Huawei P20 Pro zwart, blauw / 128 GB / (dualsim) - Reviews

Best Reviewed aug 2018 Huawei P20 Pro zwart, blauw / 128 GB / (dualsim)
Best Reviewed augustus 2018
Display
6.1 inch scherm
Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 956 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

JKrempel 10-08-2018

Groot scherm, goede accuduur, zeer goede camera

Na lang wikken en wegen heb ik de overstap gemaakt van mijn Iphone met IOS naar een goede Android telefoon. Voorwaardes zijn, een degelijk (helder) scherm, energie zuinig en een goede camera.
Op dit moment zijn er een heleboel telefoons die aan elkaar gewaagd zijn, dus is het voor een ieder meer een kwestie van persoonlijke voorkeuren. Na enkele weken orienteren heb ik gekozen voor de Huawei P20 Pro.

De overstap is minder pijnlijk verlopen dan ik in eerste instantie gedacht had, mn Iphone maatje 6 heb ik ook niet meer op zak om op terug te vallen.

Het 6.1 inch grote oled scherm met een resolutie van 2240x1080 went snel, de kleuren zijn levendig en zeer contrastrijk, in daglicht (zonlicht) is tekst heel goed te lezen. In de late avonduren, tijdens het lezen van artikels krijg je de melding of het blauw licht gefilterd mag worden om je ogen wat meer (avond) rust te geven.

De inkeping (notch) boven in het scherm wordt in mijn geval niet als storend ervaren.
Dit kan uiteraard in de instellingen worden aangepast of je de inkeping wil verstoppen met een zwarte balk, of dat de inkeping mag overlopen in het scherm…

De vingerafdruksensor aan de voorkant van de telefoon werkt zeer prettig zeker als je deze als button-only navigatie insteld.
Fingerprint reading en navigeren met single button...(misschien toch nog een beetje Apple-minded...)
Uiteraard is dit een keuze en kan je de vertrouwde android navigatie buttons gebruiken indien gewenst. Het nadeel hiervan is dat je dan wel inleverd in je schermruimte, de buttons worden op het display geplaatst.

Face-unlock feature werkt heel goed en zeer snel, rekeninghoudend dat wanneer er geen licht is (donker) dit niet meer zo goed functioneert, echter kan je je 2 duimen evengoed toevoegen aan de vingerafdruk sensor.

(tip) Als je je vingerafdruk zijdelings configureert kan je de telefoon ook unlocken als je deze met een hand oppakt.

Met de accuduur van de 4000mah batterij zit het wel goed , persoonlijk kan ik makkelijk 2 dagen met een lading voldoen. En dan doe ik geen concessies in gebruik dit varieert van normaal tot intensief. In de instellingen kan je de accuduur boosten in de ultra-energiebespaarmodus tot wel 4-5 dagen, als je dit inschakelt zijn er een beperkt aantal apps ter beschikking plus 3 zelf aan te geven apps.
Mocht je toch weer toe zijn om te laden kan je met de SuperCharge-lader binnen een half uur tot wel een halve accu bijladen. Het duurt ca 2,15 om de telefoon volledig opgeladen te hebben. De telefoon ondersteund geen draadloos opladen, misschien jammer voor een telefoon in deze prijsklasse.

De camera is tot nu toe in alle omstandigheden als zeer goed ervaren van zeer licht tot heel donker. Het betreft een 40MP , 20MP en 8MP camera. Bij het maken van foto's worden ze ook bijna altijd gecombineerd gebruikt. de 40mp zorgt voor de opname van alle kleuren, de 20mp monocrome sensor voor de textuur, details en diepte bij het maken van bokeh effect, de 8mp sensor helpt bij het zoomen. De samenwerking van de 3 camera's werkt verbluffend goed.
Zelfs als je de camera in automatische stand laat. Met de juiste settings in de Pro stand kan je een heel eind komen en mooie plaatjes schieten. De selfie-fan heeft niets te klagen met de frontface camera van 16MP, deze maakt ook hele mooie foto’s. Ik krijg soms de vraag of de foto's wel met een smartphone zijn genomen...dat zegt al genoeg.

Standaard bijgeleverd is een headset met USB-C aansluiting (en adapter voor je jackplug). Het
geluid uit zowel (stereo) speaker als headset is meer dan goed. De Dolby Atmos-technologie doet zijn werk en wordt als zeer prettig ervaren. Het volume kan daarbij behoorlijk open worden gezet.

