Motorola Defy 2 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 18 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Motorola Defy 2 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,6

ajj02 29-03-2013
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Heb inmiddels m'n Defy (niet plus helaas, dus tragere processor) meer dan twee jaar.
Onlangs geflashed naar Jelly Bean (Android 4.1) via CyanogenMod CM10 (zie http://www.cyanogenmod.org/devices/motorola-defy ) en vervolgens ingebouwde CM mogelijkheid van overclocken gebruikt om 'm van de standaard 300MHz naar 1000MHz (dynamic performance, dus on demand) te turbo-en en it's a blast!!! Wel is de batterij iets eerder leeg maar nog steeds ruim een dag, en amazingly fast. Dus zeer tevreden, en nog steeds een van de weinige stoot / waterproof telefoons (ik werk in de humanitaire sector, zeg maar noodhulp - en dus reuze handig)...

Wicky77 02-12-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

De Motorola Defy is al een heel goed ruggedized toestel, maar de Defy+ is zo niet nog beter. Hoewel het aan de buitenkant hetzelfde is (waterdicht tot op 1 m diep, stof en krasvrij), verschilt hij met de Defy+ in het besturingssysteem, processor en batterijsterkte. De Defy+ draait namelijk op Android 2.3.4 Gingerbread. De voorganger draaide op Android 2.1 Eclair (upgradable tot 2.2 Froyo). Verder is bij de Defy+ ook Motoblur van toepassing. Een soort Motorola sausje over de Android besturingssysteem. De hersens van de Defy+ is versneld van 800 Mhz naar 1 Ghz, wat het opstarten en verwerken van gegevens erg bevorderd. Verder is de batterij voor de Defy+ een stukje sterker geworden dan zijn voorganger. Uiteindelijk zul je met normaal tot ingtensief gebruik om de dag je telefoon moeten opladen.

Het geluid van de Defy+ is goed te noemen. Goed geluid door het toestel zelf, met een bluetooth headset + door de boxjes van dit mobieltje. Zelfs met het mobieltje onder water hoor je een goed geluid komen uit de boxjes van de Defy+.

De mogelijkheden van dit toestel is zoals we gewend zijn van een Android toestel goed te noemen. Volop veel apps op het toestel voorgeinstalleerd + uiteraard nog meer te downloaden via Android Market. Motoblur geeft de gebruiker de mogelijkheid om je eigen startschermen te selecteren & in te delen. Zo heb je opties om per pagina apps en of voorkeurstoetsen in te delen. Dan heb je nog een starscherm voor je werk, prive en weekend. Oftewel je kunt dus 21 startschermen samenstellen (7 per profiel).

Het gebruiksgemak kan beter op deze Defy+. Sommige menuopties zitten op een onlogische plek en dat betekent vaak zoeken en scrollen door je instellingen. Zo had ik problemen om mijn GPRS / mobiel internet aan te zetten. Pas na een hard reset + veel zoekwerk en fora bezoek, kon ik eindelijk mobiel internetten. Dit terwijl er wel een dedicated button voor Wifi is. Een Motorola kwaaltje als je vaker met hun toestellen hebt gebeld. Het scherm, gemaakt van Gorilla glas, doet het voortreffelijk. Net zo goed als het scherm van I-phone 4. lekker scrollen en bij een beetje druk op het scherm wordt je app gestart. erg fijn in gebruik. verder is het scherm zeer helder en kan 16 miljoen kleuren aan en is capacitive.

De vormgeving is stoer, robuust, maar toch galant. Galant, omdat de Defy+ gewoon erg dun is voor een ruggedized toestel. Het menu van Motoblur is niet erg subtiel te noemen. Blokken op je scherm wat doorgaat voor een applicatieknop. Niet erg subtiel, maar functioneel. Eigenlijk past dit ook wel bij de vormgeving van een ruggedized toestel als de Defy+.

