De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil FTW6077 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,3

i**********@h********** 12-01-2022

Pareltje

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Heel blij met dit horloge.
Heb deze tegen een gereduceerd tarief aangeschaft via de Insiders.
Eerder had ik de Gen 3 en de Gen 5 al in bezit. De Gen 3 is meerdere malen teruggestuurd ter reparatie. Hij was voornamelijk niet waterdicht.
De Gen 6 lijkt veel op de Gen 5 alleen heeft deze wat extra functionaliteiten zoals de bloedzuurstofmeting en de slaapmeting.
Wat ik een groot nadeel vindt, is dat je niet je eigen foto's meer als achtergrond kunt instellen. Dit kan alleen met (betaalde) apps.

Pluspunten

• Accurate meting
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Prijs
  • Geen eigen achtergrondfoto's

Vaho 09-01-2022

Mooi chique horloge

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Het horloge zit in een mooi doosje verpakt. De rosé gouden kleur met de strass steentje geven het een chique uiterlijk. Het aanzetten en installeren met Wear OS verliep gemakkelijk en soepel. Je kunt een mooie wijzerplaat kiezen en instellen. De apps instellen en een paar toevoegen werkt prima, genoeg ruimte beschikbaar. De hartslagmeter en zuurstofpercentage werken echt simpel en goed. De batterij gaat wat sneller leeg als je het regelmatig checkt, maar met de slimme batterij instellingen kan ik er twee dagen mee doen. De meldingen komen duidelijk leesbaar op het scherm en het gemak van de spraakbesturing via de duidelijk verstaanbare speaker is ideaal. De Google Assistent met de aan/uit knop werkt ook lekker, alleen zit die soms in de weg als je de pols buigt en gaat hij aan terwijl je dat niet wil dus dat is even opletten. Erg blij met deze mooie chique horloge. Het horloge zit in een mooi doosje verpakt. De rosé gouden kleur met de strass steentje geven het een chique uiterlijk. Het aanzetten en installeren met Wear OS verliep gemakkelijk en soepel. Je kunt een mooie wijzerplaat kiezen en instellen. De apps instellen en een paar toevoegen werkt prima, genoeg ruimte beschikbaar. De hartslagmeter en zuurstofpercentage werken echt simpel en goed. De batterij gaat wat sneller leeg als je het regelmatig checkt, maar met de slimme batterij instellingen kan ik er twee dagen mee doen. De meldingen komen duidelijk leesbaar op het scherm en het gemak van de spraakbesturing via de duidelijk verstaanbare speaker is ideaal. De Google Assistent met de aan/uit knop werkt ook lekker, alleen zit die soms in de weg als je de pols buigt en gaat hij aan terwijl je dat niet wil dus dat is even opletten. Erg blij met deze mooie chique horloge.

Pluspunten

• Voelt stevig aan
  • Display is mooi

Minpunten

• Voor kleine pols is hij groot
  • Accu soms sneller leeg

xMupkex 05-01-2022

Mooie (eyecatcher) smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Na mijn ervaring met mijn eerste smartwatch is dit toch wel echt een mooie upgrade, niet alleen qua design maar ook qua functionaliteiten.

Ik gebruik de Fossil Gen 6 nu al een tijdje. Naast alle functionaliteiten die dit horloge biedt is dit ook een mooie aanwinst als accessoire. De ingelegde diamantjes maken de stijl helemaal af en maken dit horloge wel eleganter dan menig andere smartwatch. Ik heb wel het bandje gelijk aangepast naar een mesh bandje maar dit is puur smaak. Het vervangen van bandjes is erg gemakkelijk zodat je deze altijd naar eigen smaak kunt aanpassen.

Het horloge is gemakkelijk te koppelen aan je smartphone (Android), door de stappen te volgen. Het is fijn dat je door middel van deze watch ten allen tijden bereikbaar bent. Je kunt berichten ontvangen en versturen, maar ook telefoontjes beantwoorden. Ik mis wel de mogelijkheid om vanuit het horloge zelf een bericht te sturen, niet alleen het antwoorden van berichten. Wellicht is dit mijn onwetendheid of is het gewoon niet aanwezig. Ik leer nog iedere dag iets bij.

Ook handig om te zien is hoeveel stappen je hebt gezet, hoeveel zuurstof er in je bloed zit en wat je hartslag is. Dit wordt ook geregistreerd in de app zodat je het later kunt terug kijken. Het nadeel van dit horloge vind ik, is dat als je overal gebruik van wilt maken, de batterij het niet redt om ook nog de slaap te registreren. Je zult dus elke avond het horloge op moeten laden, om er weer een dag gebruik van te kunnen maken. Het opladen gaat wel gemakkelijk en binnen een uur is deze weer volledig opgeladen. Ook erg jammer dat ik er geen 'eigen' ringtone op kan zetten.

