Bitdefender Mobile Security - Reviews

• Test panel 8.1 nov 2022

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Bitdefender Mobile Security op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

WNPS 03-12-2022

Veilig internet met je mobile met een kanttekening

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik gebruik Mobile Security al meerdere jaren als gratis onderdeel van een uitgebreid pakket van Bitdefender en of Amor wat het gehele netwerk met aangesloten mobiles en pc’s bewaakt. Ik draai het voornamelijk op IOS apparaten. Ben zeer tevreden over de bescherming maar heb toch een belangrijke opmerking over de VPN voor webservices die matig presteerde en vaak verkeer met Internet vanaf een IPhone volledig bevriest. Na het uitschakelen van de VPN nooit geen problemen meer. Kan de fout op alle iOS apparaten steeds weer reproduceren dus is het wel duidelijk dat dit de zwakke schakel is in Mobile Security. Verder is Bitdefender snel en zeer betrouwbaar op het veiligstellen van het netwerk en of PC.

Pluspunten

• Geeft een veilige toegang tot internet
  • Vangt veel verdachte verbindingen af
  • Is gratis als onderdeel van Bitdefender pakket.

Minpunten

• VPN hapert op IOS apparaten
  • Auto update licentie duur, 50% nieuw

j*******@g******** 02-12-2022

reclame programma

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Mijn computer is een stuk trager geworden bij het opstarten ondanks mijn SDD c schijf. Verder heb ik het idee dat ik een incompleet programma heb gekocht want ik wordt plat gebombardeerd met reclame voor aparte onderdelen van dit programma het lijkt wel of ik een zg gratis exemplaar heb ontvangen met gedwongen reclame boodschappen.
Verder krijg ik allerlei meldingen over wat het programma aan het doen is, het draait dus zeker niet op de achtergrond. Erg irriterend!! Ik zal zeker niet mijn licentie verlengen!!!

Minpunten

• werkt niet op de achtergrond
  • veel reclame voor het eigen product
  • opstarten is een stuk trager geworden

a*************@g******** 10-11-2022

doet wat hij moet doen

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Installatie van software wees zichzelf en ging vlot. software draait op de achtergrond mee
soms krijg je een popup die aangeeft dat bitdefender op achtergrond meedraait en geen bedreigingen ontdekt heeft.

heb het nu een paar weken in gebruik en lijkt zijn werk goed te doen voor zover ik dat kan beoordelen,
heb eigenlijk nog geen gekke dingen gezien.
tot zover tevreden

Pluspunten

• makkelijk installatie
  • draait op achtergrond mee zonder irritatie

gerard F 06-11-2022

Goede keuze voor telefoon beveiliging

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

De installatie is zeer gebruiksvriendelijk, je kunt makkelijk de nodige stappen doorlopen
als er wat in je instellingen veranderd moet worden voor de goede werking van Bitdefender, wordt je hier vanzelf naar toe geleid om de aanpassing te maken

Ik heb tijdens het gebruik geen vertraging van mijn toestel waargenomen
Ook niet tijdens een scan

De zoekfunctie naar je telefoon werkt prima en snel
Is je telefoon gestolen dan is de antidiefstal mogelijkheid een goed mogelijkheid om je telefoon te resetten en het de dief behoorlijk moeilijk te maken

De mogelijkheid om bepaalde apps met een wachtwoord te voorzien is handig als je niet wilt dat andere hier meer gaan werken

De verschillende tab bladen in de app zijn overzichtelijk en handig zodat je snel op de hoogte bent van wat de app allemaal doe of gedaan heeft

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • snel te instaleren

c**********@g******** 06-11-2022

Virusscanner die werkt zonder dat je het merkt

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik heb het product in de afgelopen twee weken mogen testen op mijn (nieuwe) android telefoon.

Ik heb weinig gemerkt van het feit dat het programma in de achtergrond meedraait, dus de impact op de snelheid is voor mij in ieder geval niet meetbaar.
Wel zag ik af en toe een pop-up voorbij komen dat een app getest was en dat er geen bedreigingen in zaten.

Voor mij doet het programma dus precies wat het moet doen. Zonder merkbaar aanwezig te zijn toch alles in de gaten houden.

Pluspunten

• Geen merkbaar snelheidsverlies
  • Veel instellingen mogelijk

Minpunten

• Veel instellingen mogelijk

casper-p 08-11-2022

Weer een paar dagen verder. Ik merk dat er op mijn Android telefoon een notificatie staat met een 3 erin. Dan denk ik dat er 3 berichten zijn voor me.
Heb alle opties in de app bekeken maar niks kunnen vinden. De 3 blijft echter staan.... best wel verwarrend

g**********@h********** 04-11-2022

Veilig en vlot

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

De afgelopen tijd heb ik Bitdefender mogen testen op mijn mobiele telefoon.
Dat kwam op een goed moment. Mijn telefoon was de laatste tijd wat traag. Ik vroeg me wel eens af of ik altijd wel zo veilig bezig was op mijn telefoon.

