Philips Fidelio SoundBar HTL9100/12

Samsung HW-K450 2.1 SOUNDBAR 300W

• 3D Ja
Samsung HW-K450 2.1 SOUNDBAR 300W
6,5 (3)

Beoordeling op basis van 43 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

BenOnline 06-09-2016

Zeer Mooi product alleen met wat kinderziektes

Voor gewoon tv kijken is de standaard opstelling meer dan voldoende, en echt een grote verbetering op tv speaker. Het geluid valt alleen weg bij reclame's en het begin van programma's en films waardoor je steeds 2 seconden mist. Dit is na een tijdje wel storend

Ik gebruik bij films altijd de losse speakers dat is echt een toevoeging op de standaard opstelling.
Sinds ik hem heb ongeveer 50 films gezien in 2 jaar. Maar ik merk dat de accu het lang niet altijd helemaal volhoud. Zeker bij lange films (3uur) of een aantal pauzes staat de led soms al weer op rood. Dat is echt jammer voor een product in deze prijsklasse

smartrat 12-09-2015

een zeer goede geluidskwaliteit.

De geluidskwaliteit van de draadloze woofer en de los te nemen boxen is zeer goed. Ook het design onder mijn Philips ambilight TV is zeer strak.

Tommy13 07-09-2015

prima eigenschappen.

De Bass is te zwaar waardoor de verstaanbaarheid soms onder de maat is. Moet hoge tonen maximaal zetten en bass nagenoeg uitschakelen.

Semper 15-08-2015

Voor gehoor een aanwinst op mijn Ambilight TV

Heb de HTL9100 ook nog eens doorverbonden met mijn High Definition A/V Receiver 9900. Bij een film de afneembare rears in de woonkamer opstellen en de Hue lampen inschakelen die dan communiceren met de ambilight van de TV. WHAUWWWWWWW

Grijsmans 29-06-2015

Goede soundbar

Soundbar heeft goed geluid. Zeker voor huiskamer gebruik. Afneembare speakers zijn handig voor muziek in de tuin.

Peterh1982 06-03-2015

Geweldig systeem!

Sinds 1 maand deze soundbar in het bezit.
Het geluid is geweldig. Kraakhelder en zuiver.
De draadloze subwoofer is goed te regelen. Aansluiten is een fluitje van een cent. Gewoon via HDMI Arc aansluiten, netspanning aansluiten, en klaar.
Als 2.1 set al perfect, maar zodra je de draadloze sattelietspeakers loskoppeld klinkt het zowel met films als met muziek fantastisch.

Jenny53 18-11-2014

Mooi geluid alleen hij valt ieder keer weg

Wij hebben vandaag onze nieuwe HTL9100/12 ontvangen... Onze probleem zit hem in dat het geluid iedere keer een aantal seconden wegvalt... ook reageert de sound bar niet altijd op de afstandsbediening.

We hadden juist gehoopt op een mooie avond tv kijken maar nu alleen irritatie

Amsterdam81 21-09-2014 Product jaar of meer in bezit

6,4
Aansluiten van de bar op de TV ging niet heel soepel en dat terwijl ik ook een TV met ARC aansluiting heb. Na wat hulp van de helpdesk deed hij het ineens, zonder aanwijsbare reden. Bluetooth werkt niet geheel vlekkeloos. Verbinden met mijn Apple Producten is vaak niet mogelijk, alleen wanneer ik een reset doe van de sound bar vindt hij mijn apparaten. Afstandsbediening voelt goedkoop aan en is van plastic en kraakt zelfs als je erop druk. Voor deze prijs mag je meer verwachten. Geluid is verder wel prima, maar gebruikersgemak is echt slecht. Bij reclames vallen de eerste 2 seconden weg. Erg vreemd. Met de kennis van nu zou ik hem niet hebben gekocht.

Wim72 11-08-2014

Prima eigenschappen maar.....

Heb Fidelio HTL9100 soundbar nu een paar dagen in gebruik via bluetooth en Ipad, en ben zeer tevreden over zowel geluid als bediening, en heb de draadloze speakers nu 9 uur aan en nog steeds goed geluid.
Werk ook goed samen met Blu-ray drive BDP7750 zonder uitval van geluid oid. ook de verbinding met oudere TV (8 jaar) werkt prima.Zo dus ik ben very happy.
Het enige wat ik mis is een verbinding met een hooftelefoon.
Die werkt niet op de HTL9100. want het zijn allemaal ingangen die er op zitten.