Ik ben erg tevreden met deze smartwatch dus raad deze zeker aan!

• Veel mogelijkheden
  • Aannemen en beantwoorden berichten en gesprekken

Minpunten

• Accuduur
  • Niet waterdicht

Shirl73 05-01-2022

Sportief horloge met classy look

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Op het eerste gezicht een mooi horloge (voor mij ietsje té kitch), bandje is makkelijk in te korten. Kast is een beetje aan de dikke kant en voelt bij aanraking met je nagel een beetje plastic achtig. Veel gebruiksmogelijkheden, ook fijn om verschillende apps voor je gezondheid te kunnen combineren. Batterijduur is (ondanks wat aanpassingen) te kort voor praktisch gebruikt. Ook is het 's nachts omhouden voor het meten van je slaap niet prettig met dit horloge. Al met al een prima smartwatch met een meer classy dan sportieve look!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Batterijduur

h********@h********** 29-12-2021

Chique smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Heb deze smartwatch nu enkele maanden in gebruik. Deze smartwatch heeft een chique uitstraling en zelf te kiezen wijzer plaat. Deze is heel makkelijk te switchen. Telefoon beantwoorden via watch gaat prima en sportieve prestaties worden bijgehouden. Leuke aanvulling is de saturatie meter. Hartslagmeters en hartpunten prima om doelen te behalen. Ook heel fijn dat je na je training kunt terug zien hoe het is gegaan, wat was je hartslag etc. Deze smartwatch heeft zoveel functies dat ik ze vast nog niet allemaal heb gehad. Enige minpuntje die ik tot nu toe heb ontdekt is de korte batterij duur bij gebruik alle functies. Maar door de instellingen iets aan te passen gaat hij langer mee.
Prijs kwaliteit verhouding is zeker goed en ik zou hem aanbevelen.

Pluspunten

• Uitstraling
  • Vele functies
  • Saturatie meter
  • Makkelijk in gebruik

Minpunten

• Batterij duur

Anouk 20-12-2021

Mooi horloge

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Echt een super leuk horloge! Ik had de eer om deze te testen. Hij werkt echt perfect je kan reageren op berichten en berichten inspreken. Hij gaat alleen wel erg snel leeg, Elke dag opladen! Verder kan je hem ook goed gebruiken voor het sporten.
Ik vind hen alleen er goedkoop uitzien. Ook het bandje is erg licht!

Pluspunten

• Werkt top
  • Je kan er van alles mee

Minpunten

• Gaat snel leeg
  • Bandje is erg licht

s************@h********** 09-12-2021
Geschreven voor: Fossil FTW6077

Ik zocht een smartwatch die veel lijkt op een gewoon horloge en om vooral mijn bewegingen op een dag bij te houden. En dat is de Fossil Gen 6 FTW6077 WOMEN. Door de snelle en makkelijk installatie van het horloge kon ik het horloge snel dragen. Het aantal stappen wat je op een dag zet of een volledige workout binnen of buiten. De Fossil houd het bij.

Berichten en oproepen ontvangen geen probleem, agenda bijhouden, je dag beginnen met een lach door een grap, weten wat voor weer het word, je kijkt even op de horloge en je weet het.

Dit horloge is echt een aanrader. Zijn er ook nadelen? Ja, jammer dat het horloge niet waterdicht is. Dus tijdens het douchen moet het horloge echt af, maar ik leg het horloge dan aan de oplader, zodat ik nooit op hoef te letten of de accu nog vol genoeg is om de dag door te komen.

Ixim 01-12-2021

Mooi design smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Dit is mijn eerste smartwatch, dus ik had niet veel verwachtingen. Ik ben een Fossil liefhebber, heb ook 3 gewone horloges, dus deze horloge is ook erg mooi. Wel heb ik wat kleiner verwacht, mijn pols is dun, maar ik ben wel aan gewend.
Ik hou mijn slaap bij, maar moet wel wennen met een horloge om je pols te slapen.
Batterij gaat wel hele dag mee, maar ik had wel verwacht dat die langer zal meegaan. Eerst vond ik het wel irritant en vergat om elke keer te moeten opladen, maar daar wen je wel aan.
Het installeren ging best makkelijk, maar er was geen handleiding bij, je moet zelf de instellingen opzoeken op internet.
Het is fijn om je mail of app snel te kunnen zien, je hoeft niet elke keer je telefoon te pakken. Vaak is mijn telefoon op stil, dan mis ik soms de oproep, nu is dat verleden tijd omdat ik melding krijg op mijn watch.
Ik hou mijn stappen bij en probeer mijn doelen te halen aan het einde van de dag. Zonodig loop ik extra rondjes.
Ik was al een jaar opzoek naar een smartwatch, maar wist niet of het nut zal hebben. Maar ik ben er blij mee en raad het wel aan voor mensen die aarzelen voor een watch.

