Nokia 6303i classic 8 GB / zwart

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Nokia 6303i classic 8 GB / zwart op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,7

MG13 21-02-2012

Een heel prettige telefoon, maar dit is nu m'n tweede die binnen een jaar zulke kuren vertoont dat hij niet meer te redden is: batterij binnen 12 uur leeg uitsluitend in standby, niet herkennen van geheugenkaart, plotseling in standaardstand schieten.M'n vorige is 3X terug gestuurd naar Nokia en zij konden niets vinden, dus kreeg ik een nieuwe. En nu, na 11 maanden, begint hetzelfde probleem zich voor te doen. Ik ben er klaar mee.

Sophia23 20-06-2012

Ook de batterij van mijn Nokia 6303i classic, 1,5 jaar in mijn bezit, is de laatste 2 weken na iedere oplading binnen enkele uren leeg. Een andere batterij geprobeerd maar hetzelfde resultaat. Ik dacht er over een nieuwe Nokia 6303i classic te kopen. Toch maar even verder zoeken. Niets ergerlijker dan niet kunnen bellen/sms'en.

El Hombre 10-06-2011

Ik heb de (simlockvrije) Nokia 6303 nu enkele dagen in mijn bezit, maar ben er zeer mee in mijn nopjes.
Omdat ik nog niet toe ben aan (de ergernissen van) een smartphone met touchscreen wilde ik een traditioneel toestel, maar wel met een ‘sophisticated’ look (dus geen robuuste Samsung B2100 met zijn ‘kinderachtige’ icoontjes en grove schermresolutie). Ik heb gekozen voor de 6303 in zwarte uitvoering, omdat ik deze – zeker in combinatie met de juiste achtergrondafbeelding en blauwe toetsverlichting – zeer stijlvol vind en voor de paarse Illuvia uitvoering geen 20 euro extra over had. En hoewel dit toestel met zijn zwarte aluminium behuizing zeer solide aanvoelt, wil ik het toch gaan vervoeren in een bijpassend Nokia CP-518 riemfoudraal.
Het vergrote scherm van de 6303 heeft een opvallend hoge resolutie die met zeer scherpe achtergrondjes een persoonlijke look mogelijk maakt. Vanwege dit vergrote scherm is het toetsenbord klein, maar goed bruikbaar, zij het niet voor uitgebreid chatten of sms’en. Maar daar koop je dit toestel niet voor.
Internetten en e-mailen is mogelijk met de 6303 (zelfs met PrePaid!), maar gaat niet snel. Bovendien is het scherm en de bediening (een cursor, gestuurd door de navigatietoets) hiervoor gewoon te klein.
De radio is toereikend, zeker met een fatsoenlijk koptelefoontje. De 3,2 megapixel camera met flitser maakt best fatsoenlijke foto’s, maar daar heb ik geen telefoon voor gekocht.

Coole wallpapers en ringtones zijn volop (gratis) op het internet te vinden en deze zijn moeiteloos zonder aanvullende software naar het toestel te kopiëren.

Al met al een bijzonder fijn toestel met vertrouwd Nokia-bedieningsgemak en degelijkheid.

Tip: let wel op de prijs, deze kan uiteenlopen van krap 100 euro bij GSMTrack (snelle en correcte levering) tot 149,99 bij sommige telecomwinkeltjes!

Jook1891 26-04-2011

Leuk telefoontje, lekker simpel. Ik heb wel al een paar keer gehad dat ie het niet deed. De middelste knop kan erg gemakkelijk vuil en vocht tussen / onder komen en dan kun je niet veel meer aangezien dit de hoofd knop is. Een paar dagen niet gebruiken en open laten liggen helpt maar is natuurlijk niet relaxt.

M Hageman 01-02-2011

Na een aantal telefoons wilde ik graag weer een Nokia 6303i Classic. In de kleur Steel of Matt Black.

Bij GsmTrack wist ik wat ik erbij geleverd zou krijgen. Van Typhone wist ik dat niet. Ik heb vervolgens gebeld met Typhone. Ik kreeg meerdere keren het volgende te horen: "al onze medewerkers zijn in gesprek". Dit vind ik geen goede service en ook niet met het oog op contact met de klantenservice in de toekomst. Vervolgens heb ik de Nokia 6303i Matt Black bij GsmTrack besteld.

Binnen 5 minuten na het bestellen en betalen kreeg ik per mail de orderbon. 2 uur later kreeg ik een mail met het bericht dat mijn toestel verstuurd is. Gelijktijdig kreeg ik een mail met de factuur/garantie bewijs. De telefoon werd de volgende dag geleverd.

Pluspunten:
+ Lange standbytijd
+ RVS
+ 3.2 megapixel camera
+ Flits
+ MP3 speler
+ Bluetooth
+ FM Radio

Camera: De telefoon maakt goede en duidelijke foto`s. De flits is erg handig.

De MP3 speler werkt goed.

Het menu van de Nokia 6303i is duidelijk en overzichtelijk.

Aanrader: JA

Gert-Jan en Patrick 20-08-2010

Voor deze telefoon had ik de nokia 6300. Hier was ik zeer tevreden over. Ik heb de 6303I als vervanger gekocht en ben toch een beetje teleurgesteld over de vormgeving. Ook mis ik de ledjes aan de zijkant die oplichten wanneer je een gemist gesprek of een sms bericht hebt. De batterij duur zou veel beter zijn als de 6300. Ook dit is niet waar, ze zijn ongeveer evengoed. Ik doe precies 1 week met een batterij. Gemiddeld 1 uur bellen en vaak 's nachts uit. Wat mij stoort is dat het toestel soms traag reageert. Vooral bij het opstarten verschijnt er eerst een wit scherm, waarnaar de rest start.

Ik vind de icoontjes en themas een beetje kinderachtig en goedkoop overkomen. Maar dat is mijn persoonlijke smaak.

Er zijn ook postieve dingen t.o.v van de 6300. Het scherm is beter en groter. De flits is super, de fotos zijn van betere kwaliteit. De ovi maps zijn handig om snel even de weg op te zoeken (helaas zonder gps, maar dat hoef je voor 130,- ook niet te verwachten) De spelletjes zijn leuk en uitgebreid. Smsen gaat prima.

Al met al een prima telefoon, maar als ik het weer over mocht doen kocht ik weer een 6300.

Lucidety 27-05-2010

Deze telefoon is stevig en makkelijk in gebruik. De geluidskwaliteit is goed te doen en de foto's zijn mooi.
Er zit een flits op deze telefoon die het goed doet en zorgt voor mooie foto's.
De telefoon ligt lekker in de hand.

Voor een huis-tuin&keuken gebruiker is deze telefoon helemaal top.
Als je een hypermoderne telefoon gewent ben is deze iets minder.