LG G6 32 GB / wit

• Test panel 8,1 apr 2017
Bekijk 1 andere uitvoering

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 40 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de LG G6 32 GB / wit op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

St@n 15-11-2019

Goeie telefoon voor weinig geld

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Redelijk goeie telefoon, geen topper en 1 groot nadeel is dat het plaatje van de lens achter de telefoon vrij snel stuk ging en helaas ook geen goede foto's meer maakte. De besturing werkt nog wel perfect evenals de vingerafdrukscanner en kreeg altijd de nieuwste updates. De batterij gaat mits je er niet al te zware apps op hebt staan best wel tijdje mee, al is het helaas niet langer dan 24 uur. Opladen ging met 1 uurtje helemaal opgeladen vrij snel. De volgende telefoon wordt in ieder geval geen LG meer!!!

Pluspunten

• helder scherm
  • goede vingerafdrukscanner
  • nieuwste updates

Minpunten

• het plaatje op de achtercamera is erg zwak
  • foto's niet van super kwaliteit
  • geluid valt tegen

Robbie 26-08-2018

Een toppertje van LG!

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Er zijn heel veel mensen die het een minpunt vinden dat de accu niet meer verwisselbaar is. Maar mensen willen ook dat hun mobiele telefoon tegenwoordig waterdicht is. Deze 2 dingen kan je niet tegelijk op een telefoon hebben helaas. Het is óf verwisselbare accu, en niet waterdicht. Of waterdicht, maar dan niet met een verwisselbare accu. Er zijn ook mensen die de accu duur niet goed vinden. Ik doe in totaal 3 dagen met een volle accu. Ik zet namelijk batterijbesparing aan, ook bij 100%. Ook verwijder ik App's die ik niet nodig heb. Kan ik ze niet verwijderen, dan zet ik ze uit. Locatie kan je ook op besparings mode zetten. En, de displayverlichting staat bij mij op 35%. Dat is fel genoeg, en bespaart ook weer. Al deze kleine dingen bij elkaar zorgen dus dat ik 3 dagen met deze fantastische telefoon doe. Ja ik vind de G6 een fantastische telefoon. Het scherm is scherp, kleuren knallen van het display af. Ik kan me ook behoorlijk irriteren als mensen zeuren over geluidskwaliteit bij telefoons. Het gaat er om dat je wat hoort.. De bouwkwaliteit vind ik erg goed. Hij voelt degelijk aan en kan tegen een stootje. Draadloos opladen kan deze telefoon niet, maar dat boeit me totaal niet. Onzin feature 1e klas, je kan je telefoon niet gebruiken tijdens het opladen. Ik heb slechts 2 minpunten. En dat heeft eigenlijk geen betrekking op de G6. Dat zijn de Android updates van LG. Dat slaat echt nergens op. Mijn G6 draait nu nog steeds op 8.0, terwijl andere merken allang bij 8.1 zijn. Het andere minpunt vind ik dat de toestellen van LG vaak erg duur zijn als ze net zijn uitgekomen. Voorderest vind ik de G6 een echte aanrader aan iedereen die een nieuw telefoontje zoekt.

Pluspunten

• Formaat
  • Accuduur
  • Scherp display met mooie kleuren.
  • Weinig ongevraagde app zooi.

Minpunten

• Prijs bij uitkomen.
  • Slechte Android updates LG

Lg g6 20-08-2018

Krasgevoelig cameraglas

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Super goed toestel alleen 1 heeeel groot nadeel is dat je na een maand of 3 zoveel kleine krasjes op de cameralenzen (dubbele camera) hebt dat je er geen mooie fotos meer mee kunt knippen, er waren al lichte krasjes te zien na een week, en na 3 maanden heel veel lichte krasjes bij elkaar geeft een wazige foto, de voorste selfie camera blijft krasvrij.
Blijkbaar gebruikt lg hier toch geen goed glas voor, jammer omdat de fotos in het begin echt heel goed waren.
Ik stop de telefoon altijd in mijn broekzak zonder sleutels of andere dingen dus daar ligt het niet aan. Voor mij geen lg telefoon meer.

Minpunten

• Cameraglas heel krasgevoelig

Henrik 15-04-2018

LG G6, een goede prijs/kwaliteitsverhouding

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Ik heb de LG G6 Platinum gekocht bij GsmWijzer ter vervanging van mijn Samsung A3 (2016).
Het blijkt een zeer goede keuze.

Had hem vorig jaar aan mijn vrouw cadeau gegeven en die voldoet nog steeds (LG G6 Black).
Heb toen ook hier een review geschreven.

De G6 heeft geen overtollige, opdringerige software, is snel in gebruik en heeft een mooi vlak scherm (die van Samsung zijn tegenwoordig afgrond).
De foto's zijn veel beter dan ik verwacht had, komt in de buurt van mijn Sony RX100 of misschien zelfs beter!
De accu laad snel op en gaat voldoende lang mee.

Een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding!

