Samsung Galaxy A8 (2018) goud - Reviews

Besturingssysteem
Android 7.1.1
Type simkaart
nanoSIM

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op de 8 reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung Galaxy A8 (2018) goud op Kieskeurig.nl.

Zico14 20-01-2018

Samsung Galaxy A8 (2018)

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Goed bekeken van Samsung om een toestel op de markt te zetten dat zich qua mogelijkheden en design/hardware kan meten met de high end toestellen. Het scheelt ook in de aankoopprijs en dus ook bij het sluiten van een abonnement is het wat goedkoper allemaal. Er zullen veel mensen min of meer gedwongen worden een wat goedkoper toestel te moeten aanschaffen. Denk hierbij aan de BKR-toetsing. Dan is de Galaxy A8 (2018) een meer dan prima alternatief!

We hebben hier te maken met een telefoon die alle nieuwigheden in/op/aan zich heeft die je zou mogen verwachten. Het prachtige 5,6 inch Amoled scherm is "bijna" scherm vullend. Hierdoor blijft het een handelbaar toestel. De schermverhouding is ook up to date en is niet meer 16:9 maar zoals je steeds vaker gaat tegenkomen 18,5:9. Verder is het toestel ook (spat)waterdicht en als zodanig gecertificeerd (IP68 gecertificeerd). Persoonlijk denk ik dat je het noodlot nooit moet tarten en ik zal het zeker niet uitproberen of dat wel zo is... :). Meegenomen is ook dat je nog steeds je oortjes kunt gebruiken. Bij veel toestellen bestaat deze aansluiting niet meer en moet je met een verloopstukje werken om bijvoorbeeld je koptelefoon te kunnen gebruiken. Voor selfies is er een dubbele camera aan de voorzijde gemaakt en is er geen fysieke homeknop meer. Ook is de vingerscanner (indien je wenst je telefoon zo te ontgrendelen) naar de achterzijde verhuisd. Ik vind het persoonlijk een echte verbetering en het werkt erg snel en makkelijk. Ik heb wat grote handen en kan het toestel met een hand bedienen. Je hebt de mogelijkheid om op je beeldscherm ten alle tijden informatie te zien. Klok, datum, batterij, berichten, etc. Dan komen we gelijk bij de batterijduur. Ik heb het gewoon aan staan en ben een meer dan gemiddelde gebruiker. De batterij gaat bij gemiddeld gebruik aan doorlooptijd zeker een dag mee. Dit zal komen door de processor door Samsung zelf ontwikkeld. Tja om het simpel te zeggen... wat is snelheid. Uiteindelijk is dat voor ons als gebruiker het verschil nauwelijks nog op te merken. Of een App nou 1/10e seconde sneller opstart met een snellere processor? Swah.. zeg ik dan. Ben je sterk afhankelijk van de rekencapaciteit (geavanceerde videobewerking bijvoorbeeld) van je telefoon... dan zou je er aan kunnen denken een telefoon te nemen met de allernieuwste processor van de "High Ends". Van de andere kant denk ik dan.. dat soort geavanceerde software gebruik ik niet op een telefoon maar eerder op de PC of grotere Tablet. Deze telefoon werkt gewoon snel. Voor social media, appen, browsen, email, games en natuurlijk ook bellen doet deze telefoon zijn werk perfect. Connecteren met de auto ging ook vlot, zoals eigenlijk alles.

Mijn vorige telefoon was mijn eerste erg goede ervaring met Samsung (Note 4), nadat ik in de periode daarvoor al allerlei andere merken heb gehad. Over de Galaxy A8 (2018) ben ik zeer tevreden en heb nog niet eens alle mogelijkheden onderzocht. Maar nu al een echte aanrader!

Pluspunten

• Mooi en snel
  • Frontvullend mooi Amoled scherm
  • Dubbele camera front
  • Waterdicht
  • 3.5 J Aansluiting audio

Martijn vlieg 19-01-2018
  • Product gekregen

Fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Ik ben van de s5 overgestapt naar de a8 "abonnement"
Ik heb me goed ingelezen en vele YouTube filmpjes bekeken en qua prijs kwaliteit verhouding bij hollandsnieuwe leek mij dit de beste optie voor mij.
2 dagen in het bezit en een super fijn toestel.
Samsung had er van mij alleen wel een siliconen hoesje bij mogen doen.

Pluspunten

• Veel opties
  • Fijn in gebruik
  • Goed alternatief voor s8

Minpunten

• Weer een nieuw soort lader. USB c
  • Nog niet kunnen ontdekken

J.E. 19-02-2018

Drama met Sonos en spotify

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / zwart / (dualsim)

De telefoon leek een goede koop op basis van reviews en uitstraling. In de praktijk echter wel wat op af te dingen. In vergelijking met apple is de software minder stabiel. De 1e telefoon had last van wegvallend gps signaal en werkte soms niet met maps, parkline mobile en wifi, met name ook vastlopers en verbindingsproblemen met sonos. Na een paar dagen een nieuwe gekregen en ook deze heeft last met verbindingen met sonos. Alle apples in huis hebben hier geen last van.
Overweeg weer terug te gaan naar apple. Duurder maar betrouwbaarder.

