Fossil Q Venture HR

Bekijk alle Smartwatches

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 9 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Adriana 15-10-2018

Mooi beeldscherm, perfect formaat

Ik was altijd al nieuwsgierig naar een smartwatch, dus ik dacht op een gegeven moment echt: dit is het moment om er één te kopen. Ik zag dit design en was meteen verkocht. Ik was blij dat mijn stappen en hartslag werden bijgehouden. Dit geeft mij namelijk inzicht in hoe ik beweeg op een dag. Ook mis ik geen berichtjes en oproepen meer, wat voor mijn omgeving handig is. Ik raad het product zeker aan en wil niet eens meer terug naar een 'gewoon' horloge!

Pluspunten

• Helder scherm
  • Handig in gebruik

Minpunten

• Batterijduur

Dnll8445 15-10-2018

mooi design smartwatch

Toen ik het horloge binnen kreeg was ik helemaal verliefd! Het ziet er prachtig uit en voelt goed om de pols. De installatie was een makkie. App downloaden, installeren en gaan. Helaas was de volgende ochtend om 11 uur de batterij al leeg. Geen lader mee naar het werk, dus kon niet verder opladen. Dat was jammer. Thuis opgeladen en weer gedragen. Er zijn zoveel mogelijkheden met dit horloge! Je blijft proberen. Volgende dag ging de batterij al een stuk langer mee. Helaas nog niet voldoende voor een dag werken én een sportles. Toch lijkt de batterij langer mee te gaan wanneer je meldingen voor bepaalde apps uitschakelde. Wanneer je de spaarstand inschakelt gaat de batterij wel een dag mee, maar dan is het wel lastiger te zien hoe laat het is omdat het scherm dan minder fel oplicht. Natuurlijk ook de hardloop functie gebruikt. Het horloge lijkt de hartslag redelijk accuraat te meten en ook de afstand en tijd houdt hij bij. De GPS wijkt wel een stuk af van mijn telefoon. Dat is jammer.
Kortom: zoek je een mooi design horloge, wat je stappen telt, je hartslag bij houdt en waarop je berichtjes binnenkomen? Dan heb je hem nu gevonden!

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk te installeren
  • verschillende front afbeeldingen mogelijk
  • waterdicht

Minpunten

• batterijduur
  • gps niet heel accuraat
  • aparte apps nodig om gegevens uit te lezen

José 13-10-2018

Prachtig horloge, functioneel en vrouwelijk.

Ik was zeer aangenaam verrast dat ik deze testen mag. Het design is geweldig naar mijn smaak. Blingbling maar niet te opzichtig. Het installeren en koppelen met mijn telefoon ging makkelijk. Vooral de sportfuncties spreken mij aan en meten goed. Hartslag, GPS, stappenteller, ook kun je verschillende sporten kiezen om je prestaties bij te houden. Vetder jammer dat ik bij een reset mijn eerdere trainingen kwijt was. Ook de duur van de batterij vind ik kort ondanks dat ik de bespaar modus aan heb.

Pluspunten

• Prachtig design
  • Goede sport metingen
  • Makkelijk bedienbaar

Minpunten

• Niet zelf de polsband te verstellen
  • Geen geschreven handleiding
  • Korte batterijduur

Elly 11-10-2018

Mooi horloge maar mindere batterij

Is een mooi horloge met heel veel mogelijkheden icm Android. Mist wel functies icm IOS. Er is moeilijk een goede gebruiksaanwijzing te vinden voor dit product. Er is een Youtube video en FAQ waar je de info vandaan moet halen. Afhankelijk van het gebruik is de batterij duur aan de korte kant maar het opladen is ook weer zo gepiept.

• Mogelijkheden
  • Snel opladen

Minpunten

• Batterij
  • Geen goede gebruiksaanwijzing

Phaedra 11-10-2018

Mooi vrouwelijk stijlvol horloge

Bij het openen van de verpakking werd ik blij verrast van hoe het horloge eruit zag. Een mooi vrouwelijk horloge en niet een hele grote kast op je pols.

Het koppelen en instellen was heel makkelijk en sprak gezich.
De wisselbare horloge achtergronden vind ik erg leuk en wissel is ook geregeld.
Wat heel fijn is dat je alle meldingen op je horloge krijgt. Je kan dan ff snel kijken of het haast heeft of later kan. Reageren op en app kan via je horloge, maar is wel heel klein :-)
Wat jammer is dat je niet kan bellen met je horloge, misschien gek, maar je kan wel opdrachten geven om te bellen.

Het horloge gaat 1 dag ongeveer mee en is snel opgeladen.
Het bandje van deze versie is wel erg gevoelig, vrij snel zie je wat minder mooie plekjes op de band zitten. Dus dat deze vervangen kan worden is een uitkomst.

Tot nu toe erg blij met dit horloge!!!!

Pluspunten

• Stijlvol
  • Meldingen op horloge erg handig
  • Wijzer plaat naar smaak te wijzigen
  • Makkelijk te koppelen en in te stellen

Minpunten

• Batterij, 1 dag
  • Bandje wordt snel vaal/ vies
  • Je kan er niet mee bellen

Renata 11-10-2018

Mooi, handig horloge

Na het uitpakken van het horloge vielen me 2 dingen op.

