Sony Xperia XZ1 Compact roze / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 74 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

Wietse 20-10-2017 Product paar weken in bezit

Kleine maar dure krachtpatser

Strakke telefoon van Sony. Heb deze telefoon gekocht nadat mijn oude Xperia compact het had begeven. Ik ben erg van van deze lijn omdat de telefoons erg sterke Spec's en toch nog klein zijn gehouden.

Ook deze telefoon is een powerhouse die nog gemakkelijk in je hand past. De camera doet niet onder voor een compactcamera en het is erg fijn dat vooraf geïnstalleerde apps en skins allemaal verwijdert kunnen worden. Dit kon in vorige versies van de compact serie nog niet.

De telefoon heeft een prettig scherm met een gemiddelde resolutie. De telefoon is relatief zwaar maar ligt erg fijn in de hand. De telefoon heeft sterke speakers en apps lopen allemaal even soepel.

Minpunt aan de telefoon is het ontwerp de zijkanten. Daar is een kleine spleet tussen het scherm en de rand waar makkelijk vuil tussen komt. Ook is de telefoon niet meer waterdicht wat andere telefoons in de compact series nog wel waren.

Ik raad deze telefoon aan als u op zoek bent naar een high end smartphone die toch nog makkelijk met 1 hand te bedienen is. Wat dat betreft zijn er weinig alternatieven op de markt.

Sony komt bijna elk jaar met een nieuw model van deze Smartphone, houdt dus de
releases goed in de gaten want de prijs van de compact series daalt nauwelijks (de vorige versie van deze telefoon is nog steeds te koop voor de zelfde prijs).

Pluspunten

• Camera
  • Ligt lekker in de hand
  • Uniek in de markt

Minpunten

• Duur
  • Niet waterdicht
  • Er komt vuil tussen het scherm en de randen.

Leon 05-10-2017 Product paar dagen in bezit

Kleine telefoon, maar snel en super accuduur

De XZ1 Compact is een snelle maar relatief kleine telefoon, zoals Sony ze vaker gemaakt heeft. Dit keer zonder glaze achterkant, wat ik kan waarderen, aangezien deze in een vorige Serie relatief snel kapot ging. In tegenstelling tot veel andere telefoons met deze specs heeft de telefoon nog wel relatief grote bezels, maar ze zijn verder ook niet overdreven groot.

De telefoon voelt stevig aan, het scherm is zeer helder en scherp en de camera is prima.
De knoppen aan de zijkant zijn wel even wennen. Ik druk vaak op de volume knop, ipv de aan/uitknop, maar hopelijk doe ik dit binnenkort goed. Wellicht dat ik daardoor al een paar keer meegemaakt heb dat de telefoon in mijn broekzak niet meer gelocked was. De vingerafdrukscanner werkt erg snel en zit fijn in de aan/uitknop.

instellingen en software kunnen nog wel wat verbeterd worden, zoals o.a. het verfijnd kunnen configureren van de notificatie led, het regelen van de tril functie en de notificatie-icoontjes waar pijltjes verschijnen als er data verkeer is. Ook crashen er processen als ik de telefoon in de auto heb en er een bluetooth verbinding wordt gemaakt met de carkit.

Echter na de eerste 2 dagen gebruik een fijn toestel.

Pluspunten

• snel
  • klein
  • accuduur
  • vingerafdrukscanner
  • geen glazen achterkant meer

Minpunten

• notificatieled mag vaker uit
  • data icoontjes zijn zenuwachtig

Erik 23-10-2017 Product paar weken in bezit

Compacte krachtpatser

Sinds een paar weken ben ik in het bezit van de Sony XZ1 compact als opvolger van de Sony Z3 compact. Ik ben erg tevreden over het toestel. Het is de beste compact telefoon van het moment. Het scherm is mooi en duidelijk en het toestel is erg snel en stabiel. De batterij gaat wel tot 4 dagen mee wat tegenwoordig erg uniek is. De enige minpunten vind ik de kwaliteit van de camera bij weinig licht en de automatische helderheid van het scherm in de avond, dit werkt namelijk niet helemaal zoals het hoort maar hopelijk is dit nog op te lossen met een update.

Over het algemeen heel erg tevreden, zeker voor deze prijs.

Pluspunten

• Compact
  • Snelheid
  • Vingerafdruk scanner
  • Batterij

Minpunten

• Camera
  • Automatische helderheid

Krf 23-10-2017 Product paar weken in bezit

Veel power in een klein toestel

De Sony xperia xz1. Compact heeft voor mij alles in huis wat ik zoek in een telefoon. Hij is snel, maakt goede foto's, heeft een prima accu en is vooral niet te groot. De gegevens overzetten van mijn Xperia z3 compact was in enkele minuten gebeurd door de nfc functie op beide toestellen. Ook is het fijn dat de achterkant van het toestel niet meer van glas is en dus minder kwetsbaar is

Pluspunten

• Formaat
  • Camera
  • Accu

Minpunten

• Nieuwe opladers nodig door andere informatie gang

Lo 22-10-2017 Product paar weken in bezit

Strak design en fijn in gebruik

Fijn dat er weer een compacte versie is, precies groot genoeg. Strakke vormgeving, ligt fijn in de hand, werkt prettig en de camera functies zijn top.

