Fossil Q Explorist FTW4003 - Reviews

zilver
Compatibel met
Android, iOS
Camera

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 13 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Hoogbevaagd 05-02-2018

Mooi en handig

Qua design is het een prachtig staaltje techniek, het werkt vanzelf sprekend, de appstore staat vol met extra watchfaces, zodat je het helemaal kan aanpassen naar wat jij wilt! Je smartphone kan lekker in je tas of broekzak laten zitten, want met dit horloge kan je in stijl alles doen!

• Android wear 2.0

Minpunten

• batterij

Wim 20-01-2018

Stoer horloge

Horloge draagt hel prettig en voegt mooie functionaliteiten toe. Mijn koppeling aan een i-phone werkte zeer soepel en is stabiel. Blijkbaar mis je wel wat functionaliteiten zo, maar daar heb ik geen problemen mee ondervonden. Fossil levert veel mooie en functionele horloge "faces" mee die goed in te stellen zijn. Zo kun je als je wilt voor iedere gelegenheid een ander horloge dragen. Via de Google Play store kun je leuke extra Apps toevoegen die goed werken op de smartwatch. Mijn favoriete apps in combinatie met de Fossil Q Explorist zijn Strava, Accu Weather en Bring. Met deze extra apps en de mooie Fossil "faces" ben je verzekerd van veel complimenten.

Pluspunten

• Draagt zeer prettig
  • Stabiele koppeling met smartphone

Minpunten

• batterijduur meestal binnen 24 uur op
  • Horloge glijdt gemakkelijk van oplader

Maurice van Tol 19-01-2018

Mooi design, accuduur minder

Een prachtig horloge om als sieraad aan je pols te dragen. Een helder scherm en een diversiteit aan mogelijkheden is wat gelijk opvalt. De bediening is optimaal en erg makkelijk. Het enige dat een beetje tegenvalt, is de accuduur. Ik moet hem nagenoeg iedere dag opladen omdat hij redelijk snel leeg is. Het kan ook komen omdat ik hem erg veel en uitgebreidt test waardoor het veel vergt van de batterij.

Pluspunten

• Helder beeld
  • Makkelijke bediening
  • Mooi sieraad

Minpunten

• Accuduur

WJH 18-01-2018

Leuke gadget! met een paar kleine aanmerkingen

Op dit moment heb ik het horloge bijna 3 weken dagelijks in gebruik. Als pluspunten wil ik benoemen dat het horloge goed samengaat met mijn Sony Z5 Android telefoon. Ik krijg alle meldingen binnen en kan zelfs antwoorden versturen via mijn horloge! Daarnaast is het een opvallend horloge, een klassiek uiterlijk met een hypermodern innerlijk. Er zijn al heel wat gesprekken begonnen doordat mensen aan het kijken waren naar mijn horloge. Nadelen die ik tot nu toe ondervonden heb zijn de batterijduur (1dag maximaal bij normaal tot stevig gebruik) en dat er bij een horloge van 290 euro is bezuinigd door de stekker van de oplader er niet bij te leveren. . Tot zo ver mijn bevindingen.

Pluspunten

• Goede connectiviteit met Android
  • Super design
  • Makkelijk reageren op conversaties

