Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart - Reviews

Kleur(en)
zwart
Kleur behuizing
zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 22 reviews die zijn achtergelaten voor de Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart op Kieskeurig.nl.

7,6

bunkel 17-10-2019

Mooi en stijlvol horloge met wat aandachtspuntjes

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Horloge is mooi, reageert goed en start snel op. Instellen is wel erg lastig cq. behoeft wel wat oefening. Alles werkt nu naar behoren. Bij het gebruik van sport apps lijkt er een probleem met het continu kwijtraken van de GPS cq. verbinding tussen app op telefoon en horloge . Enkele dagen nu in gebruik en de batterij gaat bij redelijk intensief gebruik een dag mee. Gekozen voor een mooie standaard wijzerplaat en de batterij op modus altijd in gebruik. Conclusie: geweldig design, verbinding soms verbroken en een gebruiksaanwijzing zou zeer aan te bevelen zijn. Je moet wel enigszins snappen wat je doet als je het horloge instelt.

• Goede prijs
  • Geheugen

Minpunten

• Accu
  • Gebruiksaanwijzing
  • Instellen
  • Verbinding met telefoon

freesurr 30-10-2019

Werkt vlot en mooie behuizing

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Ik gebruik al 3 jaar een smartwatch van Fossil, de Fossil Q Marshal Blauw/Bruin (FTW2106). Ik wilde graag de Gen5 testen omdat ik benieuwd was naar de verschillen met eerdere generaties en de verbeteringen die zijn doorgevoerd.

Ik heb gekozen voor de zwarte versie met een siliconen bandje. Gezien de neutrale kleur is deze makkelijker te combineren met verschillende kledingstijlen. Helaas vind ik het siliconen bandje erg tegenvallen. Ik had wel verwacht dat hij minder stevig zou zijn ten opzicht van een lederen bandje, maar hij is erg slap en voelt fragiel aan. De smartwatch zelf vind ik ook enigszins tegen vallen. Deze is 3x minder zwaar ten aanzien van mijn Fossil Q Marshal en dat vind ik niet fijn. Voor tijdens het sporten is dat goed (maar goed daar heb je de sport versie voor), ik gebruik dit horloge voor dagelijks gebruik en ik vind hem dus te licht. Naar mijn idee niet echt een mannenhorloge, die mag je namelijk wel voelen aan je arm. Mijn Fossil Q Marshal heeft aan de onderkant van het scherm een inkeping, ondanks dat ik het gewend ben, vind ik dat jammer, want een horloge hoort gewoon rond te zijn. De Gen 5 is gelukkig wel rond, maar het scherm is kleiner dan de glasplaat. Ook dat vind ik een minpunt. Verder vind ik het design mooi, ik wil graag een horloge/smartwatch die rond is en met 3 knoppen aan de zijkant.

Dan Wear OS. Ik had verwacht, nieuwe generatie, paar jaar verder, ik krijg allerlei nieuwe functionaliteiten te zien. Helaas! Betreft software is hij identiek. Het enige verschil met mijn oude smartwatch is dat het allemaal heel vlot reageert omdat de hardware stukken beter is. Verder is alles makkelijk in te stellen en te koppelen aan je telefoon. De wizard helpt je stap voor stap zaken in te regelen.

Ik zou dit horloge, met enige kanttekening, wel aanbevelen. Voor mijzelf denk ik dat ik toch naar iets anders op zoek ga.

Pluspunten

• Mooie behuizing
  • Werkt vlot

Minpunten

• Gewicht, te licht

Mark981 29-10-2019

Mooi, snel, fijn, maar soms onbetrouwbaar...

=== The Good ===
Het begint al met uitpakken. Solide, strak doosje waarin je meteen ziet zitten waar het om gaat! je nieuwe Fossil horloge. En daar gaat het om.

