Motorola Moto G5 zwart, blauw / 16 GB - Reviews

Opslag
16 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 27 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

GJS 22-08-2017

Let op, dit is geen standaard Moto G5, parallelimport!

wellicht een prima telefoon, maar let op, dit is parallelimport uit Italië met slechts 2GB werkgeheugen i.p.v. 3GB en ook maar één sim-slot i.p.v. twee. Voor een paar euro extra koop je elders 50% meer werkgeheugen! Laat deze maar liggen.
Ik heb via kieskeurig.nl deze telefoon aangeklikt en gekocht bij Phonemarket.nl. Op hun website stond toen een rijtje reviews van kieskeurig.nl gekopieerd, waarin ook het tweede simslot werd genoemd. Dat leverden ze dus niet. Ik kon het toestel vervolgens niet omruilen!
Nu snap ik ook waarom Phonemarket als enige een blauwe versie leveren...

Pluspunten

• voor dit geld een prima telefoon

Minpunten

• maar 4 euro extra en je hebt een betere moto g5

Cindy 26-05-2017

Snelle processor

Ik vind deze telefoon Super omdat, 3gb werkgeheugen. Snelle processor waardoor je apps sneller draaien en werken. Degelijk fototoestel, maakt heldere foto's. Ook met inzoomen. Goed beveiligd doormiddel van vingerafdrukscanner, die echt werkt. Je komt niet in je telefoon met een andere vinger als vooropgesteld. Kortom voor een budget telefoon heeft hij de kwaliteit van een duurder merk. Oja en de telefoon ziet er ook nog sjiek uit.

Pluspunten

• Werkt lekker snel
  • Ligt lekker in de hand

Rob 01-07-2017

heb naar specs gekeken maar mis een koptelefoon aansluiting. Klopt dit???

Piedro 18-08-2017

Let goed op de specificaties die de verkoper zelf aangeeft!

Ik heb vandaag ook de blauwe uitvoering van de G5 bij Phonemarket gekocht en ja, nu staat op hun website wel dat het werkgeheugen maar 2GB is (en met geen woord over dual sim). Ook ik ben afgegaan op de specificaties op Kieskeurig.nl en klikte vervolgens op Phonemarket, waarna ik de blauwe versie kocht. Tja, als ik dit had geweten.... Zou men er iets mee kunnen richting de Consumentenbond of zoiets? Raar dat je niet kon ruilen, als ze het al verkeerde specificaties hadden aangeboden.
In de doos zat een foldertje in het Italiaans, dat vond ik inderdaad gelijk al vreemd. Maar ja, niks aan te doen (?)
Gertjan 20-08-2017

Je kunt hem gewoon terugsturen! als je tenminste niet zakelijk bestelde... Met dit formulier kan ik hem nu retourneren. Verwijs maar gewoon naar de link van het filmpje waardoor je bent misleid!
Bij consumentenbond hebben ze (helaas) wel wat beters te doen dan dit soort praktijken bestrijden...

Piedro 24-08-2017

Ik heb mijn telefoon uiteindelijk kunnen inleveren, omdat de verpakking bij de verkoop niet eens verzegeld was. Een andere, verzegelde verpakking van dit toestel hadden ze niet. Alle verpakking waren open geweest, kreeg ik zwart op wit terug. Uiteindelijk het bedrag teruggestort gekregen, maar wel na inhouding van 3% voor de aanvankelijke betaling met de creditcard. Heb ik ze toch nog 5,15 euro rijker gemaakt...

André 09-08-2017

Goede prijs/kwaliteit verhouding

De Motorola moto G5 heeft een kale Android en is voorzien van een recente Android versie. Daarnaast ondersteunt deze telefoon 2 simkaarten. Het is voor mij een ideale telefoon. De eerste resultaten van de camera zijn zeer positief verrassend!