In het dagelijks gebruik merk ik (niet meer) het verschil in OS en is deze telefoon een waardig vervanger geworden. Uiteraard zijn er altijd wat kantekeningen, maar niets wat met een beetje zoeken op internet te verhelpen is. Hiermee bedoel ik softwarematig, want het blijft toch altijd een uitdaging om naar de juiste vervangende apps te zoeken en helemaal als je van een ander OS af komt.

Al met al krijg je veel waar voor je geld als je naar de specificaties kijkt, die bijdragen aan een goede gebruikers ervaring en waarbij je weer jaren vooruit kan.
En als je de prijzen vergelijkt van alle andere telefoons en je bent bereidt om geen gebruik te maken van draadloos opladen of 3.5mm jackplug dan, is dit paradepaardje toch het overwegen waard.

Pluspunten

• 6.1 inch oled scherm
  • Goede accuduur
  • Leica camera
  • Voelt degelijk aan
  • Front fingerprint reader en navigatie button

Minpunten

• Geen 3.5mm Jackplug
  • Overstap IOS naar Android zoeken naar juiste Apps
  • Geen draadloos opladen

Aad 05-06-2018

Wat voor telefoon heb jij nou?

Wat voor telefoon heb jij? was de vraag van een collega nadat hij de groepsfoto had gezien die ik met de P20 Pro gemaakt had in het kantoor met tegenlicht. 'Wat een geweldig goede foto !' Was de reactie van anderen. 'Ik wist niet dat jij je camera bij je had' Positieve reactie na reactie. Ik denk dat hiermee de camera wel goed omschreven is. Met name de 3D functie en de kwaliteit bij minder licht is subliem. Ik gebruik de P20 Pro overdag veel, in de trein Netflix kijken, mijn email behandelen, office documenten doorlezen etc. etc. Iets smaller dan mijn vorige telefoon en iets langer, daardoor VEEL beter hanteerbaar. Vingerafdrukscanner, gezichtsherkenning, allemaal niets mis mee. Tijdens vergaderingen zie ik iedereen met twee telefoons 'klooien', ideaal toch een dualsim (werk en privé sim kaart). In het weekend zet ik de werk simkaart meestal offline. Wat moet ik nog meer van de P20 Pro zeggen? Duur? Als je iets koopt wat veel geld kost en niet voldoet! Dat is duur, goedkoop is de P20 Pro niet maar wat is dit een fijn apparaat! Oja....., je kunt er ook nog gewoon mee bellen of lekker ouderwets mee SMS'n :)
En ojee wat is die camera goed, of had ik dat al geschreven............ ;)

Pluspunten

• Camera, camera en camera
  • Formaat
  • Accu
  • Snelheid
  • Gezichtsherkenning

Minpunten

• Scherm wordt wat sneller vies
  • Opladen en kabel headset tegelijk kan niet

NicoNicoNico 21-06-2018

strak design en modern

De P20 pro is alles en meer waar je op kunt hopen in een mobiele telefoon. Ik koos voor deze telefoon omdat ik de nieuwste technologie wilde zonder meer dan 50 euro per maand te betalen voor mijn gegevens en telefoon. Ik denk dat ik zeker mijn geld waard word. Het kostte me een tijdje om te wennen aan het grote scherm, maar het is het waard. De beeldkwaliteit is spectaculair en zeer gebruiksvriendelijk. De camera is ook de hype waard en maakt altijd geweldige foto's. De telefoon kwam ook met een schermbeschermer al geplaatst en een zachte hoes! Ik was bang om over te schakelen van iOS naar Android, maar deze telefoon heeft het zo gemakkelijk en erg leuk gemaakt. Ook een geweldige telefoon als je van het streamen van video's houdt, je krijgt echt een geweldige filmische ervaring.

Pluspunten

• AI camera
  • Top beeldkwaliteit
  • Modern
  • Gebruikersvriendelijk
  • Gratis schermbeschermer/hoesje

Kenan 02-06-2018

Perfect

Zeer goede camera zeer goede accu
Deze telefoon is een Iphone killer
Zeer snel processor en is goedkoper dan iphone
Iphone killer

Pluspunten

• Camera 40mp
  • 128 gb
  • Handige menu
  • Accu

Nuno 23-07-2018

Fucking geweldig

Altijd apple gehad eerste huawei p20 pro heeft mij overgehaald om naar android te gaan en geen dag spijt gehad. Gruwelijke mooie fotos kan je maken en de 3d foto maken is al. Helemaal top. Daarnaast werkt gezeichtherkenning echt belacheljjk snel wat echt top is iphone x is niks vergeleken met dit top toestell

Pluspunten

• Scherm
  • Camera
  • Alles
  • Het is huawei

J.Brongers 10-07-2018

Mooie 6,1inch Beeldscherm met prachtige kleuren weergave

Zeer mooie telefoon met een super mooie oled scherm die de kleuren perfect weer geeft. De camera is echt een topper zeer mooie foto's goede kleuren en is prima gestabiliseerd ook de 6 GB werkgeheugen is een verademing geen haperingen dus!! De accu gaat lekker lang mee in mijn geval 2-3 dagen en dat bij regelmatig gebruik!! De vingerafdruk scanner en de iris scanner werken vliegensvlug kortom snel mooi uiterlijk en van alle gemakken voorzien.

