Huawei P20 roze goud / 128 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
128 GB opslag
Besturingssysteem
Android 8.1

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 563 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

Laura 14-08-2018

Mooie telefoon, goede camera

Uit alle telefoons heb ik deze gekozen omdat deze een goede camera heeft en toch betaalbaar is in vergelijking met zijn grote broer. De telefoon is erg makkelijk in gebruik. Hij maakt onwijs goede foto's voor een amateurfotograaf en ik ben hier onwijs blij mee, helaas gebruikt die erg snel filters waardoor de "echtheid" op de foto snel verloren gaat, en tot heden (1 maand in gebruik) ben ik aan het zoeken hoe dit echt helemaal uit moet. De vormgeving van de mobiel is heel mooi en ligt lekker in 2 handen, in 1 is die echt te groot voor mij. Scherm is helder en fijn om de foto's of iets goed terug te kijken. Hij doet goed wat die moet doen, bellen en appen. Typen blijft soms wel een uitdaging omdat je snel mis typt, misschien gewenning.
Al met al ben ik wel erg tevreden over de telefoon.

Pluspunten

• Mooie foto's (voor amateur)
  • Makkelijk in gebruik
  • Accu gaat best lang mee
  • Mooi afgewerkt
  • twilight achterkand is mooi

Minpunten

• Erg groot scherm (persoonlijk)
  • Snel vingerafdrukken/vettig op scherm
  • Te veel apps al standaart op de telefoon
  • Te veel verplichte apps (vervelend)

Tine 25-07-2018

Goede prijs/kwaliteit verhouding

Deze Huawei p20 vervangt mijn Honor 8, dus was de EMUI van Huawei al gewend, vind het wel een fijne schil. Prettig dat de opslag 128 GB groot is, jammer dat het niet uitbreidbaar is. Mooi groot scherm met kleine bezels en een notch. Goede camera met veel mogelijkheden. Snelle vingerafdrukscanner, ook de gezichtsherkenning werkt snel, maar die gebruik ik niet omdat ik mijn frontcamera heb afgeplakt. De digitale kluis is ook handig om foto's, video's en audio extra te versleutelen. Loopt op Oreo 8.1 en heb sinds aanschaf al 2 maal een beveiligingsupdate gehad. Deze telefoon krijgt ook nog een update naar Android P (android 9) maar dat zal nog even duren, want Huawei is niet de snelste met update naar nieuwe android versie.

Pluspunten

• Goede camera
  • Dualsim
  • Kleine bezels, daardoor mooi groot scherm
  • 128 GB geheugen
  • Goede prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• geheugen niet uitbreidbaar
  • accuduur valt wat tegen

Tine 26-07-2018

Nog een toevoeging bij de review, deze telefoon heeft geen 3.5 mm aansluiting voor audioaansluiting, dat is wel jammer. Er wordt wel een USB-c naar 3,5mm audio-adapter meegeleverd. Dit werkt prima, alleen tijdens het opladen kun je dan je oortjes niet gebruiken. Als het goed is krijg ik de komende week nog de gratis Huawei FreeBuds earphones geleverd zodat ik tijdens het opladen wel kan luisteren.

Nimma 25-06-2018

uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding, top (Leica) camera

Huawei is een merk in opkomst en ik snap waarom. Het is een prima toestel met een groot intern geheugen. De prijs, die behoorlijk lager ligt dan van concurrenten, staat ook zeker voor kwaliteit. Het toestel is snel, accuduur lang, zo'n 20 uur gemiddeld en een geweldige camera van het merk Leica. Hij maakt echt goede foto's en video's. Daarnaast ook gewoon android. Handig en simpel in gebruik. Ik heb hem pas en ben er echt blij mee. Ik had jaren Samsung, de S-series, maar als Huawei zich zo blijft ontwikkelen en tegen deze prijs-kwaliteitsverhouding, dan hebben ze aan mij een nieuwe, trouwe, vaste klant. Enige minpuntje, de looks van e-mail. blauwe bolletjes, alles vet gedrukt, oogt als alleen nieuwe mail en wat druk, maar als dit het enige is en het went wel weer. Kortom een aanrader, toptoestel!

Pluspunten

• Camera
  • Accuduur
  • Gebruiksvriendelijk
  • Uitstekende prijs-kwaliteitsverhouding
  • oplaadsnelheid

Minpunten

• Huawei E-mail

Finn 11-06-2018

Mooie telefoon

Ik zocht een goede telefoon die niet te duur was en niet al te groot en een goede kwaliteit en batterij had en deze telefoon heet het allemaal perfect.
Aan het einde van de dacht is de telefoon nog meer dan 50% van de batterij en dat vind ik erg fijn.

