E-TEN glofiish X500 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 12 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de E-TEN glofiish X500 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

FritsFrits 18-08-2008
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Heb het toestel een jaar in bezit. Alles werkt maar het geluid en de microfoon van de telefoon zijn slecht. Voor de camera moet je hem ook niet kopen, als het zo slecht is kunnen ze het beter weglaten. Verder werkt het toestel perfect, navigatie en agenda.

SL X500 26-06-2008
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

De X500 is een machtig mooi toestel waarmee je (bijna) alles kunt. GPS, WIFI, Windows Mobile enz.
Jammer is dat 'ie niet doet waarvoor ik hem gekocht heb. Telefoon werkt niet i.c.m. T-Mobile Sim.
Apparaat is al via importeur teruggeweest waar ze een nieuw mainbord geplaatst hebben, echter zonder resultaat. Bel nu al weer driekwart jaar met een oude Nokia, en gebruik de Eten alleen voor TOMTOM die overigens super werkt.

jaas 28-09-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Ik zocht een apparaat met ingebouwde GPS (voor TT navigatie) waarmee ik ook kon bellen en via bluetooth handsfree kon bellen in de auto. Daarnaast moest ik er mijn agenda ook mee kunnen bijhouden. Alles was te vinden in de X500.
Echter in de auto gaan navigeren en bellen moeilijk samen. Als ik rijd op navigatie (X500 in de houder boven het dashboard) is bellen een omslachtige actie die weinig meer met handsfree te maken heeft.
Kiezen via stemherkenning werkt in de auto slecht door het omgevingslawaai.
Daarnaast worden bij mij Tomtom en de telefoon door elkaar beïnvloed. Soms valt één van de twee weg als je ze tegelijkertijd wilt gebruiken.
Zoals hier vaker is gemeld moet je een autolader hebben met minimaal 2 amp laadvermogen anders heb je na een paar uur een lege batterij.
De verstaanbaarheid tijdens het bellen houdt niet over.
Resumerend kan ik zeggen dat het een toestel is met veel mogelijkheden die echter in de praktijk soms moeilijk samen gaan.
Momenteel heb ik voor het bellen een Nokia 3109 classic, met bluetooth functie.
De X500 gebruik ik nu nog voor navigatie, als agenda en als geheugensteun en kladblok.
Een PDA met ingebouwde GPS zou voor mij voldoende en goedkoper zijn geweest.
Voor het overige is de X500 een net toestel. Je moet echter van de camera niet teveel verwachten

kauwstaaf 13-07-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Al een tijdje in bezit en nu pas iets erover schrijven.
Het is een leuk apparaat en kan veel. Maar helaas windows wm5 erop. Ik had toch verwacht meer te kunnen instellen naar mijn smaak. Maar goed met genoeg software en plugins is het al met al een leuk ding. Geluid voor de andere partij is niet geweldig, tegenpartij klaagt vaak over echo en dat soort dingen. (ook als je het in wm5 uitzet). Geluid voor jezelf is goed. Met externe software kan je er veel mee. Muziek/ film/ TomTom. Er zit van E-ten ook handige software op. Camera is zoals van andere telefoons.. dus niet geweldig. Je MOET echter wel een micro SD kaart van 2 gyg erin stoppen wil je navigatie van europa hebben. Alles werkt na een kwartaal intensief gebruik nog goed. Leuk ding.. je kan er geweldig veel mee.... vooral op vakantie als er geen beveiligd netwerk is, of als usb-stick, of radio, navigatie, noem maar op. Maar wil je alleen bellen.. koop dan een ander toestel!!! (de tip van mini-usb lader van auto is inderdaad waar, hij is snel leeg met nav/BT)

osmo 04-06-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Leuk ding met heel veel mogelijkheden, maar ook de gebreken van een grote computer: af en toe vastlopen of niet (goed) reageren. Hopelijk wordt dat niet erger want dat is een beetje een domper op een voor de rest mooi apparaatje. GPS werkt uitstekend ook onder mijn gemetaliseerde voorruit.

