gelegd en had ik via mijn media speler een DTS film aangezet.

1 woord: WOW! Boven verwachting... Goede effecten en goed geluid.

jeroenkneppers 28-06-2013

Te gek deze soundbar van Philips! Ik had eerst een Sonos set, maar door de los te koppelen speakers maak je de filmbeleving wel een stuk rijker. Ook het gemak van de installatie is een behoorlijke verschilmaker. Het design is wat mij betreft ook een behoorlijke plus t.o.v. Sonos.

gerben1932 17-05-2013

Ik was niet onder de indruk van deze set en heb hem teruggebracht. Zeker voor deze prijs zijn er genoeg andere en
betere mogelijkheden. Uiteindelijk gekozen voor een Pioneer
homecinemaset 515. Is weliswaar niet draadloos maar geeft met 2 speakers een perfect geluid en is simpel aan te sluiten en
kost de helft.!