Siemens MS65500

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 3 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Siemens MS65500 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

HijmanH 04-08-2016

Kwaliteit snijmachine

Geschreven voor: Siemens MS65500

Na het uitpakken en schoonmaken heb ik deze machine gebruikt voor het snijden van vlees (gedroogde ham). Dit komt werkelijk flinterdun langs het mes heen en met de ruime traploze instelmogelijkheid zijn de plakken echt op alle maten te snijden.
Schoonmaken is een fluitje van een cent.
Hierna kaas gesneden, zowel oude als jonge zachte kaas. Ook dit is werkelijk zeer goed te doen.
Omdat het een machine met draaiend mes is, is viel mij zelfs de stabiliteit op, dit door de zuignappen aan de onderzijde.

A.C. Bouwhuis 12-08-2013
Geschreven voor: Siemens MS65500

Heb deze snijmachine sinds een paar dagen in bezit. Speciaal gekocht om zelfgebakken brood te kunnen snijden. Dat kan deze machine dankzij het gekartelde mes uitstekend. Was van te voren een beetje sceptisch ten aanzien van de beweegbare slede omdat ik in een aantal reviews had gelezen dat, dat nogal stroef ging. Dat was inderdaad ook bij mij het geval maar nadat ik de slede had ingespoten met siliconenspray loopt deze als een trein. Al met al tevreden over deze machine. Voldoet aan mijn verwachtingen.

Gert _Bos 06-05-2011

Hallo belangstellende,

Een week geleden heb ik een Siemens snijmachine gekocht. Mijn oog was gevallen op de MS65500. Dus zoeken naar een goedkope webshop: Pixmania, veruit het goedkoopst, ook nog ondanks de wat hoge bezorgkosten.
Na 3 dagen thuis, uitgepakt, alles OK, alleen kon ik het extra hamsnijmes niet vinden. Had ik dus toch niet helemaal goed opgelet, want de geleverde was een MS65000 en niet de door mij bedoelde MS65500. Tja, de fout lag bij mij. Siemens Nederland gebeld: geen probleem, het vleesmes besteld voor 17,50 euro incl. porto, na 2 dagen inmiddels in mijn bezit. Misschien was Wehkamp dan uiteindelijk wat goedkoper geweest. Uikijken dus.

Wat het apparaat betreft vind ik minder:
De schuif glijdt niet super soepel(kunststof op kunststof)
Ter beveiliging moet er altijd een veiligheidsknop ingedrukt gehouden blijven. (Heb ik zelf maar vastgezet), waardoor ik nu een hand vrij heb om de plakjes op te vangen (Gebruiksgemak 6 naar 9)

Maar dan de positieve punten:
Krachtige machine met gekartelde snijschijf (geschikt voor dikkorstig brood).
Superscherpe vleessnijschijf, zeer geschikt om b.v. prosciutto-ham flinterdun te snijden.
De snijbladen zijn uiterst gemakkelijk te verwisselen.
Het apparaat is behoorlijk geluidsarm en licht en klein.

Uitstekende service van de fabrikant! De snijmessen zijn (tot nu toe) eenvoudig na te bestellen voor c.a. 14 euro per stuk plus extra verzendkosten.
Snelle levering.

Kortom een hele verademing t.o.v. de twee vorige machines die veel herrie maakten en waarvan de getande snaaraandrijving vaak doorschoot als de korst van het (zelfgebakken) brood wat zwaar was.

Veel snijplezier toegewenst.
Gert Bos