Verder valt snel op: de strakke, overzichtelijke design van het horloge, net als het OS. Het nette ontwerp en reageert vlot en snel - ondanks (wat ik in reviews lees) de wat verouderde processor. De wijzerplaten is het eerste waar je mee wil spelen. Keus genoeg om dit klokje, JOUW klokje te maken!
Het horloge is te koppelen met meerdere apps (dat ik nu kan vinden) Fossil brengt z'n eigen app uit (maar die krijg op een of andere manier ik niet verbonden...), gelukkig is er Wear OS.
Na wat vogelen slinger ik m'n klok aan met een 'flick of the wrist' en zo scroll ik ook door alle meldingen heen. alles netjes uitgelegd door mijn eigen uurwerk!

Zoveel wijzerplaten, zoveel apps zijn er beschikbaar. Google keep is iets wat ik thuis al gebruik voor bv een boodschappelijstje. wat ik nu op mn horloge af kan vinken. ideaal!

Meldingen komen helder door, er valt op o.a. WhatsApp of Signal te reageren, door je telefoon naar de TV gecaste Netflix of YouTube is makkelijk te pauzeren of herstarten en zelfs het volume van Spotify of MusicCast is makkelijk te regelen (in het 2e geval niet alle gelinkte apparaten, maar enkel het hoofd device). Met de ingebouwde microfoon kun je helder een gesprek voeren. scoort veel beter dan ik verwachtte. Dikke plus!

Batterijstanden! zit je krap met batterij of weet je dat je even niet op kan laden? geen probleem! pas de stand aan en gaan! ik ben fan!
=== The Bad ===
Synchroniseren duurt soms wat lang of inloggen op de app store heeft (de eerste keer?) wat veel aandacht nodig (zodat de schermbeveiliging er niet op schiet en je opnieuw kan beginnen).

Het bijhouden van hartslag en slaapritme klinkt me als een leuke, nieuwe insight in mijn leven. Dus ik klik JA op zo'n beetje alles wat die sensor om mijn pols van me wil weten (en versturen naar Silicon Valley?).
Score tot nu toe?
3 dagen niet geslapen (volgens de app), nog geen 3000 stappen per dag (ondanks vrij van werk en met de kids naar de speeltuin) en een basis hartslag tussen 55 (buiten aan het lopen) en 90 (tv kijken met de beentjes omhoog) met geregeld een uitschieter over de 140 (zomaar). Cardiogram voegt voor mij nog niet toe wat ik graag zou willen.
== edit ==
inmiddels meer dan een week niet geslapen volgens de app. geen idee waar dit aan ligt. Mijn horloge zelfs helemaal gereset en aan een ander toestel verbonden. Wat me tegenvalt is dat ik meerdere apps nodig heb voor de dingen. Wear OS voor veel, cardiogram voor grafiekjes en inzichten in mezelf en de eigen fossil app voor eigenlijk niets... bij mij werkt het hartslag monitoren nog niet helemaal lekker en ik moet eerlijk zeggen dat het me begint te storen.
=== The Conclusie :) ===
Ik ben wat teruggekomen van mijn eerdere oordeel ("geweldig ding"). Het device is een pareltje om te zien, uitgebreide mogelijkheden en batterijstanden (dikke plus) en zelfs bellen!
Het ontbreekt me volledig aan inzicht in mijn hartslag en slaapritme. Daar komt bij dat ik zit te knoeien met verschillende apps. Mijn vriendin heeft een andere smartwatch en kan met 1 druk op een app een prachtig schema zien hoe haar nachtrust eruit gezien heeft. makkelijker en beter inzicht.

Neemt niet weg dat ik het nog steeds een mooi apparaat vind, maar dat deze functies niet (voldoende) voor me werken is wel een flinke domper.

• Microfoon
  • Veel te regelen in het beperkte schermoppervlak
  • Aanpassen!

Minpunten

• Registratie hartslag
  • Registratie slaapritme
  • Meerdere apps nodig
  • Geen handig/ eenduidig overzicht

Edwin Arts 28-10-2019

Mooi horloge

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Prettig horloge, functionaliteiten werken prettig. Handleiding is erg beknopt, als je het eenmaal door hebt werkt alles perfect. Horloge enige weken in gebruik, erg makkelijk om te bedienen. Batterij elke dag opladen bij intensief gebruik, bij spaarstand gaat deze langer mee. Je kan er veel apps opzetten, de google assistent werkt ook erg prettig. Boodschappenlijstje maken, weerbericht opvragen enz.

