LG G6 wit / 32 GB - Reviews

Opslag
32 GB opslag
Besturingssysteem
Android

Beoordeling op basis van 7 reviews geschreven op Kieskeurig.nl.

George 29-08-2017 Product paar weken in bezit

voor- en nadelen

Ik probeer het kort en bondig te houden.
Design: Top.
Snelheid: redelijk goed, Niet top.
Processor: Slecht, 2 jaar oud presteert minder dan andere smartphones van tegenwoordig.
Aansluiting (kabel USB-3 en oplaad tijd): Zeer goed.
Dikte: Slecht. Anderhalf maal dikker dan Samsung Galaxy S6.
Functionaliteit: Slecht.

Details: Terwijl de normale gang van zaken bij alles is de Evolutie, LG devolueert systematisch. Het feit dat talloze gebreken van voorgaande modellen (ondanks elke keer verzoen van LG voor users te vermelden "wat missen ze op hun LG toestel en willen hebben”) Niet opgelost werden met deze LG G6, ook goede functies van voorgaande modellen (zoals mijn oudere LG G2) werden volledig geschrapt bij deze LG G6.
Één daarvan die ik heel vaak gebruik, is „screenshot maken” (foto van wat je op het scherm ziet), die zeer goed is als bewijs bij talloze situaties op internet, incl, facebook.
Ik hou het echter kort.

Het LCD scherm van deze LG G6 is zeer slecht gemaakt, al vanaf het concept. Terwijl bij mijn oude (nu nog in gebruik) Samsung Galaxy S6 (vóór deze had ik die LG G6, dit model Samsung lijkt een regelrechte ramp te zijn, noch snel noch...niets) het scherp (en het licht ervan) is even goed te zien vanaf elke hoek (dus ook scheef erop kijken, vanaf de zijkant), bij deze Lg G6 je ziet 100% goed het beeld alleen maar als je loodrecht erop kijkt! Maar één graad rechts of links ernaar kijken, de kwlaiteit van het beeld (en het licht ervan) zaakt aanzienlijkt, alsof het scherm is gemaakt uit talloze vatten (met ondoordringbare wanden) et licht erin en zonder deksel erop boven, licht die je ziet alleen maar als je loodrecht van boven daarin kijkt.
Het Amoled susteem van Samsung is mijlenver beter.
Sterker nog, aan LG G6 producenten is nog steeds niet doorgedrongen dat de concurentie kan verslagen worden alleen maar als je Betere producten maakt, niet slechter.
LG G2 had al talloze klachten (LG berwerde toen dat ze zullen dat regelen. Niet dus! Nu 4 modellen/versier verder!) dat het beeld had maar één functie had, namelijk „meer of minder licht” en verder niets. Noch andere zelf standard beeldinstellingen zoals „Dynamic” enz, zoals Samsung, noch helemaal niets.

Het feit dat deze enige licht/beeld functie van LG G6 „meer licht of minder licht” betekent ook „meer mist of minder mist” (als je bij je TV alleen maar „luminositeit” hebt en geen „contrast” functie, dan wat je ziet is een mistachtige beeld! Laat staan alle andere functei die elk beeld moet hebben voor de juiste instelling, laat staan de „gewenste instelling per klant”) voegt toe aan de rampzalige beeld fucntei door LG hardnekkig aangehouden bij hun smartphones, ondanks talloze klachten over de hele wereld erover.
Blijkbaar LG heeft een (of meerdere) mol daar, die voor Samsung werkt.
Dar zou ook het buitengewoon vreemde verschijsel in de winkels verlaren, die LG systematisch saboteert. Wie niets erover weet, probeer maar een LG G6 hoes/cover in de stad bij elke winkel te kopen. Het is nergens te vinden (tenmisnte niet in Den Haag), zelfs op de markt, zelf in de winkels die miljoenen hoesjes hebben voor alle bestande toestellen”, dit zijnde ook hun Motto op de winkel. Als je loopt daar binnen en vraagt naar een LG G6 hoes, ze zeggen dat ze hebben dat niet en ze verkopen het ook niet. Ze hebben echter talloze Samsung hoesjes (vor samsung modellen) zelfs voor modellen die niet meer bestaan... Dat zegt wat, he?
Ook internet winkels hebben een probleem hiermee, Gellukig er zijn 2 internet winkels die wel Lg G6 hoesjes verkoopt, een daarvan zijnde bol.com. Ik zelf heb een „VRS Design Simpli Mofd Case” ook daar gekocht, na weken lang in heel Den Haag een hoes hiervoor zoeken, zonder success.

