Microsoft Windows 10 Home - Reviews

1 gebruiker(s)
64-bit-ondersteuning

BvandeK 30-03-2016 Product kwartaal in bezit

Windows 10 is nog niet af

Ik heb Windows 10 op twee toestellen draaien (Surface Pro 4 en HP laptop), het is elke dag weer een verrassing wat er nu weer niet goed zal werken. De meest vreemde dingen gaan fout: uiteenlopend van knoppen die je niet meer aan kunt klikken tot aan complete vastlopers. Windows 10 is een product met veel potentie, maar het is gewoon niet af. Windows laat zijn gebruikers fungeren als testers, want driekwart jaar na het uitkomen van Windows 10 zit het besturingssysteem nog barstensvol met fouten.

Overigens ging installeren redelijk vlot, support is waardeloos (maar ik denk dat Microsoft zelf ook niet weet waar ze moeten beginnen met het oplossen van de fouten).

ro.es 01-08-2015 Product paar dagen in bezit

Gisteren geïnstalleerd op mijn HP Spectre 13-4040 (sinds 2 weken in bezit) die daar voor in aanmerking kwam. Het binnen halen van Windows duurde best lang. Installatie niet en verliep vlekkeloos. Met geïnstalleerde software van 3e partijen geen problemen. Ondanks Windows 10 geheel nieuw van opzet is, komt alles vertrouwd over.

Het navigeren met Windows 10 is weer allemaal een niveau slimmer en beter doordacht. Zeer geslaagd design met nieuwe strakke icoontjes. Alles reageert even snel, al had ik daar met Windows 8.1 ook niet over te klagen. De nieuwe Edge browser waar Microsoft hoog over opgeeft is even wennen. Kan er niet direct enthousiast over zijn, misschien komt dat nog. Chrome en Firefox(blijven beide gewoon goed te gebruiken) en worden indien voor geïnstalleerd in de vorige versie van Windows gewoon mee genomen. Alle bookmarks en instellingen van deze 2 browsers worden eveneens meegenomen.

Het start menu is terug in een vernieuwde opmaak, meer snelle toegang tot mappen en geinstalleerde en Windows programma's.

Ik wacht nu dat mijn andere en eerder aangeschafte 2 HP´s (Desktop en Laptop) ook voor de Windows 10 update in aanmerking komen. Ga direct over.

Windows 10 een verbetering? Ja in alle opzichten.