Sony Xperia XZ2 roze / 64 GB / (dualsim) - Reviews

Opslag
64 GB opslag
Besturingssysteem
Android

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 129 reviews die zijn achtergelaten op Kieskeurig.nl.

8,9

Rene 22-04-2018

Hij Het scherm is lekker scherp de camera is fantastisch.

Ik heb deze Sony gekocht om het grote beeldscherm en fantastische camera en gebruiksvriendelijk en is lekker snel met een hele goede accu

Pluspunten

• Camera
  • Accu
  • Beeldscherm

Minpunten

• Kan zijn dat je modem te oud is nieuwe vragen

Cor 20-04-2018

Top!

Mooie kwaliteit , snel en een goede batterij 🔋geweldig uit japan voorgekomen, zeer tevreden door Sony.

!

Pluspunten

• Batterij
  • Groot scherm

Minpunten

• Vingerafdruk scanner aan de achterzijde

Soroosh 19-04-2018

Happy to come back to Xperia

Since I get this phone I feel amazing about it every thing is smooth and amazingly fast.
I used to had Samsung but this phone is a actuall class it's chic and feel amazing when you grab it
Amazing camera and amazing sound quality and you can also remote play with your Playstation.
Do you really want something more from a phone? I don't think so.
You will enjoy it

Pluspunten

• Amazing processor
  • Wonderful sound quality
  • Feel great when you get it in your hands
  • High quality like all the Sony products

Minpunten

• It's hard to keep it steady on the table
  • Charger port sometimes annoy pinkie finger
  • Lack of 3mm port

Mejdy 19-04-2018

Goede accuduur

Ik heb het gekozen omdat het product goed kwaliteit heeft in vergelijking met andere producten.
Het was ook een goed koop en die kwam ook met en koptelefoon en dat is eigenlijk een voordeel voor mij.
En ik was heel enthousiast om de nieuwe versie van Sony te gebruiken.

Pluspunten

• De camera
  • Proccessor

Ben S 19-04-2018

Sony xperia XZ2 groen

M'n derde xperia telefoon, tussendoor wat andere merken gehad maar blijf toch terug gaan naar Sony. En met dit model blijf ik ook bij Sony.
Met oudere modelen al nooit problemen gehad en deze is alleen nog maar beter. Unieke kleur maakt het ook nog eens uniek. Camera, software en ontwerp, alles uitstekend en van de hoogste kwaliteit, zitten weer genoeg functies op om de rest van het jaar te ontdekken. Heb het bescherm hoesje nog niet binnen dus weet nog niet hoe dat in combinatie gaat werken maar bij vorige modellen was het een optie waarvan het alleen maar beter werd dus ga er vanuit dat dit nu weer zo zal zijn.
Echte aanrader, lust voor het oog en heerlijk in het dagelijkse gebruik, gebruik vriendelijker toestel dan deze vind je niet gauw.

Waarom lees je nog verder? Kopen dat ding!!! ;D

Pluspunten

• Software
  • Camera
  • Uniek Ontwerp en kleur

Minpunten

• Beetje gladde achterkant
  • Groene besteld maar is meer turquoise blauw(beter)

Eastbird 19-04-2018

Originele kleuren en mooie vorm .

Het vlaggenschip van Sony doet zijn naam eer aan. Mooie snelle telefoon met weinig meegeleverde appstore die veel stroom gebruiken.

Het op internet grootst genoemde nadeel, het te laag zitten van de vingerafdruksensor is bij mij niet van toepassing omdat ik geen grote handen heb.

Pluspunten

• Weinig meegeleverde apps
  • Accuduur
  • Vorm
  • Kleur

Minpunten

• Geen dubbele camera
  • Telefoon is vrij glad, hoesje kan dit verhelpen
  • Blijft niet plat liggen op achterkant (bol)

Kees 26-04-2018

Sony Z5 compact, mijn 5e Sony

Bijna vanzelfsprekend weer een beter toestel. mooi scherm, uitstekende foto's en makkelijke bediening.

Pluspunten

• Prima camera
  • snelle schakeling

Minpunten

• ik moet wennen aan de accuduur

Marco 26-04-2018

Top geluid makkelijk te bedienen en super mooie fotos.

Ik heb al eerder een sony experia gehad deze was al goed.maar de sony experia XZ2 is nog beter.super beeld,geluid,fotos,video's,bedienbaar,en licht lekker in de hand. Het is een echte aanrader en zeker de prijs is niet verkeerd. Dus mijn oordeel kopen.

Lesley40 26-04-2018

Goede accuduur. Snel. Mooi design

Ik heb deze telefoon gekozen vanwege de vele mogelijkheden. Je kan hem verbinden met je Sony bravia tv. Als je films kijkt op deze telefoon trilt die mee met elke actie scène. Batterij duur is ook een plus punt. Enigste kritiek zijn de kinder ziektes die er nog in dit.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Mooi desigb
  • Prachtig beeld.
  • Mooi geluid.