Pluspunten

• geen overtollige software
  • snel
  • mooi vlak scherm
  • mooie foto's
  • accu snel opgeladen

Minpunten

• geen minpunten

Svenson76 02-02-2018

LG G6 black

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Ik gebruik al 15 jaar samsung GSM's, en was hier vrij tevreden over.
Was aan het twijfelen tussen een S8 en deze G6, maar de groothoeklens van de G6 + de prijs hebben me naar de G6 getrokken, heb hem voor 450 € gekocht.
Na een maand gebruik ben ik er heel tevreden over, batterij is ok, als je een beetje normaal doet kom je makkelijk de dag door.
De camera is heel goed, de groothoeklens is geweldig, soms zit er wel eens een minder scherpe foto tussen heb ik ondervonden.
Ik had eerst zo'n beetje m'n twijfels over het LCD scherm, maar de kwaliteit is super, alleen bij donkere beelden zie je dat het geen OLED is, maar de kleuren zijn zeer goed, helderheid staat bij mij op 50% en dat is ok. Het geluid is zeer goed, ook tijdens het bellen.
Het design vind ik super, mooi groot 18/9 scherm, prachtig afgewerkt, zeer mooie achterkant.
Vingerafdruksensor werkt goed, behalve als je uit de douche komt :-)
Kortom, ik ben zeer tevreden, LG heeft mij overtuigd.

Pluspunten

• design
  • camera
  • afwerking
  • geluid
  • scherm

jandeman63 29-12-2017

Fijne stevige telefoon

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Nadat mijn Sony z3 compact kuren kreeg en na de onvermijdelijke schermvervanging (door ongevoeligheid scherm) en een bijna sudden death ervaring, was ik het zat. Er moest wat anders komen. Weer wat kleins graag maar dat is er wel maar dan wordt het een Apple of Samsung a3. Ik wil geen Apple en de Samsung is geen High Spec toestel. Ik heb mezelf dan toch maar een groter scherm aangepraat omdat je dan meer keus hebt. Nu hebben veel toestellen een 5.5 inch scherm en zijn ze meer als 15 cm lang. Dat vond ik te lang maar de Samsung s8 en de LG g6 zitten net onder de 15cm. Een Samsung is mij te fragiel en de vingerafdruk zit te hoog en op een verkeerde plek. Het is dus een Lg geworden.
Nu 3 weken in bezit en geen spijt. Snel, goed vingerprint sensor en de camera met groothoek is erg praktisch. De software is goed genoeg met veel keuze voor personalisatie. Effe op youtube de tips en tricks kijken en gaan. Tap to wake en volume down om de camera snel op te starten en nog veel meer.
De accu houd het makkelijk een dag vol en bij mij 2 dagen.
1 dingetje was niet zo prettig. Ik heb de scherm helderheid op auto staan maar dat werkt voor geen meter bij weinig omgevingslicht. Het scherm dimt dan veel te veel en handmatig bij regelen werkt niet. Zag op fora dat meer mensen dit zo ervaren. Ik heb de app Lux auto brightness (betaalde versie) erop gezet en nu is het prima.
Ik hoop er nog lang plezier van te hebben.

Pluspunten

• goed scherm
  • snel
  • prima camera`s
  • prima accu
  • laad vlot genoeg

Minpunten

• auto brightness werkt slecht, opgelost met app

Henrik 24-09-2017

LG G6 makelijk in gebruik en een goede camera

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Heb voor mijn vrouw een LG G6 smartphone gekocht.

De telefoon LG G6 bevalt prima, een hele verbetering t.o.v. haar vorige toestel de Samsung Note 4.
Hij is snel en de batterij voldoet goed en behoeft duidelijk minder opgeladen te worden.
Een uitstekende camera met 2 lenzen maakt het helemaal af.

De LG G6 heeft een helder en geen afgerond scherm wat beter bevalt als de afgeronde schermen van Samsung tegenwoordig.
Ook de opdringerige software zoals bij Samsung ontbrak.

De data van het oude toestel kon ik gemakkelijk overzetten dankzij LG software die standaard op de telefoon zit. Toppie!

Pluspunten

• camera met 2 lenzen
  • duidelijk en niet afgerond beeldscherm
  • minder opladen
  • snel

Miranda van es 07-09-2017

LG G6 Zilver

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

LG G6 Zilver (Product gekocht)

Geweldig toestel ben groot fan van lg telefoon. Enorm gebruiksvriendelijk en een mooi design. Toestel is iets groter en robuuster dan de G4. Ideaal dat het water en stofdicht is. Ander daaruit volgend voordeel is dat het toestel niet uit elkaar valt als ik het weer eens wat hardhandig neerleg;-)

Pluspunten

• Water en stofdicht
  • Robuust
  • Mooie foto's

Minpunten

• Wordt wat warm bij intensief gebruik
  • Nieuwe oplader

sietse 03-09-2017

Goede batterij, mooi design,

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

De LG G6 is precies wat ik er van had verwacht. Met de goede batterij duur van deze telefoon kan ik de hele dag doen wat ik wil (appen, e-mailen en spelletjes spelen) en dan is de batterij ’s avonds nog steeds voor 25% vol. De glazen voor en achterkant zorgen er voor dat hij heerlijk in de hand ligt en dat de telefoon er erg elegant uit ziet. Daarbij zit de vinger scan zo dat mijn vinger er automatisch heen gaat wanneer ik mijn telefoon op pak. Kortom het is voor mij een top mobiel,met de beste prijs/kwaliteit verhouding die op dit moment op de markt is.