Na het rampzalige ervaring met de Samsung Galaxy S6 edge (die zeer slecht is in elk opzicht; het feit dat hij veel langzamer is dan de oude LG G2 die ik had, plus dode pixels enz enz.. zijn de kleinste problemen ermee), heb ik besloten weer naar Lg te stappen, o.a. voor de scheershot maken functie (die Samsung Galaxy S6 niet had) die LG G2 wel had, deze LG G6 dus niet. Ik baal ervan.

Verder over de functionaliteit, ik heb geprobeerd (via „Smart Switch”) mijn data, apps, foto’s enz., van mijn Samsung Galaxy S6 naar deze LG G6 over te dragen (zoals ik heb ook met de data van mijn oude LG G2 naar deze Samsung, 2 jaar geleden via dezelfde app „Smart Switch”), maar dit wilt niet lukken, want LG werkt het tegen.
Deze LG G6 heeft echter een „LG Switch” erin gebouwd/geinstalleerd, onder de pretentie dat die hetzelfde doet. Niet dus! Veel apps/programma’s worden niet getransfereerd. Zelfs pagina’s (shortcuts op het scherm, zoals savefrom.net) worden niet doorgegeven, laat staan ingewikkelder apps
O.a. „skype” en andere apps werden niet doorgegeven met deze „LG Transfer” app.
Ik moest het opnieuw downloaden van Google play en instaleren.

Ik heb ook 3 „software updates” gekregen binnen 2 dagen, van LG. Na elke update, al mijn apps werden door LG in een andere, lelijke, ongewenste postie gezet en ik moest weer een voro een anders zetten. Zelf de apps die per groep (in een app/vierkant/map) zatten, heeft LG eruit gehaald, andere eirnm en totala chaos van gemaakt, en dat doet het iedere keer, met elke update.

De aan/uit toets waarover veel klagen dat die „op een onaangename positie zit”, ik vindt het juist praktish geplaatst.

Het feit dat de batterij kun je niet vervangen, vind ik een sterke minpunt, maar dat is er zo ook op andere merken/toestellen.

Nog erger vind ik dat het geluid ervan, die (typisch LG!) die een blikkerig eenzijdig geluid is, met blijkbaar alleen maar Treble erin, zonder Bass, dit in tegenstelling met de „Real Life” voll geluid van Samsung Galaxy S6.
Blijbaar de LG-team die werkte bij het beeld van dit LG G6 model, werkte ook bij het geluid, beide functies schandalig eenzijdig en ver onder de maat.

De Devolutie van LG smartphones blijkt ook van het feit dat het aantal wallpapers erin ginstalleerd zijn niet alleen maar buitengewoon beperkt, maar ook mega lelijk, mega simplistisch (alsof die voor babies zijn ontworpen, of 1-jarige), en de meeste bi-kleurig.
Zelfs te weer app si zeer bekrompen (maar één info, klein, eronder daar), zeer lelijk, zeer simplistisch (weer maar 2 kleuren) en het hefet niets te maken met de realistische en mega mooi beeld (ook bij het weer app) die LG G2 had.

Natuurlijk kan worden beweerd dat we kunnne zelfs apps en wallpapres downloaden, maar dat ze vol reclame zitten, wordt niet vermeld door de LG verdedigers.
Zonder eerlijkheid zijn we nergens, geloof ik.

Omdat LG nog altijd beweert de gebruiksvriendelijkheid van hun producten steeds weer te verhogen en functies te bieden wat de users willen hebben, vindt ik, en terecht, dat LG doet steeds precies het tegenovergestelde van wat ze beweren.