Pluspunten

• design
  • gebruiksgemak

Minpunten

• batterij

BenD 25-10-2019

Stoere uitstraling

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Door de ciliconen band draagd deze smartwatch erg prettig, eigenlijk merk je niet dat je deze om hebt. Hardwareknoppen zijn aan te passen naar wens qua acties. Handige apps zoals muziek besturen en mals worden weergegeven op smartwatch. Nadeel is dat het mij nog niet is gelukt om te kunnen bellen via de smartwatch. Dit aangezien bellen op de fiets nu strafbaar is. In overzichten staat dat dat wel mogelijk moet zijn, even uitzoeken dus. Inmiddels contact gehad met Fossil Nederland, bellen via watch is een bekend probleem. Dit word bij de volgende update aangepast. Bij navraag wanneer die beschikbaar is konden zij mij daar geen antwoord op geven. Erg vervelend. Qua opslagcapaciteit is dit meer dan voldoende, qua interface is het een prima watch. Uiteindelijk leer je snel met de watch werken, daarnaast werkt Google spraak ook zeer goed. Iets wat erg handig is wanneer je op de watch met je stem wilt werken. Veel plussen, 1 min en dat is dat je de tegenpartij niet kan horen bij bellen.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Interface

Minpunten

• Hoort tegenpartij niet bij bellen
  • Google Assistent reageert traag

Guvr 24-10-2019

Mooi design, matige batterij

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Het is een mooi horloge met een matig scherm en een vrij slechte accu. Het rubber bandje draagt fijn maar oogt wat groot. Android wearos heeft veel functies maar is niet super intuïtief. Door de vele functies raak je het overzicht snel kwijt.

• Comfort

Minpunten

• Accuduur
  • Formaat
  • Software

RoyC 24-10-2019

Doet wat het moet doen

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Na een eerdere generatie getest te hebben van de Fossil Smartwatch was ik destijds weinig enthousiast. Als bezitter van een Iphone neem je uiteraard een gok of een smartwatch, draaiende op Google software, wel goed linkt met je telefoon. Destijds was dat allesbehalve het geval en had ik het idee dat ik maar de een kwart van de functies kon gebruiken. Daarbij kwam kijken dat de functies alles behalve volledig werkte.

Nu met de Fossil gen 5, is dat een compleet ander verhaal. De Gen 5 biedt een groot pakket aan functies aan, die allemaal op zich goed werken. Van de fitnessapp waarbij je je workouts registreert, tot aan de hartslagmeter en je telefoon meldingen die binnenstromen op je watch.

Toch mistte ik een aantal dingen. Als iphone fan, weet ik wat een Apple Watch kan en hoe naadloos alles overloopt, en toch mis ik ergens dat gevoel met de Google Software. Het werkt, maar net niet altijd even perfect. Bovendien heb je allemaal extra apps nodig voor bijvoorbeeld gezondheid die Apple zelf ook al aanbied.

Om het positief te houden was ik dit keer wel zeer te spreken over de batterij functies. Vorige keer was dat een van mijn grootste minpunten maar de verbeterde batterijduur en snelle oplader maken daarin volledig het verschil.

Al met een al een positieve ervaring maar niet een zonder haken en ogen.

Pluspunten

• Verbeterde batterij met verschillende standen

Minpunten

• IOS niet volledig naadloos

DaT 23-10-2019

The sky lijkt de limit, leuk!

