Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android 7.1.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 5 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs op Kieskeurig.nl.

Zico14 20-01-2018

Samsung Galaxy A8 (2018)

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Goed bekeken van Samsung om een toestel op de markt te zetten dat zich qua mogelijkheden en design/hardware kan meten met de high end toestellen. Het scheelt ook in de aankoopprijs en dus ook bij het sluiten van een abonnement is het wat goedkoper allemaal. Er zullen veel mensen min of meer gedwongen worden een wat goedkoper toestel te moeten aanschaffen. Denk hierbij aan de BKR-toetsing. Dan is de Galaxy A8 (2018) een meer dan prima alternatief!

We hebben hier te maken met een telefoon die alle nieuwigheden in/op/aan zich heeft die je zou mogen verwachten. Het prachtige 5,6 inch Amoled scherm is "bijna" scherm vullend. Hierdoor blijft het een handelbaar toestel. De schermverhouding is ook up to date en is niet meer 16:9 maar zoals je steeds vaker gaat tegenkomen 18,5:9. Verder is het toestel ook (spat)waterdicht en als zodanig gecertificeerd (IP68 gecertificeerd). Persoonlijk denk ik dat je het noodlot nooit moet tarten en ik zal het zeker niet uitproberen of dat wel zo is... :). Meegenomen is ook dat je nog steeds je oortjes kunt gebruiken. Bij veel toestellen bestaat deze aansluiting niet meer en moet je met een verloopstukje werken om bijvoorbeeld je koptelefoon te kunnen gebruiken. Voor selfies is er een dubbele camera aan de voorzijde gemaakt en is er geen fysieke homeknop meer. Ook is de vingerscanner (indien je wenst je telefoon zo te ontgrendelen) naar de achterzijde verhuisd. Ik vind het persoonlijk een echte verbetering en het werkt erg snel en makkelijk. Ik heb wat grote handen en kan het toestel met een hand bedienen. Je hebt de mogelijkheid om op je beeldscherm ten alle tijden informatie te zien. Klok, datum, batterij, berichten, etc. Dan komen we gelijk bij de batterijduur. Ik heb het gewoon aan staan en ben een meer dan gemiddelde gebruiker. De batterij gaat bij gemiddeld gebruik aan doorlooptijd zeker een dag mee. Dit zal komen door de processor door Samsung zelf ontwikkeld. Tja om het simpel te zeggen... wat is snelheid. Uiteindelijk is dat voor ons als gebruiker het verschil nauwelijks nog op te merken. Of een App nou 1/10e seconde sneller opstart met een snellere processor? Swah.. zeg ik dan. Ben je sterk afhankelijk van de rekencapaciteit (geavanceerde videobewerking bijvoorbeeld) van je telefoon... dan zou je er aan kunnen denken een telefoon te nemen met de allernieuwste processor van de "High Ends". Van de andere kant denk ik dan.. dat soort geavanceerde software gebruik ik niet op een telefoon maar eerder op de PC of grotere Tablet. Deze telefoon werkt gewoon snel. Voor social media, appen, browsen, email, games en natuurlijk ook bellen doet deze telefoon zijn werk perfect. Connecteren met de auto ging ook vlot, zoals eigenlijk alles.

Mijn vorige telefoon was mijn eerste erg goede ervaring met Samsung (Note 4), nadat ik in de periode daarvoor al allerlei andere merken heb gehad. Over de Galaxy A8 (2018) ben ik zeer tevreden en heb nog niet eens alle mogelijkheden onderzocht. Maar nu al een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi en snel
  • Frontvullend mooi Amoled scherm
  • Dubbele camera front
  • Waterdicht
  • 3.5 J Aansluiting audio

Martijn vlieg 19-01-2018
  • Product gekregen

Fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik ben van de s5 overgestapt naar de a8 "abonnement"
Ik heb me goed ingelezen en vele YouTube filmpjes bekeken en qua prijs kwaliteit verhouding bij hollandsnieuwe leek mij dit de beste optie voor mij.
2 dagen in het bezit en een super fijn toestel.
Samsung had er van mij alleen wel een siliconen hoesje bij mogen doen.