Minpunten

• Batterijduur
  • Geen stekker bij de oplader

Kees 16-01-2018

Mooie smartwatch

Ik was heel nieuwsgierig hoe ie er uit zag in het echt en wat ik er mee kan. Na het uitpakken was mijn eerste reactie, wow wat een mooi horloge! Echte eyecatcher! Snel en makkelijk op te starten en instaleren, ff de app op mijn Android telefoon instaleren en gaan. Dit moet iedereen kunnen. Ik vind het horloge niet te groot, maar snap dat als je dunne polsen heb dat ie wat grof zou kunnen zijn. Ik heb veel positieve reacties gehad van de omgeving op de uitstraling van de fossil. Het scherm is heel duidelijk en reageert erg goed. Ook de verschillende (wijzerplaten) zijn erg leuk en voor iedereen is een mooie of leuke te vinden. Ik had nog geen ervaring met een smartwatch dus heb ik het een en ander rond gevraagd bij vrienden/collega 's of en hoe de fossil Zich verhoudt tot andere merken. Zelf vond ik de batterij snel leeg gaan, Ik kan er makkelijk (nog 30% over) een lange dag mee doen, wel elke nacht aan de op lader maar dat is geen probleem met de draadloze oplader. Maar de fossil blijkt niet echt beter of slechter met de batterij te doen dan andere merken. Maar is wel mooier. Nu even een paar mindere dingen, Er zit geen hartslag meter op dus als fitness horloge is ie minder geschikt. En het scherm is heel mooi en helder maar ik moet wel mijn leesbril op om het allemaal goed te kunnen lezen,dus pak ik toch mijn telefoon weer. Dus even samen vatten. Uitstraling een dikke 10 erg mooi. Kwaliteit lijkt ook een dikke 10 voelt degelijk aan Scherm is ook een dikke 10 helder en werkt goed en snel. Batterij is blijkbaar goed maar ik had meer verwacht. Installeren en in gebruik nemen ook een dikke 10. Erg simpel en makkelijk. Ondanks het mooie helder scherm Voor mij geen meerwaarde. Ik pak toch elke keer mijn telefoon om het goed te kunnen lezen of de foto's goed te kunnen zien.

suzanne 16-01-2018

Degelijk horloge

Het horloge heeft een mooi design en is makkelijk te bedienen. Het is ook een leuke gadget. Het is wel jammer dat de batterij dagelijks op de lader moet. Verder een gebruiksvriendelijke smartwatch die er uitziet als een ‘gewoon’ horloge.

Draagcomfort uitstekend
Functionaliteit voldoende
Kwaliteit goed

Pluspunten

• Draagcomfort

Minpunten

• snel leeg

yamahaxl 14-01-2018

Leuk horloge

Het horloge heeft een mooi design en is makkelijk te bedienen. Het is ook een leuke gadget. Een nadeel is wel dat de knoppen snel in te drukken zijn. Het zou eenvoudig op te lossen zijn met een brugje. Voor linkshandigen zou het ook handig zijn als het horloge andersom te dragen viel, dit inregelen zou technisch niet zo moeilijk moeten zijn. Het is wel jammer dat de batterij dagelijks op de lader moet.

Pluspunten

• design
  • mogelijkheden

Minpunten

• knoppen makkelijk in te drukken
  • batterij snel leeg

Marjolein goedhardt 10-01-2018

Heel blij mee, wel aan te raden met nekel Android

Het schermpje kun je personaliseren en ook de alarm functie is ideaal. Het klokje is overigens heel handig tijdens het verschonen van mijn kleintje(1) Hij kijkt er elke keer vol verwondering naar en swiped er al op los. Mijn kleintje groeit op met een classy klokje ;-D. Met kerst had ik een kerst schermpje en nu heb ik gekozen voor een strak design. Ook de kleur kun je aanpassen aan je outfit. Ik heb de Smartwatch zo ingesteld dat het klokje niet non-stop licht geeft. De ruststand is perfect en beter voor een langere batterij duur. Ik leg het klokje elke avond op de oplader die standaard naast mijn bed ligt. De oplader is overigens wireless, top! Ik ben er soort van mee vergroeit.

Verder...

Als je je Smartwatch vaak gebruikt is de batterij sneller leeg. Bij mij redt de batterij van het horloge zeker een dag. De mogelijkheden met de Smartwatch van Fossil Q zijn eindeloos. Via de multifunctionele touchscreen kun je er apps opzetten die bij je passen. Met Google fit kun je je activiteiten volgen. Ideaal met al mijn goede voornemens. Met een premium account kun je ook Spotify koppelen aan je Smartwatch. Dit heb ik overigens nog niet geprobeerd, omdat ik het deel met mijn man en het al op verschillende devices staat. Het instellen van het alarm is mogelijk en ook je slaapkwaliteit kun je controleren.