Pluspunten

• Oled scherm met mooie kleur weergave
  • Camera en accu duur
  • Van alle gemakken voorzien
  • Mooie geluidsweergave

Minpunten

• Tot nu toe geen

Irma kaspers 07-07-2018

Huawei 20 pro. Snel eenvoudig, goede kwaliteit van foto's.

Een goed product heb het gekocht voor het maken van super scherpe foto's
Het is zeker een goede prijs als je ziet wat een goede kwaliteit er je voor terug krijgt.

Pluspunten

• Scherpe foto's
  • Veel opslag ruimte. Makelijk en snel in gebruik.

Minpunten

• Geen min punten.

Rutger 27-06-2018

Wat een verademing na de Samsung S7 en S8!

Ik schrijf niet heel snel een beoordeling, maar over de Huawei P20 Pro was ik zo enthousiast dat ik mijn verhaal graag kwijt wilde. Mijn vorige telefoons waren een Samsung S7 Edge en een Samsung S8+. Met name die laatste vond ik altijd erg frustrerend, vooral door de vingerafdruk op de achterkant en de steeds kortere batterijduur. Gezichtsherkenning werkte ook niet lekker, waardoor ik steeds de code aan het intypen was om te ontgrendelen. Ook de hele Samsung schil heeft mij nooit erg kunnen bekoren, en heb ik steeds vervangen door een andere Launcher.

De Huawei P20 Pro nadert voor mij vrijwel de perfectie. Enige punten om te verbeteren zouden zijn een vingerafdrukscanner in het scherm, en draadloos opladen. Het schijnt dat Huawei veel afkijkt bij Apple, en dat de icoontjes, thema’s en bediening erg lijken op die van de iPhone. Zelf heb ik weinig ervaring met iPhones, maar als dat zo is zeg ik beter goed afgekeken dan slecht bedacht. Alles klopt, en ziet er prettig uit.

Verder heeft het scherm een zogenaamde inkeping (nodge), maar die is eenvoudig aan te passen door de stukjes links en rechts van de nodge zwart te maken. Daar zie je dan je notificaties, resterende batterij en tijd. Oogt wat mij betreft heel logisch.

Waar veel andere merken ervoor kiezen om het volledige scherm te gebruiken voor weergave, houdt Huawei een klein stukje over voor een knop aan de voorkant. Ik vind dit in het gebruik echt 1000x handiger dan software-matige knoppen waar je altijd eerst moet vegen om een knop te zien, of waar je alsnog een stuk scherm kwijt bent om ze altijd te tonen. Bij Huawei kun je de knop bovendien zo instellen dat je met één knop alle drie de functies van de normale Android-knoppen krijgt. Kort indrukken is terug, lang indrukken is home, en vegen is wisselen tussen applicaties. Simpeler kan het eigenlijk niet, werkt heel intuïtief en makkelijk.

Bovendien zit in die ene knop ook de vingerafdrukscanner. Niet alleen werkt deze supersnel, maar het is ook veel makkelijker dat deze aan de voorkant zit. Ik heb diverse apps (bv van de bank) die beveiligd zijn met een vingerafdruk. Met mijn Samsung S8 moest ik dan altijd het toestel oppakken of in mijn andere hand nemen, op zoek naar de vingerafdruk en dan een tijdje wachten. Dat wordt op den duur toch behoorlijk irritant. Met de Huawei kun je zowel met links als rechts direct de scanner gebruiken.

De camera van de Huawei P20 Pro heeft al veel lof ontvangen, en dat is volledig terecht. Wat een prachtige foto’s, en wat is de camera makkelijk te bedienen! Helemaal goed.

Tot slot de accuduur. Die waren bij de Samsung S7 en S8 op zich redelijk, maar toch leek het daar steeds een beetje slechter te worden. Met name de S8 moest ik op het laatst standaard bijladen tijdens de dag. Dat was voor mij eigenlijk de hoofdreden om over te stappen. De P20 houdt het makkelijk een dag uit, en dan ben ik toch een behoorlijk intensieve gebruiker.