jpb67 01-06-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Uitstekend handzaam en mooi apparaat; bellen, wifi, bluetooth, radio , camera in minder dan een uur aan de praat en dat zonder de handleiding te hebben gelezen. Voor GPS eerst updaten daarna snelle fix, soms zelfs in huis. Enige probleem met TT6 is dat voorkeuren, thuisadres etc. NIET worden opgeslagen (iemand ervaring)
Active Sync nog niet veel gebruikt, maar functioneert goed. Ook communicatie met BT Parrot CarKit werkt goed, alleen synchroniseren van adresboek kan lang duren.
In totaal nu een keer of 5 moeten soft resetten wat niet veel is met al dat ge-experimenteer.
Zorg wel dat de autolader die je er los bij moet kopen voldoende stroom levert, anders bij lange autoritten naar het buitenland met TT en BT aan redt de accu het niet.

r123 23-04-2007

niet twijfelen, kopen.
Alles werkt gewoon goed, stabiel, gebruikersvriendelijk. Sim kaart erin en in Benelux model zijn alle telecominstellingen al erin gezet, binnen 2 minuten is ie aan de praat.
Uitstekende GPS ontvangst, snelle processor. Prima kwaliteit telefoongesprekken, goed voelbaar tril alarm, prima audio kwaliteit (voor de liefhebber wel met andere koptelefoon); kortom ik kan niets bedenken wat me is tegengevallen.

Brian Monninkhof 16-02-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Ik heb dit toestel nu enkele weken (voorheen de SPV M500) in bezit en ik moet zeggen dat het toestel me 100% bevalt. Een zeer helder beeldscherm, handige programma's --> o.a. speeddial, M-desk, frequiency dial en fm-ontvanger.
Ik moet wel zeggen dat ik nog geen fm-zender op het toestel heb kunnen ontvangen (1 min geprobeerd). De GPS-ontvanger die ingebouwd is, werkt boven verwachting en de consumptie aan energie valt me erg mee.
Een nadeel vind ik toch wel dat de volumeknoppen wel heel dicht bij de opnameknop / speakdialknop zit. De camera maakt veel betere foto's dan die van de SPV M500, maar is nog steeds belabbert wanneer je deze vegelijkt met een Sony Erickson / Nokia.

Nu nog een goede houder zien te vinden / kopen. Dit keer waarschijnlijk een van HR-richter.

ed007 12-02-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Ik heb mijn E-ten X500 nu een paar maanden, en het bevalt me erg goed.
Voordelen zijn :
-alles in een, geen gesleep met extra GPS.
-Accu gaat ongeveer 3 a 4 dagen mee zonder Bluetooth aan.
-Opladen gaat via een mini USB kabel dus ook in de auto geen lange verlengstukken zoals bij de Qtek 2020.
Ik draai er verschillende GPS programma's op, TomTom 6, Pocket FMS, Oziexporer. En vooralsnog geen problemen ondervonden.
Een optie is om ipv een extra accu te kopen een accu te kopen die bedoeld is om de iPod een langere levensduur te geven ook via mini USB (handig als er geen voeding in de buurt is bv als de GPS op de fiets, boot of in het (zweef)vliegtuig gebruikt wordt).
Niet alles is even geweldig met de camera valt het niet mee een mooie foto te maken
Ik heb denk ik wel zo'n beetje alle functies geprobeerd ook internetten via draadloosnetwerk (is grappig) zal ik denk ik niet vaak gebruiken.
Nu alleen nog wachten op een goedkope 2Gb mini SD kaart.
Zeer positief over dit apparaat.

Ningaloon 30-01-2007
Geschreven voor: E-TEN glofiish X500 zilver

Geluid is luid en duidelijk zelfs handsfree. Klinkt wel een beetje blikkerig zoals met de meeste van dit soort apparaten. Dacht eerst problemen te zullen hebben met GPS ontvangst in de auto door de draden van de voorruit. Heb echter zelfs ontvangst als ik de x500 plaats in de bekerhouder die onderin zit. In gebouwen ook geen problemen. GPS ontvangst is dus zeer gevoelig. Bijgeleverde software is erg uitgebreid. Ik heb de Nederlandse versie waar een paar kleine bugs inzitten. Zoals bijv. GPS viewer die de snelheid maar voor de helft aangeeft. In tomtom is de snelheid wel goed. Als je X500 met je PC verbindt zorg dan dat je firewall goed staat anders krijg je geen connectie.
Wifi verbindingen is ook zonder problemen.
Accu lading houdt het bij mij ongeveer 3 dagen uit.