Pluspunten

• batterij gaat erg lang mee
  • ligt goed in de hand
  • mooi design
  • goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• niet alle apps ondersteunen de resolutie (18:9)

B Krijgsman 02-09-2017

Perfect Phone LG G6

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Since several weeks I use the phone, already I was very happy with my G3 but the G6 has it all, great sound, features, specifications and perfect camera.

Pluspunten

• Sound
  • Specs
  • Camera

kees jan 02-09-2017

zwaar ondergewaardeerd toptoestel!!

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Na het lezen op internet overgegaan op dit toestel ipv de samsung s8. Reden de gebruiks interface is ongelofelijk goed.
vingerscan werkt top en schijnt beter te zijn dan de s8 en is ook zo. Wifi 5ghz en ac!! Alles werkt super en foto,s haarscherp en hdr afspelen!!
Gewoon kopen dit toestel helemaal niks mis mee en waarom in de grijze massa van samsung opgaan. super LG goed gedaan.

Pluspunten

• accu duur
  • gebruiks ervaring.
  • 5ghz en ac
  • kwaliteit geluid en foto,s en film
  • mooi uiterlijk glas en metaal

Minpunten

• zwart kon wat zwarter
  • 1 speakertje

George 01-09-2017

voor- en nadelen

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Ik probeer het kort en bondig te houden.
Design: TOP.
Snelheid: redelijk goed, NIET top.
Processor: Slecht, 2 jaar oud presteert minder dan andere smartphones van tegenwoordig.
Aansluiting (kabel USB-3 en oplaad tijd): Zeer goed.
Dikte: Slecht. Anderhalf maal dikker dan Samsung Galaxy S6.
Functionaliteit: SLECHT.
Prijs: Veel te duur voor wat hij te bieden heeft.

Details: Terwijl de normale gang van zaken bij alles is de EVOLUTIE, LG devolueert systematisch. Het feit dat talloze gebreken van voorgaande modellen (ondanks elke keer verzoeken van LG voor users te vermelden "wat missen ze op hun LG toestel en willen hebben”) NIET opgelost werden met deze LG G6, ook goede functies van voorgaande modellen (zoals mijn oudere LG G2) werden volledig geschrapt bij deze LG G6.
Één daarvan die ik heel vaak gebruik, is „screenshot maken” (foto van wat je op het scherm ziet), die zeer goed is als bewijs bij talloze situaties op internet, incl. facebook.
Ik hou het echter kort.

Het toestel wordt hartsikke heet in een mum van tijd, ook als de sterkte van het beellicht maar oo de helft zit. Als je erop werkt terwijl hij ook aan het opladen zit, kun je eiren erop koken.

Het LCD scherm van deze LG G6 is zeer slecht gemaakt, al vanaf het concept. Terwijl bij mijn oude (nu nog in gebruik) Samsung Galaxy S6 (vóór deze had ik die LG G6, dit model Samsung lijkt een regelrechte ramp te zijn, noch snel noch...niets) het scherm (en het licht ervan) is even goed te zien vanaf elke hoek (dus ook scheef erop kijken, vanaf de zijkant), bij deze LG G6 je ziet 100% goed het beeld alleen maar als je loodrecht erop kijkt!
Maar één graad rechts of links ernaar kijken, de kwaliteit van het beeld (en het licht ervan) zaakt aanzienlijkt, alsof het scherm is gemaakt uit talloze vatten (met ondoordringbare wanden) met licht erin en zonder deksel erop boven, licht die je ziet alleen maar als je loodrecht van boven daarin kijkt.
Het Amoled systeem van Samsung is mijlenver beter.

Sterker nog, aan LG G6 producenten is nog steeds niet doorgedrongen dat de concurentie kan verslagen worden alleen maar als je BETERE producten maakt, niet slechter.
LG G2 had al talloze klachten (LG beweerde toen dat ze zullen dat regelen. NIET dus! Nu 4 modellen/versier verder!) dat het beeld had maar ÉÉN functie had, namelijk „meer of minder licht” en verder NIETS. Noch andere zelf standard beeldinstellingen zoals „Dynamic” enz, zoals Samsung, noch helemaal NIETS.

Het feit dat deze enige licht/beeld functie van LG G6 „meer licht of minder licht” betekent ook „meer mist of minder mist” (als je bij je TV alleen maar „luminositeit” hebt en geen „contrast” functie, dan wat je ziet is een mistachtige beeld! Laat staan alle andere functies die elk beeld moet hebben voor de juiste instelling, laat staan de „gewenste instelling per klant”) voegt toe aan de rampzalige beeld functie door LG hardnekkig aangehouden bij hun smartphones, ondanks talloze klachten over de hele wereld erover.
Blijkbaar LG heeft een (of meerdere) mol daar, die voor Samsung werkt.
Dar zou ook het buitengewoon vreemd verschijsel in de winkels verlaren, die LG systematisch saboteert. Wie niets erover weet, probeer maar een LG G6 hoes/cover in de stad, bij elke winkel te kopen. Dat is NERGENS te vinden (tenminste niet in Den Haag), zelfs op de markt, zelf in de winkels die miljoenen hoesjes hebben „voor alle bestande toestellen”, dit zijnde ook hun Motto op de winkel.
Als je loopt daar binnen en vraagt naar een LG G6 hoes, ze zeggen dat „ze hebben dat niet en ze verkopen het ook niet”. Ze hebben echter talloze Samsung hoesjes (vor samsung modellen) zelfs voor modellen die niet meer bestaan... Dat zegt wat, he?
Ook internet winkels hebben een probleem hiermee, Gellukig er zijn 2 internet winkels die wel LG G6 hoesjes verkoopt, een daarvan zijnde bol.com. Ik zelf heb een „VRS Design Simpli Mofd Case” ook daar gekocht, na weken lang in heel Den Haag een hoes hiervoor zoeken, zonder success.