Pluspunten

• design
  • kwaliteit

Minpunten

• minder geschikt met IOS

RK73 09-01-2018

Stijlvolle smartwatch met veel functionaliteiten

Elegant, stijlvol en toch eenvoudig in gebruik. De Fossil Q Explorist FTW4003 is wat mij betreft een absolute aanrader!

Ik heb het horloge in gebruik sinds 4 weken:

Hardware: Het horloge is snel. Ik krijg eenvoudig meldingen binnen, ik kan de wijzerplaten zonder enige vertraging wijzigen en het horloge kan de hele dag mee.

Het is gemaakt van metaal en zit erg comfortabel. Ondanks dat het een ‘stijf’ horloge is, zit het erg fijn om de pols. Het horloge is vrij groot, maar dat maakt het ook zo stijlvol. Ik vind het niet te groot en het display is daarom erg overzichtelijk. Het lederen bandje maakt dat het horloge zeer soepel aanvoelt. De ‘kast’ is vrij plat. Het scherm is volledig rond en het horloge wordt geleverd met aanpasbare softwareknoppen.

Het glas is glad en reageert op de aanraking en/of beweging. Het scherm heeft een zeer stijlvol, bijna elegant uiterlijk. De kleuren zijn zeer mooi en het display is echt goed leesbaar, heel scherp!

Software: Android-wear 2.0 is best snel, eenvoudig en kent tot nu toe vrijwel geen vertragingen. Het horloge is dus helemaal stabiel. Ik heb nog geen software problemen gehad.

Ik leg het horloge standard iedere avond aan de oplader. De batterijduur viel in het begin wat tegen, maar na het uitvoeren van enkele adviezen neemt de batterij aanzienlijk toe. Zo kun je de schermhelderheid aanpassen, bepaalde notificaties uitzetten die je niet nodig hebt en apps die ik niet gebruik verwijderen. Het lijkt alsof het horloge meer gewend raakt aan het gebruik en hierdoor verbetert de levensduur.

Het lederen bandje is zeer mooi. Ik heb het horloge gedragen tijdens het sporten (hardlopen) en het verkleurt niet makkelijk door vocht/zweet.

Het opladen is wel eens lastig. Het luistert vrij nauw om de ‘magneet’ op het horloge te leggen. Fossil heeft dit echter slim opgelost door de USB stekker met een rood signaallampje uit te rusten zodat je kunt zien of er een goede oplaadverbing is gemaakt. Het opladen duurt vrij lang en daarom doe ik het standaard tijdens de nacht. Het horloge wordt niet heet!

De Bluetooth-verbinding is geweldig goed. Ik heb nul problemen gehad met de connectiviteit.

De Fossil Q Explorer FTW4003 is een super stijlvol horloge en voor dagelijkse functies zoals sms'en, google-zoekopdrachten en meldingen werkt het perfect. Ik heb nog niet alle functies ontdekt (bijvoorbeeld bellen) maar daar ga ik snel mee aan de slag. Tot nu ben ik super tevreden. Ben ik blij dat ik het gekocht heb? Jazeker!!!

• Bluetooth
  • Kwaliteit materiaal - robuust
  • Betaalbaar
  • Scherp Display

Minpunten

• Opladen (duur en methode)
  • Trilfunctie nauwelijks voelbaar
  • geen hartslagmeter

Basketti 05-01-2018

Mooi afgewerkt en degelijke smartwatch

Veel mogelijkheden dankzij Android Wear. Veel apps en uiterlijken voor het horloge te verkrijgen. Zodoende is het horloge naar smaak in te richten. Erg handig dat je nu via je horloge even snel de notificaties, je agenda of buienradar kunt bekijken zonder dat je je telefoon hoeft te pakken

Pluspunten

• eenvoudig te koppelen met telefoon
  • veel configuratie mogelijkheden
  • stijlvol en mooi afgewerkt

Minpunten

• dagelijks moeten opladen
  • ietwat zwaar

Hans077 05-01-2018

Vormgeving en functionaliteit zijn erg goed!