Trouwens, op dit moment (staat ook hier boven op deze Kieskeurig pagina) dit model wordt zgn. aangeboden met „75 euro korting” (ook zom dit teosetl si veel te diir voor wat hij te bieden heeft, vooral in vegelijking met andeer smarthones op de markt!), korting die ze duidelijk niet willen geven, dit zijnde maar stof in de ogen zodat je dit model koopt.
Als ze die check zouden willen geven, hadden ze die in de doos gestopt. niet dus. Ook als de code erop maar 2 weken laten genruikt wordt (aangezien je hebt 2 weken tijd de koop ongedaan te maken), hebben ze dit toch niet gedaan.
Je wordt ook niet geinformeerd (in de doos toen je je mobiel thuid krijgt) ovcer deze kortingbon, noch hoe e waar kun je het krijgen, alsof LG wilt dit geheim houden.
Als je goede ogen hebt en de letterlijk keine lettertjes ziet bij de winkle waar je je tostel heb aangeschaaft, zie je dat je moet zef een aanvraag bij LG indienen ervoor, anders krijg je deze kortingbon niet.
Maar ook als je zo’n aanvraag indient, je krijgt het ook niet, maar een mail waarin staat dat je moet zo’n 3 weken wachten totdat ze beslissen of je die kortingbon krijgt of niet. Je moet echter he factuur (waarop het IMEI numer te zien is) en ook nog een foto waarop dit IMEI nummer te zien is (hetzelfde nummer!!!), zonder je te vertellen wat bedoelen ze remme, een foto waarvan. Ook als je je factur (met je IMEI nr, erop) naar LG samen met je aanvraag én de foto van de achterkant van je toestel (net de IMEI sticker erop) stuurt, na een paar weken wachten je krijgt geen bon, maar een email waarin LG zegt je aanvraag biet gehonoreerd te worden „omdat ze hebben geen IMEI nummer van je gekregen”, en vragen ze je dat alsnog naar LG te mailen.
Ze zeggen niet wat ze bedoelen met „foto van de IMEI”, ze zetten je alleen maar onder druk dat als je dat niet doet binnen een paar dagen, kun je je kortingsbon vergeten, en Doeii!

DIT over LG, hun toestelen, en hun „kortingen”.

Pluspunten

• design
  • aan/uit toets
  • waterproof(?)

Minpunten

• functionaliteit in het algemeen
  • beeld
  • geluid

sietse 03-09-2017 Product paar maanden in bezit

Goede batterij, mooi design,

De LG G6 is precies wat ik er van had verwacht. Met de goede batterij duur van deze telefoon kan ik de hele dag doen wat ik wil (appen, e-mailen en spelletjes spelen) en dan is de batterij ’s avonds nog steeds voor 25% vol. De glazen voor en achterkant zorgen er voor dat hij heerlijk in de hand ligt en dat de telefoon er erg elegant uit ziet. Daarbij zit de vinger scan zo dat mijn vinger er automatisch heen gaat wanneer ik mijn telefoon op pak. Kortom het is voor mij een top mobiel,met de beste prijs/kwaliteit verhouding die op dit moment op de markt is.

Pluspunten

• batterij gaat erg lang mee
  • ligt goed in de hand
  • mooi design
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• niet alle apps ondersteunen de resolutie (18:9)

George 01-09-2017 Product paar weken in bezit

voor- en nadelen

Ik probeer het kort en bondig te houden.
Design: TOP.
Snelheid: redelijk goed, NIET top.
Aansluiting (kabel USB-3 en oplaad tijd): Zeer goed.
Dikte: Slecht. Anderhalf maal dikker dan Samsung Galaxy S6.
Functionaliteit: SLECHT.
Prijs: Veel te duur voor wat hij te bieden heeft.

Details: Terwijl de normale gang van zaken bij alles is de EVOLUTIE, LG devolueert systematisch. Het feit dat talloze gebreken van voorgaande modellen (ondanks elke keer verzoeken van LG voor users te vermelden "wat missen ze op hun LG toestel en willen hebben”) NIET opgelost werden met deze LG G6, ook goede functies van voorgaande modellen (zoals mijn oudere LG G2) werden volledig geschrapt bij deze LG G6.
Één daarvan die ik heel vaak gebruik, is „screenshot maken” (foto van wat je op het scherm ziet), die zeer goed is als bewijs bij talloze situaties op internet, incl. facebook.
Ik hou het echter kort.