Er zat geen uitgebreide gebruikershandleiding bij en er zat geen pinnetje bij om het horloge op maat te maken. Dat betekende dat ik nog langer moest wachten met proberen.

Het installeren was heel vlot en makkelijk gedaan en ik ben er echt heel erg blij mee.

Enige 2 minpuntjes zijn, dat als je continue de tijd op je horloge wil zien, de batterij maar een halve dag mee gaat. En dat als je de berichten op je telefoon nog niet gelezen hebt, dan blijf je steeds dezelfde berichten zien, ook al heb je ze op het horloge weg geklikt. Bij elk nieuw berichtje, zie je weer het oude berichtje te voorschijn komen.

Maar hij zit lekker, is handig in gebruik, doet meer dan ik zou willen, dus ben er heel blij mee!

Pluspunten

• Fijn om de pols
  • Makkelijk te installeren
  • Doet meer dan ik had verwacht

Minpunten

• Batterij snel leeg als klok continue in beeld is
  • Geen pinnetje erbij om kleiner te maken

Frederike 09-10-2018

Stijlvol horloge met veel opties

Mijn eerste indruk toen ik het doosje openmaakte was 'dit lijkt helemaal niet op een smartwatch!'. Het design is strak en stijlvol en lijkt niet op de logge en grote smartwatchen zoals ik ze eerder gehad heb. Alleen de dikkere wijzerplaat toont aan dat er wel degelijk een digitaal systeem in zit. Het makkelijk kunnen verwisselen van de wijzerplaat maakt het als fashion-item helemaal af.

Ondertussen heb ik het horloge een week in gebruik. Ik maak veel gebruik van het lezen van appjes en mailtjes. Omdat ik op mijn werk niet graag mijn telefoon in het zich heb, is dit voor mij een prachtige oplossing. Ook het trillen bij en weergeven van binnenkomende telefoontjes vind ik een handige toepassing, omdat ik zo mijn telefoon makkelijk op stil kan houden en niet altijd in mijn zak hoef te hebben. Het instellen van een bewegingsdoel maakt dat ik bewuster bezig ben met de hoeveelheid tijd die ik per dag beweeg. Ook de stappenteller is hierbij een mooi hulpmiddel. Een ander groot voordeel is dat het horloge waterdicht is. Het roze stoffen bandje wat bij mijn versie zit wordt redelijk snel vies, maar is na een douche weer mooi schoon.

Er zijn ook een paar nadelen die ik ondervonden heb, waarvan de batterijduur toch wel het grootste is. De batterij gaat met een beetje geluk een hele dag mee en moet sowieso elke avond opgeladen worden. Gelukkig is het eventueel tussendoor opladen snel gebeurd, met een uurtje is het horloge weer vol. Daarnaast had ik op een horloge in deze prijscategorie een functie verwacht om je slaap te registreren, dat is niet het geval en vind ik wel een gemis.

Al bij al vind ik het een fijn horloge met een prachtig design en veel opties. Als de batterij langer mee zou gaan en er een slaapmeter op zou zitten zou hij helemaal perfect zijn.

Pluspunten

• Weergeven van inkomende berichten en telefoontjes
  • Waterdicht
  • Dagelijks beweegdoel en stappenteller
  • Wisselen van wijzerplaten

Minpunten

• Batterijduur
  • Geen slaapmeter

Miriam 09-10-2018

Mooi design, helder scherm en gebruiksvriendelijk horloge

Ik ben ontzettend blij met mijn nieuwe horloge.
Na het openen van de doos is hij binnen 10 minuten volledig ingesteld en gebruiksklaar.

De eerste 2 dagen leek de batterij erg snel leeg te gaan. Ik las op internet dat het na meerdere malen opladen beter zou worden en inderdaad, ik kan nu met intensief gebruik de hele dag doen met de batterij.

Het horloge weegt erg weinig en je voelt hem niet om je pols heen zitten.
Meldingen komen vrijwel direct binnen op zowel je telefoon als op je horloge.

Meldingen/berichten zijn goed te lezen en je kunt indien wenselijk ook reageren.
Helaas kun je niet bellen met het horloge maar je krijgt wel een melding op je horloge dat je wordt gebeld.

Je kunt het design zelf naar wens instellen, je kunt zelf aangeven welke apps een melding geven en welke niet.

Kortom, een echte aanrader.

Pluspunten

• Mooi Design
  • Helder scherm
  • Gebruiksvriendelijk
  • Makkelijk te installeren
  • Lichtgewicht

Minpunten

• Helaas kun je er niet mee bellen

RiVi 07-10-2018

Mooi design, duidelijk en makkelijk in gebruik

Ik was al een poosje op zoek naar een smartwatch. Fossil fan maakte dat ik deze uitkoos. Het design is smaakvol, de kleur mooi. Na installatie is het een geweldige smartwatch, die doet wat ik wil, je kunt makkelijk aanpassen naar jouw smaak en wat je wilt dat het horloge doet. Na een update van google wel even weer opnieuw uitvinden hoe jouw uiterlijk terug komt

Pluspunten

• mooi design
  • makkelijk in gebruik