Fossil FTW6078 grijs

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil FTW6078 grijs op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,4

Monique 24-02-2022

Niet voor mij

Geschreven voor: Fossil FTW6078 grijs

Ik ben helaas niet heel erg tevreden over deze smartwatch. De look & feel past niet helemaal bij me. Ik vind de combi van de twee kleuren metaal niet zo mooi en de strasssteentjes vind ik te opzichtig. Ik zou het graag wat sportiever zien. Verder vind ik het horloge ook niet lekker zitten: het blijft niet op z’n plek en glijdt een beetje omhoog of omlaag bij elke beweging. Dit is ook echt geen geschikt horloge om te dragen tijdens het sporten of slapen. Daar had ik juist wel op gehoopt.
Bij ontvangst bleek de horlogeband veel te groot. Ik kon er dus niks mee. Ik heb gekeken of ik zelf schakels kon verwijderen, maar dit lukte niet. Ik vind het wel een tekortkoming dat nergens te vinden hoe je het bandje verstelt. Uiteindelijk durfde ik het zelf toch niet aan en ben ermee naar de juwelier gegaan. Die rekende 15 euro voor het verstellen. Ik zou Fossil laten communiceren dat je hiermee naar een juwelier moet gaan, want je hebt een setje nodig om te kunnen verstellen. De juwelier (die zelf ook Fossil-horloges verkoopt) had geen goed woord over voor de smartwatches van Fossil. Volgens de juwelier was de meting van bioritme totaal niet zuiver.
Het instellen van het horloge ging al niet veel beter. Er is geen (digitale) gebruiksaanwijzing bij dit horloge en ik vind het echt niet duidelijk hoe je het horloge kunt instellen en gebruiken. Qua gebruiksduur moet het horloge iedere dag opgeladen worden, de batterij gaat niet heel lang mee terwijl ik het horloge niet heel veel activeer. Je kunt qua bioritme van alles meten met dit horloge, maar het wordt nergens uitgelegd hoe je het horloge goed instelt. Ik denk dat je een verbinding met Google Fit nodig hebt om gegevens goed uit te kunnen lezen, maar dat weet ik niet zeker. Het is een kwestie van heel veel uitproberen met dit horloge en daar heb ik vaak (pun intended) geen tijd voor.
Na ongeveer een maand gebruiken, begon het horloge kuren te vertonen. Het is nu binnen 14 dagen al 3x voorgekomen dat het horloge plotseling heel warm wordt (meer dan 45 graden Celsius) en de batterij van meer dan 50% binnen een paar minuten volledig leegloopt. Ik moet me helaas gaan beroepen op de garantie.

Minpunten

• Korte batterijduur
  • Geen gebruiksaanwijziging
  • Kan warm worden en loopt dan snel leeg

abeetjuh 25-01-2022

Te groot

Geschreven voor: Fossil FTW6078 grijs

Het leek me een heel mooi horloge en handig maar uiteindelijk valt het toch tegen.
Om te beginnen is het maar een simpel klein doosje waar het horloge in komt. Dat verwacht je niet van zo'n duur horloge.
Helaas is het horloge niet geschikt voor dunne polsen, het is daarvoor te breed (42 mm) en het is ook erg dik (11 mm) en dus niet geschikt voor veel vrouwen.
Het bandje kan versteld worden maar dit is erg lastig, dit moet je online opzoeken want er zit geen uitleg bij.
De functies die het horloge heeft zijn uitgebreid maar kunnen ook als irritant worden ervaren. Maar je kan verschillende apps ook uitzetten.
Wanneer het horloge kleiner en dunner zou zijn geweest kan je hem ook beter dragen tijdens bijv sporten al is dat met het metalen bandje ook niet perse geschikt.
De batterij is ook snel leeg maar gelukkig kan je hem wel weer snel opladen. Alleen dus niet vergeten voordat je weg gaat.