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Een mooi horloge met veel opties via wear OS. Leuk om mee te spelen en uit te proberen. De wijzerplaat is bijv. volledig zelf in te delen. Uiteindelijk zul je een beperkt aantal dagelijks gaan gebruiken al was het maar omdat voor iedere meer uitgebreide optie ook een app gedownload moet worden voor meer over-/inzicht. Telefoneren via het horloge is mogelijk al is de spraakoptie momenteel (nog) in de testfase .
De batterijduur is beperkt echter is dat niet bij iedere telefoon en smartwatch als je hem intensief gebruikt? Er zijn meerdere optie-mogelijkheden om de batterijduur te verlengen.
Wat persoonlijk opvalt is dat de bluetooth connectie met mijn iphone XR matig is (en ja de toestellen zijn dicht bij elkaar). In 2-3 weken heb ik het horloge nu 3x moeten resetten om weer een verbinding tot stand te krijgen. Dit lijkt nog niet opgelost.
Waar je ook bewust van moet zijn is dat er veel info van je wordt gevraagd en dat alles wordt gedeeld via je account (google). Hier moet je mee akkoord gaan. En anders.. moet je niet aan een smartwatch beginnen. Kom je hier overheen, dan is het een leuk horloge waarbij het uitkijken is naar de volgende update om te zien wat er nu weer mogelijk is. The sky lijkt de limit (bijv met google assistant).

Pluspunten

• design
  • mogelijkhedne

Minpunten

• accu
  • connectiviteit

TheSander562 22-10-2019

Goede kwaliteit maar slechte accuduur

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Voor de eerste keer een Wear OS horloge gebruikt en in het begin is het even kijken hoe het werkt, want het was allemaal nieuw voor mij.
Ook om hem te opladen in het begin was even lastig hoe ik hem op de lader moest neerleggen. Maar uiteindelijk is het vrij simpel als je het eenmaal weet en doorhebt.
Verder ziet de horloge er super mooi uit, mooi scherm met goede kwaliteit en je hebt enorm veel keuzes om de wijzerplaat aan te passen naar jouw style.
Koppelen met telefoon ging zeer snel en was vrij gemakkelijk om te doen. Gewoon de Wear OS app openen en de app leidt de weg.
Apps installeren kan via het horloge en gaat op zich goed voor de apps die er zijn, maar helaas mis je toch bepaalde apps waaronder de betaal apps van de Nederlandse banken zoals Rabo Wallet om te kunnen betalen met je horloge (via NFC), want die functionaliteit heb je met Google Pay wel maar dat is niet beschikbaar in Nederland.
Verder is het goed te gebruiken als sport horloge, GPS signaal is prima, hij pakt hem vrij snel en houdt je goed bij met het hardlopen bijvoorbeeld. Ook de hartslag is vrij accuraat vergeleken met mijn andere smartwatches.
De interface van het horloge is makkelijk te gebruiken als je er eenmaal gewent mee bent, je kan met je vinger over het scherm bewegen om onderdelen weer te geven, of je kan de kroon aan de zijkant gebruiken als je natte vingers hebt bijvoorbeeld.
Ook wel handig is de Google Assistent die erop zit, natuurlijk heb je er internet voor nodig om het te gebruiken maar het is wel leuk als je je telefoon niet bij je hebt en iets wilt vragen over je agenda of leuke feitjes.
Het is alleen jammer van de batterij duur, die is zeer matig. Na een dag stage heb je al gauw 80 procent van je batterij gebruikt, maar dan heb je wel 2 keer je fietstocht bijgehouden en muziek geluisterd via het horloge. (Niet heel lang omdat hierdoor je batterij natuurlijk nog sneller leeg gaat).

• Veel wijzerplaten
  • Goede kwaliteit scherm

Minpunten

• Accuduur
  • Wel NFC, maar geen draadloze betalingen
  • Weinig apps

Daniel 22-10-2019

Mooi design

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Ik heb dit horloge 1 maand getest voor the insiders. Mooi design en makkelijk te installeren/koppelen met mijn smartphone (Samsung).
Daarna werd het wat lastiger, want de meegeleverde handleiding was vrij summier. Vandaar ook dat ik waarschijnlijk niet alles heb gebruikt wat erin zat.
Berichtjes worden doorgegeven op het scherm en eris in te stellen of dit met een vibratie gaat of met geluid. Uiteindelijk benje je dus continu bewust van binnenkomende berichten, daar kies je dan ook voor. Als je alle meldingen uitzet heb je dan ook geen smartwatch nodig lijkt mij.
De wekker was een eyeopener voor mij, wakker worden op een vroeg tijdstip zonder dat de rest van het huis dat ook wordt.
Als iemand die nog geen smartwatch had heb ik de testperiode als interessant ervaren, maar mede doordat ik niet alle functionalitetien heb gebruikt (door de summiere handleiding) en de last om mijn pols zal ik voorlopig geen smartwatch gaan aanschaffen.
Echter ben je er al wel aan gewend, dan is dit model zeker een aanrader zowel in design als gebruik.