Mensen geloven niet dat dit toestel tegen een stootje kan en waterdicht is. Een gemiddeld telefoon overleefd soms nog wel een regenbui, maar weinigen overleven een flinke wasbeurt in de wasmachine. De Defy+ kan het allemaal makkelijk aan en nog meer. Zo bestaan er YouTube filmpjes waar de Defy+ onder zand wordt begraven, in slootjes wordt gegooid en weer eruit gevist, het beeldscherm met bossen sleutels wordt getest en van meer dan 2 meter op de grond valt. Hoewel er uiteindelijk krassen komen op het beeldscherm en op de sterke achterklep, blijft de Defy+ het doen. Bedenk wel de Defy+ is momenteel de enige Android ruggedized toestel die alles in huis heeft van een smartphone, met de uithoudingsvermogen van een ruggedized toestel. Het beste uit 2 werelden. De Defy+ is al te verkrijgen vanaf E. 255,- bij een Internetwinkel.

Mic75 30-08-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Half jaartje geleden aangeschaft omdat ik een degelijk toestel zocht ivm werkzaamheden.
Was in het begin razend enthousiast,klein krachtpatsertje met veel mogelijkheden,snel,mooi helder en groot scherm en mssn niet de mooiste maar ideaal model voor in je broekzak.
Kreeg echter naar 3 maanden problemen met het geluid,hoorde tijdens het bellen de ander steeds slechter en naar een paar dagen werd het een enorm gekraak waardoor ik niks meer verstond tijdens een gesprek.Dus opgestuurd via verkoper naar Motorola service en naar 2 MAANDEN weer terug.Echter voor ontvangst in de winkel deed ik nog effe een test of het goed was.Toen bleek dat het probleem nog exact het zelfde was,ook de verkoper kon het met open mond niet geloven.Dus linea recta terug naar Motorola en weer weken/maanden kwijt waarschijnlijk.
Geen aplaus voor Motorola en een dikke jammer.

JJS1 11-07-2011

Prima telefoon.

+ hoewel Motorola het niet aanraad is hij niet kapot na onderdompeling of een douchebeurt.
+ Android systeem is simpel en kan zonder manual gebruikt worden. De manual is zeer beknopt maar meer is niet nodig.
+ Synchroniseren met (prive gmail) en zakelijke Exchange werkt zeer goed
+ De GPS werkt erg nauwkeurig met navigatie software.
- Batterij, elke dag opladen is absoluut noodzakelijk. Met bluetooth en WIFI uitgeschakeld is 2 dagen al amper haalbaar
- De telefoon heeft vreselijke moeite om in het buitenland een geschikt netwerk te vinden. Opstarten in het buitenland duurt soms een kwartier. Het maakt geen verschil of de operator automatisch of handmatig gezocht wordt.
- Zichtbaarheid scherm in zonlicht is matig.
- Batterij rammelt in de behuizing.
- Tijdens gesprekken moet ik tegen de achterkant van de telefoon duwen omdat anders de tegenpartij slecht verstaanbaar is.

Ondanks dat er meer minnen dan plussen in bovenstaand stuk staan wegen de plussen veel zwaarder dan de minnnen en ben ik zeer tevreden over dit toestel.