Pluspunten

• Laad snel op

Minpunten

• Batterij snel leeg
  • Groot en dik

Plaatsvrouw 13-01-2022

Smart met mijn smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6078 grijs

Heel blij met dit horloge . Voor mij een totaal nieuwe ervaring. De wens was er al lang. Hoe fijn als je telefoontjes en berichten op je horloge kunt ontvangen en, nog beter, kunt beantwoorden. De verpakking zag er netjes uit en het horloge zat goed beschermd ingepakt. Voor mij als 60+ er jammer dat er alleen een beknopte gebruiksaanwijzing bij zat. Daarom moet je dus vanzelf op onderzoek uit. Er zat ook geen stekker bij de oplader, zou ik wel prettig hebben gevonden. Verder was het horlogebandje veel te groot. Geen tools om de schakels te verwijderen, dus nog even geduld om het horloge te gaan dragen. Het koppelen aan mijn Android telefoon ging heel makkelijk. Ook het installeren wijst zich vanzelf . De keuze bij bepaalde apps om toegang te geven tot meldingen en/of gegevens vind ik nog wel eens lastig, maar heeft meer met de apps dan met de telefoon te maken. Ik ontdek elke dag meer. Heel fijn dat je een whatsapp bericht kunt inspreken, de tekst verschijnt op je scherm en voor de ontvanger in de app, ideaal. De stappenteller, hartslagmeter en de meter voor het zuurstofgehalte van het bloed waren voor mij een belangrijke reden om een smart watch te gaan proberen. En in de praktijk blijkt dat heel fijn te zijn en gemakkelijk in gebruik. Er komt een puntje in je scherm te staan bij een nieuw bericht. Swipen van beneden naar boven en je ziet de berichten. Kwam er vandaag achter dat wanneer je van boven naar beneden swipet, je heel snel bij instellingen, batterij, geluid etc. komt. De batterij laadt supersnel op, in ongeveer een half uur tijd ben je klaar. Ik heb het idee dat ik nog steeds niet alle mogelijkheden ontdekt hebt, maar ben erg enthousiast . Het horloge ziet er ook nog eens mooi uit met een grijze band , een duidelijke wijzerplaat en slechts 3 bedieningsknoppen aan de zijkant. De inlegde steentjes rondom de wijzerplaat geven het horloge een sjiek aanzien.

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Klokje zou iets kleiner mogen

b********@g******** 05-01-2022

Mooi horloge, batterij mag wat langer meegaan

Geschreven voor: Fossil FTW6078 grijs

De eerste ervaring tot nu toe is heel goed met dit horloge. Het ziet er heel mooi uit en het was makkelijk om alles te activeren. Ik was gewend aan een Apple watch en dan is het zo nu en dan even zoeken, maar ik vind het heel erg handig dat je kunt swipen op de wijzerplaat om naar andere functies te gaan en een stap terug te gaan in het menu. De batterij redt het net geen dag als je een de functies allemaal aan hebt staan, zoals bijvoorbeeld het tracken van een wandeling en het binnenkrijgen van berichten. Aan het einde van de dag wordt de slimme batterijmodus ingeschakeld dus het horloge gaat dan nog wel mee, maar je kunt dan een aantal functies niet meer gebruiken. Het opladen van de batterij is echter heel snel, dus als je wilt, kun je binnen een uur weer met alles aan de slag.

Wel jammer dat je niet zowel een Apple-agenda als een Google-agenda kunt toevoegen, maar goed, daar kom ik overheen.

Ik ben vrij gevoelig voor metalen maar tot op heden heb ik nog geen last of uitslag van het horlogebandje en daar ben ik heel blij mee, want ik vind een metalen bandje ook weleens leuk om te dragen.

Het personaliseren van de wijzerplaat vond ik ook leuk, veel opties, maar jammer dat je per wijzerplaat niet kunt aangeven welke functies je wilt zien (of misschien kan dit wel, maar heb ik dat nog niet uitgevogeld).

• Mogelijkheden
  • Intuitief

Minpunten

• Batterij

Wendy 09-11-2021

Mooi en handig horloge

Geschreven voor: Fossil FTW6078 grijs

Toen ik hem uit de verpakking haalde werd ik er meteen helemaal blij van! Wat een mooi horloge met diamantjes langs de wijzerplaat! De installatie ging makkelijk, een paar apps gedownload en de verbinding met mijn gsm ging ook prima. Het bandje was een beetje te groot maar online een simpel apparaatje gevonden en zo kon ik hem zelf kleiner maken.

Pluspunten

• touchscreen
  • mooi design

Minpunten

• groot uurwerk