Sardar86 13-03-2014 Product maand in bezit

Wanneer de 3 componenten van de HTL9100 aan elkaar gekoppeld zijn, geeft het redelijk goed geluid.

De HTL9100 wekt past echt indruk wanneer de componenten losgekoppeld worden. Werkelijk waar indrukwekkend te noemen. De 10uur draadloos geluid van de achterste speakers haalt hij makkelijk!

Wanneer je een indrukwekkende en sierlijke oplossing zoekt zonder te veel kabels en je portefeuille staat het toe, dan is de Philips HTL9100 zeker een aanrader!

Anja333 07-03-2014 Product paar weken in bezit

Prima geluid, vorm en resultaat !! Compact, mobiel en toch groots !!

Fijne aanwinst waar we hopelijk veel plezier zullen aan beleven !!

Peter Hees 01-03-2014 Product paar dagen in bezit

Fantastisch geluid en goed design!
De afneembare draadloze boxen zorgen voor een bioscoop effect.Een goede aankoop voor deze prijs.

Jaantje Staal 01-03-2014 Product paar dagen in bezit

Prachtige vormgeving en geen hinderlijke kabels in huis. Mooi geluid en gelukkig de bas zelf in te stellen.

Pela 28-02-2014

Innovatief product.

Hoe de batterijen te vervangen als ze uitgewerkt zijn na tig keer opladen?
Ophangogen v.d. satellieten zijn te klein, hier passen alleen dunne schroeven in.
Treble heeft te klein bereik, bij slechte opnames is bij dichte treble het geluid nog blikkerig.
In mijn situatie heb ik 2 houten steunen gemaakt om ze in schuine stand onder de TV te plaatsen; zowel TV als soundbar staan op een TV meubel.
Het zou handig zijn als er 2 verstelbare beugels bij geleverd waren om de soundbar aan te bevestigen ( zweihaak model )
Bijkomend voordeel van deze opstelling: je ziet de kabels niet meer die zitten achter de soundbar deze sluit aan op onderrand TV.

HaPe21 25-02-2014

Prima geluid, valt echter wel eens uit. Afstandsbediening werkt niet fijn

Het geluid van de soundbar vind ik prima. Deze is ook goed in te stellen. Helaas valt regelmatig het geluid uit. Dit duurt 1 a 2 seconden maar is erg irritant. (Alleen bij gebruik tv)Ook de afstandsbediening werkt niet lekker. Het is vaak alsof de soundbar hier niet op reageert. De soundbar reageert helemaal niet op de powerknop van de afstandsbediening. Wanneer ik het volume wil aanpassen via de afstandsbediening, reageert mijn Philips tv hier ook op.

Via ipad muziek afspelen werkt overigens prima. Daar ben ik zeer tevreden over.

fry35 19-02-2014

Goed, maar kan nog op sommige punten nog beter

Omdat ik (lees: mijn vriendin) geen 5 grote speakers met bijbehorende kabels meer wilde hebben in de huiskamer maar wel goed surround geluid , koos ik de HTL9100. Het aansluiten is vrij simpel. Vreemde is dat er in het begin via een bepaalde HDMI ingang geen geluid uit de htl9100 kwam en na een aantal keer aan/uitschakelen ineens wel zonder dat er iets was veranderd in de bekabeling. Leek wel of de allereerste HDMI handshake niet vlekkeloos ging, maar nadat het eenmaal was gebeurd werkt de htl9100 probleemloos.
Het af- en aanklikken van de beide surroundboxen gaat makkelijk. hoewel de constructie misschien wel net wat steviger kan. Het voelt een beetje fragiel als je aan- en afklikt. De surroundboxen geven goed geluid en connecten probleemloos met de hoofdunit. In combinatie met de mainunit heb je een goed surroundgeluid. Uiteraard is een echte volwaardige set met een 5.1 of een 7.1 AV receiver en 5 of 7 grote boxen onverslaanbaar, maar dat weet je van elke soundbar. Laat ik het zo zeggen: voor iedereen die geen hifi freak is die het beste wil is dit echt een prima oplossing.
Minpuntje is dat de subwoofer vrij dominant is en dat de bas, zelfs op het laagste volume, hard kan doorklinken. Wellicht dat ik nog wat moet spelen met de precieze plaatsing, alhoewel ik dit manco wel vaker in reviews heb gelezen. Je kan altijd nog de stekker uit de subwoofer trekken als je het soms teveel stoort, maar dat is natuurlijk geen charmante oplossing.
De gebruiksaanwijzing is vrij summier maar eerlijk gezegd kan je over deze sounndbar ook geen 20 pagina's volschrijven omdat het aansluiten eenvoudig is en de bediening ook.
Conclusie: prima soundbar nog vatbaar voor wat verbeteringen