Rob Mozambique 11-07-2011
Geschreven voor: Motorola Defy zwart, wit

Sinds januari deze topper in bezit. Het toestel heeft voor z'n formaat een groot scherm, is schok en stoot bestendig en tevens water/stof "resistant" (dus je kunt er niet mee gaan zwemmen, maar voor de dagelijks huis tuin en keuken ongelukjes meer dan afdoende beschermd, mede ook door het harde gorilla glazen scherm). Met de update naar Andoid Froyo werkt het toestel zeer soepel en merk je nauwelijks het verschil met een 1 of 1,2 ghz processor. Mijn toestel had een speaker probleem welke een fabrieks fout was die inmiddels door Motorola in de productieversies na december 2010 verholpen is. Mijn toestel is netjes onder garantie met behulp van de prima service van "The Phoneshop" in Den Haag hersteld. In de tussentijd als vervanging een Samsung Galaxy S2 aangeschaft, die kwa prestaties en grote heldere scherm de Defy natuurlijk verslaat. Maar nu ik mij Defy terug heb, gebruik ik die toch liever weer. In de praktijk is de Defy voor mij beter in gebruik dan de Galaxy S2. Ik denk dat de Defy zeker gezien de prijs (ongeveer EUR 250 bij de Phoneshop) het meest onderschatte toestel van 2011 is.

JeroenPompoen 10-07-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Bouwvakkerstelefoon? Dus niet, na een paar dag al krasjes op het scherm terwijl ik zelfs een case gebruik. De achterkant is van dun plastic wat nog geen eens goed aansluit. Het design is functioneel, zeker niet mooi. Buiten bij daglicht is het scherm totaal niet leesbaar. Ik had er meer van verwacht.

willy13 26-06-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Dit is mijn eerste smartphone maar de eerste indruk is heel positief. Hij voelt degelijk aan ,geluid is goed, het scherm helder en duidelijk en alles gaat snel zonder haperingen.Heb hem bij een 1- jarig contract genomen en dan is de keuze beperkt als je weinig bij wilt betalen en wel voor een smartphone gaat maar het is gelukt.Alles is naar wens aan te passen en in te stellen en ik ben zeer tevreden. Ik gelijk een update gedaan naar android 2.2 froyo via motorola.com en een pc verbinding en dat ging zonder problemen. Ik vond op de site ook een nederlandse handleiding want die was niet meegeleverd maar zonder gaat het ook wel met wat puzzelwerk. Wat mij betreft een aanrader ik ga er ook een voor mijn vrouw bestellen als je de filmpjes op youtube bekijkt zijn de toestellen tegen een stootje bestand.

wrc 22-05-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Sinds twee weken heb ik deze telefoon nu in mijn bezit en hij bevalt me prima. Het scherm is lekker groot ten opzichte van zijn afmetingen. Daarnaast is de telefoon robuust en kan hij tegen water (dit heb ik zelf nog niet uitgetest). Verder ben ik erg te spreken over de batterijduur. Bij gemiddeld gebruik gaat hij 2 dagen mee. Gebruik je de telefoon minder intensief, dan hoef je pas na 3 dagen aan de lader te hangen.

Wel zijn er nog enkele nadelen: Zowel de knopjes als de afdekrubbers aan de zij- en bovenkant van het toestel voelen, i.t.t. de rest van het toestel, wat gammel aan. Dit doet een beetje afbreuk aan het kwaliteitsgevoel. Het had beter afgewerkt kunnen worden. Een ander nadeel zijn de aanraakgevoelige knoppen onder het scherm. Deze zijn erg gevoelig en omdat ze zo dicht naast het scherm zitten, komt het regelmatig voor dat ik ze per ongeluk indruk. Misschien is dit iets waar ik nog aan moet wennen, maar nu zorgt het regelmatig voor ergernis.

Op deze kleine minpunten na heb ik verder niks te klagen. Ook Android draait prima op dit toestel en met de binnenkort verwachte update naar 2.2 kan het alleen maar beter worden.

henkkarel 17-05-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

heb de defy nu 2 weken in bezit ,ben tevreden over toestel , voelt stevig aan geluid is goed ,bediening fijn ,wifi goed ,geen vastlopers ,battery gaat ongeveer 2 dagen mee ,telefoon is niet te groot om in je zak te steken ,heb nog geen update gehad naar 2.2 maar weet ook niet wat ik mis ,dit is m,n eerste smartphone ,al met al een fijn toestel