Ik zou nog wel even door kunnen gaan over alles wat me goed bevalt aan dit toestel. Maar dit zijn denk ik wel de meest onderscheidende zaken. Kortom, voor mij het ideale toestel, en ik zou hem aan iedereen aanraden die op zoek is naar een makkelijk te bedienen telefoon met een uitstekende camera en goede batterijduur.

Pluspunten

• Fantastische camera
  • Vingerafdrukscanner snel en aan de voorkant
  • Eén knop ipv drie knoppen
  • Supersnelle gezichtsherkenning
  • Batterij gaat lang mee

Minpunten

• Geen draadloos opladen

Ab Ensink 26-06-2018

Uitstekend camera

De P20 Pro is in staat geweest om de reactietijd volledig te elimineren. De camera met de maximale 5x optische zoom is in tegenstelling tot mijn oude toestel een openbaring.

Pluspunten

• Snelle processor
  • Ultieme camera-techniek
  • Ligt lekker in de hand
  • KHeb op dit moment geen minpunten kunnen ontdekken

Judith Claessens 05-06-2018

Mooie camera, batterij gaat lang mee, top!

De Huawei P20 pro maakt prachtige foto's, lijkt wel spiegelreflexkwaliteit. Soms worden ze echter door het besturingssysteem iets te heftig bewerkt, maar dat kan je daarna nog naar smaak aanpassen. De accu gaat lang mee en hij laadt zich binnen anderhalfuur volledig op. Gezichtsherkenning en vingerafdrukscanner verloopt ook vlot. Ik ben er heel erg blij mee!

Pluspunten

• Kwaliteit foto's
  • Accuduur
  • Snel opladen
  • Vingerafdrukscanner
  • Gezichtsherkenning

Minpunten

• Foto's worden soms automatisch erg bewerkt

Gerben 29-05-2018

Geweldige foto's, goede accu en mooi scherm

Ik heb de HUAWEI P20 Pro gekozen nadat mijn nexus 6P aan zijn einde levensduur was. De 6P was vor mij de bench mark, een geweldige telefoon ook door huawei gemaakt, maar zonder de EMUI van Huawei. De p20 bevalt me heel erg goed, hij is snel, strak vormgegeven, beeld is prachtig en hij maakt echt heel erg mooie foto's en filmpjes. De EMUI moest ik even aan wennen, maar de is totaal niet storend.

Ik ben een hele zaterdag bezig geweest met filmen, foto's maken voor een projectje en het resultaat is echt heel mooi. De accu was na die hele dag op 20% zonder bijladen. Wat wil je nog meer?

Kortom, het is geen goedkope telefoon (nog steeds goedkoper dan de Iphone X, die mindere specs heeft), maar hij is zeker het geld waard!

Pluspunten

• Accu
  • Waterdicht
  • Scherm helderheid
  • Snelheid
  • Camera!

Minpunten

• Geen standaard koptelefoon ingang
  • Is helaas geen NEXUS of PIXEL model

Gokhun 23-05-2018

Grote scherm,prachtige fot kwaliteit

Ben heel erg tevreden met me toestel,mooie foto kwaliteit ,veel functie en onzettend snel ,goede battarij laad snel op heldere geluid kan niet is echt een aanrader

Pluspunten

• Moooie foto
  • Snel opladen
  • Heldere geluid
  • Ontzettend snel

Erik 06-05-2018

Super accu en vele opties

Grootste pluspunt is de accu in combinatie met de snellader. Super snel vol. Ongeveer een uur van helemaal leeg tot vol. Vervolgens kan ik er ruim 1,5 dagen mee doen. Ik ben best een flinke gebruiker.
Fotos zijn erg scherp, maar de AI heb ik uit gezet. Groene grasvelden worden wel heel groen gemaakt anders.

Pluspunten

• Accu duur
  • Snel opladen (lader meegeleverd)
  • Screenprotector is al aangebracht
  • Bumper is ook meegeleverd
  • Gezichtsherkenning werkt snel

Minpunten

• Foto's met AI is te veel automatische fotoshop
  • Zoveel instellingen, soms lastig terug te vinden
Geschreven voor: Huawei P20 Pro blauw / 128 GB / (dualsim)

Brigitte 10-07-2018

Geweldige camera !