Pieter78 16-02-2014

Prima geluid en mooi apparaat

Ik was op zoek naar een geluidsinstallatie voor bij mijn tv. Ik wilde een draadloze subwoofer en de mogelijkheid om via Bluetooth muziek te streamen. Na deze set in de winkel gezien en gehoord te hebben was ik verrast door de prestaties van deze kleine set.

Het aansluiten van de set op mijn tv via de ARC aansluiting, op de mediaplayer en het kastje voor de digitale tv was zeer eenvoudig. De set gaat gelijk aan met de tv. Wel start het systeem redelijk traag op. Het geluid is goed al is de subwoofer soms een beetje teveel aanwezig. Dit is gelukkig goed op te lossen door de bas wat terug te draaien via de afstandsbediening.

Tijdens reclames valt het geluid even stil waardoor je de eerste paar seconden geen geluid hebt. Dit is ook het geval bij televisies en films wat wel storend is.

De draadloze achterspeakers doen hun werk goed al haal ik de 10 uur accutijd bij lange na niet. Het rode lampje gaat soms na een uur al branden. Ook na een hele nacht laden brandt het rode lampje al snel. Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn.

Een ander puntje van kritiek is de overdracht van het geluid naar de achterspeakers. De speakers liggen op ongeveer 4 meter van het basisstation maar toch kraken ze. Ik weet niet of andere gebruikers daar ook last van hebben maar het stoort me wel. Als de speakers in het basisstation zitten hoor ik het kraken niet.

Muziek streamen vanaf een telefoon of tablet (iphone en ipad) gaat perfect. Het koppelen gaat zeer snel en zonder problemen en de verbinding is heel stabiel.

Al met al ben ik tevreden met het systeem op de paar kritiekpunten na. Ik vind het design mooi en het geluid is prima voor een systeem van deze maat. De prijs is wel een beetje aan de hoge kant en zeker met de prijs had ik wel verwacht dat het geluid zonder kraken zou worden doorgegeven aan de achterspeakers en dat de accu's van de achterspeakers langer mee zouden gaan.

marcellos1 19-01-2014 Product maand in bezit

Review HTL9100

Uitpakken en installeren
Onlangs de HTL9100 in gebruik genomen. Economisch verpakt. De subwoofer zat in de doos met de satellieten en de soundbar zelf. Handig.
Apparaat uitgepakt en geïnstalleerd. Ik heb een digitale ontvanger en een Apple TV. Deze kan ik prima op de 2 hdmi poorten aansluiten. Vervolgens een enkele sync hdmi naar de tv en klaar is kees.
Maar ja, de dvd speler? De hdmi poorten zijn op. Die gaat dan maar direct naar de tv. Jammer, want dan moet ik op de tv weer van kanaal wisselen (van soundbar naar dvd) i.p.v. alleen op de soundbar.
Alles op de tv en dan naar de soundbar kan wel; maar dat vind ik onhandig aangezien de digitale ontvanger ook voor mijn radio bedoeld is. Dat zou dan betekenen dat ik de tv aan moet zetten om radio te luisteren; en dat is niet geheel logisch.
De satellieten w erken draadloos en worden automatisch gevonden en gekoppeld met de soundbar. Hetzelfde geldt voor de sub woofer. Erg handig.
De satelliet speakers zijn eenvoudig los of vast te klikken en gaan gemakkelijk 5 uur mee op de accu.