Na het rampzalige ervaring met de Samsung Galaxy S6 edge (die zeer slecht is in elk opzicht; het feit dat hij veel langzamer is dan de oude LG G2 die ik had, plus dode pixels enz enz.. zijn de kleinste problemen ermee), heb ik besloten weer naar LG over te stappen, o.a. voor de schreenshot maken functie (die Samsung Galaxy S6 niet had) die LG G2 wel had, deze LG G6 dus weer niet. Ik baal ervan.

Verder over de functionaliteit, ik heb geprobeerd (via „Smart Switch”) mijn data, apps, foto’s enz., van mijn Samsung Galaxy S6 naar deze LG G6 over te dragen (zoals ik heb ook met de data van mijn oude LG G2 naar deze Samsung, 2 jaar geleden via dezelfde app „Smart Switch”), maar dit wilt niet lukken, want LG werkt het tegen.
Deze LG G6 heeft echter een „LG Switch” erin gebouwd/geinstalleerd, onder de pretentie dat die hetzelfde doet. NIET dus! Veel apps/programma’s worden NIET getransfereerd. Zelfs pagina’s (shortcuts op het scherm, zoals savefrom.net) worden niet doorgegeven, laat staan ingewikkelder apps.
O.a. „skype” en andere apps werden NIET doorgegeven met deze „LG Transfer” app.
Ik moest het opnieuw downloaden van Google play en instaleren.

Ik heb ook 3 „software updates” gekregen binnen 2 dagen, van LG. Na elke update, al mijn apps werden door LG in een andere, lelijke, ongewenste postie gezet en ik moest weer een voro een anders zetten. Zelf de apps die per groep (in een app/vierkant/map) zatten, heeft LG eruit gehaald, andere eirn, en totale chaos ervan gemaakt, en dat doet het iedere keer, met elke update.

De Europees model van LG G6 is een andere blunder (of straaf op ons, de Europeanen??) van LG Korea, want terwijl hetr americaans model van LG G6 is wel draadloos opte laden, het europeens model heeft dat NIET, en we moeten steesd met kabels werken, zoals oudere modellen. Maar ja, misschien terug naar oudere en minder functioneele modelen is bij LG het concept van „evolutie”, terug dat is. Terug naar de stenen rtijdperk, stap voor stap.

De wide angle lens die LG erover schept, is van lage kwaliteit, en het verformd sterk (bol) aan ed zijkanten. De hoge resolutie is de enige plus punt van deze lens, maar dat heeft NIETS met de lens te maken maar pent de software. Veel users lijken dit niet te merken, en blijven maar de lens prijzen „hoe scherp de foto’s zijn”. Sorry, maar 13 megapixels is lang niet scherp, vooral in vegelijking met wat NU (eigenlijk al jaren) op de markt te vinden is qua rezolutie.

De aan/uit toets waarover veel klagen dat die „op een onaangename positie zit”, ik vindt het juist praktish geplaatst.

Het feit dat de batterij kun je niet vervangen, vind ik een sterke minpunt, maar dat is er zo ook bij andere merken/toestellen.

Nog erger vind ik dat het geluid ervan, die (typisch LG!) die een blikkerig eenzijdig geluid is, met blijkbaar alleen maar Treble erin, zonder Bass, dit in tegenstelling met de „Real Life” voll geluid van Samsung Galaxy S6.
Blijbaar de LG-team die werkte bij het beeld van dit LG G6 model, werkte ook bij het geluid, beide functies schandalig eenzijdig en ver onder de maat.

De DEvolutie van LG smartphones blijkt ook van het feit dat het aantal wallpapers erin ginstalleerd zijn niet alleen maar buitengewoon beperkt, maar ook mega lelijk, mega simplistisch (alsof die voor babies zijn ontworpen, of 1-jarige), en de meeste bi-kleurig.
Zelfs te WEER app is zeer bekrompen (maar één info, klein, eronder daar), zeer lelijk, zeer simplistisch (weer maar 2 kleuren) en het heeft NIETS te maken met de realistische en mega mooi beeld (ook bij het WEER app) die LG G2 had.

Natuurlijk kan worden beweerd dat we kunnen zelf apps en wallpapres downloaden, maar dat ze vol reclame zitten, wordt niet vermeld door de LG verdedigers.
Zonder eerlijkheid zitten we nergens, geloof ik.

Omdat LG nog altijd beweert de gebruiksvriendelijkheid van hun producten steeds weer te verhogen en functies te bieden wat de users willen hebben, vindt ik, en terecht, dat LG doet steeds precies het tegenovergestelde van wat ze beweren.

