• Test panel 7.6 dec 2022
Bekijk 2 andere uitvoeringen

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 10 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fitbit Sense 2 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

GuusR 12-12-2022

Luxe horloge met enorm veel mogelijkheden

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Na meerdere generaties Fitbits te hebben gebruikt was het voor mij tijd voor een upgrade. Deze Sense 2 is binnen de lijn van Fitbit eens van de meest luxe modellen en dat maakt dit horloge ook waar. Gelijk bij het uitpakken van de doos merk je eigenlijk al dat de bouwkwaliteit van dit horloge subliem is en jij je eigenlijk geen zorgen moet maken dat deze tijdens het sporten snel beschadigd. Fitbit levert een klein en groot bandje zodat je zelfde kan beslissen welke het beste zit en deze zitten beiden erg goed vast. Het verbinden, opstarten en instellen door middel van de app gaat echt heel makkelijk en intuïtief. De app neemt je stapsgewijs overal doorheen en legt ook uit van welke functies het horloge beschikt en hoe je deze kan gebruiken.

De functies van het horloge zijn erg handig tijdens en buiten het sporten. Het horloge heeft een ingebouwde GPS die eigenlijk altijd zonder problemen heeft gewerkt bij mij tijdens het hardlopen. De hartslag metingen update ook erg snel waardoor een goede realtime informatie hebt over jouw sessie. Daarnaast zitten ook de standaard functies erop zoals een stappenteller, calorieën meter, slaap analyse, wekkers en nog veel meer. Kan dit horloge hartelijk aanbevelen aan iedereen.

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Hoeveelheid functies
  • Handige app

Minpunten

• Geen muziek bediening?

Marjanpl 12-12-2022

Sporthorloge geen smartwatch

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Ik was al een tijdje opzoek naar een smartwatch die past bij mijn smalle polsen. Deze smartwatch past echt netjes om mijn pols.

Ook ben ik erg blij met alle gezondheidsfuncties zoals het bijhouden van trainingen, hartslag, slapen enz.

Wat ik erg mis is het smart gedeelte van het horloge. Hoewel ik het echt een fijne klokje vind vind ik het géén smartwatch maar meer een sporthorloge.

Wellicht zijn het nog wat kinderziektes. Maar dat moet voor zo'n prijzig toestel beter.

Je moet gewoon je Spotify kunnen bedienen met je smartwatch

Pluspunten

• Niet te groot klokje
  • Vele gezondheidsfuncties

Minpunten

• Ik mis de smartwatch functies
  • Prijs

jvdsanden100 14-01-2023

Wat versta jij onder een smartwatch? En welke functie mis je dan?

c************@g******** 11-12-2022

Sense 2

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Bij het uit pakken van het horloge was ik zeer verrast, mooie verpakking en het extra bandje voor de wat bredere pols is zeer handig.

Mooi design, licht daardoor ook fijn aan de pols. Kleur ook mooi zacht blauw.

Tijdens het sporten werkt de Sense 2 goed, het motiveert me om nog ff door te zetten om mijn doel te behalen.

Batterijduur was voor mij maximaal 3 dagen, maar had dan ook veel meldingen openstaan. Zo ging de batterij snel, maar de batterij is dan ook snel weer opgeladen.

De app op telefoon is ook heel duidelijk en werkt dan ook fijn, leuke verschillende wijzerplaten. Met Fitbit Premium ook meer leuke wijzerplaten.. Fitbit Premium eerste halfjaar gratis daarna 8,99€ (dit vind ik wel prijzig)

Ook een pluspunt dat de sense 2 tot 50 meter waterdicht is.

Alles bij elkaar vind ik het een hele fijne smartwatch, en ziet er ook nog heel leuk uit.

• Waterdicht

Minpunten

• Prijs Fitbit Premium

m****@h********* 11-12-2022

Meer dan alleen een smartwatch of sporthorloge

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Ik had hoge verwachtingen van deze smartwatch.
Bij het uitpakken ben ik iets te enthousiast geweest en heb waarschijnlijk een paar stappen overgeslagen waardoor het me in eerste instantie niet lukte om te bellen of berichten te ontvangen, maar na een keer terug gezet te hebben naar de fabrieksinstellingen lukte het wel.

Erg fijn horloge om al je sportieve activiteiten in bij te houden!! Zelf wandel ik veel, maar train ik ook vaak op mijn hometrainer en ga ik een paar keer in de week zwemmen. Dit horloge houdt mijn prestaties fantastisch bij!!
Ook tijdens het zwemmen. Even onwennig om met een smartwatch het zwembad in te stappen, maar dit gaat perfect!! Je geeft aan dat je gaat zwemmen en het horloge gaat dan op een soort slot waardoor het water geen reacties uit lokt op het scherm. Echt heel erg fijn!! Zelfs het aantal baantjes en de afstand die ik gezwommen legt hij perfect vast door de ingebouwde GPS tracker. Maar ook het aantal verbrande calorieën op basis van de afstand, de duur en de verandering in je hartslag.