Carlo_nl 01-12-2006

Mooi toestel met een 400MHZ processor. Super handig dat wifi , gps en ook een
leuke camera ingebouwd zitten. Lekker alles in 1 apparaat.

Voor het bellen is de bijgeleverde leather case niet handig. Dan zit je
namelijk constant met een flap tegen je oor aan . Voor de rest een perfect en
handig toestel

psbb 30-11-2006

Ondertussen heb ik de X500 een tijdje in mijn bezit. Voor de aanschaf had ik
toch wel een aantal bedenkingen over de aanschaf. Dit was met name de angst
voor de gesprekskwaliteit. Mijn eerdere ervaringen (G500+ en de M600+) waren
mbt de gesprekskwaliteit beroerd. Dit ondanks de patches die er kwamen. Ik
twijfelde dan ook erg tussen de HTC P3300 en de X500. Bij de P3300 stond het
mij niet aan dat de microSD zo moeilijk te bereiken is. Als er ondertussen een
microSD was geweest van 4mb was het probleem minder groot geweest. Maar tot op
heden is de 2 MB microSD moeilijk te verkrijgen. De microSd is bij de X500
echter wel snel te wisselen.

Ik kan echter zeggen dat de gesprekskwaliteit heel goed is.
• Normale gesprekskwaliteit: geen problemen
• Handsfree: geen problemen
• Bluetooth: geen problemen.
• Ik heb hem in de auto geprobeerd zonder de bluetooth Jabra 500. Zelfs dan
prima geluid met de handsfree functie. Het geluid had zelfs wel iets zachter
kunnen zijn.

In alle voorbeelden ook geen klachten gehad aan de andere kant van de lijn.
Mijn grootste angst (zacht geluid en een echo) was er niet. Ik ga dan ook de
Jabra verkopen.
Ontvangst is goed en heb geen last gehad van gesprekken die wegvallen.

TomTom werkt erg goed. Vloeiend en geen haperingen. De fix is ook heel goed te
noemen. Zelfs binnen krijg ik een fix. Binnen 10 seconden is TomTom in het
beginscherm en heel snel daarna heb je een fix. Je moet bij het instaleren
alleen even zorgen dat de instellingen goed zijn. (Andere NMEA GPS ontvanger,
38400 GPS-baudsnelheid, AGPS).

Accuduur is ook goed. Na vier dagen heb ik hem even weer aan de lading gedaan.
Accu was echter nog niet leeg. In de praktijk zou het nog langer kunnen zijn.

Het voor de rest een toestel die is voorzien van alle standaard Windows Mobile
5 voorzieningen. In mijn geval de Engelse versie waar ook mijn voorkeur naar
uitgaat. Er schijn echter begin volgend jaar ook een Nederlandse versie te
komen.
De voiceCommander bevalt mij helaas niet. Reageert vaak verkeerd. GPS Viewer is
leuk dat het erop zit maar de meerwaarde heb ik nog niet ontdekt. M-desk ga ik
wel steeds meer gebruiken. De meest gebruikte programma's kan je op deze manier
snel benaderen.
Het lijkt of het toestel steeds sneller wordt. Je zou haast denken dat hij
eerst even moet warm draaien.

De stylus zit aan de onderkant. Dat is echter een kwestie van wennen. Ben wel
benieuwd hoe het mechanisme zich gaat houden in de toekomst. Ik heb slechte
ervaringen met de Qtek 9100. Stylus viel er steeds uit. De stylus van de X500
kan je volgens mij dan het best eerst inschuiven en dan in de schacht doen. Hij
zit dan wel gelijk goed vast. Toekomst zal het leren.

Als extra accessoire zit er een case bij. Echt praktisch vind ik die niet. Er
zit geen klip op dus je kan hem niet aan je riem hangen. Bij het bellen kan je
de X500 beter uit de case halen want anders hangt de flap behoorlijk in de
weg. Hij ziet er wel chique uit.

Vooralsnog bevalt de X500 heel erg goed. Iedereen die een device zoekt met
alles er op en eraan kan ik hem zeker aanbevelen. E-ten is snel met updates wat
ook zeker een pluspunt is. Daar kan HTC nog wat van leren. Mijn X500 werd
direct geleverd met de 273 Rom.