Pluspunten

• formaat
  • design
  • fingerprint aan zijkant
  • camera

Minpunten

• geen variatie in Sony beschermhoes

Kees 20-10-2017 Product paar dagen in bezit

Power met Android-8

Mijn ruim 4 jaar oude Xperia-sp deed het nog prima .... dacht ik. Door het fraaie design, en de premium-specs kon ik de verleiding niet weerstaan om hem toch te kopen. Geweldige camera, supersnel in alles, goed beeld, goed geluid, ruimte genoeg, en dan toch dat superhandige broekzak-formaat. Met de 3D mogelijkheden heb ik nog niet gespeeld, met de slowmotion en 4K camera wel. Fantastisch en verbluffend. Nog geen minpuntjes gevonden. (eigenlijk vond ik 600euro teveel voor een telefoon, maar hij is t dik waard, wat een plezier, maar in vergelijking met de concurrenten goed geprijsd)

Pluspunten

• prestaties en android8
  • formaat en design
  • CAMERA 4K en slowmotion
  • Ondersteuning van SONY

Joost 20-10-2017 Product paar weken in bezit

Prima toestelletje dat lekker in de hand leg

Hoewel het een knijters duur toestel was ben ik wel weer enorm blij dat sony weer een Compact model heeft. Er zitten leuke nieuwe functies op zoals de super slowmotion video etc. accuduur is boven gemiddeld, en zeker een verbetering ten opzichte van mijn oude Z5. Ook de nieuwe oplader is heel fijn, deze past namelijk op 2 manieren in het toestel, zodat je nooit het stekkertje hoeft om te draaien!

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Betere stekker
  • Waterdicht
  • Goed volume met redelijke kwaliteit geluid

GeeJee* 20-10-2017 Product paar dagen in bezit

klein en fijn...

Eindelijk een full-end smartphone die handzaam is en ook nog eens mooie, heldere en scherpe (3d-)foto’s maakt...

Pluspunten

• handzaam
  • perfecte (3d-)foto's

S 19-10-2017 Product paar weken in bezit

Compacte telefoon

Ik was opzoek naar een kleine telefoon met goede specificaties en heb hem eindelijk gevonden. Prima scherm, handige vingerscanner. Meegeleverde oordopjes vind ik persoonlijk niet zo goed. Voor de rest een zeer goede aankoop geweest.

Pluspunten

• Klein
  • Goede hardware

Minpunten

• oordopjes in-ear

Giuseppe 19-10-2017 Product paar dagen in bezit

Compacte smartphone, super prestaties en goede accuduur

Zelf houd ik van kleinere smartphone met even goede prestaties als het grote broertje. In gebruik is hij super, heel snel en hij is uitgerust met een hele goede camera waarmee je top kwaliteit foto's kunt maken. Kortom echt een hebbeding!

Pluspunten

• Snelle processor
  • 32 mb opslag en ruimte voor een sd kaart
  • Goede Camera
  • Goede accuduur,
  • Mooi beeld

Erwin 19-10-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn in de hand.

Dit toestel ligt zo fijn in de hand. l
Goed formaat, fijne ronding, doet wat die moet doen. Echt een mooi mobiel met niet te veel poespas. Camera werkt uitstekend, beeld kwaliteit is goed. Batterij is heerlijk lang.

Pluspunten

• Batterij
  • Houding in de hand
  • Snel

Minpunten

• Flits camera

Annemiki78 18-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede accuduur

Deze Sony xz1 compact is een prima opvolger voor mijn vorige Sony. Deze xz1 compact heeft nog een prettig formaat. Helder scherm. Lettergrootte is aan te passen. Maakt mooie scherpe foto's. Accu gaat lang mee, twee dagen lukt mij wel. Wie Android wil dan is dit een kwalitatief prima handzaam toestel. Minpuntje de vingerafdruk pakt hij niet altijd in een keer, maar is misschien nog wennen.

Pluspunten

• Accuduur
  • Handzaam formaat

Minpunten

• Vingerafdruk hapert soms

Erik 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Handzame krachtpatser

Ik ben overgegaan naar de sony compact serie, omdat ik op zoek was naar een handzame, maar toch goede telefoon. Ik had hiervoor de 'Gewone' Xperia X Compact en was daar al erg tevreden over. Maar eigenlijk alles wat ik miste aan die telefoon (performance, waterdichtheid, afwerking) is met met de XZ1 compact opgelost.

Prima accuduur, vingerafdrukscanner is erg snel, goede en vooral snelle camera. Omdat ik juist op zoek was naar een wat kleinere goede telefoon is het formaat juist een pluspunt.