Pluspunten

• vibrerende wekker
  • mooi design

Minpunten

• accuduur
  • kwetsbaar bij stoten
  • handleiding
  • laat geen foto/afbeelding zien op scherm

Tim 21-10-2019

Smartwatch met een prachtig design

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

De smartwatch wordt geleverd in een doos met een doorzichtige bovenkant, waardoor het design van de smartwatch er direct uitspringt. In de doos vind je de smartwatch, een usb-lader en het instructieboekje. Helaas heeft Fossil ervoor gekozen om alleen een usb-lader mee te leveren en geen lader voor het stopcontact.

Door het downloaden van de Wear OS app, kan de smartwatch eenvoudig gekoppeld worden. Het koppelen aan een iPhone ging heel gemakkelijk en binnen no-time staat alles ingesteld.

Na het gehele koppelingsproces kunnen zaken als apps en wijzerplaten ingesteld worden. Fossil heeft standaard een aantal wijzerplaten beschikbaar, waardoor er voor iedereen een geschikte tussen zit. Apps kunnen vanaf de smartwatch in de Play store gedownload worden. Standaard zijn er ook al enkele apps aanwezig, waaronder Spotify en Nike Run Club.

De smartwatch laat zich eenvoudig bedienen door het touchscreen en de drie knoppen. Door te drukken op de middelste knop kom je direct bij alle apps terecht. Door aan de middelste knop te draaien kun je door apps en meldingen heen scrollen. Aan de andere twee knoppen is het mogelijk om snelkoppelingen naar bepaalde apps toe te voegen.

Door de middelste knop ingedrukt te houden of door ‘ok Google’ te zeggen, wordt de Google assistent geactiveerd. De Google assistent is met name handig voor zaken zoals het bedienen van slimme verlichting en het instellen van timers en herinneringen. Over het algemeen werkt de Google assistent goed, alleen een enkele keer werkt deze zeer langzaam of helemaal niet.

De schermkwaliteit is zeer goed. Het scherm is in de zon voldoende leesbaar en de helderheid past zich automatisch aan. Door het eenvoudig kunnen veranderen van wijzerplaten, blijft je horloge nieuw aanvoelen. Het touchscreen reageert goed op aanraking.

In de Wear OS app kan ingesteld worden van welke apps je meldingen op je smartwatch wil ontvangen. Het afleveren van meldingen gaat d.m.v. een trilling en eventueel een geluidssignaal, waardoor je geen enkele melding meer mist. Het is helaas niet mogelijk om snel op meldingen te reageren of om een voorvertoning van een foto op bijvoorbeeld WhatsApp te bekijken.

Er zijn een aantal verschillende modi beschikbaar om de accu te besparen. Ook is het mogelijk om een aangepast schema te volgen, waarbij alles naar wens ingesteld kan worden. De batterijduur is hier dan ook mede van afhankelijk. Persoonlijk gebruik ik de modus voor dagelijks gebruik, waarbij het scherm altijd aan staat. De accuduur is hierbij voldoende te noemen, maar een iets langere batterijduur was fijn geweest. Aan het einde van een volledige dag heb ik nog ongeveer 20 à 30 procent over. De smartwatch laadt binnen 60 minuten op tot 80%.

• Schermkwaliteit

Minpunten

• Accuduur

John Kuijpers 21-10-2019

Functioneel mooi en goede smartwatch

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Ik heb dit horloge tot op dit moment uitgebreid getest voornamelijk voor dagelijks gebruik en voor het sporten. Apps zijn makkelijk in gebruik en alles is zee eenvoudig te installeren. Nadat je Wear OS gedownload hebt kun je aan de slag. Keuze mogelijkheid in apps is enorm en alle meldingen zijn zelf lerend en erg makkelijk. Met 1 druk op de knop kun je je workout kiezen. Handig is als batterij op is kun je tijd blijven lezen.