Pluspunten

• Je loopt je oproepen niet mis
  • Veel functies
  • Mooi tool voor extra bewegen

Minpunten

• groter dan een gewone horloge

Bobomadeby 28-11-2021

Een mooi veelzijdig horloge

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Ik heb het horloge nu een week en er is nog genoeg te ontdekken. Een heel mooi horloge. De mogelijkheden zijn echt heel uitgebreid.
Het is echt een sieraad wat je draagt.
Ik ben er heel blij mee.

Pluspunten

• Mooi horloge
  • Veelzijdig
  • Een sieraad
  • Laadt snel op
  • Vele mogelijkheden

Minpunten

• Batterij duur mag wat langer voor mij

Fedin 27-11-2021

Vrouwelijke smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6077

De Gen 6 is een prachtige smartwatch met mogelijkheden. Dik tevreden met de batterijduur. Uiteraard ligt het ook aan wat je allemaal wilt met je horloge.
Groot voordeel is het beantwoorden van binnenkomende berichten. Mijn gsm blijft dan in de tas. Ook het bijhouden van mijn slaapgedrag wordt keurig bijgehouden. Het geeft inzicht en voor mij ook herkenning. Qua stappenteller, bijhouden van mijn sporten doet De Gen 6 het ook meer dan prima! Niets te klagen en zeer tevreden.
Helaas zijn er ook minpunten. Twee keer heb ik de Gen 6 moeten resetten. Eenmaal omdat hij de tijd niet meer aangaf. Het scherm bleef zwart, maar de menu’s onder de knoppen werkte weer wel. De tweede keer bleef de Gen 6 stilstaan. Klinkt vreemd, maar bij mij bleef het een dag lang 09:46 uur. Ook mijn gsm kon geen contact maken. Uiteindelijk heb ik de aan/uit knop langer dan gebruikelijk moeten inhouden om te resetten. Dit zal de komende tijd verder moeten blijken.

Ik vind het leuk om te zien wat mijn zuurstofgehalte in het bloed is en wat mijn hartslag gedurende de dag doet, een meerwaarde is ieder voor zich.

Qua uiterlijk ben ik meer dan tevreden. Het bandje is zoveel zeer vrouwelijk te noemen. Het is niet zo dik en voelt goed aan.

Geen volle 10, maar toch een dikke 7.

Pluspunten

• Makkelijk instellen
  • Beantwoorden van binnenkomende oproepen
  • Bijhouden slaapgedrag

Minpunten

• Bandje erg groot

Dolfijnekim 13-11-2021

Fijne smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6077

De eerste indruk van de fossil FTW6077 IS een mooi, net horloge. De strass steentjes geven het een chique uiterlijk.

De horlogeband was te lang, er moesten 6 schakels tussenuit, dit is goed zelf te doen, mits je hiervoor een apparaatje hebt.

Het horloge ligt fijn op de pols, fijn dat hij het zuurstofgehalte en hartslag meet, je stappen bijhoud en je diverse sportactiviteiten kunt kiezen om te registreren en je slaap kan registreren.

En minpuntje vind ik wel dat hij niet echt waterdicht is, ik had hem graag ook tijdens het zwemmen gedragen, zodat ook deze activiteit geregistreerd kon worden, dit was mijn met oude smartwatch wel mogelijk.

Pluspunt vind ik echt het snelle opladen, in korte tijd zit de batterij weer vol.

Pluspunten

• Comfortabel draagcomfort
  • Batterij laadt snel op
  • Mooi uiterlijk

Minpunten

• Batterij gaat vrij snel leeg
  • Vrij lange schakelband
  • Geen Nederlandse gebruiksaanwijzing

Essie13 09-11-2021

Mooie chique en handige smartwatch

Geschreven voor: Fossil FTW6077

Het horloge bevalt me erg goed. Ik moest wel even wennen aan de stalen RVS kast tijdens het sporten, maar het is een mooi design horloge. Met veel snufjes en vooral maak ik gebruik van het slaapritme, berichten ontvangen, stappenteller en tijdens sporten calorieverbranding en hartslag.
Jammer dat het horloge eerst passend gemaakt moet worden dmv schakels eruit te halen.

• Veel functies op sportgebied
  • Snel oplaadbaar
  • Lange batterijduur

Minpunten

• Iets te grote klok
  • Op maat te maken