Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Samsung Galaxy S9 64 GB / zwart / (dualsim)

Samsung Galaxy S9 64 GB / zwart / (dualsim)
8,2 (145)
Bekijk alle Smartphones

Zico14 20-01-2018

Samsung Galaxy A8 (2018)

Goed bekeken van Samsung om een toestel op de markt te zetten dat zich qua mogelijkheden en design/hardware kan meten met de high end toestellen. Het scheelt ook in de aankoopprijs en dus ook bij het sluiten van een abonnement is het wat goedkoper allemaal. Er zullen veel mensen min of meer gedwongen worden een wat goedkoper toestel te moeten aanschaffen. Denk hierbij aan de BKR-toetsing. Dan is de Galaxy A8 (2018) een meer dan prima alternatief!

We hebben hier te maken met een telefoon die alle nieuwigheden in/op/aan zich heeft die je zou mogen verwachten. Het prachtige 5,6 inch Amoled scherm is "bijna" scherm vullend. Hierdoor blijft het een handelbaar toestel. De schermverhouding is ook up to date en is niet meer 16:9 maar zoals je steeds vaker gaat tegenkomen 18,5:9. Verder is het toestel ook (spat)waterdicht en als zodanig gecertificeerd (IP68 gecertificeerd). Persoonlijk denk ik dat je het noodlot nooit moet tarten en ik zal het zeker niet uitproberen of dat wel zo is... :). Meegenomen is ook dat je nog steeds je oortjes kunt gebruiken. Bij veel toestellen bestaat deze aansluiting niet meer en moet je met een verloopstukje werken om bijvoorbeeld je koptelefoon te kunnen gebruiken. Voor selfies is er een dubbele camera aan de voorzijde gemaakt en is er geen fysieke homeknop meer. Ook is de vingerscanner (indien je wenst je telefoon zo te ontgrendelen) naar de achterzijde verhuisd. Ik vind het persoonlijk een echte verbetering en het werkt erg snel en makkelijk. Ik heb wat grote handen en kan het toestel met een hand bedienen. Je hebt de mogelijkheid om op je beeldscherm ten alle tijden informatie te zien. Klok, datum, batterij, berichten, etc. Dan komen we gelijk bij de batterijduur. Ik heb het gewoon aan staan en ben een meer dan gemiddelde gebruiker. De batterij gaat bij gemiddeld gebruik aan doorlooptijd zeker een dag mee. Dit zal komen door de processor door Samsung zelf ontwikkeld. Tja om het simpel te zeggen... wat is snelheid. Uiteindelijk is dat voor ons als gebruiker het verschil nauwelijks nog op te merken. Of een App nou 1/10e seconde sneller opstart met een snellere processor? Swah.. zeg ik dan. Ben je sterk afhankelijk van de rekencapaciteit (geavanceerde videobewerking bijvoorbeeld) van je telefoon... dan zou je er aan kunnen denken een telefoon te nemen met de allernieuwste processor van de "High Ends". Van de andere kant denk ik dan.. dat soort geavanceerde software gebruik ik niet op een telefoon maar eerder op de PC of grotere Tablet. Deze telefoon werkt gewoon snel. Voor social media, appen, browsen, email, games en natuurlijk ook bellen doet deze telefoon zijn werk perfect. Connecteren met de auto ging ook vlot, zoals eigenlijk alles.

Mijn vorige telefoon was mijn eerste erg goede ervaring met Samsung (Note 4), nadat ik in de periode daarvoor al allerlei andere merken heb gehad. Over de Galaxy A8 (2018) ben ik zeer tevreden en heb nog niet eens alle mogelijkheden onderzocht. Maar nu al een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi en snel
  • Frontvullend mooi Amoled scherm
  • Dubbele camera front
  • Waterdicht
  • 3.5 J Aansluiting audio
Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Martijn vlieg 19-01-2018
  • Product gekregen

Fijne telefoon

Ik ben van de s5 overgestapt naar de a8 "abonnement"
Ik heb me goed ingelezen en vele YouTube filmpjes bekeken en qua prijs kwaliteit verhouding bij hollandsnieuwe leek mij dit de beste optie voor mij.
2 dagen in het bezit en een super fijn toestel.
Samsung had er van mij alleen wel een siliconen hoesje bij mogen doen.

Pluspunten

• Veel opties
  • Fijn in gebruik
  • Goed alternatief voor s8

Minpunten

• Weer een nieuw soort lader. USB c
  • Nog niet kunnen ontdekken
Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Oscar 20-07-2018

Samsung A8, mooi scherm, waterdicht en supersnel

Na veel wikken en wegen gekozen voor de Samsung A8. Keuze gemaakt tussen S8, S8+ en A8. Het werd uiteindelijk de A8 omdat deze waterdicht is. Ik wilde eerste gaan voor de S8 door de dubbele camera maar omdat ik veel op de fiets zit met mogelijk veel regen leek de waterdichtheid erg handig. De telefoon is snel, heeft een prachtig scherm, heeft een handige vingerafdruksensor aan de achterzijde welke supergoed werkt in vergelijking met mijn oude S6 edge. Jammer dat hij erg verslavend werkt waardoor ik nu nog meer social media gebruik....

Pluspunten

• Makkelijke vingerafdruksensor aan de achterzijde
  • Waterdicht
  • Mooi scherm, superscherp
  • Supersnel

Minpunten

• Nog niet gevonden
Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

J.E. 19-02-2018

Drama met Sonos en spotify

De telefoon leek een goede koop op basis van reviews en uitstraling. In de praktijk echter wel wat op af te dingen. In vergelijking met apple is de software minder stabiel. De 1e telefoon had last van wegvallend gps signaal en werkte soms niet met maps, parkline mobile en wifi, met name ook vastlopers en verbindingsproblemen met sonos. Na een paar dagen een nieuwe gekregen en ook deze heeft last met verbindingen met sonos. Alle apples in huis hebben hier geen last van.
Overweeg weer terug te gaan naar apple. Duurder maar betrouwbaarder.

Pluspunten

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Wifi
Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / zwart / (dualsim)