• makkelijk in gebruik
  • uitgebreide mogenlijkheden
  • genoeg opslag voor apps en muziek

Minpunten

• batterij gaat kort mee bij hoge intensiviteit

Coatan 18-10-2019

Eindelijk een goede smartwatch!

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Eindelijk een Android smartwatch die lekker werkt, goed draagt, mooi is en zeker een dag mee gaat.

Ik gebruik een smartwatch voornamelijk als verlengstuk voor mijn telefoon. Daarvoor is deze absoluut geschikt en ik gebruik volgens mij nog maar een kwart van de mogelijkheden. Dit horloge draait op Wear OS en draait heerlijk. Apps openen vlot, spraakcommando's worden goed ontvangen.

Ik heb de variant met het siliconen bandje en draagt heerlijk. Veel smartwatches voelen vaak als koelkasten, maar deze voel je niet. Deze is lekker ligt en het bandje draagt comfortabel. Alleen als je je hand ver buigt kan je wel eens per abuis een knop indrukken.

Het design van het horloge is mooi, randen zijn netjes afgerond. Knoppen van degelijke kwaliteit. Het scherm is iets kleiner dan het lijkt. Er zit nog een zwarte rand omheen. Maar totaal niet storend.

Vaak wordt Google Assistant aangehaald als iets handigs, maar ik vind het nog steeds een gimmick. Het werkt wel aardig, maar lang niet altijd even zoals ik zou willen.

De batterijduur is vaak een probleem bij smartwatches. Ook hier kan het een probleem zijn, maar je kan het met de software van Fossil finetunen naar wens zodat alleen aanstaat wat jij wil. Als je alle sensors en netwerken aanzet dan is de accu zo leeg en redt je niet 1 dag. Maar zoals gezegd normaal gebruik redt je makkelijk 1 dag.

De opslag van dit horloge is groot, maar ik begrijp niet goed waarvoor. Je kan wat meer apps erop zetten, maar dan loopt ie weer sneller leeg omdat deze toch steeds weer iets vragen van het horloge. Je kan Spotify bijvoorbeeld niet offline erop plaatsen zodat je met alleen een bluetooth headset kan sporten. Je moet altijd hiervoor je telefoon bij je hebben.

Ik vind het een erg fijne horloge.

Pluspunten

• Software
  • Comfort
  • Accuduur

Minpunten

• Accuduur

Peter 17-10-2019

Lekker snel

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Dit horloge is zeker niet mijn eerste smartwatch, wel mijn favoriet tot nu toe. De klok zit lekker om de pols, het gewicht is prima, je voelt dat je iets om je pols hebt, maar hebt niet het idee dat je iets zwaars draagt. Het instellen van het horloge is appeltje eitje, zeker als je al eerder horloges met Google Wear hebt gehad. De mogelijkheden voor watchfaces zijn bijna eindeloos. Het enige wat me tegenviel was de batterijduur. Niet dat die slecht is, maar door de advertenties verwachtte ik meer. Ik ben iemand die bluetooth heel de tijd aan wil hebben, het display altijd aan, gebaren staan uit, hartsensor staat uit, daarnaast gebruik ik het horloge om mijn hardlopen bij te houden (weliswaar met een andere app erop, maar goed, het werkt het echt super), maar als je al deze instellingen wilt, heb je niets aan de batterijprofielen die op het horloge aanwezig zijn. Maar al met al, haal ik het horloge om 6:30 van de lader, gaat hij er rond 23:30 weer op en heb ik nog steeds 30% batterij over. Dus klagen doe ik niet. In combinatie met nog wat apps die je zo kunt downloaden uit de Play Store is dit horloge een echte topper en zoals ik al eerder zei, op dit moment mijn favoriet (heb hiervoor 5 verschillende smarwatches van andere fabrikanten gedragen).

Wat ook lekker is, is dat er vrijwel geen vertraging is met scrollen en apps starten, wat een snelheid.

