Xiaomi Redmi 6 32 GB / goud / (dualsim) - Reviews

Besturingssysteem
Android

bert 19-10-2018

Superfijne smartphone

Héél véél waar voor je geld, dat is de Xiaomi Redmi 6. Hij loopt net zo gesmeerd als een €300 apparaat, en dat komt door de octa core processor Mediatek MT6762 Helio P22. De processor wordt absoluut niet warm en investeerd al zn kracht in rekenwerk, wat hij heel goed doet. De batterij is helemaal geweldig, ik kan er 2 dagen mee doen, waarbij ik best veel online ben. Mi heeft Android aangepast voor deze telefoon, in MIUI. Er zit o.a. een fijne bestandenopruimer op die je telefoon lekker leeg houdt. Apps die je niet gebruikt kun je uitschakelen, maar niet op de manier zoals dat gewoonlijk gaat. Ga naar Playstore Help en feedback Delete or disable apps, dan wijst het zich vanzelf. Het schermpje en de camera's voldoen ook prima voor normaal gebruik, en social media, maar niet voor degenen die professioneel publiceren. Het geluid is ook opvallend goed, mooi vol. Mensen verstaan je prima aan de andere kant van de lijn. Onderaan zit een menutje waarmee je snel wisselt van scherm en apps kan sluiten. Gboard van Google werkt niet fijn als toetsenbord. Ik heb Classic Keyboard geinstalleerd, en die reageert wel snel.

Pluspunten

• budgetphone
  • zeer goede batterij
  • goed geluid
  • snelle nieuwe ontworpen processor
  • wordt niet warm

Minpunten

• Gboard reageert wat traag
Geschreven voor: Xiaomi Redmi 6 32 GB / goud / (dualsim)