Algemeen gebruik
De soundbar laat zich makkelijk bedienen. Er is geen display, alleen een serie gelijk gekleurde led lampjes. Deze geven aan welke input er in gebruik is. Een dubbel functie is wanneer je bijvoorbeeld het volume regelt; deze van links naar rechts het niveau aangeven (en dan dus niet meer het input signaal). Dat is niet erg. Je weet immers toch wat er gekozen is.
De bluetooth werkt bijzonder stabiel. Beter dan van eerdere producten (ook van Philips) die ik gezien heb. Geen happeringen en snel verbinding.

Gebruik met TV
Ik gebruik een Philips TV; de FPL9705. Het geluid van de tv wordt automatisch overgenomen door de soundbar. Het geluid klinkt (uiteraard) een stuk voller en ruimtelijker als alleen van de tv.
Toch valt het me op dat de tv er enige tijd over doet om de soundbar correct te ‘installeren’. Er verschijnt soms ‘kan geen verbinding maken’ in beeld terwijl het apparaat prima werkt. Na 20sec verdwijnt deze melding weer.
Een standaard probleem met digitaal beeld en geluid is de synchronisatie van het geluid met het beeld. Deze klopt eigenlijk nooit. Op de afstandsbediening van de HTL9100 kan je dit direct en makkelijk corrigeren. Geen verborgen functie maar direct toegankelijk. Daarna wordt deze instelling onthouden.

Gebruik als radioversterker vanaf digitale ontvanger
Ik ben twee zuilen gewend. 180w bij 8ohm. Natuurlijk kan daar geen soundbar tegenop. Maar; het viel mij niet tegen. Het geluid komt wat meer van één kant (er is immers maar één soundbar). Het klinkt wel goed. Niet te donker (eerdere generaties hadden een nogal overdreven bas) maar precies goed. Middentonen mogen wat enthousiaster maar ik vind dat niet enorm storend.
Handig is dat de lage en hoge tonen direct in te stellen zijn vanaf de afstandsbediening.
Ik heb wel het idee dat het volume fluctueert. Ofwel; bij lagere input sterkte versterkt de soundbar sterker dan bij een sterker signaal. Dat betekent dat bij een stilte van een halve seconde het opvolgende stuk harder door komt dan daarvoor. De soundbar corrigeert dit zelf niet terug of langzaam.
Op de afstandsbediening is een functie beschikbaar die pieken en dalen moet filteren; maar ik vind het effect hiervan beperkt. Liever überhaupt niet doen, dan hoeft het ook niet gefilterd te worden. Overigens doet dit fenomeen zich vooral voor bij lage volumes.

Gebruik als bluetooth versterker
Hier heb ik eigenlijk niets aan te merken. Het werkt gewoon erg goed. 

De satelliet speakers
Het gedoe met die 5.1 setjes met slechte kwaliteit mini boxjes (geen middentonen), de vele kabels en statiefjes was ik helemaal zat. Bovendien; waarvoor is zo’n apparaat ontworpen: voor home cinema. Niet voor audio. Een 2.1 systeem zoals een HTL9100 soundbar geeft een (veel) betere geluidbeleving met muziek. Evenwichtiger en minder gefiltert.
Kijk je toch een film dan klik je de satellieten er gewoon af; mik e op de hoeken van de bank en gaan met die banaan.
Paar actiefilms gekeken en dat is erg mooi. Geluid van rechtsachter komt daar ook vandaan.
Eén afgenomen satelliet speaker produceert bijna geen geluid. Pas wanneer je ze er beide afpakt; switcht het apparaat naar een 5.1 modus; of beter; 4.1 modus; er is immers geen center box.
Ook een leuke toepassing is om de satellieten op een zomerse dag buiten te gebruiken. Heb je toch geluid in je tuin zonder meteen de buren weg te pesten.

De subwoofer
Compact in formaat en biedt ruim voldoende volume voor mijn woonkamer. Draadloos signaal; dus overal te parkeren waar stroom is.
Het viel mij op dat de subwoofer een aantal keer niet ‘gevonden’ werd; terwijl het led lampje aangaf dat wel te zijn. Een keer aan en uit zetten verhielp het probleem.

Overig
Wanneer je bijvoorbeeld radio luistert, schakelt het apparaat zich na pak ‘m beet 1 uur uit. Soms best irritant. Ik kan in de gebruiksaanwijzing hier niets over terug vinden. Bij het kijken van tv doet hij dit niet.