Trouwens, op dit moment (staat ook hier boven op deze Kieskeurig pagina) dit model wordt zgn. aangeboden met „75 euro korting” (ook zo dit toestel si veel te duur voor wat hij te bieden heeft, vooral in vegelijking met andeer smarthones op de markt!), korting die ze duidelijk NIET willen geven, dit zijnde maar stof in de ogen zodat je dit model koopt.
Als ze die 75 euro check zouden willen geven, hadden ze die in de doos gestopt. NIET dus. Ook als de code erop maar 2 weken laten gebruikt wordt (aangezien je hebt 2 weken tijd de koop ongedaan te maken), hebben ze dit toch NIET gedaan.
Je wordt ook NIET geinformeerd (in de doos toen je je mobiel thuis krijgt) over deze kortingbon, noch hoe e waar kun je het krijgen, alsof LG wilt dit geheim houden.
Als je goede ogen hebt en de letterlijk de keine lettertjes ziet hierover bij de winkle waar je je tostel heb aangeschaaft, zie je dat je moet zelf een aanvraag bij LG indienen ervoor, anders krijg je deze kortingbon niet.
Je moet echter je factuur (waarop het IMEI numer te zien is) en ook nog een foto waarop dit IMEI nummer te zien is (hetzelfde nummer!!!), zonder je te vertellen wat bedoelen ze ermee, een foto waarvan.
Ook als je je factur (met je IMEI nr. erop) naar LG samen met je aanvraag én de foto van de achterkant van je toestel (met de IMEI sticker erop) stuurt, na een paar weken wachten, je krijgt toch geen kortingsbon, maar een email waarin LG zegt je aanvraag niet gehonoreerd te worden „omdat ze hebben geen IMEI nummer van je gekregen”, en vragen ze je dat alsnog naar LG te mailen.
Ze zeggen ook niet wat ze bedoelen met „foto van de IMEI”, ze zetten je alleen maar onder druk dat als je dat niet doet binnen een paar dagen, kun je je kortingsbon vergeten, en Doeii!

DIT over LG, hun toestelen, en hun „kortingen”.

Pluspunten

• design
  • aan/uit toets
  • waterproof 1,5m?

Minpunten

• functionaliteit in het algemeen
  • beeld
  • geluid

George 29-08-2017

voor- en nadelen

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Ik probeer het kort en bondig te houden.
Design: Top.
Snelheid: redelijk goed, Niet top.
Aansluiting (kabel USB-3 en oplaad tijd): Zeer goed.
Dikte: Slecht. Anderhalf maal dikker dan Samsung Galaxy S6.
Functionaliteit: Slecht.

Details: Terwijl de normale gang van zaken bij alles is de Evolutie, LG devolueert systematisch. Het feit dat talloze gebreken van voorgaande modellen (ondanks elke keer verzoen van LG voor users te vermelden "wat missen ze op hun LG toestel en willen hebben”) Niet opgelost werden met deze LG G6, ook goede functies van voorgaande modellen (zoals mijn oudere LG G2) werden volledig geschrapt bij deze LG G6.
Één daarvan die ik heel vaak gebruik, is „screenshot maken” (foto van wat je op het scherm ziet), die zeer goed is als bewijs bij talloze situaties op internet, incl, facebook.
Ik hou het echter kort.

Het LCD scherm van deze LG G6 is zeer slecht gemaakt, al vanaf het concept. Terwijl bij mijn oude (nu nog in gebruik) Samsung Galaxy S6 (vóór deze had ik die LG G6, dit model Samsung lijkt een regelrechte ramp te zijn, noch snel noch...niets) het scherp (en het licht ervan) is even goed te zien vanaf elke hoek (dus ook scheef erop kijken, vanaf de zijkant), bij deze Lg G6 je ziet 100% goed het beeld alleen maar als je loodrecht erop kijkt! Maar één graad rechts of links ernaar kijken, de kwlaiteit van het beeld (en het licht ervan) zaakt aanzienlijkt, alsof het scherm is gemaakt uit talloze vatten (met ondoordringbare wanden) et licht erin en zonder deksel erop boven, licht die je ziet alleen maar als je loodrecht van boven daarin kijkt.
Het Amoled susteem van Samsung is mijlenver beter.
Sterker nog, aan LG G6 producenten is nog steeds niet doorgedrongen dat de concurentie kan verslagen worden alleen maar als je Betere producten maakt, niet slechter.
LG G2 had al talloze klachten (LG berwerde toen dat ze zullen dat regelen. Niet dus! Nu 4 modellen/versier verder!) dat het beeld had maar één functie had, namelijk „meer of minder licht” en verder niets. Noch andere zelf standard beeldinstellingen zoals „Dynamic” enz, zoals Samsung, noch helemaal niets.