Pluspunten

• Prijs/kwaliteit verhouding
  • Android 7
  • 2 simkaarten
  • Vingerafdrukherkenning
  • Geen ongewenste software

Minpunten

• Nog niet te updaten naar Android 7.1
  • Behuizing fragiel
  • Handleiding lastig te vinden op internet

MM 18-07-2017

Veel voor weinig

Deze telefoon tijdelijk in gebruik als vervaging van mijn Samsung. Ik gebruik al jaren Samsung, maar ik ben niet ontevreden over deze telefoon! De accu gaat meer dan een dag mee bij nornaal lgebruik (kan ook omdat hij nog nieuw is). En ik vind het scherm mooi helder. Wel even wennen aan de 'terug' knop. Werkt net weer even anders dan bij Samsung. Ik eindig vaak weer op het bureaublad terwijl ik alleen een stapje terug wilde. Klein nadeel. Ook krijg ik de trilstand niet uit. Als ik aan het werk ben wil ik niet continue een trilgeluid als ik een bericht krijg. Ook valt het geluid van de luidspreker stand me erg tegen als ik aan het bellen ben, de beller is slecht te verstaan.
Verder zitten gewoon alle functies erop die ik wil hebben.

Pluspunten

• Mooi helder scherm
  • Accuduur

Minpunten

• Geen volledig stille stand (blijft trillen)
  • Slecht geluid speaker bij bellen

H.A. Fieman 06-10-2017

Goede prijs maar niet de kwaliteit die ik verwacht t.o.v G1.

Ik heb deze G5 nu ruim vier maanden in gebruik. Hiervoor had ik vier jaar lang een Moto G1 die nog onder de Google naam geproduceerd werd (G5 onder Lenovo).

Voordelen:
Het is een goed ogende telefoon in de sub 200 EUR klasse met dual sim (zelf niet nodig) en uitbreidbaar geheugen via MicroSD(HC). Handig met vingerafdrukscanner, camera met flitslicht, micro USB aansluiting voor dataoverdracht en opladen, licht/bewegingssensor en een niet zo volgebouwde Android versie.

Nadelen:
Helaas vind ik alleen dat alles wat de telefoon wel doet, dat doet hij mijn insziens niet ideaal. De camera is niet van de kwaliteit die ik zou verwachten, de vingerafdrukscanner hapert nog wel eens, de bewegingssensor reageert met regelmaat niet of niet snel genoeg, de achterkant van het toestel deukt erg snel in omdat die nogal dun is en het scherm kan niet veel spanning hebben.

Camera:
De camera lijkt allemaal van goede kwaliteit als je de camera app opent. Helaas is de kwaliteit van de foto's een stuk slechter als wat je eerst ziet. Op het moment dat je de shutterknop indrukt dan zie je direct de kwaliteit verspringen. Als je de kwaliteit niet kunt bieden, haal de kwaliteit van de preview dan ook omlaag. Als ik eenmaal op de shutterknop druk wil ik niet achteruit in kwaliteit. Ik gebruik de camera daardoor alleen noodzakelijk in plaats van hoofdzakelijk. Voor Marktplaats foto's pak ik gewoon de spiegelreflex camera erbij.

Vingerafdrukscanner/-sensor:
De vingerafdrukscanner is een leuke feature die goed kan werken. Helaas als je vinger wat smerig, nat of alleen al lichtelijk bezweet is dan werkt het helemaal niet meer en moet ik toch terug vallen op de code. Niet echt een probleem maar als dat een paar keer achtereen gebeurt dan is het al gauw klaar. Gelukkig vraagt hij bij het instellen meermaals om je vinger in verschillende posities om een zo goed mogelijk beeld te hebben, waardoor het meerendeels van de tijd wel goed werkt.

Bewegingssensor:
De bewegingssensor is ook zo'n ervaring. Als je er aan gewend bent dan wil je gewoon dat het werkt. Als ik de telefoon van de tafel of het bureau oppak dan gebeurt het regelmatig dat het scherm alsnog uit blijft. Een zelfde ervaring als de vingerafdrukscanner. Het werkt, maar soms niet. Geen wereldramp maar een ergernis.