In de app kun je zelf instellen waar je wel of geen meldingen van wil krijgen. Meldingen over metingen die je horloge doet of meldingen van verschillende apps. Je kunt zelf aanvinken van welke apps je meldingen krijgt. Mijn mening is wel hoe meer apps je hiervoor aan vinkt hoe sneller je batterij op gaat.
In eerste instantie had ik alle apps aangevinkt, dan gaat de batterij echt maar een dag mee. Maar nu ik alleen Whatsapp, email en telefoon heb ingesteld gaat hij wel een paar dagen mee. Batterij is overigens wel super snel weer opgeladen!!

Je slaappatroon wordt ook goed bijgehouden, leuk om hier inzicht in te hebben en ook advies te krijgen waar je iets in kunt verbeteren.

Verder krijg je gedurende de dag regelmatig de vraag "hoe voel je je?" Je hebt dan een aantal keuze mogelijkheden en aan de hand hiervan word je stresslevel gemeten en tips gegeven voor verbeteringen. Deze melding kun je ook uit zetten als je dat zou willen.

Alles bij elkaar opgeteld vind ik het een heel erg fijne smartwatch die echt heel veel meer is dan alleen een smartwatch of alleen een sporthorloge!! Ik vind het een geweldige combinatie van beiden en ik vind hem er ook super leuk uit zien en lekker zitten!! Ook leuk dat je de bandjes zou kunnen wisselen in ontelbaar veel andere variaties die je kunt bestellen!!

Voor mij dus echt een aanrader!!

Pluspunten

• legt sportieve activiteiten goed vast
  • je kunt er mee zwemmen
  • mooi design
  • batterij gaat erg lang mee
  • meldingen aan en uit zetten naar wens

y*************@h********** 10-12-2022

Review Fitbit sense 2

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Ik ben een van de gelukkig dit de Fitbit sense 2 mocht testen. Bij het openmaken van het horloge was ik aangenaam verrast, het is een mooi design, met zachte bandjes (er wordt een extra bandje bij geleverd voor de iets bredere polsen), de sluiting vind ik persoonlijk iets speciaals geven aan het horloge en zit goed stevig vast. Geen moment bang geweest dat ie zou losgaan. De batterij van dit horloge gaat mega lang mee. In mijn testperiode van ruim een week heb ik hem 2 keer opgeladen.

Het scherm is handig te bedienen. Het knopje aan de zijkant werkt goed. De trillingen bij meldingen zijn goed voelbaar en je meldingen zijn duidelijk leesbaar.

Tijdens het sporten werkt dit horloge top, makkelijk te bedienen. Dit horloge helpt mij echt om meer te bewegen.

Uitgebreide metingen zoals slaapritme, stappen, hartslag, trappen en ook je stressniveau.

Enige minpuntje is dat je Spotify niet kan gebruiken.

Verder is de Fitbit echt top!

Pluspunten

• Duidelijk scherm
  • Waterdicht
  • Batterijduur
  • Uitgebreide metingen

Minpunten

• Geen Spotify

Dakr 09-12-2022

Weinig voor veel

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Het horloge oogt mooi en is lichter dan je zou verwachten. Zelf vind ik de kleur afwijken van wat ik verwacht bij wit, meer richting grijs/crème. Het bandje werkt in het bevestigen voor mij niet prettig doordat je deze tussen de band en je arm in moet schuiven. Het scherm is mooi helder en de plaatjes zijn duidelijk.
De app zelf is wel erg wennen en voelt soms wat onhandig maar als je er eenmaal inzit is het prima te doen. De instel opties en overzichten zijn dan top.
Helaas merk ik voor wat ik van verwacht had de fitbit wat beperkt is in zijn functies of dat je deze anders met het premium abonnement erbij moet kopen. Er is geen mogelijkheid tot muziek afspelen.
Zelf het gevoel dat de stappenteller niet klopt, kwam met aanzienlijk meer stappen uit dan ik gewend ben van eerdere smartwatch/fitnesstrackers. Berichten en gesprekken komen duidelijk zichtbaar binnen en telefoon gesprekken zijn duidelijk. Helaas heb ik vaak gehad dat door of teveel afstand of wat voor rede dan ook mijn verbinding met de fitbit verbrak en mijn telefoon dan opnieuw opgestart moest worden voor ik weer berichten kon ontvangen. Dit was voor mij de grootste reden dat ik afhaakte en dit horloge niet zou aanraden. De batterij duur was wel makkelijk een week maar ik verwacht dat dat ook komt doordat de verbinding met mijn telefoon zo slecht waardoor het horloge minder actief gebruikt werd.