Ik heb de telefoon gekocht speciaal voor de camera , en wat men beloofde is waar wat een prachtige foto`s ! en een uitgebreid toestel . want behalve de foto's is het gebruiksvriendelijk en zit er heel veel meer op dit toestel ! IK geef het een dikke 10

Pluspunten

• Camera
  • Gebruiksgemak
  • veel handige apps

Adam Cheraitia 05-06-2018

Beste telefoon die ik ooit heb gehad

Deze telefoon is echt uitstekend. ik had natuurlijk in het begin omdat ik van de galaxy s7 edge af kwam, wat moeite met het wennen aan de android versie ''EMUI''. maar binnen 1 dag vond ik het echt helemaal geweldig. je kan in de instellingen de notch weghalen en ervoor zorgen dat je alles bestuurd alleen met de homeknop waar ook de vingerscanner inzit. de faceunlock werkt zelfs in zeer donkere omgevingen maar soms niet. de camera is echt uitstekend je kan alles instellen wat je maar zou kunnen bedenken als je het verstand hebt om dat te doen. helaas is tijdens het filmen de kwaliteit toch wel net wat minder omdat het beeld dan trilt door bijvoorbeeld lopen. dit zou niet goed zijn als je van plan was om te filmen met het toestel. maar wat je ervoor terug krijgt is een super mooie camera die je eventueel op een houder zou kunnen zetten zodat het beeld wel stabiel blijft. ook is de batterij duur echt uitstekend ongeveer 1 procent per half uur heb ik gemerkt en ik kan er letterlijk 2 dagen mee door zonder op te laden. het geluid is crystal clear omdat het via usb C gaat en omdat het toestel een soort van code heeft om het geluid aan te passen op de oortjes. waardoor het echt 100x beter klinkt. het scherm is ook echt mooi je ziet er echt veel op. en natuurlijk is het altijd wel even wennen als je bijvoorbeeld komt van een andere merk telefoon. maar dat is snel over want als je aan de huawei p20 pro went kom je er niet meer van aff. ik vind het nu zelfs raar om me oude telefoon soms even te gebruiken. omdat deze telefoon toch wel meer power heeft kan je ook super goed ermee gamen of andere intensieve apps gebruiken. ik raad dit product gegarandeerd aan voor elke gebruiker die van een grote telefoon houd met een elegante look en enorm veel power!

Pluspunten

• Helder scherm en groot
  • Mooie camera
  • Uitstekende batterijduur
  • Snelle face unlock en Fingerscan
  • Helder geluid met elk type oortje

Minpunten

• Geen headphone jack
  • video blijft niet recht

Herman van Duffelen 05-06-2018

Zeer makkelijke bediening en lange accuduur

Zeer goed camera and lange duur van de accu tevens gemakkelikke bediening,
Telefoon is zeer snel en heeft een duidelijke indeling

Pluspunten

• Accu
  • Camera

Minpunten

• gewicht

Furkan 30-05-2018

Ongelofelijke camera’s!!!

Ik heb zoveel telefoon gebruikt alle merken en ben altijd een apple fan geweest alleen deze telefoon heeft elke telefoon uitgespeelt want in alle opzichten is het gewoon een telefoon die met ze kwaliteit boven alles zit. Mijn vrienden waren gewoon verbaast toen fotos van hun ging maken. Hoe scherp kan het nog. Echt een aanrader voor de mensen die nieuwe telefoon willen aanschaffen. Ik heb een iphone x toch hebbik deze telefoon ook erbij gehaald en heb er zeker geen spijt van!

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur

Minpunten

• Te mooi dat je bang bent dat het gaat krasse

J.P. de Leau 23-05-2018

Juiste keuze na aanschaf Huawei P20 pro

Vanaf begin Mobiel tel. gebruik, Nokia, HTC, Samsung div. is ook nu ander merk aanschaf een plezier. Nl. de Huawei P20 pro, met zijn lang accu power beschikbaarheid, groot scherm en geweldige camera functies is het zeker zijn aanschaf waard!
Gewoon een prima smartphone voor mij de beste!

Peter 23-05-2018

Absolute topper!

Het is mijn eerste Huawei. Snel. Super camera. Goed OLED scherm. Lange accuduur. Kan zeggen dat ik erg tevreden ben...

Pluspunten

• Accuduur
  • Camera

Minpunten

Geschreven voor: Huawei P20 Pro blauw / 128 GB / (dualsim)

Firas 23-05-2018

Groot scherm, prettige kleuren en een toppe camera

Ik vind hem de beste mobiel in deze tijd. Hij is supper snel met downlanden en internet. Bovendien heeft de mobiel een heel scherpe camera met prettige kleuren.