Pluspunten

• Veel opties
  • Fijn in gebruik
  • Goed alternatief voor s8

Minpunten

• Weer een nieuw soort lader. USB c
  • Nog niet kunnen ontdekken

Oscar 20-07-2018

Samsung A8, mooi scherm, waterdicht en supersnel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Na veel wikken en wegen gekozen voor de Samsung A8. Keuze gemaakt tussen S8, S8+ en A8. Het werd uiteindelijk de A8 omdat deze waterdicht is. Ik wilde eerste gaan voor de S8 door de dubbele camera maar omdat ik veel op de fiets zit met mogelijk veel regen leek de waterdichtheid erg handig. De telefoon is snel, heeft een prachtig scherm, heeft een handige vingerafdruksensor aan de achterzijde welke supergoed werkt in vergelijking met mijn oude S6 edge. Jammer dat hij erg verslavend werkt waardoor ik nu nog meer social media gebruik....

Pluspunten

• Makkelijke vingerafdruksensor aan de achterzijde
  • Waterdicht
  • Mooi scherm, superscherp
  • Supersnel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Jambo32 30-01-2019

Top toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik heb de Samsung Galaxy A8 nu een half jaar.
het is prima toestel, voor de prijs die je betaald
hij maakt mooie foto's en is prettig in gebruik. het heeft voldoende opslagcapaciteit

Erik77 12-01-2019

Mooi scherm

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

De S8 heeft een prachtig scherm en vergeleken met mijn A3 2017 is deze helderder. Bixby is wel wennen en de edge functie vind ik handig omdat je dan niet zoveel apps in beeld hebt, rustiger!
Prestaties: mooi snel maar zoveel apps staan er nog niet op! Ik ben er heel tevreden over!

ellevegt 11-01-2019

Ligt lekker in de hand

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Prettige telefoon, ligt lekker in de hand en mooi scherm. Ik heb hem pas net in gebruik maar hij bevalt tot nu toe prima. Het is handig dat er 2 simkaarten inpassen.

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • Vormgeving

Minpunten

• Weer andere stekkeringang

Robin3105 05-01-2019

Enige probleem al opgelost

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik heb deze telefoon nu een half jaartje en hij bevalt prima. Hij is snel, ik heb nooit last van haperingen of crashende apps. Toen ik heb net had deed het geluid wel raar als hij aan de oplader zat of als hij er net van af kwam. Na een update heb ik hier geen last meer van gehad. Top telefoon.

Joost438 28-12-2018

Goed werkend, echter wat problemen nu

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik heb de telefoon zo'n half jaar nu maar krijg steeds de melding dat er vocht zit in de oplader bij het oplaadpunt terwijl dit onogelijk is. De melding komt en gaat en is erg vervelend omdat ik de telefoon moeilijk kan opladen nu.
2e probleem dat ik heb is dat mijn telefoon niet wordt herkend door mijn laptop met Windows 10. Andere telefoons doen het wel op de laptop.
Iemand anders dit probleem ook ondervonden en wellicht een oplossing gevonden?

Larsssssssssssssssss1972 23-12-2018

Mooi Toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Vooral de prijs-/kwaliteitsverhouding is erg goed te noemen van dit toestel. Hij ligt prima in de hand. Voor mij een prima toestel met goede specificaties.

Alexandra1966 19-12-2018

Samsung A8

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Hallo. Ik heb de Samsung A8 nu een aantal maanden. Op zich ben ik tevreden over de A8 maar de batterij is na 10 uur leeg en voldoet niet aan de verwachting en zoveel apps gebruik ik niet. Jammer.

Marciemarc 16-12-2018

SUPER TELEFOON VOOR INTERESSANTE PRIJS

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik ben super tevreden met deze telefoon, heb hem sinds 2 december en werkt snel, mooie foto's ligt lekker in de hand en dat alles tegen een scherpe prijs. Zeker icm de cash back actie.

Henk2000 29-11-2018

Top smartphone voor deze prijs

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik heb de A8 ongeveer een maand geleden gekocht en heb nog geen moment spijt gehad. Deze smartphone heeft alles wat je nodig hebt, van een goeie camera tot een batterij die makkelijk een dag meegaat met intensief gebruik. Ik raad deze mobiel zeker aan omdat het een super goeie mobiel is voor een zeer lage prijs.