Pluspunten

• design
  • lichtgewicht
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• slechte verbinding
  • Duur
  • Bevestiging
  • muziek
  • gevoel dat stappen registratie niet klopt

Nicole 09-12-2022

Super fijne smart watch

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Dit product voldoet aan alle verwachtingen en zelfs verder. Je zult er van verondersteld staan wat je allemaal aangeboden krijgt. Het is veel meer dan een horloge met een stappensteller, wat natuurlijk erg fijn is om bij te houden hoeveel je hebt gelopen en de tijd kan zien. Het houdt bijna alles bij, denk hier bijvoorbeeld aan je slaap en je hartslagen. Je kan veel leren vanuit de Fitbit Sense 2, door deze geavanceerde opties leer ik mij zelf beter kennen. Zo zie je wanneer je piekt tijdens stress momenten en wat je hier het beste tegen kunt doen of juist je slaap patroon wil verbeteren. Je kan samen met de horloge ook ademhalingsoefeningen doen om zo beter adem te halen. Mocht je lekker actief zijn in het water, dan is deze horloge helemaal voor je weg gelegd, je kan er mee zwemmen en het wordt voor je bij gehouden. Hier heb ik heel veel voordeel van gehad omdat je alles terug kan lezen nadat je klaar ben en eigenlijk de waarde van je oefeningen terug ziet.

Pluspunten

• makkelijk in gebruik
  • veel opties
  • langdurige batterij
  • waterbestendig
  • GPS

Lieke93 09-12-2022

Niet geschikt voor apple toestel gebruikers

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Qua comfort voldoet dit horloge enorm. Eigenlijk merk je niet dat je deze om hebt doordat deze licht is. Beweging, slaap en hartslag wordt goed gemeten. Ik vind het erg prettig dat je door de dag heen meldingen krijgt om je bewegingsdoelstellingen te behalen. Als apple telefoon gebruiker kan ik je het horloge echter niet aanraden, het synchroniseert namelijk niet met de apple health app. Ook meldingen van sociale apps komen niet binnen, waardoor je mijns inziens het geen smartwatch kan noemen. Ook draadloos betalen werkt voor apple gebruikers niet. Hier is nog veel te behalen voor Fitbit.

Pluspunten

• Stimuleert bewegingsdoelstellingen
  • Groot draagcomfort

Minpunten

• Niet geschikt voor apple gebruikers

e***************@g******** 07-12-2022

Goede Fitwatch, matige Smartwatch

Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Ik heb deze fitbit afgelopen week mogen testen. In het kort zou ik het omschrijven als een goede fitwatch maar een matige smartwatch. De fit functionaliteiten van deze watch zijn zeer goed het meet alles wat je mag verwachten van een fitwatch (hartslag, stappen, trappen, calorieën, slaapritme noem maar op) de wa tch detecteerd ook automatisch wandelingen en fiets tochten vanaf 10 minuten. Naast de "standaard" fit functionaliteiten zit er een relax functie op die je stress meet en je laat weten wanneer je stemming veranderd en daarbij ook een optie geeft voor een korte meditatie sessie. Wat ik echt geweldig vind aan deze fitbit is de batterij duur, na 3 dagen intensief gebruik was de batterij pas op 60%! Verder zit het in vergelijking met andere smartwatches erg confortable om mijn pols zonder dat het een druk plek veroorzaakt. Het design vind ik er prima uit zien al is hij wel een beetje aan de dikke kant.

Nu naar de minder goede punten. Zoals ik al aangaf vind ik het een top fitwatch, maar de smartwatch functionaliteiten laten wat te wensen over. 3 van de belangrijkste functies van een smartwatch vind ik persoonlijk: muziek kunnen bedienen, 3rd party apps kunnen installeren en er mee kunnen betalen. Ik gebruik persoonlijk spotify voor mijn muziek en ik kon niet wachten tot ik vrolijk op mijn pols mijn muziek kon besturen. Echter is deze app niet beschikbaar voor de Sense 2! dit was echt een grote teleurstelling. Er is sowieso een matige selectie aan 3rd party apps die op deze fitbit kunnen worden geinstalleerd. Ik heb me er even helemaal suf naar gegoogled maar het lijkt dat dit niet snel gaat veranderen. Betalen met de watch ging ook nog niet direct gemakkelijk maar dat ligt voornamelijk bij google wallet. Als laatste vind ik het zeer teleurstellend dat veel functies achter een premium paywall zitten dat had ik toch bij zn "premium fitbit" niet verwacht.

Al met al een prima watch maar ik zou aanraden even goed te kijken naar welke functionaliteit je belangrijk vind voordat je deze fitbit aanschaft.

Pluspunten

• Batterij gaat lang mee
  • Veel fit functionaliteiten
  • Goede draag comfort

Minpunten

• Betaalde Premium features
  • Weinig 3rd party app ondersteuning

m***********@h********** 04-12-2022
Geschreven voor: Fitbit Sense 2

Ik heb hem vorige week gekregen om te testen. Mijn oude fitbit was aan vervanging toe. Wat ben ik er blij mee! Hij ziet er super luxe uit, en heeft nieuwe functies. Onder andere een een hartfilmpje maken. Hij werkt ook veel sneller als vorige modellen. Super leuk ook dat je nu 6 maanden premium erbij krijgt, daarmee kun je nóg beter inzicht krijgen in je gezondheid!
Het helpt mij niet alleen om veel te bewegen, hij ziet er ook nog eens super mooi uit. Het knopje aan de zijkant is niet weggewerkt, waardoor het gewoon weer werkt naar behoren! Ik ben er super enthousiast over!

Pluspunten

• Lange levensduur batterij
  • Stijlvol