Het toestel wordt hartsikke heet in een mum van tijd, ook als de sterkte van het beellicht maar oo de helft zit. Als je erop werkt terwijl hij ook aan het opladen zit, kun je eiren erop koken.

Het LCD scherm van deze LG G6 is zeer slecht gemaakt, al vanaf het concept. Terwijl bij mijn oude (nu nog in gebruik) Samsung Galaxy S6 (vóór deze had ik die LG G6, dit model Samsung lijkt een regelrechte ramp te zijn, noch snel noch...niets) het scherm (en het licht ervan) is even goed te zien vanaf elke hoek (dus ook scheef erop kijken, vanaf de zijkant), bij deze LG G6 je ziet 100% goed het beeld alleen maar als je loodrecht erop kijkt!
Maar één graad rechts of links ernaar kijken, de kwaliteit van het beeld (en het licht ervan) zaakt aanzienlijkt, alsof het scherm is gemaakt uit talloze vatten (met ondoordringbare wanden) met licht erin en zonder deksel erop boven, licht die je ziet alleen maar als je loodrecht van boven daarin kijkt.
Het Amoled systeem van Samsung is mijlenver beter.

Sterker nog, aan LG G6 producenten is nog steeds niet doorgedrongen dat de concurentie kan verslagen worden alleen maar als je BETERE producten maakt, niet slechter.
LG G2 had al talloze klachten (LG beweerde toen dat ze zullen dat regelen. NIET dus! Nu 4 modellen/versier verder!) dat het beeld had maar ÉÉN functie had, namelijk „meer of minder licht” en verder NIETS. Noch andere zelf standard beeldinstellingen zoals „Dynamic” enz, zoals Samsung, noch helemaal NIETS.

Het feit dat deze enige licht/beeld functie van LG G6 „meer licht of minder licht” betekent ook „meer mist of minder mist” (als je bij je TV alleen maar „luminositeit” hebt en geen „contrast” functie, dan wat je ziet is een mistachtige beeld! Laat staan alle andere functies die elk beeld moet hebben voor de juiste instelling, laat staan de „gewenste instelling per klant”) voegt toe aan de rampzalige beeld functie door LG hardnekkig aangehouden bij hun smartphones, ondanks talloze klachten over de hele wereld erover.
Blijkbaar LG heeft een (of meerdere) mol daar, die voor Samsung werkt.
Dar zou ook het buitengewoon vreemd verschijsel in de winkels verlaren, die LG systematisch saboteert. Wie niets erover weet, probeer maar een LG G6 hoes/cover in de stad, bij elke winkel te kopen. Dat is NERGENS te vinden (tenminste niet in Den Haag), zelfs op de markt, zelf in de winkels die miljoenen hoesjes hebben „voor alle bestande toestellen”, dit zijnde ook hun Motto op de winkel.
Als je loopt daar binnen en vraagt naar een LG G6 hoes, ze zeggen dat „ze hebben dat niet en ze verkopen het ook niet”. Ze hebben echter talloze Samsung hoesjes (vor samsung modellen) zelfs voor modellen die niet meer bestaan... Dat zegt wat, he?
Ook internet winkels hebben een probleem hiermee, Gellukig er zijn 2 internet winkels die wel LG G6 hoesjes verkoopt, een daarvan zijnde bol.com. Ik zelf heb een „VRS Design Simpli Mofd Case” ook daar gekocht, na weken lang in heel Den Haag een hoes hiervoor zoeken, zonder success.

Na het rampzalige ervaring met de Samsung Galaxy S6 edge (die zeer slecht is in elk opzicht; het feit dat hij veel langzamer is dan de oude LG G2 die ik had, plus dode pixels enz enz.. zijn de kleinste problemen ermee), heb ik besloten weer naar LG over te stappen, o.a. voor de schreenshot maken functie (die Samsung Galaxy S6 niet had) die LG G2 wel had, deze LG G6 dus weer niet. Ik baal ervan.

Deze LG G6 heeft echter een „LG Switch” erin gebouwd/geinstalleerd, onder de pretentie dat die hetzelfde doet. NIET dus! Veel apps/programma’s worden NIET getransfereerd. Zelfs pagina’s (shortcuts op het scherm, zoals savefrom.net) worden niet doorgegeven, laat staan ingewikkelder apps.
O.a. „skype” en andere apps werden NIET doorgegeven met deze „LG Transfer” app.
Ik moest het opnieuw downloaden van Google play en instaleren.