Verder mis ik iedere vorm van een audio out. Waar sluit ik mijn koptelefoon aan?

Eindconclusie
Geluid: 8,5
Bediengemak: 9
Uiterlijk: 8
Aanbevelen aan anderen: zeer zeker

Connymus 19-01-2014

Proficiat met je aankoop!
Gisteren maakte ik kennis met dit apparaat in de winkel.
Ben namelijk op zoek naar een home cinema.
Er kwam mooi geluid uit en de prijs ligt goed.
Belangrijk voor mij is de afneembare luidsprekers om deze achteraan te leggen, zodat je het 5.1 geluid krijgt.
In de andere winkel waren ze heel negatief over draadloze systemen, ik kreeg de indruk dat deze verkoper dit systeem niet echt kende en het gewoon maar met de grond gelijk maakte.
Hij zei dat draadloos allerlei storingen met zich zou meebrengen.
Wat is uw mening?

marcellos1 20-01-2014

Beste Connymus,

Bedankt! Ik heb niet of nauwelijks problemen ondervonden met de draadloze speakers. Dit moet gewoon goed werken lijkt me.

Sowieso doe ik al zo veel mogelijk draadloos thuis en in de auto. Bluetooth audio etc. werkt ook prima. Een draadloze speaker is volgens mij in essentie hetzelfde.

Veel succes met uw keuze!

tb_tjakko 30-12-2013 Product paar weken in bezit

Design is top en ziet er goed uit.
Gebruiksgemak:
Het installeren gaat vlot. Soundbar heeft 3 HDMI aansluitingen, voor losse apparaten
Wij hebben er een blu-ray en apple tv op aangesloten.Het geluid kan ook via bluetooth,dus geen kabels .

Geluidskwaliteit:
Is goed en mooi verspreid,alleen tijdens film kijken zijn er soms bijgeluiden die erg overheersend zijn

Wij zijn tevreden over deze soundbar.

clout 25-12-2013 Product paar weken in bezit

Ik ben sinds enkele weken in het bezit van deze Philips soundbar.

Hetgeen wat me direct aantrok is de fraaie vormgeving die zelfs door mijn vriendin werd goedgekeurd. De bar past mooi voor de televisie en ook de subwoofer ziet er erg strak uit.
Afhankelijk van hoe breed je televisie(meubel) is en of je er een 3.1 van wilt maken kun je besluiten de zijkanten eraf te halen, waardoor je hem meestal wel mooi bij je inrichting aan kunt laten sluiten.

Daarnaast was ik verrast toen ik het geluid hoorde dat er uit deze erg smalle soundbar speaker komt. Voorheen heb ik altijd grote zuilen gehad dus dat was mijn vergelijkingsmateriaal. Ondanks zijn kleine formaat wist de soundbar in combinatie met de subwoofer hier toch aardig bij in de buurt te komen. Zeker wanneer je hem gebruikt om films te kijken of te gamen komen de lage tonen van de subwoofer goed tot zijn recht.
Als je hem vooral wilt gebruiken voor het luisteren naar muziek en hoge eisen stelt aan je geluid zal je wellicht behoefte hebben aan wat meer middentonen. Ben je niet anders gewend dan televisie kijken via het geluid van je tv, dan is dit een grote stap voorwaarts.

Het apparaat is erg makkelijk in gebruik. Kwestie van de stekker erin stoppen en hij is klaar om verbinding te maken via bluetooth. Voorheen heb ik nooit eerder een draadloze speaker gehad maar wel bij anderen gezien hoe gemakkelijk het Sonos systeem werkt. Ik moet zeggen dat ik de Philips methode erg goed vond werken aangezien je verder niet van apps of software afhankelijk bent. Je kunt dus bijv. verbinding maken met je telefoon, tablet of laptop en wanneer de verbinding tot stand is gekomen herkent je apparaat de soundbar als hoofdtelefoon waardoor al het geluid draadloos wordt afgespeeld. Voor mij werkt dit ideaal. Handig is dat hij ook gewoon om kan gaan met audio en hdmi kabels.

Al met al een prima setje, prachtig design, goed geluid, gemakkelijk in gebruik en acceptabele prijs voor wat je krijgt.