Pluspunten

• Goede batterij
  • Goede kwaliteit
  • Uitstekende camera

Minpunten

• Tot nu toe nog niks

Julian Smid 25-08-2018

Goede all round telefoon!

Goede telefoon!
Precies wat je van Huawei gewend bent: goed in gebruik in niks is minder waar, alles is gewoon goed!
Super in gebruik met een mooi scherm en hele goede accuduur. Erg gebruik vriendelijke software. Met zijn 128GB aan ruimte. Erg goede camera(reden van aanschaf van dit toestel) al met al een goede telefoon met een mooie camera en goede accuduur

Pluspunten

• Goede camera zoals voor en achter
  • Grote accuduur
  • Mooi scherm
  • Goede software
  • 128GB ruimte

Minpunten

• Niet waterdicht
  • Geen oortjesaansluiting

F.T.M Muus 26-06-2018

Goede vernieuwingen

De 2 jaar geleden gekochte P8 was goedkoper maar beslist niet de mindere. De P20 pro was mij te duur, maar de P20 is een goede vervanger. Groot scherm, groot intern geheugen, goede accu die langdurig zijn werk doet.Ook de fotografische mogelijkheden zijn verbeterd.
Kortom een geweldig toestel die een aanrader is door zijn vernieuwingen. O ja telefoneren gaat ook prima

Pluspunten

• Goede accu
  • groot scherm met goede weergave

Minpunten

• Software, veel vragen bij installeren

Basan 24-06-2018

Erg tevreden Huwaei

Heb deze telefoon gehaald omdat het goede foto maakt. Maar is ook nog zeer handig in gebruik omdat het een grote scherm heeft. Toetsenbord is erg makkelijk en handig in gebruik.

Pluspunten

• Toetsenbord
  • Touchsysteem
  • Scherpe fotos
  • Gebruik is makkelijk

F.Olejek 08-06-2018

Goede accuduur, wordt hoofdzakelijk gebruikt voor bellen.

Goede kwaliteit en prijs verhouding.
Snelle telefoon, en een mooi uiterlijk.
Blijkt bij de KNP goedkoper te zijn dan bij andere winkels.

Pluspunten

• lange accuduur
  • mogelijkheden voor foto's te maken

Minpunten

• nog geen gevonden

Bart 08-06-2018

Intuïtieve telefoon

Ik had hiervoor een Nexus. Nu een Huawei. De foto zijn echt fantastisch. Genomen naast een iPhone 7 zie je een duidelijk verschil. Veel meer scherpte en in het donker maakt hij betere foto's dan mijn normale camara. Batterij gaat twee dagen mee. Voor mijn Nexus was dat 12 uur.

Pluspunten

• Canara is better dan elke andere
  • Incl. screen protector l
  • Incl. Hoesje
  • Groot scherm

Minpunten

• Niet stock android
  • Lijkt er veel op een iPhone X

Ben 23-05-2018

Fantastisch toestel voor je geld

Huawei maakt topwaarde voor je geld qua specs. Geen twijfel over mogelijk, deze toestellen kunnen de vlaggenschippen van andere merken prima aan! Heb de P20 nu bijna een week en nog geen moment spijt van gehad, wat een fantastisch apparaat.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Top camera
  • Super accu en snel laden!
  • Gezichtsherkenning werkt geweldig
  • Vingerafdruk aan de voorzijde is top

Minpunten

• Software van fabrikant
  • Slechts 4gig RAM
  • itt tot P20 pro is de P20 slechts spatwaterdicht

Sander 23-05-2018

Goede allrounder

De Huawei P20 is een mooi toestel met de juiste verhoudingen. Het toestel ligt goed in de hand en is niet te zwaar. Ik heb de telefoon inmiddels een maand in bezit en kan hem aan iedereen aanbevelen.

De camera is bovenverwachting goed, al grijpt de AI wel snel in (dit kan gelukkig uitgezet worden). De vingerafdrukscanner is erg snel en werkt altijd. Verder houdt de batterij het gemakkelijk 1.5 dag vol, ook onder zwaar gebruik.

Het enige minpunt aan de telefoon is dat hij niet waterdicht is. Dit heeft de Pro variant wel, maar de 'gewone' P20 moet het helaas zonder zoek.

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Goede accuduur
  • Spraakkwaliteit
  • Geluidskwaliteit
  • Snel

Minpunten

• Bloatwear
  • Niet waterdicht

Manon 18-09-2018

Goede prijs en kwaliteit verhouding

Na jaren lang een iPhone te hebben gehad ben ik overgestapt naar een Huawei P20. Ik heb de telefoon nu 3 weken en ik ben zeer tevreden. Het toestel heeft een prettig scherm, een fantastische camera en lijkt toch een klein beetje op een iPhone (iedergeval meer dan een Samsung). Ik heb tot nu toe eigenlijk geen minpunten gevonden aan de telefoon.