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Snelheid
  • Camera

Robert 17-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede accuduur en lekker snel

De telefoon werkt vele malen sneller dan de xperia Z5 compact. Ook de vingerafdruk sensor werkt zoveel sneller. Zo snel dat ik vaak het vergrendelscherm mis als ik de tijd wil bekijken.

Rubia 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Goede prestaties

De Xperia XZ1 Compact is een telefoon van top kwaliteit. Ik heb deze telefoon gekozen, nadat ik mijn oudere Sony Xperia Z5 Compact wilde vervangen. De enige reden waarom ik deze eigenlijk wilde vervangen was, omdat deze oververhit raakte bij lang gebruik of bij sommige applicaties. Gelukkig heeft XZ1 Compact daar totaal geen last van. Het word maar een klein beetje warm, zoals ik zou verwachten van de meeste telefoons. Ik heb het volop gebruikt door Pokemon Go te spelen en de telefoon is alsnog heel de dag meegegaan. De design is zoals je van Sony verwacht en het heeft een comfortabel formaat. Het enige nadeel dat ik tot nu toe op zou kunnen merken is dat de telefoon niet full HD is, maar eerlijk gezegd is dat geen must voor mij. Hij werkt vlot en presteert goed met meerdere applicaties tegerlijkertijd in gebruik. Zeker een aanrader voor mensen die een iets kleinere telefoon willen hebben, maar met flagship specs.

Pluspunten

• Word niet heet
  • Comfortabel en klein formaat
  • Lange batterijduur

Minpunten

• 720 resolutie

Erwin 16-10-2017 Product paar dagen in bezit

Fijn in de hand.

Dit toestel ligt zo fijn in de hand. l

Pluspunten

• Batterij
  • Houding in de hand
  • Snel

Minpunten

• Flits camera

M.B 16-10-2017 Product paar weken in bezit

Fijne telefoon met goede batterij en handig formaat

Niet iedereen wilt tegenwoordig een grote telefoon maar tegenwoordig zie je vaak dat de kleinere telefoons mindere specs hebben. Gelukkig is de XZ1 compact niet te groot en high-end. Het heeft een erg goede batterij waardoor ik hem maar eens in de 2 dagen hoef op te laden. Het Gorilla glas voelt er fijn aan en de afrondingen aan de randen van het scherm zijn fijn in gebruik. Het is wel jammer dat er geen fast charger bij wordt geleverd en dat je deze dus nog apart zou moeten kopen.

Pluspunten

• Compact formaat
  • Goede specs
  • Stevig frame
  • Fijn scherm

Minpunten

• Geen fast charger bij de telefoon

Jan van der Waal 15-10-2017 Product paar dagen in bezit

Mooi formaat scherm, snelle processor.

Ik heb gekozen voor deze mobiel omdat er nog weinig telefoons zijn die zo snel, goed presteren en toch compact zijn. De camera is geweldig, met de superslowmotion en de 3d-maker. Ik heb aan 32 GB ook genoeg opslag, maar je kan alnog ook een sd-kaart gebruiken. Super telefoon dus, echt een aanrader!

Pluspunten

• Schermformaat
  • Camera
  • Opslagruimte
  • Snel

Minpunten

• Bugs in software

dirkmuis 13-10-2017 Product paar dagen in bezit

Degelijk en heerlijk compact

Tot nu toe zeer tevreden met een toestel wat functioneert als iedere high-end maar geen gevaarte is om in je broekzak te stoppen. Snelheid is perfect, scherm is perfect.
De vingerafdruk scanner is een stuk beter dan die van mijn xperia z5.

Pluspunten

• Formaat
  • Batterijduur
  • Vingerafdruk scanner
  • Nieuwe IOS

Minpunten

• Automatisch bepalen vd helderheid hapert

Yarq 12-10-2017 Product paar weken in bezit

klein formaat grote prestaties

keuze voor de Sony Xperia XZ1 compact was snel gemaakt: geen compromis op componenten/performance en toch een compacte telefoon. dit alles gecombineerd met de nieuwste versie van Android, helemaal top.

tot nu toe voldoet de telefoon aan mijn verwachtingen; design, gebruikte materialen, snelheid toestel, camera, geluid, etc. alles naar of zelfs boven verwachting. geen enkel minpuntje? nou vooruit, eentje dan: de accuduur valt bij intensief gebruik (geen games) tegen, ik had verwacht dat deze wel 2 dagen vol zou houden, maar aan het eind van de dag zit in normaliter op 35-40% en durf het niet aan om de volgende dag ongeladen te starten. wel slimme apps door sony geinstalleerd warmee je de accu kunt 'tunen' en optimaliseren om het maximale eruit te halen. Verder sowieso veel instelmogelijkheden en een fijne/minimale skin over de Android 8.0

Pluspunten

• formaat
  • performance
  • Sony skin
  • camera

Minpunten

• accuduur