Minpunten

• Bugs Maar kan verholpen worden

Miesman 26-04-2018

Elegant, snel en cool features

Mooie telefoon. Vooral de nieuwe features zijn erg indrukwekkend. 3D modellen maken van je familie en ze vervolgens laten meespelen in een filmtrailer of laten dansen over de tafel. Erg indrukwekkende camera ook.

Pluspunten

• Slow mo camera
  • 3D scans is meer dan een gommick
  • Erg stevig kan tegen een stootje

Minpunten

• gladde achterkant. Kijk uit waar je 'm neerlegt!
  • De 'home' button zit onder de spatie. soms fout

Evert 25-04-2018

Overtreft alle verwachtingen!

Hoewel ik een echte Sony fan ben, was ik bij de aanschaf van dit toestel wel een beetje sceptisch. Met name door de pre-order aanbieding ben ik overstag gegaan. Ik gebruik de XZ2 nu zo'n kleine 3 weken en kan niet anders zeggen dat zeer tevreden en blij verrast ben. Het toestel ligt geweldig in de hand en je hebt niet in de gaten dat het toestel een dikte heeft van 11,2 mm, in tegendeel door de ronde vorm oogt het toestel gewoon lekker slank. De bezels waar veel mensen zich zo druk om maken zijn prima, zeker niet storend. Software reageert snel en de accuduur is verrassend goed, kan met mijn gemiddelde gebruik, ruim 2 dagen met een volle accu doen. Foto's, zijn zover ik het al kan beoordelen goed tot zeer goed. Als ik echte foto's wil maken pak ik mijn RX100 V wel. Enige punt van gewenning is de vingerafdruksensor. Waar deze bij m'n XZ perfect aan de zijkant zit is de plek op de achterkant van de XZ2 goed maar echt wennen. Qua design is het weer een echte Sony!

• Accuduur
  • Het toestel ligt heerlijk in de hand
  • Na gewenning, de plaats van de vingerafdruksensor

SVis 25-04-2018

Sony Experia XZ2 Compact werkt prima / goede batterij

Ik ben er tevreden over de Sony Experia XZ2 Compact. Het is het kleinere broertje van de XZ2 met zga gelijke specificaties, past makkelijk in mij broekzak, afwerking voelt fijn aan en het ligt goed in de hand met gevormde behuizing, werkt snel, prima prestaties en met 64Gb voldoende geheugen (wat niet wordt vermeld: 14Gb wordt in gebruik genomen door software) wat uiteraard ook uit te breiden is met micro sd.
Met name de batterij heeft mij positief verrast zo'n 2 dagen mij normaal (niet intensief gebruik).
Waar ik beetje aan moet wennen is de usb c aansluiting voor laden (1 lader in huis....) icm het ontbreken van de jack 3.5 voor koptelefoon wat wordt opgelost door (meegeleverde) usb c jack 3.5 kabel. Het geluid is trouwens prima uit het toestel zelf en zeker met koptelefoon.
Ik verwacht met dit toestel lang plezier te hebben van een mooi toestel.

Pluspunten

• High-end specificaties in compact toestel
  • Batterijduur
  • Vormgeving - geluid
  • Snelheid - geheugen
  • Goede prijs / kwaliteit verhouding

Minpunten

• Bluetooth
  • Usb c voor laden en geluid
  • Geen jack 3.5

Jan 25-04-2018

Geweldige allround mobiel

Heel erg tevreden met de aanschaf van deze mobiel. Gekocht omdat ik het een mooi prijs kwaliteit verhouding vond. Alles is super snel.

Pluspunten

• Snelheid
  • Camera

Minpunten

• Gladde glazen achterkant

Jet 25-04-2018

Supersnelle telefoon

Ik ben een sony fan en dan ook helemaal blij met de XZ2. Ik heb de groene, onwijs mooie kleur en prachtig design. Scherm is stukken verbeterd in vergelijking met de Z5 premium welke ik hiervoor had. Accuduur is top, geluid is top, android 8 erop. Kan niet beter. Super blij mee!

Pluspunten

• Onwijs mooi scherm
  • Goede accuduur
  • Ligt lekker in de hand

Minpunten

• Bolle achterkant laat de telefoon spinnen op tafel

MrTevreden 25-04-2018

Goede accu, nice extra features

Super degelijk toestel. Camera is super. Batterij wat voor mij overigens het belangrijkst is, gaat met gemak anderhalf dag tot 2. Bij zeer intensief gebruik haal ik alsnog een full Day.
De dynamiek vibrato is zeer krachtig. Bij de meeste telefoon voel ik het niet en mis ik vaak oproepen. Bij de Sony is dit niet het geval.

De Sony skin bovenop android is wel even wennen na een jarenlang huawei. Het draait smooth en vooral licht.

In het kort een zeer goed toestel voor een premium prijs maar je krijgt er heel wat voor terug.

Pluspunten

• Batterijduur
  • Camera
  • Dynamica Rumble
  • Software
  • Build (solide)

Minpunten

• Glad
  • Build(zwaar toestel)
  • Premium prijs

Dbergemmen 25-04-2018

Prachtig toestel. Snel en een schitterend beeld.

Gekocht omdat ik al jaren alles van Sony heb. Wordt regelmatig geüpdatet door Sony. Werkt lekker snel.

