RugGear RG730 16 GB / zwart / (dualsim)

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de RugGear RG730 16 GB / zwart / (dualsim) op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

5,5

M. Breet 21-12-2016

Specificaties goed, uitvoering matig

Dezelfde ervaringen als eerdere reviewers. Telefoon crashed, komt dan niet meer uit het lock screen. Camera app loopt vast. Regelmatig maak je foto's die dan niet meer te vinden zijn. Microfoon en speaker al vervangen door Toughsolutions. Diverse software updates, maar de crashes blijven. De ruggear app werkt helemaal niet. Voor dit geld heb je gewoon een b produkt

Pluspunten

• Sterk
  • snel

Minpunten

• speaker en microfoon slecht
  • software matig brak
  • Onbetrouwbaar toestel

Jj 26-11-2016

Retour!

Taaie telefoon. Kan tegen een stootje het scherm ook. Camera beslaat wel bij onderdompeling en transpiratie in jas of trui... Maar zeer slecht om mee te bellen. Niemand verstaat me. Telfoon blijft maar chrashen en uitgaan. Nu al mij foto's ook kwijt. Retour bij toughsolutions met geen info of en waneer ik hem terug krijg. Teleurgesteld in service EN kwaliteit.

Pluspunten

• Hufterproof

Minpunten

• Slechte telefoon
  • Crashed vaak

Paul 30-11-2016

Het lijkt als ik het voorzichtig mag zeggen dat er een outdoor phone op de markt is gebracht waar de kinderziektes nog niet uit zijn. Omdat dit soort phones niet direct door een appende dames op een terras word gebruikt, maar eerder in een omgeving welke vrij afgezonderd kan zijn, zou je juist op deze gsm moeten kunnen vertrouwen..toch?

Matthijs 20-11-2016

Stevige Smartphone

Ik heb deze smartphone nog maar een week. De reden waarom ik voor ruggear heb gekozen is, dat de smartphone tegen een stootje moet kunnen, zowel letterlijk als figuurlijk (warm weer en veel op zee). Een andere reden is dat het een dual sim kaart is. Het apparaat werkt goed. Fantastisch geluid. Snel in alles en een prima helder en groot scherm. Het is robuust maar dat vind ik juist wel prettig. Ik heb wel een QI oplader gekocht erbij en een Bluetooth Earset omdat ik het raar vind dat je voor het opladen en je oordopjes een waterdicht apparaat moet openen. De accu blijft lang opgeladen. Wat minder is dat de bijgeleverde software van Ruggear zoals kompas en mandown niet werken en dat ik weliswaar hiervoor de service van Ruggear en Coolblue heb gebeld, maar dat het nog steeds niet is opgelost. Ook verontrust het dat in de week dat het apparaat in bezit heb het spontaan drie keer is uitgegaan en dat ik het opnieuw moest opstarten met invoering van de sim pincode, terwijl er ruim voldoende stroom was. Nog even afwachten hoe dit zich verder ontwikkelt.

Pluspunten

• Stevig, groot scherm, gemakkelijk te bedienen.
  • Geweldig geluid, bijzonder in de "Buiten" stand.
  • Ligt lekker in de hand.

Minpunten

• Bijgeleverde apps van Ruggear werken niet.
  • Het apparaat gaat spontaan uit
  • Er wordt standaard geen QI oplader bijgeleverd.

Theo 10-03-2017

Aanvullend hierop. Uiteindelijk verwees Coolblue me nar Ruggear door met de klacht. Hetgeen ik merkwaardig vind, want ik heb het apparaat bij hen gekocht. Na wat correspondentie met een vertegenwoordiger van Ruggear, vond hij dat ik recht had op een nieuw toestel. Hiervoor kreeg ik de nodige invulformulieren opgestuurd en ik moest zelf voor verzending en frankering zorgen naar Duitsland. Kosten hiervan 10 euro, die totaal voor mijn rekening waren. Het nieuwe toestel zou volgens de vertegenwoordiger niet meer de onnodige eb gedeeltelijk niet werkende Ruggear software bevatten en de software zou door Duitse ingenieurs worden geïnstalleerd. Twee weken zat ik zonder toestel en hoorde niets. Vervolgens ontving ik het nieuwe apparaat met dezelfde software als de vorige, en ook weer de gedeeltelijk niet werkende software van Ruggear. Nu twee maanden verder kan ik zeggen dat het toestel niet meer uitvalt en ik ben overigens nog zeer tevreden over de kwaliteit van deze smartphone. Service van zowel Coolblue als verkoper vind ik ronduit slecht. De service van Ruggear is matig.

paul thomassen 15-10-2016

in alle opzichten een geweldige outdoor phone,

Tot vandaag na een kanotochtje waarbij de RG 730 gewoon in mijn zwemvest zat,en ik niet gezwommen heb, er water in allebei de lenzen staat,en de telefoon dood is. Voor een outdoor phone welke een IP68 heeft zou dit niet mogen kunnen. Ben zwaar teleur gesteld en maandag gaat hij binnen de garantie retour naar Conrad.

Minpunten

• lees bovenstaande tekst.