Het installeren ging vlot. Ik hoefde er geen bijzondere kennis voor te hebben. In het begin werd mijn telefoon wel wat trager. Waarschijnlijk was er veel energie nodig om alles grondig op te schonen en mijn gegevens te verwijderen.
In het begin moest ik wel een beetje zoeken hoe alles werkte en waar het stond. Met wat tijd, zoeken en proberen kon ik er redelijk mee uit de voeten. Het voelde wel fijn om op een verantwoordere, veilige manier te surfen op mijn telefoon.
Ik heb ook expres beruchte sites bezocht en daar ging Bitdefender goed mee om.
Al met al kan ik al leek op dit gebied tevreden terugkijken op deze testperiode.

Pluspunten

• eenvoudige installatie
  • redelijk eenvoudig in gebruik

Minpunten

• begin maakte t de telefoon trager
  • zoeken naar bepaalde functies

i*********@g******** 04-11-2022

Bitdefender Mobile Security is veiligheid op je telefoon!

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Wat een geluk is het geweest dat ik Bitdefender Mobile Security heb mogen testen. Op mijn telefoon had ik geen veiligheid programma zitten en durfde dus ook niet uit mijn telefoon te halen wat er mogelijk was. Bitdefender heeft mij een heel veilig gevoel gegeven. Na het installeren was mijn telefoon batterij steeds snel leeg. Heel erg logisch achteraf want er was een hoop op te ruimen en te controleren.
Heel erg blij verrast was ik met het feit dat er een veiligheid in zat voor onze kleinkinderen. Ik gaf ze altijd wel mijn telefoon maar dacht er niet verder bij na. Nu heb ik er een veiligheid op zitten en kan ik ze beschermen tegen de buitenwereld.
Ik ben ontzettend blij met Bitdefender en zie duidelijk het nut van een mobiele security! Al die tijd heb ik geluk gehad, maar ik gebruikte mijn telefoon dan ook bijna niet. Bitdefender heeft me een veilig gevoel gegeven een paar eenvoudige stappen en je kan veilig aan de gang met je telefoon. En hij is ook nog eens vindbaar mocht iemand hem mee nemen of je bent hem kwijt geraakt.
Wat ik kan zeggen is dat na het testen Bitdefender bij mij op mijn telefoon komt want het is zo simpel om veilig rond te gaan en alles uit je veilige telefoon te halen!

Pluspunten

• Eenvoudig te installeren.
  • Eenvoudig in gebruik.
  • Zeer veilig gevoel.
  • Veiligheid ook voor kinderen.

J********@g******** 04-11-2022

Zeker niet verkeerd!

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik testte Bitdefender een aantal weken.
Daarvoor installeerde ik het programma om mijn mobiele telefoon. De installatie verliep snel en goed, maar wel had ik telkens het gevoel dat ik min of meer ongevraagd werd overtuigd steeds meer onderdelen te moeten installeren waarbij ik een simpele jip-en-janneke uitleg van wat ik zou gaan installeren.
Het programma draaide op de achtergrond en was daarbij niet noemenswaardig aanwezig. Met enige regelmaat ontving ik een rapportage waarin werd aangegeven hoevaak werd gescand en wat dat opleverde. Maar ook daarbij had wel een korte uitleg gemogen wat welk grafiek exact betekent... Alle scans leverde uiteindelijk geen enkele bedreiging op. Dat maakt me dan weer wel wat onzeker... Wat werkelijk wel alles er uitgehaald of ...

Pluspunten

• Installatie gemak
  • Overzichtelijke raportages

Minpunten

• Veel vragen om extra onderdelen te installeren
  • Constant meldingen voor extra installaties.

Niels 04-11-2022

Goede bescherming, maar wel erg aanwezig

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik heb de software makkelijk kunnen installeren op mijn Mobiel. Hij stond er zo op, echter daarna moesten er nog heel veel toestemmingen worden gegeven, voordat je Bitdefender goed kon gebruiken (Android).

Ik had het idee dat mijn telefoon goed beschermd werd. Waar ik me wel aan kon storen dat er continu een icoontje in beeld bleef. Deze kon je wel kleiner maken, maar bleef altijd in beeld. Deze zou je weg moeten kunnen halen of alleen op je mededelingenscherm zichtbaar moeten zijn.