Pluspunten

• Mooie vormgeving
  • Helder en groot beeld
  • Lange accuduur
  • Lekker snel

Minpunten

• Nog niet gevonden

Tamara Bos 25-04-2018

Geweldig toestel!

Na lang wachten eindelijk sinds 6 april de telefoon binnen! Vanaf 26 februari sinds de telefoon uit kwam heb ik alles op de voet gevolgd. Het was het wachten zeker waard!
Lekker snel, batterij dat 2 (soms 3!!) dagen meegaat met intensief gebruik! Echt een aanrader!

Pluspunten

• Goede batterij
  • Super snel

John 24-04-2018

Super mooie telefoon

Sony Xperia XZ2 Zwart

Ik gebruik al jaren de sony experia telefoons en kon niet wachten tot deze uitkwam
De Sony Xperia XZ2 is een compacte high-end smartphone die door zijn prijsstelling zeer aantrekkelijk is. Doordat de telefoon in de pre-order periode een Sony WH-1000XM2 kreeg meegeleverd was de beslissing snel gemaakt. Op dit moment zijn er weinig andere kleine high-end android smartphones op de markt te vinden.

Het toestel ligt goed in de hand door de ronde vormen, maar is wel relatief dik en zwaar.
Het toestel bevat 4 knoppen die allemaal aan de rechter kant van het toestel zijn gepositioneerd
Het toestel bevat ook een Fysieke cameraknop wat handig kan zijn tijdens het fotograferen.
In de linker rand van het toestel is de sim-tray verwerkt. Deze is netjes weggewerkt in het toestel en bevat een rubber afdichting om de waterdichtheid te bevorderen.

Beeldscherm
Het 5"beeldscherm doet met de 18:9 verhouding mee trend van dit moment. Door deze verhouding is het scherm relatief lang en smal. Tijdens het surfen op internet of het gebruiken van WhatsApp zie ik de voordelen van deze verhouding wel in.
Het LCD scherm heeft een resolutie van 2160x1080, wat zorgt voor zeer scherp beeld. Het scherm heeft mooie kleuren, al is een OLED scherm nog altijd superieur wat betreft zwart weergaven.
De helderheid van het scherm is goed waardoor deze prima af te lezen is tijdens een zonnige dag.

Conclusie
Het is een toestel wat zeker aan mijn eisen voldoet. Hij is misschien wel wat overkill wat SoC betreft aangezien ik geen zware apps draai of dergelijke.
Wat ik zocht was een compact en robuust toestel wat weer een aantal jaar voort kan. Over het gewicht en de dikte van het toestel moet een ieder zelf oordelen, maar ik had hem misschien net wat dunner en lichter gezien. Al maken de ronde vormen wel dat het toestel goed in de hand ligt.
De pre-order deal van Sony maakte het toestel voor mij interessant. Door een verlengdeal en het verkopen van de headphone kom ik op een toestel prijs van rond de 220 euro. Voor deze prijs heb je weinig gelijkwaardige alternatieven.

Pluspunten

• ligt goed in de hand
  • snel en soepel
  • formaat
  • snelheid
  • batterij

Minpunten

• gewicht

Justin 24-04-2018

Mooi scherm, handige functies, goede batterijduur

Heb al jarenlang de Sony Xperia telefoon en nu overgegaan van de Z5 naar de XZ2. Hoewel een nieuwe telefoon altijd sneller is, ervaar ik dit toch als zeer aangenaam bij de XZ2. De telefoon heeft ook meer geheugen en meer ruimte, wat een verademing. De fingerprint vind ik geweldig, zowel met m'n linker- als rechterhand is de telefoon direct geopend hierdoor en het is handig met bepaalde apps (bankieren bijvoorbeeld). De vele extra functies (zoals de automatische slaapstand op ingestelde tijden, het automatisch openen van apps zodra je verbinding maakt met een bepaald netwerk of apparaat, trilfunctie bij muziek en video's, en de functies om de levensduur van de batterij te sparen) vind ik fijn werken tot nu toe. Scherm is ook erg mooi. Als ik een minpunt moet noemen: het design. Hoewel ik het design prachtig vind (het afgeronde glas aan de zijkanten, grote scherm en de glanzende achterkant) vind ik dat de telefoon aanvoelt alsof het snel uit je hand kan glijden. Doordat de achterkant een bolling heeft ligt de telefoon ook niet stabiel op een plat oppervlak en glijdt erg snel weg als het oppervlak niet plat is. Een hoesje zal ik dus echt nodig gaan hebben.

Pluspunten

• Scherm
  • Snel
  • Batterijduur
  • Gebruiksgemak

Minpunten

• Gladde achterkant telefoon

Maxime 24-04-2018

Heel snel, mooi scherm en goede camera

Ik ben zeer tevreden over dit nieuwe model van Sony. Het heeft een elegant design en is zeer snel. Verder beschikt hij over een goede camera. Het enige nadeel dat ik eraan ondervind is dat de batterij niet heel lang meegaat. Gemiddeld een dag bij intensief gebruik.

Pluspunten

• Snelheid
  • Scherm

Minpunten

• Batterij