Het feit dat deze enige licht/beeld functie van LG G6 „meer licht of minder licht” betekent ook „meer mist of minder mist” (als je bij je TV alleen maar „luminositeit” hebt en geen „contrast” functie, dan wat je ziet is een mistachtige beeld! Laat staan alle andere functei die elk beeld moet hebben voor de juiste instelling, laat staan de „gewenste instelling per klant”) voegt toe aan de rampzalige beeld fucntei door LG hardnekkig aangehouden bij hun smartphones, ondanks talloze klachten over de hele wereld erover.
Blijkbaar LG heeft een (of meerdere) mol daar, die voor Samsung werkt.
Dar zou ook het buitengewoon vreemde verschijsel in de winkels verlaren, die LG systematisch saboteert. Wie niets erover weet, probeer maar een LG G6 hoes/cover in de stad bij elke winkel te kopen. Het is nergens te vinden (tenmisnte niet in Den Haag), zelfs op de markt, zelf in de winkels die miljoenen hoesjes hebben voor alle bestande toestellen”, dit zijnde ook hun Motto op de winkel. Als je loopt daar binnen en vraagt naar een LG G6 hoes, ze zeggen dat ze hebben dat niet en ze verkopen het ook niet. Ze hebben echter talloze Samsung hoesjes (vor samsung modellen) zelfs voor modellen die niet meer bestaan... Dat zegt wat, he?
Ook internet winkels hebben een probleem hiermee, Gellukig er zijn 2 internet winkels die wel Lg G6 hoesjes verkoopt, een daarvan zijnde bol.com. Ik zelf heb een „VRS Design Simpli Mofd Case” ook daar gekocht, na weken lang in heel Den Haag een hoes hiervoor zoeken, zonder success.

Na het rampzalige ervaring met de Samsung Galaxy S6 edge (die zeer slecht is in elk opzicht; het feit dat hij veel langzamer is dan de oude LG G2 die ik had, plus dode pixels enz enz.. zijn de kleinste problemen ermee), heb ik besloten weer naar Lg te stappen, o.a. voor de scheershot maken functie (die Samsung Galaxy S6 niet had) die LG G2 wel had, deze LG G6 dus niet. Ik baal ervan.

Deze LG G6 heeft echter een „LG Switch” erin gebouwd/geinstalleerd, onder de pretentie dat die hetzelfde doet. Niet dus! Veel apps/programma’s worden niet getransfereerd. Zelfs pagina’s (shortcuts op het scherm, zoals savefrom.net) worden niet doorgegeven, laat staan ingewikkelder apps
O.a. „skype” en andere apps werden niet doorgegeven met deze „LG Transfer” app.
Ik moest het opnieuw downloaden van Google play en instaleren.

Ik heb ook 3 „software updates” gekregen binnen 2 dagen, van LG. Na elke update, al mijn apps werden door LG in een andere, lelijke, ongewenste postie gezet en ik moest weer een voro een anders zetten. Zelf de apps die per groep (in een app/vierkant/map) zatten, heeft LG eruit gehaald, andere eirnm en totala chaos van gemaakt, en dat doet het iedere keer, met elke update.

Het feit dat de batterij kun je niet vervangen, vind ik een sterke minpunt, maar dat is er zo ook op andere merken/toestellen.

De Devolutie van LG smartphones blijkt ook van het feit dat het aantal wallpapers erin ginstalleerd zijn niet alleen maar buitengewoon beperkt, maar ook mega lelijk, mega simplistisch (alsof die voor babies zijn ontworpen, of 1-jarige), en de meeste bi-kleurig.
Zelfs te weer app si zeer bekrompen (maar één info, klein, eronder daar), zeer lelijk, zeer simplistisch (weer maar 2 kleuren) en het hefet niets te maken met de realistische en mega mooi beeld (ook bij het weer app) die LG G2 had.

Natuurlijk kan worden beweerd dat we kunnne zelfs apps en wallpapres downloaden, maar dat ze vol reclame zitten, wordt niet vermeld door de LG verdedigers.
Zonder eerlijkheid zijn we nergens, geloof ik.

Trouwens, op dit moment (staat ook hier boven op deze Kieskeurig pagina) dit model wordt zgn. aangeboden met „75 euro korting” (ook zom dit teosetl si veel te diir voor wat hij te bieden heeft, vooral in vegelijking met andeer smarthones op de markt!), korting die ze duidelijk niet willen geven, dit zijnde maar stof in de ogen zodat je dit model koopt.
Als ze die check zouden willen geven, hadden ze die in de doos gestopt. niet dus. Ook als de code erop maar 2 weken laten genruikt wordt (aangezien je hebt 2 weken tijd de koop ongedaan te maken), hebben ze dit toch niet gedaan.
Je wordt ook niet geinformeerd (in de doos toen je je mobiel thuid krijgt) ovcer deze kortingbon, noch hoe e waar kun je het krijgen, alsof LG wilt dit geheim houden.
Als je goede ogen hebt en de letterlijk keine lettertjes ziet bij de winkle waar je je tostel heb aangeschaaft, zie je dat je moet zef een aanvraag bij LG indienen ervoor, anders krijg je deze kortingbon niet.
Maar ook als je zo’n aanvraag indient, je krijgt het ook niet, maar een mail waarin staat dat je moet zo’n 3 weken wachten totdat ze beslissen of je die kortingbon krijgt of niet. Je moet echter he factuur (waarop het IMEI numer te zien is) en ook nog een foto waarop dit IMEI nummer te zien is (hetzelfde nummer!!!), zonder je te vertellen wat bedoelen ze remme, een foto waarvan. Ook als je je factur (met je IMEI nr, erop) naar LG samen met je aanvraag én de foto van de achterkant van je toestel (net de IMEI sticker erop) stuurt, na een paar weken wachten je krijgt geen bon, maar een email waarin LG zegt je aanvraag biet gehonoreerd te worden „omdat ze hebben geen IMEI nummer van je gekregen”, en vragen ze je dat alsnog naar LG te mailen.
Ze zeggen niet wat ze bedoelen met „foto van de IMEI”, ze zetten je alleen maar onder druk dat als je dat niet doet binnen een paar dagen, kun je je kortingsbon vergeten, en Doeii!