De software reageert verder soepel en goed en ik had niet het idee dat het extra batterij vroeg.

Al met al werkt en beschermt Bitdefender denk ik goed. Maar het moeten geven van zoveel toestemmingen voor de verschillende functies, maakt dat het niet echt gemakkelijk is in de installatie

Pluspunten

• goede bescherming
  • werkt niet vertragend

Minpunten

• erg aanwezig op het scherm
  • veel toestemmingen nodig

h**********@g******** 04-11-2022

doet zijn werk

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik heb het product gekregen om te testen. In principe is het vrij eenvoudig om te instaleren maar helaas werkte VPN bij mij niet. Ik moest hier dan weer extra voor betalen. Bij het instaleren werd direct al een verkeerd document gedetecteerd. Maar verder heb ik niet echt vernomen dat er bedreigingen zijn opgespoord. Wel heb ik vernomen dat zoeken via internet wat trager verloopt, verder heb je geen problemen. Het was wel even een uitzoekwerk om alles goed te laten werken, maar dat lukt na verloop van tijd wel. De tijd om te testen was wel erg kort helaas. Wat me wel erg stoort is dat je steeds maar weer reclame krijgt over upgrades.

Pluspunten

• doet zijn werk

Minpunten

• veel reclame

Danny 03-11-2022

Prima security pakket met wat verbeterpuntjes

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Bitdefender Mobile Security is absoluut geen slecht product, maar het kan hier en daar echt nog wel wat verbeterd worden. De manier waarop de software qua footprint op je mobile device fungeert is klein, de invloed op bijvoorbeeld het batterij verbruik viel mij ontzettend mee.
Als iemand die apps laat draaien onder een "least privilege" concept, oftewel niet meer rechten uitdelen dan daadwerkelijk nodig, viel me wel op dat Bitdefender behoorlijk wat rechten vraagt om secure browsing mogelijk te maken. Ik had gehoopt dat dit met minder rechten mogelijk was geweest.
Daarnaast is het notificatie icoontje echt gewoon overkill en zou het fijn zijn als er een optie in de instellingen zou zijn waarmee je dit uit kunt zetten, het is namelijk behoorlijk irritant.
Ik heb de software op zowel een tablet als mobiel getest en in beide gevallen moet gezegd worden dat het vlot reageert, een duidelijk overzicht en voldoende inzicht geeft in wat er draait en of dit veilig is.
Echter moet daar wel bij worden opgemerkt dat de manier van configureren voor menig eindgebruiker een beste uitdaging kan zijn, zeker wanneer je niet zo thuis bent in de tech wereld.

Klaverc 03-11-2022

Helaas voor mij geen positieve review voor dit product.

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik heb de software op mijn mobiel geïnstalleerd. Het installeren verliep vlot. Echter om alle functies van Bitdefender Mobile Security (for Android) voor de volle 100% te gaan gebruiken moet er heel veel gelezen worden, waarbij een gemiddelde gebruiker wel heel veel moeite moet doen om dit allemaal te begrijpen. Ik heb daarom niet alle modules geactiveerd, daarmee niet zeggend dat ik een gemiddelde gebruiker ben. Ook dat er constant een icoontje in boven in mijn startscherm zichtbaar bleef vind ik persoonlijk storend.
Verder heb ik niet gemerkt dat de software mij geholpen heeft te beschermen tijdens de testperiode.
Voor het einde van de testperiode heb ik de app weer verwijderd van mijn mobiel.
Ik hou mij verder maar vast aan de KPN Veilig beveiligd van mijn mobiel.

p**********@g******** 03-11-2022

Zeer goed

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Bitdefender is qua performance de beste,op zijn gebied.
Ik heb deze getest,hij voldoet aan mijn verwachtingen.
Ook de update met de chat beveiliging werkt ook goed.

Pluspunten

• Goede beveiliging
  • Geeft bij verkeerde code alarm af
  • Vpn beperkt tot 200mb
  • Goede virusscanner

Willyvr 31-10-2022

Krijg een veig gevoel bij het surfen

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik was blij dat ik dit product mocht testen .
Het instaleren van Bitdefender is echt kinderspel
En het werkt gewoon op de achtergrond .
Het scant alle apps voor te kijken of ze veilig zijn.
En als je een app download word hij direct gecontroleerd
Op deze paar weken dat ik bitdefender heb getest heeft het mijn telefoon al een twintigtal keer gescand .
Dus ik had echt het gevoel dat ik volledig beveiligd was tegen virussen .
Een echte aanrader

Pluspunten

• Veilig gevoel
  • Controleert alles

g***********@h********* 31-10-2022

Bitdefender prima getest.