Bouwkwaliteit:
De achterkant van het toestel is mijn insziens te zwak. Een beetje druk doet hem al indeuken. Dit gebeurt vooral in mijn broekzak. Ik heb er nu vier deukjes in zitten. En terug buigen lukt niet, omdat de binnenkant nog een plastic laagje heeft die wel stevig is. Blijkbaar zit er nog genoeg speling tussen die plastic versteviging aan de binnenkant en de buitenste schelp. Het scherm zelf is ook zoiets. Ik heb de telefoon in mijn broekzak en bij het tillen van iets breekt mijn scherm. De telefoon is niet gevallen, het was wat externe druk. De G1 die ik vier jaar lang had heeft dat nog nooit gehad.

Als ik de telefoon nu zou vervangen dan zou ik de G5 zeker niet nogmaals bestellen. Ik wil echt een wat steviger apparaat. Ik kijk niet de hele dag op dat ding (ik kan hem dan ook gerust een hele dag thuis laten, tijdens het werk hoef ik hem niet te gebruiken, daar heb ik geen tijd voor), ik gooi er niet mee, ik ga er normaal mee om maar vergeleken met de G1 ga ik in bouwkwaliteit zeker enkele stappen achteruit. Ik weet niet hoe de telefoon op dat punt weerstaat tegenover de huidige concurrenten want ik heb vier jaar met de G1 gedaan maar ik hoop toch zeker twee tot drie jaar met deze telefoon door te kunnen.

Pluspunten

• Mooi design.
  • Vingerafdrukscanner/-sensor.
  • Dual sim mogelijkheid.
  • Uitbreidbaar MicroSD(HC) geheugen.

Minpunten

• Bouwkwaliteit achterkant en scherm.
  • Kwaliteit camera t.o.v. preview.
  • Vingerafdruksensor die wel eens weigert.

maurice 04-07-2017

uitstekend toestel wat betreft prijs/kwaliteit -verhouding

ik heb het toestel enkele dagen in bezit en vind het een prijs/kwaliteit goed toestel. het doet wat het moet met de laatste nieuwe android 7 en octacore. hierdoor is hij supersnel .
mijn keuze was snel gemaakt !
ook het design is mooi en bovendien stevig door de metalen behuizing.
kortom : een toestel dat aan te bevelen is voor iedereen die een degelijk toestel wil voor een betaalbare prijs !

Pluspunten

• mooi design
  • goede prijs
  • stevige behuizing
  • snelle werking

Minpunten

• geen tot nu toe

G. 14-11-2017

Makkelijk hanteerbaar voor en redelijke prijs

Het toestel is makkelijk hanteerbaar. De accuduur is goed voor meestal 7 a 8 uur. De accu-oplaadtijd is niet heel snel. Het toestel heeft een energie bespaarstand.
Met appjes sturen moet je goed opletten dat het toestel geen eigen woorden maakt dan wat je wil versturen. Het toetsenbord is erg gevoelig. Dat heeft veel voordelen maar ook nadelen.

Pluspunten

• Makkelijk te bedienen
  • Helder overzichtelijk scherm

Minpunten

• Accu laadt niet snel op
  • Maakt soms eigen woorden wanneer je typt.

Marco 13-11-2017

Werkt bijzonder vlot

Veel kwaliteit voor zijn prijs. Let op er zijn modellen met maar 2GB inplaats van 3 GB. Heb het toestel nu enige tijd. Alles werkt lekker vlot. De kale android zonder bloatware is een verademing. Geen vooraf geïnstalleerde apps die niet te verwijderen zijn.
Het is een telefoon met beide camera's flits mogelijkheid.
Een microsd kaartje moet een hoge schrijf en leessnelheid hebben. Dus geef een paar centen meer uit dat voorkomt problemen met je telefoon.
Puntje van kritiek. Een headset met microfoon werkte niet bij mij. (Plug met 4 ringen)
Een gewone headset werkt zonder problemen. Het geluid kan niet heel hard, waardoor video gesprekken soms moeizaam verlopen.
Vingerafdrukscanner is fraudegevoelig. Werkte vaak ook op niet gescande vingers.