DIT over LG, hun toestelen, en hun „kortingen”.

Pluspunten

• design
  • aan/uit toets
  • waterproof(?)

Minpunten

• functionaliteit in het algemeen
  • beeld
  • geluid

Bert van Hensbergen 28-08-2017

Accu LG G6

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Ik heb een LG G6 aangeschaft vanwege zijn goede specificities. De batterij gaat veel langer mee als mijn vorige toestel.

Pluspunten

• Goede Batterij
  • Zeer mooie foto's
  • makkelijke bediening

Ricardo 06-08-2017

Top toestel

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Ik wilde een high-end android toestel en ben daar met de LG G6 zeker in geslaagd. Het toestel heeft een mooi en robuust design en past perfect in de hand. Daarnaast vind ik de vingerafdruk optie ook erg handig. Het scherm is groot en van goede kwaliteit en met de camera('s) kan je echt mooie foto's nemen. De batterij houdt het tot nu toe een stuk langer vol dan zijn voorgangers. Dat het toestel waterdicht is, is een handige feature al ben ik niet van plan dat te testen.

• Scherm
  • Camera's
  • Waterdicht
  • Batterij

cindy 23-07-2017

Best LG Phone

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

LG G6 is very nice and impressive phone. The first thing I noticed was how great it felt in my hand for a 5.7" phone. It felt solid, quality build and fit in my hand comfortably. The phone works very fast, especially when playing game or videos. The dual camera with wide angle make it easy to use, and let you capture more and take a nice shot. The picture quality is also very nice. The battery use is good, I can get thru a full day with plenty battery to spare. I am sure that depends on the user. The finger scanner is placed nicely on the back of the phone, and it works very good, and I am really enjoy this.
I would say G6 is very nice and recommended phone, and I am very happy for this now. so far, I dont have any real complaints about this.

Pluspunten

• duel camera with wide-angle
  • full screen display
  • waterproof

Minpunten

• Nothing

Arvid90 21-07-2017

Goede telefoon fijn in gebruik!

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Ik heb de G6 nu twee weken +/-.
Hiervoor was ik trotse gebruiker van de G3

Ben er zeer tevreden over.
Beeld, geluid en foto kwaliteit is super.
Batterij gaat bij normaal gebruik lang mee.

Enige nadeel is dat deze versie van android geen tabblad met favoriete contacten meer heeft. Het geen voor mij wel een gemis is.

Pluspunten

• Beeld kwaliteit
  • Camera (ook de 360 optie)
  • Batterijduur bij normaal gebruik
  • De uitstraling.

Minpunten

• Geen lijst met favoriete contacten meer

J. Hendriks 16-07-2017

Black Beauty, zowel van buiten als van binnen.

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Omdat ik veel buiten fiets en mijn ritten op de mobiele telefoon registreer was ik op zoek naar een waterdichte telefoon. Gezien mijn goede ervaringen met de LG G2 die het na dik 4 jaar nog steeds doet (maar steeds waterdicht ingepakt moest worden) weer bij LG uitgekomen, met name ook door de prima prijs/kwaliteit verhouding vergeleken met de topmodellen van andere merken. Daarbij ziet het toestel er prachtig strak uit in de zwarte uitvoering, voelt zeer solide aan, ligt lekker in de hand dankzij het nieuwe formaat (en daardoor beter met één hand te bedienen) en is (reageert) zeer snel. Daarnaast, voor mij belangrijk voor de rit-registratie, is de nauwkeurige gps; zelfs onder de bomen nog goede ontvangst en een prima accuduur die bij mij makkelijk een dag mee kan. Onderweg nog een paar foto's gemaakt. Dit ging zeer intuïtief (makkelijk zoomen) en door de de tweede (groothoek)camera krijg je ook van dichtbij alles op de foto. De foto's zijn erg goed (zowel scherpte als kleur) en niet te onderscheiden van de foto's die ik normaal met mijn camera onderweg maakte. De foto's zijn levensecht op het scherm te bekijken, ook in het buitenlicht.
Wat voor mij de grootste verbetering was t.o.v. de G2 is de vingerafdruk scanner. Dit is een gebruiksgemak wat zonder problemen werkt op de G6.
Kortom een Black Beauty die precies voldoet aan mijn verwachtingen.

Pluspunten

• Mooi vernieuwend design
  • voelt stevig aan (geen plastic)
  • Meer dan snel genoeg voor alle apps
  • micro SD kaart mogelijk
  • mooie foto's

Minpunten

• nog niet gevonden

Jay 13-07-2017

groot scherm, lekker in hand en heeeeeel mooi

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Overstap naar LG GFlex 2 Naar LG G6.
scherm kwaliteit, accu duur en heel goede camera zijn veel beter dan GFlex2
Het is een zeer mooie toestel. ik vind zwart kleur erg clean en geeft luxe uitstralingen

Pluspunten

• Prachtig scherm
  • Mooie behuizing
  • Camera kwailiteit
  • Licht heerlijk in de hand
  • Opslag uitbreidbaar met Micro-sd

Michel 12-07-2017

LG G6

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Mooie strakke telefoon, welke super goed in de hand ligt. Snel en overzichtelijk!
LG overtreft zichzelf met dit nieuwe model! keep up te work!