Pluspunten

• Fantastische camera
  • Prettig scherm
  • Handig besturingssysteem

Minpunten

• Geen!

Julian 14-09-2018

Huawei P20 black 128GB review

Ik ben erg onder de indruk van deze telefoon. Bij de aanschaf van dit toestel heb ik flink wat flagships met elkaar vergeleken en de meest logische keuze voor mij was de P20. De mix van goeie camera, sterke accu en groot maar toch handelbaar display maakte het een ideaal toestel voor mij. Overigens heb ik het toestel aangeschaft in een promotieperiode dus ik zal de Huawei freebuds ook nog ontvangen. Dit toestel maakt tot nu toe alles waar wat het belooft en dat voor een zeer schappelijke prijs.

Pluspunten

• Mooi groot helder beeldscherm
  • Grote interne opslagruimte
  • Goeie accu
  • Premium feel door gebruikte materialen
  • Fantastische cameras

Minpunten

• Geen aux port (niet echt een minpunt imo)

Toan Hok Tan 13-09-2018

Goede batterij, heldere scherm, geweldige camera.

IK ben erg tevreden over de HUAWEI P20 Pro. De Leica-camera met drie lenzen, inclusief de artificiële intelligentie in de beeldverwerking was voor mij de doorslag om voor de HUAWEI P20 Pro te kiezen. Ook ben ik heel tevreden over de batterij. Met behulp van de fast Charger, hoef ik hem pas na 24 uur op te laden. Ook scant de camera documenten, waardoor documenten heel scherp te lezen zijn. 3-D plaatjes, panorama-foto's, portret-foto's. Top of the bille-camera.

Raoul 11-09-2018

Perfecte camera.

Was altijd een Samsung telefoon gewend. Wilde voor mijn vakantie een nieuw speeltje en kocht de Huawei P20. Na de eerste dag foto's gemaakt te hebben zette ik gelijk alle contacten over en gebruik sinds dien met trots de Huawei P20. Gebruikers vriendelijk en de beste camera tot nu toe op de markt. Hoef niet meer met mijn Canon foto toestel te lopen.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Camera uitstekend

Minpunten

• Geen 3,5 jack

Linford93 11-09-2018

Iphone X maar dan beter en goedkoper!

Zeer goede telefoon!
Jarenlang iphone liefhebber en gebruiker geweest. De overstap hierna gemaakt en 100000% geen spijt van.
Goede accu duur en perfecte camera. Wat wil je nog meer?
Andriod is wel erg wennen en sommige apps zul je niet hebben als je apple gewent bent.
Zeker een aanrader deze telefoon!

Pluspunten

• Accu
  • Camera
  • Snelheid
  • Opties

Minpunten

• Andriod
  • Vleken achter op door zweethanden

gj 11-09-2018

goei spulleke

het is een goede telefoon!! Werkt uitstekend! goede gezichtsherkenning en fijn om mee om te gaan. kortom een top telefoon

Pluspunten

• gezichtsherkenning

Merlijn 11-09-2018

Topper

Mooie telefoon met premium uitstraling, batterij gaat erg lang mee en het scherm is helder. Voor de prijs krijg je een topper. Enige wat ik kan bedenken om het toestel beter te maken is stock android.

Pluspunten

• Batterij
  • Camera (ai)

Minpunten

• Geen stock android

Wilco 11-09-2018

Groot en helder/scherp scherm en tel. + goede accuduur

Mooie tel. met scherp en helder scherm. Goede accuduur. Altijd sinds 1ste generatie IPhone gehad en wilde toch X iets anders en echt tevreden 👍🏼

Pluspunten

• Goede accuduur
  • Scherp en helder scherm
  • Veel mogelijkheden in menu

Minpunten

• Gps bij hardlopen slecht

Joeri 10-09-2018

Geweldige camera, snel en nog geen minpunten gevonden

Ik heb hiervoor een p9 gehad, daarvoor jarenlang verschillende iPhones gehad. De p20 is een fijne telefoon, ligt goed in de hand, is snel, 128gb opslag, lange batterij duur (nog geen 50 procent verbruikt per dag) en een mega goeie camera. Hij is zeer veelzijdig (onder andere dual sim), snellader en een hoesje zit er standaard bij. En voor een prijs van 588 euro is het niet alleen 1 van de beste smartphones op dit moment maar sowieso de beste koop.

Pluspunten

• Camera
  • Snelheid
  • Dual sim
  • 128 gb