Pluspunten

• Scherm
  • Snelheid

Joshua 17-10-2019

Stijlvolle smartwatch met ruim voldoende handige functies

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

De Fossil Carlyle Gen 5 heeft de opties voor verschillende horlogebandjes. Je kan dus kiezen voor de style die het beste bij je past. Ik ben zelf voor de sportieve rubberen band gegaan, maar je kan gemakkelijk ook voor een klassiek design kiezen. Hij voelt heerlijk op de pols en komt met een breed scala aan apps. Vooral de functies waarin hij je hartslag meet en de mogelijkheid tot contactloos betalen sprak me bijzonder aan. Echter is Google Pay nog niet in NL uitgerold, dus die mogelijkheid heb ik (nu!) nog niet tot mijn beschikking.

Verder kostte het mij een paar dagen wennen om alle knoppen en opties onder de knie te krijgen.

Nu gebruik ik hem dagelijks met veel plezier en leer ik steeds meer mogelijkheden.

Pluspunten

• Elegant design
  • Laadt 'draadloos' op
  • Bijzonder plat en licht

Minpunten

• batterijduur
  • nog geen Google Pay in NL

Derk 17-10-2019

Prachtig horloge met veel mogelijkheden

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

De Fossil Carlyle Gen 5 is een prachtig horloge om te zien. De mogelijkheden zijn eindeloos. Je kunt er apps opzetten die je kunt gebruiken voor het sporten, maar ook apps voor je SmartHome. Ik kon door middel van Yeelight app mijn lampen in huis bedienen zonder ook maar een telefoon of tablet aan te raken. Erg handig.
De accu van dit horloge is beter dan zijn voorgangers. Met alle functies ingeschakeld gaat dit horloge een dag mee. Daarna moet hij weer aan de lader. Maar het laden gaat vrij snel. Na 90 minuten is de accu vol en je kunt er weer een dag tegenaan.
Het horloge reageert snel op jouw input. Notificaties komen goed binnen en je kunt zelf je appjes van Whatsapp lezen en zelfs een reactie typen.
Wanneer je telefoon overgaat kun je het gesprek aannemen met je telefoon. Ook is het mogelijk om via dit horloge te bellen. Erg duidelijk ook!
Al met al ben ik zeer tevreden met dit horloge!

• Opladen gaat vrij snel
  • Accuduur

Minpunten

• Niet veel apps

MarkWingens 16-10-2019

Mijn eerste ervaring met Fossil

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Mijn Eerste ervaring met de Fossil Gen 5 Smartwatch. Het doosje ziet er gaaf uit, mooi stevig en strak afgewerkt. Cool doorschijnende deksel waardoor de horloge er nog mooier uit ziet. Let wel op er zit geen usb lader bij de horloge, zorg ervoor dat je deze erbij aanschaft indien je er geen over hebt. De laadkabel koppelt goed met een magnetische sluiting op de achterkant van de horloge, de kabel had wel iets langer mogen zijn dit is een mening dit vind ik ook over de kabels welke je bij telefoons krijgt tegenwoordig. Het scherm is super mooi, zwart is ook echt zwart. De kleuren komen mooi en helder naar voren, ook reageert de horloge snel en soepel. Mijn eerste dag heb ik de horloge gebruikt vanaf 07:00 - 21:00 met het batterij profiel "Dagelijks" op de dag heb ik diverse notificaties gekregen en heb ik 2 x een workout fietsen gedaan van 30 min met GPS tracking. Om 21:00 had ik nog 27% accu over. Met dit profiel haal je duidelijk 1 hele dag voordat er weer opgeladen moet worden. De tweede dag heb ik het profiel: Uitgebreid geprobeerd, wat meteen opvalt is dat het allways on display uit staat. Verder werken de notificaties gewoon en hartslag metingen ook. Wederom van 07:00 - 21:00 de horloge gebruikt en nu heeft de accu nog: 52% over. Dit is significant meer dan bij het profiel dagelijks. De komende dagen ga ik de andere batterij modi testen: Uitgebreid en Alleen tijd daarna ga ik een persoonlijk profiel aanmaken om te kijken hoelang deze dan mee gaat en wat voor opties er ingesteld kunnen worden. De hartslag meter werkt goed en snel, samen met Google Fit Workout werkt dit echt geweldig.