Pluspunten

Minpunten

• Betrouwbaarheid
  • Wifi

Oscar 20-07-2018

Samsung A8, mooi scherm, waterdicht en supersnel

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Na veel wikken en wegen gekozen voor de Samsung A8. Keuze gemaakt tussen S8, S8+ en A8. Het werd uiteindelijk de A8 omdat deze waterdicht is. Ik wilde eerste gaan voor de S8 door de dubbele camera maar omdat ik veel op de fiets zit met mogelijk veel regen leek de waterdichtheid erg handig. De telefoon is snel, heeft een prachtig scherm, heeft een handige vingerafdruksensor aan de achterzijde welke supergoed werkt in vergelijking met mijn oude S6 edge. Jammer dat hij erg verslavend werkt waardoor ik nu nog meer social media gebruik....

Pluspunten

• Makkelijke vingerafdruksensor aan de achterzijde
  • Waterdicht
  • Mooi scherm, superscherp
  • Supersnel

Minpunten

• Nog niet gevonden

ellevegt 11-01-2019

Ligt lekker in de hand

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / grijs

Prettige telefoon, ligt lekker in de hand en mooi scherm. Ik heb hem pas net in gebruik maar hij bevalt tot nu toe prima. Het is handig dat er 2 simkaarten inpassen.

Pluspunten

• Schermkwaliteit
  • Vormgeving

Minpunten

• Weer andere stekkeringang

Weetjehoe 28-12-2018

Absolute winnaar prijs-kwaliteit verhouding!

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / zwart / (dualsim)

Met zijn huidige prijs (+/- €300,-) laat dit toestel weinig te wensen over.
Mooi ontwerp en over een hoop zaken is goed nagedacht (nog steeds mini-jack, plaatsing vingerscanner, optimalisatie enz). Ook compatible met Gear VR dat heel soepel loopt.
Zeer mooi en helder, scherp AMOLED scherm en hele redelijke specs voor deze prijsklasse.
De 4 GB RAM mag ruim genoemd worden en ook al niet de allersnelste processor, toch vlot genoeg en veel efficiënter/zuiniger naar de accu toe. De huidige S-series zijn wellicht wat sneller, maar halen bij lange na niet deze accuduur.
Telefoon voelt degelijk en high end aan. Toestel werkt snel, soepel met nergens vertraging.
Met DUAL SIM en nog eens uitbreidbaar geheugen kwam ik al snel bij dit toestel uit waarbij de S-series dan gekozen moet worden tussen een tweede SIM of extra geheugen.
Geluid van speaker is redelijk en over mini-jack heel zuiver. Komt er in diverse tests zelfs als uniek goed uit.
Ben zelf geen intensieve gebruiker en met 30% per dag zou ik er 3 dagen mee moeten kunnen doen (verbruik nachts op vliegtuigstand slechts 2% !)
Het is aan te raden om de accu niet onder de 20% te laten komen en niet boven de 80% te laden om de levensduur te bevorderen. Ook zonder fast charger laadt het toestel nog behoorlijk snel op.
Komende van een S4 mini DUOS (4 jaar) is dit toestel een stuk zwaarder en groter, maar in de huidige markt gaat dit nog door als "redelijk compact". Men krijgt er wel meer scherm en accu voor terug natuurlijk.
De camera's zijn heel goed, ook onder omstandigheden met minder licht, te danken aan de f1,7 aperture, die je vaker bij de duurdere telefoons tegenkomt. Het ontbreken van (fysieke) optische beeldstabilisatie is het enige minpunt hier. Electronische/softwarematige stabilisatie is er wel maar deze is stukken minder effectief. Wel is er sinds de Oreo update HDR dat eerst enkel op de S-modellen beschikbaar was.
Uiteindelijk is dit een zeer complete, (spat)waterdichte, degelijke en betaalbare telefoon met goede componenten, veel opties, goede accuduur en een mooi uiterlijk.
Aanrader!

Pluspunten

• Mooi en degelijk design
  • Goede optimalisatie hardware/software
  • Camera's en mooi helder scherp scherm
  • Accu,opties en instellingen, Gear VR
  • Goed geplaatste vingerscanner

Minpunten

• Geen optische beeldstabilisatie

Marissa 24-11-2018

Prima fijne telefoon

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) goud

Fijne telefoon! Doet niet veel onder aan premium telefoon zoals mijn vorige galaxy S7! Werkt prima en snel! goede batterijduur, makkelijk in gebruik, mooi design, prima foto's, met front-camera matig scherp als je in zoomt, met selfie camera hele mooie foto's. alles is ook in te stellen om meer professionele foto's te kunnen maken. Ik ben er blij mee!

Pluspunten

• Selfiecamera
  • Water en stofdicht
  • Alles wat je nodig hebt

Minpunten

• Scherpte frontcamera

Jeremy S. 20-11-2018

Topaankoop

Geschreven voor: Samsung Galaxy A8 (2018) 32 GB / zwart / (dualsim)

De Samsung A8 (2018) overtreft mijn verwachtingen. Ik had een tweetal weken geleden nog een Samsung S5 mini en ik kon die niet altijd even vlot bedienen met 1 hand. Daarom twijfelde ik om een grotere smartphone te nemen. Tegen alle verwachtingen in is de A8 (2018) zeer gebruiksvriendelijk en makkelijk te bedienen. Prijs/kwaliteit is dit een absolute aanrader!

Pluspunten

• Gebruiksvriendelijk
  • Ligt goed in de hand
  • Zachte prijs t.o.v. gelijkaardige modellen

Minpunten

• Nog te ontdekken.