Garmin Forerunner 405CX blauw, grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 7 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Garmin Forerunner 405CX blauw, grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,8

attjeboom 27-12-2013

Na drie jaar gebruik is de batterij al kapot, vind ik redelijk kort voor een toestel in deze prijsklasse.

Flightation 16-08-2012

Batterij is werkelijk waardeloos! Garmin heeft voor dit probleem een update geplaatst voor de firmware maar sindsdien gaat het horloge steeds meer gekke dingen doen. Zoals continue aan/uit schakelen. Dit was alleen op te lossen door hem aan de voeding te zetten. En batterij blijft waardeloos. Eerste jaar gebruik was fantastisch, nu ben ik op zoek naar wat meer kwaliteit.

stimper 10-01-2011

Samengevat:"Een geweldig apparaat!
Na 3 jaar zeer tevreden te zijn geweest over de Garmin Forerunner 405 (dus zonder CX) ben ik overgestapt op de CX omdat mij het klittenband armband me wat beter leek zitten (ik heb maar dunne polsjes).
De armband sluit inderdaad goed aan en maakt het makkelijker aan en uit te trekken (bij mijn oude hand ik de band kapot getrokken bij het uittrekken, kosten herstellen 25 Euro!). De klittenband armband ziet er wel niet echt mooi uit. Erg provisorisch systeem, ziet eruit alsof ik het zelf bedacht heb. Omdat het band van stof is ipv plastic droogt het erg langzaam. Vervelend als je veel zweet of als het geregend heeft.
Verder is de uitgebreide caloriemeting erg vreemd. Duurde even voor ik het doorhad. Bij een duurloop van 16km gaf hij een verbranding van 30cal aan. Je moet jouw eigen 'activiteitniveau' instellen, aan de hand daarvan bepaald hij hoeveel je verbrand hebt. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je met dit niveau gaan spelen tot je tevreden bent (om te calibreren). Erg vreemd als je het mij vraagt.
Mijn advies is dat de CX weinig toegevoegde waarde heeft op de Forerunner 405. Daar ben ik overigens wel erg enthousiast over. Satelliet ontvangst is heel nauwkeurig; beter dan meeste losse GPS apparaten. Software en garmin connect website (waar je je gegevens terug kunt vinden) is zeer uitgebreid, makkelijk dingen terug te vinden, en registratie van verschillende soorten gegevens is erg uitgebreid. Het apparaat heeft me nog nooit in de steek geladen. Soms kan het even duren voordat satellieten gevonden zijn (max een paar minuten), maar dit is zeker veel sneller dan de andere Forerunners.
Mogelijkheden van de horloge zijn geweldig:
- je kunt allerlei ingewikkelde intervallen instellen
- je kunt instellingen wijzigen terwijl je al aan de training begonnen bent
- laps begint bij 0 te tellen. Erg fijn, want als je intervallen doet is 0 inlopen, en 1 je eerste interval (dat maakt het bijhouden wel erg makkelijk)
- draadloos gegevens oversturen naar computer werkt heel makkelijk
- horloge kun je zelf opladen (dus niet zoals de Polar opsturen voor vervanging van de batterij en het 2 weken kwijt zijn).
- veel uitbreidingsmogelijkheden (footpod voor registratie op de loopband)
- hartslagmeter vind hij meteen
- hartslagmeter is gecodeerd, mijn man en ik hebben precies dezelfde horloge, toch halen de horloges onze hartslagen niet door elkaar

Kortom: een fantastisch apparaat!

ezorba 05-12-2010

Het is een prima horloge, Satellieten worden niet altijd heel snel gevonden maar over het algemeen wel. De combi met de software is uitstekend.

Ik heb alleen mijn eerste exemplaar verpest omdat hij echt niet een s een beetje waterdicht is, 1 val in een rivier en kapot was ie. Dus een waterdicht exemplaar zou mijn voorkeur hebben.

Ralpscha 26-06-2010

Geweldig.

Horloge heeft ondanks de GPS-functie een normaal formaat. Dus geen koelkast aan je pols.

Installatie van software op Mac gaat moeiteloos. Presentatie van de activiteiten via Internet ziet er heel leuk uit.

iCats 29-08-2009

Bij het vervangen van m'n hartslagmeter Suunto T6 ben ik gegaan voor deze 405 Cx omdat ik ondertussen overgeschakeld ben naar Mac en andere merken dit platform niet ondersteunen, ik heb geen zin om windows op m'n Mac te plaatsen.

Het horloge wordt dagelijks gebruikt bij de trainingen en werkt bij mij naar alle tevredenheid. Ik lees vaak dat mensen last hebben van de bediening via de ring maar bij mij reageert hij (middenste gevoeligheids instellng) altijd bij de eerste aanraking. Wel vergrendeld tijdens training zodat de instellingen door ongewenste aanrakingen of zweten niet verspringen. Op de engelstalige website van Garmin kun je trouwens verschillende filmpjes bekijken over alle instellingen van dit model (support - learning center - training video's- Forerunner 405). Ook op Youtube en de website van runningronald zijn er vele filmpjes en info over dit toestel te vinden.

Voor Mac is het de moeite om eens te kijken naar de software Ascent, die is wat uitgebreider dan trainingscenter.

Enige nadeel is dat in de gym de borstband niet communiseren wil met de toestellen, dat heb ik opgelost door een andere borstband van een ander merk te gebruiken. Verder heel tevreden, is voor mij een goede koop.

Renner 24-07-2009

Vandaag gekocht + gebruikt: voor lopen en fietsen. Het product komt met een hartmonitor, ik heb erbij gekocht een cadance sensor voor de fiets.

Wilde eerst een 405HR kopen, maar heb gekozen voor de CX omdat deze afstand meet en achtergrond verlichting heeft (werk goed als het donker wordt..). Beide heel handig, zo niet cruciaal voor en veelvuldig loper.

Ik heb 7,7 km gelopen, met een gemiddelde hartslag van 149. Tevens weet ik precies welke route ik gelopen heb.
Ik woon bij Egmond, wij hebben bos + hoog duin met stijgingspercentages over de 15%. Ik weet nu exact:
1) hoe een bospad loopt, wat ik via Google nooit kon achterhalen. Het bos is behoorlijk dicht bebost, Forerunner had daar geen enkel probleem mee;
2)ik ken nu de stijgings in meters die ik maak;
3) ik weet nu precies welke afstand ik heb afgelegd;
4) ik kan exact achterhalen wat mijn hartslag doet op welk gedeelte van het traject.

Het synchroniseren en overladen van de informatie van het horloge naar de computer + website was 'a piece of cake'. De website geeft goed inzicht in de training + het exporteren naar bijvoorbeeld 'afstand meten' gaat heel gemakkelijk.

Na het hologe een paar uur gebruikt te hebben heb ik het gevoel dat ik hier helemaal mee overweg kan.

Voor mij beantwoord het horloge precies aan wat ik wil en had gehoopt. Met de toevoeging van de online functies kan ik mijn trainingen precies afstemmen en verfijnen.

Het hologe doet precies zoals in de Garmin filmpjes wordt getoond. Na een uur gebruik bediende ik het apparaat met hetzelfde gemaak als daar getoond.

Na ongeveer 3 uur spelen weet ik al zeker dat dit, voor mij, een top aankoop is! Een aankoop die ik heel veel gebruiken zal en waar ik echt plezier van ga hebben.