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Dit programma mocht ik testen namens Review. Het installeren is erg makkelijk een kind kan de was doen. Bitdefender gaat vanzelf door het proces en je hoeft slechts een akkoord te geven.
En dan doet Bitfender zijn werk. Het geeft een veilig gevoel dat je toestel goed beschermd is en al het ook nog op een ander toestel installeren via de link. Ik heb geen problemen ondervonden en het dashboard geeft duidelijke en snel informatie. Mogelijk om bescherming uit te breiden met VPN, etc, maar daar heb ik nog geen gebruik van gemaakt. Deze Mobile Security kan ik zeker aanbevelen.

Pluspunten

• Snelheid installeren
  • Mooi dasboard

j*****@z******* 31-10-2022

Geruisloze bescherming

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik had de mazzel dat ik Bitdefender mocht testen.
Het eerste wat me gelijk opviel was dat mijn mobiel niet trager werd, Bitdefender werkt geruisloos op de achtergrond.

Heb voor Bitdefender al meerdere internet security merken mogen testen, de een zit vol met pop ups, de andere zat veel reclame in verwerkt en mijn mobiel werkte bij sommige erg traag maar dit gevoel heb ik nooit gehad bij Bitdefender. Oftewel ik ben Fan.

Ben bewust naar dubieuze sites gegaan maar kreeg gelijk een melding van Pas Op!

Wat beschermt Bitdefender,
Beveiliging tegen phishing
Veilig internetbankieren
Snel, anoniem en beveiligd tijdens het surfen op het web
Mogelijkheid om een VPN verbinding te gebruiken

Gezien mijn ervaring kan ik iedereen Bitdefender aanraden, ook de prijs is aantrekkelijk.

Pluspunten

• Werkt niet vertragend
  • Beschermt onzichtbaar op de achtergrond
  • Gratis VPN verbinding
  • Allround internet security

Minpunten

• Heb ik nog niet gezien

Dominoek182 30-10-2022

Zorgvuldige virusscanner

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Ik mocht dit product testten voor Review. nl en mijn mening is als volgt hier over: Een overzichtelijk programma over wat het voor je telefoon met al je gegevens doet en je kan kiezen hoe uitgebreid je de beveiliging wil. Je kan met dit programma steeds een uitgebreide scan laten uitvoeren om te kijken of je telefoon ' schoon ' is en dat wordt goed uitgevoerd. Alle bestanden kan je laten scannen op dreigingen of eventuele virussen. Ook kan je er voor kiezen om op het internet te surfen met een beveiligde verbinding, de zo geheten VPN server. Wat ik daar persoonlijk een nadeel aan vind is dat ik mijn bankgegevens niet kon inzien tijdens dat ingeschakeld is. Ik snap ook niet waarom dat zo is. Ik zou alleen zelf niet zo snel iets kopen want er zijn ook goede gratis versies te vinden van virusscanners voor je telefoon die ook echt wel voldoen. In deze tijden van oplichting kan je ook niet voorzichtig genoeg zijn met je beveiliging. Daarom is het super fijn dat dit soort programma's ontworpen zijn.

Pluspunten

• Nauwkeurig, makkelijk te snappen
  • Snelle installatie
  • Kosten zijn laag
  • Betrouwbaar
  • Telkens nieuwe scans op onbekende apps

Kaya2 28-10-2022

Voldoende beveiliging

Geschreven voor: Bitdefender Mobile Security

Enkele weken heb ik de bitdefender mogen testen op mijn android mobiel. Mijn ervaring is positief. De installatie ging vlot. De app heeft heel veel functies (meer dan verwacht) om bedreigingen te detecteren zoals webprodectie, telefoonscan tot aan lekken in je email. Zo heeft de scan een schadelijk bestand gevonden en met succes verwijderd. Je hebt veel verschillende soorten beveiliging met voldoende instructies. Je kunt je telefoon traceren maar ook voor diefstal kan je het instellen. Dan maakt je mobiel bijv. foto's van de dief zodra er meerdere keren een verkeerd wachtwoord is ingevoerd. Nog een voorbeeld is beveiliging voor je apps en toegang tot VPN, wat je online anonimiteit geeft. Tegenwoordig is beveiliging onmisbaar in de samenleving. Ik vind niet per se dat de app tenkoste gaat van de accuduur. Ik gebruik mijn mobiel non-stop gedurende dag dus de accu gaat hoe dan ook snel leeg bij mij, daardoor merk ik geen duidelijk verschil met gebruik van de app. Voor de rest werkt alles in de app naar behoren dus ik raad dit product aan.