Marissa 24-11-2018

Prima fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Fijne telefoon! Doet niet veel onder aan premium telefoon zoals mijn vorige galaxy S7! Werkt prima en snel! goede batterijduur, makkelijk in gebruik, mooi design, prima foto's, met front-camera matig scherp als je in zoomt, met selfie camera hele mooie foto's. alles is ook in te stellen om meer professionele foto's te kunnen maken. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Selfiecamera
  • Water en stofdicht
  • Alles wat je nodig hebt

Minpunten

• Scherpte frontcamera

Anoniem 18-08-2018

Mooi toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Mooi apparaat alleen mijn apps blijven afsluiten sinds de nieuwste update... en ik krijg een rare melding tijdens het spelen van spelletjes.. enig idee hoe ik dit kan oplossen...?

Robert5800 29-05-2018

Voelt als een premium telefoon!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Erg blij met dit toestel. Het is snel, krachtig en het kan tegen wat water. De vingerafdruk en gezicht scanner werken prima. Mijn enige nadeel: als je bijvoorbeeld een YouTube video kijkt die 16:9 Beeldverhouding heeft, krijg je of zwarte balken aan de zijkant of je kunt inzoomen maar dan valt een deel van het beeld weg. Over het algemeen ben ik er erg tevreden over.

marina 25-05-2018

Bijna High end telefoon!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik heb hem nu een paar weken gebruikt,de vingerafdrukscanner werkt gelijk, altijd ook als ik natte of vette vingers heb,het scherm is beeldschoon,hij werkt snel en de kleuren zien er geweldig uit, hij heeft een dubbele frontcamera ,hij heeft always on display, dus je hoeft nooit je scherm te ontgrendelen als je de tijd wil weten.Hij is waterdicht en het allerbelangrijkste voor mij, hij krijgt elke maand beveiligings updates! Hij is ook al flink in prijs gezakt, voor mij een perfecte telefoon.

B de Vries 07-05-2018

Redelijk toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Niet veel verschil qua vooruitgang met mijn oude Samsung S5. Ik ben blij deze bewaard te hebben, ik overweeg zelfs om deze weer in gebruik te nemen. Heeft voor mij een prettiger gebruikersgemak. Camera van de A8 vind ik zelfs slecht. Veel moeite met scherpstellen. Haalt het niet met de camera van de Samsung S5, die moeiteloos zowel van ver als dichtbij scherpstelt en daarmee juist de meest prachtige foto's maakt.

Marc 06-02-2018

Top toestel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik heb de telefoon nu 1 week en ben zeer tevreden.

Vingerscanner werkt perfect en de plek is ook fijn. Beter dan bij de S8. Toestel is super snel dankzij ruim RAM geheugen (4gb). Scherm heel mooi en scherp.

Maakt ook goede foto's voor een midrange toestel. Vooral selfies dankzij dubbele front camera.

Werkt gewoon erg goed.

Minpunt? Nog niet laatste Android versie.

Iris 31-01-2018

Niet erg blij

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik ben al zo'n 7 jaar tevreden Samsung gebruiker. Helaas is dit veranderd sinds ik de Samsung Galaxy A8 heb gekocht. Ten eerste kan ik bijna nooit verbinden met mijn wifi- netwerk thuis, dan krijg ik de melding: internet misschien niet beschikbaar. Hierdoor heb ik nu al 2 weken mijn computer 24 uur per dag aan staan, omdat de telefoon wel met de hotspot van mijn computer kan verbinden en ik wil graag altijd bereikbaar zijn. Dit is natuurlijk niet erg goed voor mijn computer. Ten tweede doet de vingerafdruksensor het ook vaak niet. Ik heb dan geen vettige vingers en de sensor ik ook gewoon schoon, maar ik krijg steeds de melding: veeg over de vingerafdruksensor en probeer opnieuw. Dit doe ik dan maar dan werkt het nog steeds niet. Als laatste doet de lader het ook maar half. Bijna altijd als ik de lader in mijn telefoon plug krijg ik de melding: zorg dat de lader correct is aangesloten. Gebruik de oplader die u bij het apparaat hebt ontvangen. Ik heb hierbij altijd de lader correct aangesloten, en ik gebruik ook gewoon de lader die ik bij het toestel heb gekregen. Ik vind dit allemaal heel erg jammer omdat ik voor deze telefoon al een lange tijd een zeer tevreden gebruiker was van Samsung.