Pluspunten

• Veel waar voor je geld
  • Beeldscherm zeer goed, tipt aan iphone 7
  • Werkt zeer vlot
  • Geen bloatware

Minpunten

• Headset met micro werkt niet
  • Geluidweergave soms te zacht
  • Vingerafdrukscanner werkt niet nauwkeurig

Emily 13-09-2017

goede kwaliteit, ook de update naar android 8 is gepland

Ik heb de Moto G5 eind juni 2017 aangeschaft. Ten opzichte van deaanwezige smartphones in dezelfde prijsklasse in de winkel valt deze smartphone op vanwege de helderheid van het scherm. Het rustige en heldere beeld maakt het werken tijdens google searches minder vermoeiend. De mooie beeldkwaliteit en goede
soundbalance voor ziggo tv en youtube videofilms maakt de telefoon een goede aanschaf voor die prijs. De autofocus camera is goed genoeg, heeft ook een modus om te zoomen en een modus om de instellingen zoals de diagframa handmatig aan te passen. Door de fotos op te slaan op photos,google.com in plaatst van deze fysiek te bewaren op het apparaat zou de 16 GB voorlopig voldoende moeten zijn. De schermen met searches kunnen open staan zonder het apparaat te vertragen, zodat de multitask ook de voldende dag opgepakt kan worden. Het videochatten via whatsapp met ook IOS apparaten is mogelijk. De batterij is voldoende voor 1 dag. Goed nieuws is dat de update van android7 naar android 8 is ingepland. Een smartphone met een moto sound en design bij opstarten. De covers voor de samsung s6 passen.

Rémi 09-09-2017

Motog5

de motog5 GSM is ongelooflijk, het is licht, het is modern, het is krachtig, de camera maakt kwaliteitsfoto's,
Ik beveel het sterk aan.

Pluspunten

• krachtig
  • licht
  • kwaliteit foto
  • goede levensduur van de batterij

walmart 01-09-2017

Prima scherm, vlot en geen onnodig geinstalleerde apps

Prima no nonsense smartphone. Vlotte prestaties en mooi scherp scherm. Aanrader binnen zijn prijsklasse.

Pluspunten

• Mooi scherm
  • Degelijke afwerking
  • Goede prestaties
  • dual sim met extra micro sd slot

Minpunten

• Nog niet ontdekt

Peter 25-08-2017

Moto g5

Ik vind de moto g5 een goed toestel alleen vind ik het beeldscherm erg zwak heb het toestel sinds eind mei en mijn scherm is nu al gescheurd ik heb dit nog nooit eerder gehad bij geen enkel toestel hij zit zelfs in een afsluitbare hoes en om dit te laten vervangen ben je meer kosten kwijt dan het verwerven van een nieuw toestel

Pluspunten

• Lekker snel
  • Redelijk goede opslag

Minpunten

• Slecht scherm
  • Duur in reparatie

DD 23-08-2017

Veel voor je geld

Als vervanger van mijn LG magna doet deze telefoon het zeer goed. Het toestel word geleverd zonder bloatware en met android 7 Nougat.

De skin die motorola op deze telefoon heeft geplaatst is fijn in gebruik. Ook kun je door middel van bewegingen de telefoon bedienen, denk hierbij aan de zaklamp aan en uit zetten etc. Voor de rest is het stock android 7 Nougat.