Peet1964 13-05-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Een gsm die klein is met een groot scherm.
Om te vergelijken mijn zoon heeft een HTC met een even groot scherm maar zijn toestel is een stuk groter.
Het scherm reageerd zeer goed en andriod draai er zeer goed op.
Agende werkt zeer goed via google en het toestel kom zeer degelijk over.
Met één woord een geweldig toestel, alleen jammer dat de batterij na twee dagen leeg is, maar dat is bij de meeste smartfones.

e54 10-05-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

1 week in bezit verder een goed toestel geluid en beeld goed ontvangst goed aleen na een klein schuivertje al krassen op het scherm wat niet als glas aanvoelt eerder plastic

Ecd79 12-04-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Na het hebben van een Nokia N97 mini is deze Moto Defy een verademing. Ben een grote iOS aanhanger. Maar een Iphone paste niet in mijn budget. Omdat ik mijn mobiel vaak uit mijn handen laat vallen viel ik op deze mobiel.
Ik ben na een paar weken in bezit super tevreden mee. En Android valt me 100% mee. Hij is licht en niet te groot en ligt goed in de hand. Je kan hem nog met verschillende apps de "schil" veranderen. Als je Moto blur niet mooi vind. Het geluid is erg helder en ook de toepassingen zijn ook handig. Agenda kan ik makkelijke synchroniseren met google agenda. Min punt vind ik de toetsenbord. Je ziet een blauw lichtje op de toetsen die je aanraakt. Ik vind die van Apple handiger werken. Verder heeft ie dnla support. Handig met een NAS server. Je kan ook via je webbrowers op je telefoon komen om foto's eraf te halen. Of gewoon Motorola Link gebruiken.
Je ziet hem weinig in de winkels. Jammer want hij is echt fantastisch. Een underdog telefoon :)

patman1974 26-03-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Ik heb de telefoon 2 weken in gebruik, moet zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Gelukkig is het een android dus je kunt zelf een heleboel aanpassen.
De natte test heb ik ook gedaan en het ging ontzettend goed. Hij maakt zelfs geluid onder water.(maak wel alle dopjes dicht)
Heeft zelfs alle opties van een duurdere HTC.. Zoals het omdraaien terwijl je gebeld word zodat het geluid uit gaat...
Kortom een TOPPERTJE alleen is de batterij binnen 24 uur leeg maar dat is tegenwoordig normaal met smartphones..

EN vergelijk Motorola niet meer met de vroegere simpele versies!!!! Dit is een topper!

zeegers1975 22-02-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Solide behuizing, goed bereik(veel beter dan mijn vorige HTC G1 Google phone) helder scherm, soepel draaiend Android besturingssysteem, 2e kwartaal 2011 komt de nieuwe update(2.2) van Android, aldus de Motorola website.
Wel had ik een probleem met de Bleutooth in combinatie met de standaard carkit in mijn Opel Insignia. Ik kon wel uitbellen maar mensen konden mij niet of moeilijk bereiken en als het gesprek doorkwam, dan kon ik het binnenkomend gesprek vaak niet via de carkit opnemen.
Uiteindelijk de WIFI van de Motorola Defy uitgezet en het probleem was opgelost!
De Motoblur werkt prettig, gebruiksvriendelijke applicaties. Het typen (met name met het scherm in de breedte) gaat met mijn dikke vingers boven verwachting, mijn vorige telefoon had een uitschuifbaar qwerty toetsenbord, maar deze mis ik geen moment.