Ik heb ook 3 „software updates” gekregen binnen 2 dagen, van LG. Na elke update, al mijn apps werden door LG in een andere, lelijke, ongewenste postie gezet en ik moest weer een voro een anders zetten. Zelf de apps die per groep (in een app/vierkant/map) zatten, heeft LG eruit gehaald, andere eirn, en totale chaos ervan gemaakt, en dat doet het iedere keer, met elke update.

De Europees model van LG G6 is een andere blunder (of straaf op ons, de Europeanen??) van LG Korea, want terwijl hetr americaans model van LG G6 is wel draadloos opte laden, het europeens model heeft dat NIET, en we moeten steesd met kabels werken, zoals oudere modellen. Maar ja, misschien terug naar oudere en minder functioneele modelen is bij LG het concept van „evolutie”, terug dat is. Terug naar de stenen rtijdperk, stap voor stap.

De wide angle lens die LG erover schept, is van lage kwaliteit, en het verformd sterk (bol) aan ed zijkanten. De hoge resolutie is de enige plus punt van deze lens, maar dat heeft NIETS met de lens te maken maar pent de software. Veel users lijken dit niet te merken, en blijven maar de lens prijzen „hoe scherp de foto’s zijn”. Sorry, maar 13 megapixels is lang niet scherp, vooral in vegelijking met wat NU (eigenlijk al jaren) op de markt te vinden is qua rezolutie.

Het feit dat de batterij kun je niet vervangen, vind ik een sterke minpunt, maar dat is er zo ook bij andere merken/toestellen.

De DEvolutie van LG smartphones blijkt ook van het feit dat het aantal wallpapers erin ginstalleerd zijn niet alleen maar buitengewoon beperkt, maar ook mega lelijk, mega simplistisch (alsof die voor babies zijn ontworpen, of 1-jarige), en de meeste bi-kleurig.
Zelfs te WEER app is zeer bekrompen (maar één info, klein, eronder daar), zeer lelijk, zeer simplistisch (weer maar 2 kleuren) en het heeft NIETS te maken met de realistische en mega mooi beeld (ook bij het WEER app) die LG G2 had.

Natuurlijk kan worden beweerd dat we kunnen zelf apps en wallpapres downloaden, maar dat ze vol reclame zitten, wordt niet vermeld door de LG verdedigers.
Zonder eerlijkheid zitten we nergens, geloof ik.

Trouwens, op dit moment (staat ook hier boven op deze Kieskeurig pagina) dit model wordt zgn. aangeboden met „75 euro korting” (ook zo dit toestel si veel te duur voor wat hij te bieden heeft, vooral in vegelijking met andeer smarthones op de markt!), korting die ze duidelijk NIET willen geven, dit zijnde maar stof in de ogen zodat je dit model koopt.
Als ze die 75 euro check zouden willen geven, hadden ze die in de doos gestopt. NIET dus. Ook als de code erop maar 2 weken laten gebruikt wordt (aangezien je hebt 2 weken tijd de koop ongedaan te maken), hebben ze dit toch NIET gedaan.
Je wordt ook NIET geinformeerd (in de doos toen je je mobiel thuis krijgt) over deze kortingbon, noch hoe e waar kun je het krijgen, alsof LG wilt dit geheim houden.
Als je goede ogen hebt en de letterlijk de keine lettertjes ziet hierover bij de winkle waar je je tostel heb aangeschaaft, zie je dat je moet zelf een aanvraag bij LG indienen ervoor, anders krijg je deze kortingbon niet.
Je moet echter je factuur (waarop het IMEI numer te zien is) en ook nog een foto waarop dit IMEI nummer te zien is (hetzelfde nummer!!!), zonder je te vertellen wat bedoelen ze ermee, een foto waarvan.
Ook als je je factur (met je IMEI nr. erop) naar LG samen met je aanvraag én de foto van de achterkant van je toestel (met de IMEI sticker erop) stuurt, na een paar weken wachten, je krijgt toch geen kortingsbon, maar een email waarin LG zegt je aanvraag niet gehonoreerd te worden „omdat ze hebben geen IMEI nummer van je gekregen”, en vragen ze je dat alsnog naar LG te mailen.
Ze zeggen ook niet wat ze bedoelen met „foto van de IMEI”, ze zetten je alleen maar onder druk dat als je dat niet doet binnen een paar dagen, kun je je kortingsbon vergeten, en Doeii!