Pluspunten

• Goed scherm
  • Werkt super met workouts

Minpunten

• rubber bandje zweet snel

Revelations 16-10-2019
  • Product gekregen

Chique smartwatch

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

De Carlyle smartwatch is een mooi en elegant horloge. Fossil blijft hiermee designvolle uurwerken produceren! Een chique zwart horloge met een slanke zwarte band. Erg stijlvol.

Het installeren van de app op je telefoon gaat erg makkelijk. De app is eenvoudig te downloaden uit de App Store. Het koppelen werkt via deze app en veel functionaliteiten kunnen al binnen deze app ingesteld worden. Wissel bijvoorbeeld van wijzerplaten of pas je meldingen aan. De batterij heeft verschillende gebruiksniveaus waarmee veel functionaliteiten ingesteld kunnen worden of juist voor een zuinige levensduur gekozen kan worden. Mijn ervaring is bij volledig gebruik het horloge iets minder dan een dag meegaat. Dat is in mijn beleving net te weinig. De opslagcapaciteit is meer dan voldoende, wat met name komt door het beperkte aanbod van apps die je kunt zetten op het horloge. Toch heb ik niet het gevoel dat ik specifieke apps mis.

De hartslagmeter is een erg fijne functionaliteit. Deze kan gebruikt worden in combinatie met sporten en de Google fit app. Werkt erg fijn! Al met al een mooi en stijlvol horloge met leuke functionaliteiten. Zeker een aanrader! Daarnaast werkt de Google Assistent eveneens uitstekend. Het communiceren met de Assistent werkt prima en is erg gebruiksvriendelijk.

Als laatste wil ik melden dat een duidelijke handleiding bij de smartwatch ontbreekt. De instructie bij de verpakking is erg summier en zou daarom erg waardevol kunnen zijn. Met name voor gebruikers die nieuw zijn met het concept smartwatch zou het veel uitzoekwerk kunnen schelen. Daarnaast is in mijn ogen erg prettig wanneer je je vooraf kunt inlezen over het gebruik en functionaliteit van een product.

Pluspunten

• Stijlvol
  • Gebruiksvriendelijk
  • Snelheid

Minpunten

• batterijduur
  • handleiding

HvdB 15-10-2019

Mooi ontwerp, Helder scherm, Hoog draagcomfort

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Via The Insiders heb ik deze nieuwe Fossil Generation 5 smartwatch mogen testen. Het horloge ziet er mooi uit, is niet te dik en heeft qua looks veel weg van een normaal horloge. Naast meldingen kun je ook je telefoon opnemen en zaken opzoeken via google door het geven van spraakopdrachten. Het is een leuke feature, echter bellen via mijn horloge vind ik zelf niet alles.

Pluspunten

• Batterij gaat meer dan 1 dag mee
  • Laad snel op
  • Uiterlijk (veel wijzerplaten) en draagcomfort,
  • Helder scherm wat goed instelbaar is.
  • Berichten worden goed en duidelijk weergegeven

Minpunten

• Betaalfunctie via Rabobank werkt (nog) niet
  • Opladen noodzakelijk

Reg 12-10-2019

helder scherm, niet overdreven groot

Geschreven voor: Fossil Carlyle Gen 5 FTW4025 - Smartwatch - Zwart zwart

Na wikken en wegen, deze Fossil aangeschaft.
Ik vind het design erg mooi, en het schermpje prima.
Voldoende opslagcapaciteit, maar dat komt meer omdat er niet zo gek veel apps zijn die je er op kunt zetten.
Batterij duur is te kort. Dit is verlengbaar door uit besparende modussen te kiezen. Echter gebruik je dan uiteraard niet de mogelijkheden van zo'n toestel.... en daar heb je hem toch voor.
Ik merk dat ik hem intensiever aan het gebruiken ben, vooral het snel bekijken van ontvangen berichten.
Helaas kan ik niet vergelijken met andere smartwatches, maar zoals gezegd: een mooi helder scherm met verder prima specs (op batterij duur na).

Pluspunten

• mooi scherm
  • gebruiksvriendelijk

Minpunten

• batterijduur