Conclusie: kwaliteit voor een gunstige prijs

kees233 14-02-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

een heel fijn toestel om mee te werken. In het begin was het even wennen aan het androidsysteem maar nu begin ik er aan te wennen. Verder is de degelijkheid een groot pluspunt. Ik was bang dat het touohscreen snel zou krassen en lastig zou werken maar ondanks de sleutels die er tegenaan geschuurd hebben en dat hij al gevallen is nog geen krasje.
het enigste nadeel is de beperkte handleiding maar met een beetje zoekwerk kom je een heel eind.
Kortom de ideale bouwvakkersmartphone

orchidy 11-02-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Ik ben helemaal blij, het is mijn eerste smartphone. Door de "rugged style" en zijn formaat ben ik overstag gegaan. Hij ligt prettig in de hand en past zelfs in je broekzak. Bij intensief gebruik (wifi etc etc) houdt hij het nog anderhalve dag vol! De Motorola Blur vormgeving vindt ik zelf minder en heb er dus een "launcher" opgezet.
De GPS is erg nauwkeurig, binnenshuis komt hij zelfs tot 4 meter nauwkeurig.
Ik heb hem nog niet in het water durven te gooien zoals bij verschillende youtube filmpjes op internet maar heb wel af en toe de neiging :)

HelloDefy 06-02-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Overgestapt van HTC Magic naar de Defy. Dit toestel is een verademing. Goed scherm, snel, licht en compact. De Defy is bijna net zo groot als de HTC Magic, maar het heeft een 3.7 inch scherm ipv 3.2.
Het is ook wel een heerlijk gevoel dat je niet meer voorzichtig hoeft te doen met je mobiel..... er hoeft ook niet zo'n condoom overheen om het te beschermen. Het enige wat dit toestel mist is een camera aan de voorkant. Ik mis dit echter niet aangezien ik voipdiensten nog niet echt veel gebruik.

pomoek 30-01-2011
Geschreven voor: Motorola Defy 2 GB / zwart

Ik wilde niet langer meer wachten op de HTC Gratia die al maanden is aangekondigd. Ik ben ingegaan op een goede aanbieding van T-mobile en heb gekozen voor de Defy omdat deze een groter scherm heeft en tegen een stootje kan. Het is een relatief klein toestel, kleiner en lichter dan de Iphone 3, maar het scherm is met 3,7 inch iets groter dan die van de iphone 3! Het design van de telefoon vind ik redelijk geslaagd. De rand om het scherm had van mij van hetzelfde materiaal mogen worden gemaakt als de batterijcover ipv. de zwarte hoogglans. Vanwege de waterdichtheid zijn er wat dikke rubbertjes om de hoofdtelefoonaansluiting en de mini-usb aansluiting hermetisch af te sluiten. Het lijkt alsof dat achteraf pas is bedacht en dat doet af aan de verder mooie afwerking van het toestel. Tot nu toe is mijn ervaring met deze telefoon positief. Het kost even tijd om alle mogelijkheden te doorgronden, het is mijn eerste Android telefoon, maar ik ben onder de indruk van de mogelijkheden en tot nu toe erg tevreden over dit toestel. Het scherm is prachtig, video's laat ie prima zien en de motorola widgets zien er goed uit en werken prima. De bijgeleverde koptelefoon is, in tegenstelling tot wat je normaal bij dergelijke telefoons krijgt, van een redelijk goede kwaliteit.

Dan toch nog even de nadelen:
-Android 2.1 ipv. 2.2 (update komt als het goed is binnen een paar maanden);
-Géén standaard divx player (im player gedownload die werkt prima);
-Batterij is behoorlijk snel leeg, ik gebruik dan ook wel constant wifi en bluetooth, maar toch;
-De foto's die je met de 5mp camera kan maken zijn behalve bij vol daglicht van een matige kwaliteit;
-De mini-sd kaart zit in het batterijvak en is lastig te verwijderen;
- De gebruikshandleiding is zéér beknopt. De handleiding online is er alleen in het engels.

Dit zijn allemaal minor issues. Wat mij echter wel enorm stoort is dat het toestel alleen uit de sleepmode is te halen door de powerbutton die bovenop de rand zit in te drukken. Niet logisch en omslachtig.

Ik kan weinig over de degelijkheid nog zeggen, het is wel "de sellingpoint" van dit toestel dus dat moet goed zijn. Zo niet dan laat ik het uiteraard weten.