DIT over LG, hun toestelen, en hun „kortingen”.

Pluspunten

• design
  • aan/uit toets
  • waterproof 1,5m?

Minpunten

• functionaliteit in het algemeen
  • beeld
  • geluid

cindy 23-07-2017 Product paar weken in bezit

Best LG Phone

LG G6 is very nice and impressive phone. The first thing I noticed was how great it felt in my hand for a 5.7" phone. It felt solid, quality build and fit in my hand comfortably. The phone works very fast, especially when playing game or videos. The dual camera with wide angle make it easy to use, and let you capture more and take a nice shot. The picture quality is also very nice. The battery use is good, I can get thru a full day with plenty battery to spare. I am sure that depends on the user. The finger scanner is placed nicely on the back of the phone, and it works very good, and I am really enjoy this.
I would say G6 is very nice and recommended phone, and I am very happy for this now. so far, I dont have any real complaints about this.

Pluspunten

• duel camera with wide-angle
  • full screen display
  • waterproof

Minpunten

• Nothing

J. Hendriks 16-07-2017 Product paar weken in bezit

Black Beauty, zowel van buiten als van binnen.

Omdat ik veel buiten fiets en mijn ritten op de mobiele telefoon registreer was ik op zoek naar een waterdichte telefoon. Gezien mijn goede ervaringen met de LG G2 die het na dik 4 jaar nog steeds doet (maar steeds waterdicht ingepakt moest worden) weer bij LG uitgekomen, met name ook door de prima prijs/kwaliteit verhouding vergeleken met de topmodellen van andere merken. Daarbij ziet het toestel er prachtig strak uit in de zwarte uitvoering, voelt zeer solide aan, ligt lekker in de hand dankzij het nieuwe formaat (en daardoor beter met één hand te bedienen) en is (reageert) zeer snel. Daarnaast, voor mij belangrijk voor de rit-registratie, is de nauwkeurige gps; zelfs onder de bomen nog goede ontvangst en een prima accuduur die bij mij makkelijk een dag mee kan. Onderweg nog een paar foto's gemaakt. Dit ging zeer intuïtief (makkelijk zoomen) en door de de tweede (groothoek)camera krijg je ook van dichtbij alles op de foto. De foto's zijn erg goed (zowel scherpte als kleur) en niet te onderscheiden van de foto's die ik normaal met mijn camera onderweg maakte. De foto's zijn levensecht op het scherm te bekijken, ook in het buitenlicht.
Wat voor mij de grootste verbetering was t.o.v. de G2 is de vingerafdruk scanner. Dit is een gebruiksgemak wat zonder problemen werkt op de G6.
Kortom een Black Beauty die precies voldoet aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Mooi vernieuwend design
  • voelt stevig aan (geen plastic)
  • Meer dan snel genoeg voor alle apps
  • micro SD kaart mogelijk
  • mooie foto's

Minpunten

• nog niet gevonden

Jay 13-07-2017 Product paar dagen in bezit

groot scherm, lekker in hand en heeeeeel mooi

Overstap naar LG GFlex 2 Naar LG G6.
scherm kwaliteit, accu duur en heel goede camera zijn veel beter dan GFlex2
Het is een zeer mooie toestel. ik vind zwart kleur erg clean en geeft luxe uitstralingen

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Mooie behuizing
  • Camera kwailiteit
  • Licht heerlijk in de hand
  • Opslag uitbreidbaar met Micro-sd

Michel 12-07-2017 Product paar dagen in bezit

LG G6

Mooie strakke telefoon, welke super goed in de hand ligt. Snel en overzichtelijk!
LG overtreft zichzelf met dit nieuwe model! keep up te work!

• Snelheid
  • Groot scherm

Minpunten

• iets zwaarder dan de G5