De vingerafdrukscanner is snel en word niet snel vies. Ook kunnen de scherm navigatie toetsen vervangen worden door touch bewegingen op deze sensor. De speaker in dit toestel kan behoorlijk hard muziek afspelen echter is de geluidskwaliteit niet te vergelijken met een redelijke bluetooth speaker. De camera is prima focust snel en de kleuren zien er naar mijn mening prima uit voor wat het toestel is. Het scherm is een 1080p scherm waardoor je alle beelden die je met de camera hebt geschoten haar scherp terug kan kijken.

De telefoon heeft voldoende uitbreidings mogelijkheden (2x sim, 1x micro-SD), ik raad ten zeerste aan om er een micro-SD kaart in te zetten omdat 16 GB bij zwaar gebruik snel vol kan lopen met vele apps en cache bestanden.

Een minpuntje is de locatie van de microfoon, deze is aan de voorkant van het toestel geplaatst waardoor de goedkopere screenprotectors de microfoon afdekken waardoor die niet meer te gebruiken valt.

Conclusie: Ik vind deze telefoon het geld waard voor wat het allemaal te bieden heeft

Pluspunten

• 1080p scherm
  • Vingerafdrukscanner
  • Geen bloatware
  • Snelle laadtijd

Minpunten

• Achterkant is niet volledig van metaal
  • Nog weinig keuze in cases en screen protectors

Peter 15-08-2017

Lekkere gsm, en zeer voordelig

Mijn 3e Motorola alweer, en nog steeds dik tevreden. Voor de prijs hoef je het weer niet te laten, en voor onder de €200.- heb je een beter toestel dan een vergelijkbare Samsung

Pluspunten

• Vingerscan
  • Mogelijkheden

Minpunten

• Mag wat kleiner van formaat

Nico 10-08-2017

weinig eigen app's

Nu een week in mijn bezit en bevalt prima. Lekker snel en voor mij voldoende geheugen. Extra geheugenkaartje van 16 G in gedaan. Zeer makkelijk te bedienen.

Hongerige Haai 09-08-2017

Een hele goede telefoon

Ik gebruik de telefoon nu sinds Mei, ik vindt het een hele goede telefoon. Op het internet vind je veel minpunten dat de telefoon te groot is, dit vind ik echter niet. Verder vind ik de grote batterijcapaciteit een groot pluspunt. Met een halve batterij kan je nog 1 dag overleven. Met de vingerafdrukscanner kun je ook makkelijk je telefoon ontgrendelen. Wel even opletten als je komt overgestapt van Apple dan moet je er even aan wennen dat je met de vingerafdrukscanner niet naar het homescherm kan maar de telefoon afsluit. Als je opzoek bent naar een goede telefoon voor weinig geld zeker deze nemen niet kijken naar het merk gewoon doen.

Pluspunten

• Batterij
  • Opslagruimte

Vaz 02-08-2017

Snelle smartphone ooit

Makkelijk en vlot mee opweg, grote scherm, snelle werking, goeie camera...
Alleen 1 minpuntje met de oplaadplaats voor de rest super!

Pluspunten

• Luid

Minpunten

• Oplaadplaats langs onder

G. 27-07-2017

Helder en groot scherm. Hanteerbaar toestel.

Hanteerbaar en duidelijk toestel.
Er zitten veel mogelijkheden op.
Mooie prijs/ kwaliteit verhouding.
Doordat onze dochter er al 1 heeft zag ik wat een mooi compact toestel het is. Snel en veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Helder en groot scherm
  • Makkelijk in de hand te houden
  • Zitten veel mogelijkheden op
  • Niet zwaar in de hand

Minpunten

• Ik heb ze nog niet ontdekt

Wilma 22-07-2017

Ik ben blij met mijn nieuwe Moto.

Mooi toestel, maakt ook mooie foto's. Reageert supersnel. Heb hem net een paar dagen, dus ben nog bezig uit te vinden hoe alles werkt. Ben normaal niet zo handig met dit soort dingen, maar kan hier wel makkelijk alles vinden.