• Snelheid
  • Groot scherm

Minpunten

• iets zwaarder dan de G5

Rob H 12-07-2017

LG G6 Display verhouding 18:9

Geschreven voor: LG G6 32 GB / ice platinum

Na 2 jaar de LG G4 te hebben gebruikt ben ik overgestapt naar de LG G6.
Over de G4 ben ik heel tevreden. Toch weet de G6 voor mij de G4 te overtreffen.
De behuizing van de G6 voelt stevig aan, hierdoor ligt toestel lekker in de hand.
Waar de G4 nog een halfronde behuizing had aan de achterkant is de G6 plat. Voordeel is dat het bedienen van het toestel goed gaat wanneer deze bijvoorbeeld op een tafel ligt.
De display verhouding van 18:9 bevalt heel goed. Hierdoor is de display iets langer waardoor het lezen van websites en Ebooks prettig is.
De G6 heeft ook een wide angle camera. Deze ontbrak op de G4. Mooi om de wide angle camera de aankomende vakantie eens goed te testen.
Gezien steeds meer fabrikanten toestellen leveren waar geen SD-Card kan worden geplaatst is mede een van de redenen dat mijn keuze voor de G6 is gevallen.
De LG G6 heeft niet de nieuwste chipset aan boord. Dit is voor mij niet belangrijk. Toestel is super snel en het verschil met de laatste chipset is minimaal.

Pluspunten

• Schermverhouding 18:9
  • SD-Card
  • Wide Angle Camera
  • Accu capaciteit 3300 Mah
  • Quickcharge

Olie 02-05-2017

Mooi design

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Ik heb de G6 nu 2 weken en vind hem mooi. Het is een stevig apparaat met Gorillaglas aan de voorkant en metaal aan de achterkant.
Aan de achterkant zit een reguliere camera (13 mp en 71o) en daarnaast een extra groothoekcamera (13 mp en 125 o). Dit levert onwijs mooie foto’s op.
De G6 is een superkrachtig en snel apparaat en de vingerafdrukscanner aan de achterkant werkt perfect. Alhoewel de accu bij “normaal” gebruik net aan een dag meegaat, is de oplaadtijd snel (max. 2 uur) in vergelijking met mijn vorige toestel.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • snelheid en prestaties
  • robuust design

Minpunten

• uithoudingsvermogen
  • geen lednotificatie
  • Te duur

Wouter Marks 02-05-2017

Mooi groot scherm!

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Het is echt een mooi afgewerkte telefoon. LG heeft echt iets moois op de markt gezet. Hij werkt lekker snel, de vingerprint sensor werkt soepel en dat het ook direct de aan en uitknop is bevalt mij goed. De menu structuren zouden wat makkelijker mogen zijn maar dat is een persoonlijke smaak. De standaard google interface is net wat makkelijker.

Pluspunten

• Scherm
  • vingerprintsensor
  • Uiterlijk
  • Degelijkheid

Minpunten

• interface
  • Prijs

hettestpanel 01-05-2017

Mooi Scherm, Top Camera, Waterdicht en Snelladen functie

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Voor testpanel en kieskeurig mocht ik in 2 weken dit toestel testen. LG heeft een goede keuze gemaakt door het toestel vlak (zonder uitstulpingen) te maken, een luxe uitstraling en design te geven, met super 13MP camera's zowel voor als achter, groothoeklenzen op beide zijden, een enorme hoeveelheid mogelijkheden bij het maken van zowel foto als filmopnamen, waaronder een manual mode, waarbij je alles zelf in kunt stellen. Uitstekend voor de gevorderde fotograaf. Ook kunnen de opnamen in RAW formaat gemaakt worden waardoor je ze eenmaal thuis kunt bewerken.

Getest en een super functie is de water en stofdichtheid tot 1,5 meter en 30 minuten lang. makkelijk voor als je een stortbui op je hoofd krijgt in Nederland waar het altijd regent, blijft je telefoon tenminste gewoon functioneren.

Het scherm is superhelder en scherp, en heeft een 5,7 inch afmeting maar past door de 18:9 verhouding in je hand.

Er zijn teveel functies om op te noemen, maar een paar hieronder:
- Vingerafdrukscanner
- maar liefst 4 camera's incl groothoekbeeld aan beide zijden met zeer uitgebreide mogelijkheden
- snelladen
- water en stofdicht IP68 certificering
- knockon met knockcode ontgrendeling
- mooi luxe design
- GPS
- FMRadio
- Always on display
- goede accu 3300mAh
- Android 7.0 met zekerheid tot updates (LG Kennende)

Kortom ik beveel deze alles omvattende smartphone aan, een schitterende smartphone met enorm veel mogelijkheden.

Pluspunten

• Snelladen
  • Hoogwaardige accu
  • Waterdicht tot 1,5 meter voor 30 minuten
  • 5,7 " QHD+ handzaam kraakhelder scherm
  • 13MP Camera met vele mogelijkheden

Minpunten

• Te hoge prijs

aicha 28-04-2017

groot beeld, langdurig batterij en snel

Geschreven voor: LG G6 32 GB / zwart

Me volgende telefoon is zeker deze LG. super mooie telefoon. batterij gaat lekker lang mee en super mooi beeld zowel video als foto's.

Pluspunten

• grote scherm

Minpunten

• universe oplader