Mijn eerste smartwatch deze Fossil Q Explorist Brown Leather. Een uitgelezen mogelijkheid om eens uit te proberen wat zo'n horloge allemaal kan. Na het uitpakken meteen begonnen met installeren. Dit was echt een fluitje van een cent. Waar ik eerst enigszins teleurgesteld was dat de Whatsappberichten niet getoond leken te worden was dit 'probleem' na 2 updates verholpen. Naar mijn idee wordt nu alles waar ik waarde aan hecht gesynchroniseerd met het horloge, e-mail, sms, telefoon en berichten via Whatsapp en dergelijke. De vormgeving van het horloge voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen. Ook het kunnen personaliseren van de wijzerplaat vind ik een groot pluspunt. Waar ik echter nog steeds niet achter ben is of zo'n smartwatch nou wel écht iets voor mij is. Ik hou op zich wel van gadgets, maar vraag me nog steeds af of deze functionaliteiten allemaal wel in een horloge verpakt moeten worden. Ik, en velen met mij, hebben immers fulltime de telefoon bij de hand. Dat maakt een en ander een beetje dubbelop. Maar... ben je helemaal wild van gadgets, dan mag dit horloge niet in je collectie ontbreken. Vormgeving en functionaliteit zijn gewoon erg goed.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Functionaliteit

Minpunten

• Batterijduur

Michel 27-12-2017

mooi horloge, mooi scherm

Ik heb dit horloge nu een week in gebruik. Het eerste wat opvalt is dat het een erg mooi horloge is. inderdaad het lijkt meer op een horloge dan op een smartwatch. dit vind ik een pluspunt. het scherm is scherp en duidelijk afleesbaar. de verbinding met de telefoon iPhone 7, is stabiel en is nog nooit weggevallen. Het jammere is dat iOS niet de gehele functionaliteit van het horloge kan gebruiken. JE kunt bijvoorbeeld geen berichten beantwoorden of telefoontjes aannemen. Dit moet je dan op je telefoon doen. Een prettige functie vind ik zelf het afspelen van je muziek, hierdoor kun je je telefoon in je zak laten zitten en met je horloge bedienen. Dit werkt ook voor spotify. De batterij gaat een dag mee.

Pluspunten

• uiterlijk
  • Scherm
  • diverse horlogebandjes
  • licht om de pols

Minpunten

• langzame laadtijd
  • functionaliteit icm IOS

Wouter 27-12-2017

Mooi design en heel degelijk

Een mooi horloge van echte Fossil design. Het horloge ziet er degelijk uit en ziet er mooi afgewerkt uit. Naar mijn mening is dit zoals ik altijd van Fossil gewend ben. Het scherm is duidelijk, scherp en mooi rond. De instel mogelijkheden en klok designs zijn uitgebreid. Het is natuurlijk androidwear en alle instellingen of beperkingen zitten toch wel in dit systeem. Daar kan Fossil weinig aan veranderen. Ik zelf vind het geen gemis maar er zijn andere horloges die wel een hartslag meter hebben dus heb hem daarom bij de min punten gezet. De batterij duur is bij mij gemiddeld 1,5 dag wat ik toch wel aan de korte kant vindt. Dit is wel met wifi en bluetooth aan en het scherm niet op altijd aan. Het opladen kost veel tijd omdat dit draadloos gebeurt. Ik weet niet precies hoelang want ik leg hem snachts aan de lader. Maar even snel tussendoor opladen zit er niet in. De leren band zit heerlijk en is de zelfde als alle andere horloges van Fossil met een leren band.

• Degelijkheid
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Batterij duur
  • Opladen duurt lang